You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 04:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #630014 Wysłany: 07 Gru 2012, 22:14; 
 Temat postu: problem z przełączaniem na lpg
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Paź 2012,
Posty: 230
Witam.Panowie mam w punto instalację II generacji.Jak jest mróz to oczywiście jeżdżę na PB aż do rozgrzania silnika przynajmniej do tych 30 stopni.W kabinie mam przełącznik gdzie mogę ustawić opcję by jechał tylko na PB albo przełączył się przy odpowiednich obrotach na LPG.Zauważyłem że gdy jadę na PB np na 3 lub 4 i przełączam guzik na LPG by przełączył się przy odpowiednich obrotach na gaz wtedy jest z tym problem.Nie jestem w stanie przełączyć na LPG mimo zwiększania obrotów.Niekiedy udaje się przełączyć gdy stanę na chwilę lub wyłączę silnik i uruchomię ponownie.Natomiast jeśli ten przełącznik przełączę gdy stoję na postoju lub gdy jadę na bardzo niskich obrotach wtedy nie ma problemu z przełączeniem.Czy to że jadę już na wysokich obrotach tzn takich przy których przełącza się na LPG może powodować jakieś błędy w sterowniku lpg i problem z przełączaniem??


Góra
 Profil  
 

 
 Post #630040 Wysłany: 07 Gru 2012, 23:45; 
 Temat postu: Re: problem z przełączaniem na lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
Według starej szkoły - przełączanie na LPG przy wysokich obrotach może być szkodliwe dla silnika.
Wrzuć na luz, ciapnij przycisk, przegazuj i wrzuć bieg - ja tak robię zawsze.

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630072 Wysłany: 08 Gru 2012, 21:37; 
 Temat postu: Re: problem z przełączaniem na lpg
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Paź 2012,
Posty: 230
Problem rozwiązany.Okazało się że przy reduktorze jest czujnik który nie pozwala przełączyć na lpg dopóki reduktor nie osiągnie odpowiedniej temperatury.Nie mam osłony pod silnikiem wiec w te mrozy z przełączeniem jest dość ciężko tzn długo się nagrzewa puki nie osiągnie zadanej temperatury.Wziąłem i przygiąłem ten czujnik by stykał się z reduktorem.Teraz na pewno szybciej będzie się przełączał...do tej pory było tak że czujnik był oddalony ok 1-2mm od reduktora i jak samochód stał na postoju to szybciej się przełączał ale podczas jazdy trwa to bardzo długo mimo iż reduktor był już ciepły.Teraz powinno przełączać się szybciej gdyż czujnik styka się z reduktorem więc jeśli obudowa na zewnątrz będzie już ciepła to znaczy że w środku reduktor również będzie miał odpowiednią temperaturę... Na dole zdjęcie czujnika...


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #630295 Wysłany: 09 Gru 2012, 14:38; 
 Temat postu: Re: problem z przełączaniem na lpg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Bolesławiec//łódzkie
Rejestracja: 05 Cze 2010,
Posty: 1389
Pomógł: 12
To ten czujnik nie ma gwintu aby wkręcić go w reduktor?

_________________
Mam i ja. Punciak 1.2 MPI

Jakieś głośniki, kabelki, duperelki. Radyjka, wzmacniacze, zwrotnice i maty... wziąłbym to wszystko od razu na raty.
Car Audio? A co to jest? Nie wiem o co kaman.

jawasaki ty złodzieju. Życzę Ci tego samego na każdym kroku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #630317 Wysłany: 09 Gru 2012, 16:34; 
 Temat postu: Re: problem z przełączaniem na lpg
Offline
Puntoświr

Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 08 Paź 2012,
Posty: 230
Nie.Jest on przykręcony do reduktora na takiej blaszce i oddalony od niego.Nawet się z nim nie stykał bezpośrednio.Dopóki nie jadę to wystarczy 5-10 minut poczekać na biegu jałowym i już można przełączać ale gdy jadę to go chłodzi i jest problem... Teraz przygiąłem go i styka sie z reduktorem.Jeszcze mam zamiar kupić mate termoizolacyjna i owinąć reduktor by go nie schładzało podczas jazdy...


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO