You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #629218 Wysłany: 03 Gru 2012, 18:57; 
 Temat postu: Coś na kształt big 3
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Twierdza Poznań
Rejestracja: 30 Maj 2007,
Posty: 2885
Witam
Chcialbym jeszcze przed zimą (chociaż zima już jest, ale pomińmy ten irytujący fakt) strzelić sobie coś na kształt big 3- czyli wymienic kable na drodze alternator-akumulator i masa-akumulator. W związku z tym mam kilka pytań:
1) Czy ktos juz to u siebie robil?
2) Ile metrów kabli będę potrzebował- czy standardowe 5+1 jak w zestawach do montażu wzmacniaczy starczy? Wydaje mi się że powinno, ale wolę się upewnić.
3) Od alternatora zdaje się wychodzą dwa kable- grubszy idzie do akumulatora, cienszy niknie mi gdzies tam w silniku, ale z tego co wyczytalem to pewnie polaczenie alternator-rozrusznik. Dobrze mysle?
4) Odnośnie masy- chcę zrobić sobie dwie- jedną przykręcę chyba do karoserii po prawej stronie od akumulatora, albo, jeśli się uda - do góry mcphersona (tak to się chyba ustrojstwo nazywalo, jesli sie myle to mnie poprawcie). Drugą (główną) chcę puścić oczywiście do bloku silnika, tylko bez kanału nie jestem w stanie stwierdzić gdzie dokladnie jest ta śruba- może mi to ktoś łopatologicznie wyjaśnić (np. tuż po aku, 10 cm za aku w stronę ściany grodziowej, etc ;) ) ?
Końcówki będę lutował, nie zaciskał, to jest oczywiste. Przeczyszczenie, względnie wymiana klem akumulatora też w planach, najzwyklejsze na stacji benzynowej kosztuja chyba z 20PLN, wiec damy rade. Temat zakladam bo z szukajki nie znalazlem nic na ten konretnie temat, oczywiscie bylo multum odnosnie alternatora etc, ale o wymianie kabli nic sie nie doszukalem.

_________________
15.11.07 adi.degora napisał(a):
znacie sie lepiej, to pierd*le, koniec z moimi radami w temacie CA :evil:
Scooby-dooby-doobywóz &Wheeler 800 |Podstawy CA wg Adiego - Kompendium & Ranking kosmetyków samochodowych | Polska Jazda & YouTube

***Ty ze spaloną gumą, patrz jak się toczę z dumą... ***


Góra
 Profil  
 

 
 Post #633885 Wysłany: 29 Gru 2012, 02:37; 
 Temat postu: Re: Coś na kształt big 3
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
adi.degora napisał(a):
1) Czy ktos juz to u siebie robil?

Nie, ale wybebeszałem je :>

adi.degora napisał(a):
2) Ile metrów kabli będę potrzebował- czy standardowe 5+1 jak w zestawach do montażu wzmacniaczy starczy? Wydaje mi się że powinno, ale wolę się upewnić.

3+1 nawet mniej niż 3. Ale nie ryzykowałbym stwierdzenia 2.

adi.degora napisał(a):
3) Od alternatora zdaje się wychodzą dwa kable- grubszy idzie do akumulatora, cienszy niknie mi gdzies tam w silniku, ale z tego co wyczytalem to pewnie polaczenie alternator-rozrusznik. Dobrze mysle?


Źle.

Cienki do alternatora to wzbudzenie, gruby - z aku.

Z alternatora masz odcinek 20-30cm do rozrusznika i z rozrusznika metr z haczykiem do "+" aku.

Zacisk do rozrusznika jest dziwny -> z 7cm długości, 1cm szer. Wiec ciężko będzie Ci dostać taki.

Na Twoim miejscu bym zrobił z alternatora do "+" Aku Bypass bezpośredni a stare bym zostawił jak jest.


Masa to niecały 1m z aku prosto do skrzyni biegów (od góry pod półką aku przykręcana na nakrętkę m8) lub przez listwę z masą na podłużnicy przy aku - nie pamiętam.


Zastanawiam się nad sensem tej operacji. Jak problem masz z rozruchem to zmień rozrusznik na ten z GP, a jak kwestia CA to się nie odzywam :P


Załączniki:


_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T
Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO