You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 10:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #633410 Wysłany: 27 Gru 2012, 02:50; 
 Temat postu: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
Witam forumowiczów :)

Przeszukałem wiele wątków odnośnie instalacji gazowej do Kropka 1.2 8v i każdy poleca zawsze instalację sekwencyjną, aczkolwiek zdarzały się wpisy, że II generacja bardzo dobrze. Dlatego też postanowiłem założyć ten temat ( zamiast odgrzewać 2-3 letnie kotlety ;p ) i chciałbym aby Ci którzy posiadają w Punciaku 1.2 8v zarówno instalację sekwencyjną jak i instalację II generacji opisali swoje doświadczenia.

1) Jaka jest różnica w spalaniu w trasie i w mieście pomiędzy tymi dwoma rodzajami lpg
Niech Ci co jeżdżą na sekwencji napiszą ile im pali a Ci co II generacji ile im :) Zobaczymy czy jest jakaś różnica.

2) Czy w przypadku instalacji II generacji spadek mocy jest bardzo odczuwalny ? Przy regulacji optymalnej.

3) Po jakim czasie od uruchomienia silnika przełącza Wam się na gaz w sekwencji ( bo II generacja to od razu po dodaniu gazu :) )

Myślę, że takie porównanie będzie pomocne nie tylko mnie :)

Chcę kupić Fiacika właśnie z tym silnikiem i mam dylemat którą instalację wybrać. Posiadałem wszystkie rodzaje w różnych autach i to moje opinie

1) Fiat 125p - instalacja I generacji - odpalany zawsze na gazie, nigdy problemów nie było, benzynę widział tylko jak się gaz skończył żeby dojechać do stacji :)

2) Daewoo Lanos 1.5 - Instalacja II generacji - odpalany na benzynie, po dodaniu gazu włączał się gaz, nigdy żadnych problemów.
Wujek który posiadał takiego samego Lanosa z taką samą instalacją przejeździł tak 11 lat i 0 problemów, lato, zima odpala, dodaje gazu i jedzie na lpg :) I pewnie jeździłby dalej gdyby kuzyn nie zaliczył dzwona ( taksiarz mu wyjechał ;/ ) Szkoda Lanosa :(

3) Daewoo / FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI - Instalacja sekwencyjna Stag 300 plus

- Gaz załączał się po przejechaniu 1 - 2 km ;/ Robiąc 6 km do pracy 1/3 robiłem na benzynie ;/
- Spadku mocy raczej brak
- Spalanie przed montażem PB = 6,5/100 km w trasie a po montażu LPG = 9/100 km ;/
Kolega który użytkuje taki sam egzemplarz ale z instalacją II generacji ma spalanie LPG = 10/100 km po mieście !!!

Moje dotychczasowe przekonanie = NIGDY WIĘCEJ INSTALACJI SEKWENCYJNEJ !!!

Chcę jeździć na gazie a nie benzyno-gazie.

A jak to u Was wygląda ? ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #633414 Wysłany: 27 Gru 2012, 05:43; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
adask04 napisał(a):
- Gaz załączał się po przejechaniu 1 - 2 km ;/ Robiąc 6 km do pracy 1/3 robiłem na benzynie ;/

Po co Ci podtlenek przy robieniu takich kosmicznych przebiegów :E

Ja mam do pracy 20-23km i uważam ze nie ma sensu :E Przy oszczędności groszy na poziomie 100-150zł/mc pfff. Szkoda zachodu. Jakbym miał 30-40km do pracy to bym się zaczął zastanawiać ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633574 Wysłany: 27 Gru 2012, 21:37; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
No wiesz przy krótkich dystansach spalanie jest większe :) Poza tym jeżdżę jeszcze oczywiście i w dłuższe trasy ale zazwyczaj poruszam się po mieście :)
Dla mnie oszczędność rzędu nawet 50 zł /mc jest dobra :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633593 Wysłany: 27 Gru 2012, 22:33; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
ipIV napisał(a):
Przy oszczędności groszy na poziomie 100-150zł/mc pfff. Szkoda zachodu.


heh Ojciej głupoty pleciesz...
jestes na forum od ok 78 miesiecy wiec rachunek jest prosty 78*150 = 11700zł :!:

jesli to dla Ciebie grosze to chyle czoła...


jak mówi stare porzekadło:
Nie bogaty ten kto duzo wydaje, ale ten kto duzo odkłada.....

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633596 Wysłany: 27 Gru 2012, 22:51; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
Sekwencja ->spalanie 7,5l LPG cykl mieszany.Nie sądzę żeby przy oszczędnościach rzędu 50zł miesięcznie opłacało się wkładać instalacje za 2500zł. Ale kto co lubi

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633597 Wysłany: 27 Gru 2012, 22:51; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Cytuj:
1) Jaka jest różnica w spalaniu w trasie i w mieście pomiędzy tymi dwoma rodzajami lpg
Niech Ci co jeżdżą na sekwencji napiszą ile im pali a Ci co II generacji ile im Zobaczymy czy jest jakaś różnica.


Moja II generacja to 8L na trasie i 9-10L miasto. Około 1L we wszystkich cyklach na korzyść sekwencji. Masz nominalną moc, więc i mniej ciśniesz, aby osiągnąć daną prędkość.

Cytuj:
2) Czy w przypadku instalacji II generacji spadek mocy jest bardzo odczuwalny ? Przy regulacji optymalnej.


20% spadku spowodowane dużym zawężeniem przepustnicy przez mixer gazowy. Chodzi o II generację. Przy odpowiedniej sekwencji można nawet lekko (o 1-2 KM) zwiększyć moc wgrywając odpowiednio sporządzone mapy, ale wymaga to lepszych wtryskiwaczy, niż silnik potrzebuje.

Cytuj:
3) Po jakim czasie od uruchomienia silnika przełącza Wam się na gaz w sekwencji ( bo II generacja to od razu po dodaniu gazu )


Sekwencję najlepiej przełączać przy 25-30 stopniach.

Do tego silnika wystarczą wtryski Hana niebieskie, Stag 300, reduktor Alaska.

ipIV, Trochę się kopsłeś w obliczeniach, jazda na LPG to oszczędność 40% kwoty, za którą jeździsz na PB.
Spalisz LPG za 2,5x kosztu instalacji i już zarabia. W tym czasie będzie wymiana filtra fazy lotnej, później ciekłej - UWAGA, koszt razem 70 zł. :lol:
Na sekwencji nie ma prawa auto chodzić gorzej, niż na PB, taka jest filozofia tej instalacji, tylko trzeba wiedzieć, jakich części użyć oraz potrafić je zamontować. Nieraz zdarza się, że np. wtryski są montowane "pod prąd" w kolektorze ssącym, co masakrycznie wpływa na pracę auta. Ale zwykli mechanicy przy aucie czysto PB też popełniają takie RODZYNY, czyż nie? Trzeba wiedzieć, gdzie zakładać i co.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633673 Wysłany: 28 Gru 2012, 02:26; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
No i kolego Angry wreszcie jakieś konkrety ;) Zależy jeszcze oczywiście od wyregulowania i czy te 8 litrów w trasie to przy prędkościach 90km/h czy 150 km/h :)

Jechałem Punciakiem 1.2 8v w trasie w 2 osoby i przy jeździe 100-110 km/h osobiście spalił mi uwaga !!! 4,9 l/100 km :)

W terenie górzystym w 4 osoby z załadowanym bagażnikiem ciągłą redukcją biegów bo wiadomo że 60KM po prostej idzie fajnie, ale w górach to troszkę brakowało mocy :) a spalanie wyszło 5,5/100 km ;) Byłem w szoku :)

Biorąc więc pod uwagę to spalanie to przy sekwencji powinien palić jakieś 6 litrów w trasie max przy 110 km/h :)

Pytanie czy z II generacją da się zejść do takiego wyniku przy ustawieniu takim, żeby to chociaż jakoś jechało ;)

Odnośnie przełączenia na gaz w sekwencji chodziło mi po jakim czasie ta temperatura 20-30 stopni jest osiągana :) Czy po 300m czy 2 km :)

Jeśli chodzi o koszt instalacji to po sprzedaży obecnego Punta 1.9 JTD myślę, że uda mi się kupić 1.2 w benzynie i starczy na montaż instalacji nawet sekwencyjnej, chcę wyjść na 0 jeśli się uda :) Ale jeśli nie będzie aż tak wielkiej różnicy w spalaniu to wolałbym założyć II generację i jeszcze z 500 zł mi może zostanie ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633685 Wysłany: 28 Gru 2012, 10:38; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
adask04,
Sekwencja zależnie od temperatury zewnętrznej, ale od 1 do 3 km MUSI się załączyć, można wymusić jeszcze niżej, ale nie warto.
Do takiego auta II generacji bym nie zakładał. Z 60 KM zostanie Ci niecałe 50 :lol:
500 zł oszczędności, a przepalisz je o ten litr więcej w parę tygodni.

Ja posiadam II generację tylko dlatego, że 1.2 73 KM w Punto 1 to problemowy silnik do sekwencji - wymaga szybkich wtryskiwaczy za minimum 600 zł, jakby pasowały takie Hany to już bym śmigał na Stagu 300 :>

Jeszcze możesz rozważyć BLOS - ale to trochę egzotyka i kładzie się to tam, gdzie sekwencja jest nieopłacalna (ja), a chce się mieć kulturę jazdy sekwencją.

Podsumowując - na ten silnik sekwencja i tylko to.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633713 Wysłany: 28 Gru 2012, 13:29; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
Wiem, że temperaturę w sekwencji da się przestawiać, przy jakiej ma się przełączyć, miałem w Polonezie jak pisałem, ale pomimo, że ustawili mi na minimalną możliwą czyli 15 stopni ( niżej już komputer nie mógł, czyli nie da się ustawić np na 0 stopni ;( tylko od 15 do iluś tam ;) ) to on i tak się przełączał po przejechaniu 1 km ;/ a mnie wkurza takie coś

Wydaje 2500 zł aby jeździć na gazie a potem przez pierwsze 1-2 km jadę na benzynie ;/ Pierwsze 2 km samochód jest zimny, więc jedzie na ssaniu a więc i pali 30% więcej niż normalnie. Zdarza się i tak, że jadę do marketu na zakupy a on jest oddalony o 2,5 km więc 1km = benzyna, 1,5 gaz później postój na zakupy i z powrotem 1km benzyna i 1,5 gaz ;/ WTF !!! na 5 km 3 zrobie na gazie a 2 na benzynie. Więc na 100 km to śmiało jakieś minimum 30 przejadę na PB ;/

(7/100*30) = 2,1 l benzyny + (8/100*70) = 5,6 l gazu więc na 100 km:

2,1 * 5,30 + 5,6 * 2,70 = 26,25 zł

więc

26,25 / 2,70 = 9,70 l/100 km

Żeby opłacało się zamontować sekwencję, musiałby mi spalać więcej niż 9,70 litra/100km przy gazie II generacji

Kolego Angry_Us3r Tobie II generacja pali 9-10 ale masz Punciaka I wersji ;) Wydaje mi się, że II wersja była ekonomiczniejsza więc 9 to max co spali gazu ;)

Wszystko zależy jeszcze od ustawienia, mój brat w CC 900 ma gaz I generacji i jak mu ustawili to spod świateł z piskiem opon ruszał ;p

Tylko trzeba tak ustawić aby przy odpowiedniej mocy było odpowiednie spalanie ;)

Dla mnie sekwencja to nadaje się w 2 miejsca:

1) Do śmieci ;p

2) Dla osoby która głównie jeździ w trasy i robi za jednym razem z 40 km :)

Do miasta to strata kasy, chyba, że przełączy się od razu :) więc pytanie: Jak długo Punto 1.2 8v osiąga temperaturę przełączenia na gaz ;) Zima/Lato :)

Pozdrawiam ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633740 Wysłany: 28 Gru 2012, 16:49; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
adask04 napisał(a):
Wiem, że temperaturę w sekwencji da się przestawiać, przy jakiej ma się przełączyć, miałem w Polonezie jak pisałem, ale pomimo, że ustawili mi na minimalną możliwą czyli 15 stopni ( niżej już komputer nie mógł, czyli nie da się ustawić np na 0 stopni ;( tylko od 15 do iluś tam ;) ) to on i tak się przełączał po przejechaniu 1 km ;/ a mnie wkurza takie coś

Wydaje 2500 zł aby jeździć na gazie a potem przez pierwsze 1-2 km jadę na benzynie ;/ Pierwsze 2 km samochód jest zimny, więc jedzie na ssaniu a więc i pali 30% więcej niż normalnie. Zdarza się i tak, że jadę do marketu na zakupy a on jest oddalony o 2,5 km więc 1km = benzyna, 1,5 gaz później postój na zakupy i z powrotem 1km benzyna i 1,5 gaz ;/ WTF !!! na 5 km 3 zrobie na gazie a 2 na benzynie. Więc na 100 km to śmiało jakieś minimum 30 przejadę na PB ;/

(7/100*30) = 2,1 l benzyny + (8/100*70) = 5,6 l gazu więc na 100 km:

2,1 * 5,30 + 5,6 * 2,70 = 26,25 zł

więc

26,25 / 2,70 = 9,70 l/100 km

Żeby opłacało się zamontować sekwencję, musiałby mi spalać więcej niż 9,70 litra/100km przy gazie II generacji

Kolego Angry_Us3r Tobie II generacja pali 9-10 ale masz Punciaka I wersji ;) Wydaje mi się, że II wersja była ekonomiczniejsza więc 9 to max co spali gazu ;)

Wszystko zależy jeszcze od ustawienia, mój brat w CC 900 ma gaz I generacji i jak mu ustawili to spod świateł z piskiem opon ruszał ;p

Tylko trzeba tak ustawić aby przy odpowiedniej mocy było odpowiednie spalanie ;)

Dla mnie sekwencja to nadaje się w 2 miejsca:

1) Do śmieci ;p

2) Dla osoby która głównie jeździ w trasy i robi za jednym razem z 40 km :)

Do miasta to strata kasy, chyba, że przełączy się od razu :) więc pytanie: Jak długo Punto 1.2 8v osiąga temperaturę przełączenia na gaz ;) Zima/Lato :)

Pozdrawiam ;)


Po pierwsze radzę Ci sprawdzić termostat, jeśli piszesz prawdę, to nie domyka się i masz ciągle duży obieg chłodzenia.
Robiąc takie przebiegi ODRADZAM montaż LPG JAKIEGOKOLWIEK, albo kupisz auto z instalacją i zrobisz jej przegląd, albo nie opłaca Ci się zakładanie nowej instalacji (jaka by nie była, nawet najtańsza II generacja), bo nie zwróci Ci się do śmierci.
Tę samą procedurę, co na sekwencji powinno się robić i na II gen. tj. jazda 1-2km, żeby podgrzać płyn i dopiero przełączyć. Ale każdy to olewa, a w tym ja - koszt reduktora się zwróci przy takim "niedbalstwie" z 5 razy :D

Na takie krótkie odcinki to kupuj PII 60KM i nie zakładaj gazu, ewentualnie kup z instalacją, tym autem spalisz okolice 7L benzyny, za 2400 zł masz jazdy a jazdy :lol:

A porównywanie 1.2 60 MPI z PII i 1.2 73 MPI trochę bezcelowe, inny układ wtryskowy - inne spalanie. No i 13 koni też bez owsa nie pojedzie.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633781 Wysłany: 28 Gru 2012, 19:58; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
Źle mnie zrozumiałeś :) Sekwencję której opis podałem wyżej miałem w Polonezie, termostat był dobry.

Obecnie posiadam Fiata Punto 1.9 JTD i postanowiłem go sprzedać a za pieniądze kupić Punto 1.2 8v i założyć LPG :)

Diesle są droższe w zakupie dlatego po sprzedaży zostanie mi wystarczająco dużo pieniędzy na zakup 1.2 8v i założenie nawet sekwencyjnej instalacji, no ewentualnie nieznacznie dołożę :) Chcę zamienić Punto na Punto i wyjść na 0 w pieniądzach:)

Co mnie skłoniło do zamiany:

- Po pierwsze składka za OC będzie dużo niższa od 1200 cm3 niż od 1900 cm3 :)

- Po drugie właśnie spalanie - Teraz w moim modelu kształtuje się ono mniej więcej tak:

Miasto: 6,5/100 ( czy zima czy lato bez różnicy ) - robię właśnie krótkie dystanse po mieście:)

Trasa : Przy 120 km/h bo z taką prędkością zawsze jeżdżę wynosi 4,5 - 4,7 /100 km więc de facto niewiele mniej niż 1.2 8v ( bo przy 110 km/h osiągnąłem 4,9/100 właśnie w 1.2 8v ;) )

Po zakupie rozważam montaż instalacji II generacji lub sekwencji ale chcę właśnie II generację, żeby jeździć na gazie od startu na parkingu ;)

Montaż sekwencji uznam za przekonywujący gdyby np był dużo bardziej ekonomiczny i szybko się przełączał :)

Nie wiem po jakim czasie Punto 1.2 osiąga temperaturę przełączania, czy będzie to po 500m czy po 2km czy może np po minucie stania już się przełączy ;)
Dlatego właśnie proszę o Wasze spostrzeżenia :) Po jakim czasie NAJSZYBCIEJ przełączy się na gaz :)

Koszt montażu nie gra roli czy będzie to 2500 czy 1600 bo będzie to wliczone w cenę po sprzedaży obecnego ;)

Ale wiadomo że jeśli wybrałbym II generację to może mi w kieszeni zostać np z 500 zł dodatkowo a po montażu sekwencji np będę na -200 :)

Chcę aby spalanie było możliwie jak najniższe przy prędkościach 120 km/h np do 7/100 LPG :) Jeśli II generacja da radę tak nisko zejść to wybiorę właśnie ją ;)

Mam nadzieję że już wiadomo o co mi chodzi ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633794 Wysłany: 28 Gru 2012, 21:14; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: dolnośląskie.
Rejestracja: 31 Lip 2011,
Posty: 641
Pomógł: 10
adask04 napisał(a):
Jechałem Punciakiem 1.2 8v w trasie w 2 osoby i przy jeździe 100-110 km/h osobiście spalił mi uwaga !!! 4,9 l/100 km :)

W terenie górzystym w 4 osoby z załadowanym bagażnikiem ciągłą redukcją biegów bo wiadomo że 60KM po prostej idzie fajnie, ale w górach to troszkę brakowało mocy :) a spalanie wyszło 5,5/100 km ;) Byłem w szoku :)


Mierzyliście to tankując po przejechaniu jakiegoś dystanu do odbicia pistoletu? Średnio w to wierzę...

[ Dodano: 28 Gru 2012 21:14 ]

adask04 napisał(a):
3) Daewoo / FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI - Instalacja sekwencyjna Stag 300 plus

- Gaz załączał się po przejechaniu 1 - 2 km ;/ Robiąc 6 km do pracy 1/3 robiłem na benzynie ;/
- Spadku mocy raczej brak
- Spalanie przed montażem PB = 6,5/100 km w trasie a po montażu LPG = 9/100 km ;/
Kolega który użytkuje taki sam egzemplarz ale z instalacją II generacji ma spalanie LPG = 10/100 km po mieście !!!
.


To jest dla mnie sci-fi. Rodzina miała, znajomi mieli Poldki z gazem i średnie spalanie do 12/100 w mieście przy zdrowych silnikach i sprawnych instalacjach. Jak to ma brać 6,5/100 skoro to nie jest spalanie Poloneza :| To w mieście bierze nawet i 12 ale PB!

_________________
"Ciocia jeździła nim sporadycznie, polecam" - auto z ukrytą wadą silnika.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633851 Wysłany: 29 Gru 2012, 00:29; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
Cytuj:
Mierzyliście to tankując po przejechaniu jakiegoś dystanu do odbicia pistoletu? Średnio w to wierzę...


Tak, przed wyjazdem było zatankowane do pełna, później jazda trasą 210 km i znów tankowanie do pełna :) Tyle wyszło :)

Cytuj:
To jest dla mnie sci-fi. Rodzina miała, znajomi mieli Poldki z gazem i średnie spalanie do 12/100 w mieście przy zdrowych silnikach i sprawnych instalacjach. Jak to ma brać 6,5/100 skoro to nie jest spalanie Poloneza To w mieście bierze nawet i 12 ale PB!


Spalanie 6,5/100 osiągnąłem przed montażem instalacji jadąc trasą, a poldki zdrowe tak palą :) Spalanie 12 litrów gazu po mieście to normalny wynik :)
Mój palił niestety po montażu 9/100 LPG w trasie i 14/100 po mieście ;/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633864 Wysłany: 29 Gru 2012, 01:58; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13036
Pomógł: 54
639 napisał(a):
jestes na forum od ok 78 miesiecy wiec rachunek jest prosty 78*150 = 11700zł :!:
no patrz :E to jest relatywnie niewiele na czas 6 lat skoro spokojnie zarobisz na rękę przez ten sam okres czasu 2XX XXXzł czy nawet 3XXkzł. A zam ZUS zedrze z Ciebie 100kzł :E Jakbym miał tak ubolewać nad każdym groszem to by była masakra ;) po co kupować jedzenie skoro z kontenera za biedronką można wyjąć przeterminowane i w gruncie rzeczy jeszcze zdatne do jedzenia rzeczy. Dopiero jaka by była oszczędność ;) Jakbym jeździł autobusem to z średniego 400zł/mc na paliwo wydałbym 50zł/ mc :> to się zrobi 30 000 :> Jakbym nie palił papierosów to oszczędność rzędu 2XXXX zł. Jak podliczysz co się wydaje na błahostki to się robi nic. Oszczędzać trzeba ale nie popadajmy w skrajności ;)

180 000 przelatałem tym silnikiem na benzynie bez żadnych problemów z samym silnikiem. Jedyne co to UPG sobie po 8 latach przegniła, więc wolę benzynę jak czytam czasami o LPG - ciagle coś. Wiem wiem wszystko zależy od jakości instalacji ale do momentu kiedy co rok nie będzie przybywać na budziku 30 000km albo LPG stanieje do 1,50 przy cenie benzy na poziomie 5zł nie widzę sensu i wymiernej, odczuwalnej oszczędności. A jeszcze jest groźba że KE czyt złodzieje i debile zabiorą się za LPG. Jedyne co to jakbym miał kupować używkę to nie miałbym nic przeciwko LPG.

[ Dodano: 29 Gru 2012 00:26 ]

Angry_Us3r napisał(a):
ipIV, Trochę się kopsłeś w obliczeniach, jazda na LPG to oszczędność 40% kwoty, za którą jeździsz na PB.
Świczki co 20 kkm, regulacja luzów zaworowych co 20kkm, olej 2x częściej, przegląd +60zł, eksploatacja instalacji 100/rok i jeszcze coś by się znalazło.

10% trasy w moim przypadku to by była jazda na benz.

18000km/rok

1800 - benzyna - spalanie 7,0.
16200 - LPG - spalanie 9.

18*7*5,5 = 690zł
162*9*2,8 = 4080zł

+ olej dodatkowo 1 wymiana w roku - 100zł
+ serwis 100
+ regulacja luzów co rok 200
+ świece co rok 50
+ przegląd 60.

W sumie: 690+4080+510 = 5300/rok

Na samej benzynie: 180*7*5,5 = 6950zł/rok.
jazda na LPG 53000/695=76% kosztów jazdy na benzynie ;) 24%. Wartość zależy od długości trasy jaką się normalnie pokonuje i rocznego przebiegu. Można i 100 000 rocznie robić przy oszczędności 5% na 100km ;)

[ Dodano: 29 Gru 2012 00:34 ]

adask04 napisał(a):
bo przy 110 km/h osiągnąłem 4,9/100 właśnie w 1.2 8v
Chyba tylko na komputerze :E Który kłamie od 0,2 do nawet litra. Na ogół ok 0,5-0,6l/100 ;)

[ Dodano: 29 Gru 2012 00:37 ]

adask04 napisał(a):
Tak, przed wyjazdem było zatankowane do pełna, później jazda trasą 210 km i znów tankowanie do pełna :) Tyle wyszło :)
Przy takich przebiegach to jest pic na wodę - wszystko zależy od tego kiedy Ci pistolet odbije. Od pierwszego odbicia wchodzi jeszcze 4l zanim się przeleje :E Przy każdym tankowaniu do pierwszego odbicia masz błąd rzędu 1 litra.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633917 Wysłany: 29 Gru 2012, 12:30; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
ipIV, Wszystko się zgadza, prócz oleju, niby czemu 2x częściej? Olej co 10K wymieniamy na każdym paliwie - u mnie.
Poza tym wszystko, co napisałeś jest prawdziwe, ALE - surowe koszta, a normalna eksploatacja to co innego - tak, robię droższy przegląd, muszę dbać o stan instalacji, regulację zaworów, świeczki też.
Tylko, gdy przychodzi do tankowania, albo dalszego wyjazdu - mam gdzieś świece, luzy zaworowe, czy też olej, wszystko jest dopilnowane, a ja muszę wlać paliwo.
Albo za 5,60 (ma być trochę taniej) albo za 2,70. I TO WYGRYWA :E Powiedzmy, chcę jechać nad morze. Ode mnie jest UMOWNIE
150km w jedną stronę. Jako mało zamożny pisklak na wyjazd na PB musiałbym wyłożyć 117 zł. NA LPG 64 zł - prawie drugie tyle przejadę za te same pieniądze, a liczy się tu i teraz, nie świece, luzy zaworowe, czy olej.
Do pracy mam 15 km w jedną stronę, a zarabiam pensję minimalną. Wierz mi, że auto na LPG to zbawienie, komunikacja podmiejska kosztuje 14 zł dziennie - 10 zł w wypadku miesięcznych, czysty koszt paliwa to 8,20 z jakimiś groszami. Dla mnie argument wygrywający.

Żeby nie było, że jestem fanatykiem gazu i wciskam go gdzie popadnie - adask04, przy Twoich przebiegach kupujesz 1.2 60 ALBO Z GAZEM, albo nie zakładasz go wcale, 2400 wpłacasz na konto i wyciągasz na naprawy. :>
Przy takich pojeżdżawkach to bez sensu instalować nową instalację.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #633956 Wysłany: 29 Gru 2012, 15:33; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Iwonicz Zdrój/podkarpacie
Rejestracja: 11 Lut 2009,
Posty: 730
Pomógł: 6
adask04, ja mam sekwencję i w lecie przełącza mi się nawet po 100m lub po minucie na postoju. Temperaturę przełączania mam ustawioną na 25st. W zimie po kilometrze ale zawsze zostawiam go na parę minut po zapaleniu i ruszam już na gazie. Spalanie u mnie w trasie 6,7l/100km. Od kilku lat jeżdżę do pracy w niemczech 1300km w 2 osoby i bagażami po dach :lol: W zimie w jeździe mieszanej z przewagą miasta 8l. W sumie powyżej 8l jeszcze mi nie spalił. Spalanie najlepiej sprawdzić tankując na tej samej stacji. Każda stacja ma inne ciśnienie na pistolecie i w jednej wejdzie więcej a w innej mniej. Np u mnie na orlenie wchodzi mi 31l a kiedyś na innej stacji weszło 34l

_________________
Image
Image Grafitowy topic14400.html Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #634010 Wysłany: 29 Gru 2012, 18:32; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Mar 2012,
Posty: 15
ipIV

Cytuj:
Chyba tylko na komputerze Który kłamie od 0,2 do nawet litra. Na ogół ok 0,5-0,6l/100


Ten Punciak nie miał komputera :) Spalanie wyliczyłem z wlanych litrów do dystansu :)

Komputer owszem przekłamuje, Ale ! u mnie w Punciaku 1.9 JTD komputer ZAWYŻA spalanie :) Jeżdżąc po mieście zawsze pokazywał więcej niż później wchodziło, na trasie to samo :) Z obserwacji które prowadzę od zakupu i za każdym razem co tankuję jest to w mieście 0,45 litra więcej na komputerze niż w rzeczywistości a na trasie 0,3 litra więcej niż w rzeczywistości ;) Mnie to bardzo cieszy, bo jak widzę spalanie na kompie to wiem że pali mniej ;p

Cytuj:
Przy takich przebiegach to jest pic na wodę - wszystko zależy od tego kiedy Ci pistolet odbije. Od pierwszego odbicia wchodzi jeszcze 4l zanim się przeleje Przy każdym tankowaniu do pierwszego odbicia masz błąd rzędu 1 litra.


Dystans 200 km jest już miarodajny, pewnie że najmniejszy błąd jest przy wyjeżdżaniu całego baku, ale mogę dla porównania podać inną sytuację a nawet dwie :)

1) Jazda w 2 osoby - dystans 110 km, następnie jazda w 4 osoby + full bagażnik jakieś 150 km w terenie górzystym z ciągłą zmianą biegów, następnie jazda w 4 osoby + full bagażnik droga dwukierunkowa zakrętaśna jakieś 70 km i na samym końcu znów 4 osoby + full bagażnik zakręty, góry itd jakieś 150 km
Łącznie jakieś 470 km i spalanie wyszło 5,5 litra/100 ;) Tutaj też dystans za mały ??

2) Jazda w 4 osoby + full bagażnik ( kierowca tata mojej byłej dziewczyny, właściciel tego Fiata od nowości ) Jazda nad morze zmiana biegów nie wiem przy ilu obrotach bo nie miał obrotomierza ale silnik było słychać dość już ;) Droga dwukierunkowa, jazda nocą, non stop 130km/h, za każdym razem co redukował to później cisnął żeby bieg zmienić, w zakręty wchodził jak formuła 1 żeby się wyrobić ;) Ściny takie że od lewego do prawego ;p Jak siedziałem to sam byłem zesrany ;p Tak zajechał nad morze, już nie pamiętam miejscowości, tam postój 1 dzień, zabraliśmy moją dziewczynę, bo była na praktykach i w drogę powrotną, już musiał zatankować, osobiście wyszedłem z auta żeby mnie nie oszukał ile weszło ;) I spalanie wyszło 5,5 czy 5,6 /100 km
Kopara mi wtedy opadła...

W kwestii montażu tak jak pisałem chcę wyjść na 0 ;) Nie chcę kupować już z LPG bo nie wiadomo wtedy w jakim stanie są podzespoły i jak będzie dużo palił to znów się będę zastanawiał czy to parownik czy co a tak wiem że wszystko jest nowe :)

Tak jak pisał kolega Angry_Us3r liczy się dla mnie to że jadąc np do Krakowa do Aqua pojadę za 60 zł a nie za 150 ;) Inne wydatki zawsze wliczam w cenę eksploatacji samochodu :)

Dziękuje koledze Breyton`owi za opis ;) o takie coś mi chodzi :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #634172 Wysłany: 30 Gru 2012, 14:17; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 12 Wrz 2007,
Posty: 990
ipIV troche przesadzasz :)
jeżdżę na gazie 2 lata zrobiłem już ponad 50tys km, wszystkie czynności serwisowe (świece ,olej luzy itp.) dalej robię zgodnie z książka. Nawet jak od gazu padnie silnik to po 100tys km oszczędności będą na tyle duże że wystarczy na zakup kilku innych;)

_________________
Wyżej wymieniony post wyraża moje zdanie w dniu dzisiejszym, być może takie samo będzie w dniu jutrzejszym, jednakże zastrzegam sobie prawo zmiany zdania w każdym momencie bez podania przyczyny


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652837 Wysłany: 19 Mar 2013, 19:46; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Forumowicz

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 02 Mar 2013,
Posty: 1
Zwolenników LPG jak i przeciwników nie brakuje :D . Kolego adask04 również zamierzam zmiecić dieselka na lpg, dlatego ciekaw jestem jakiego dokonałeś wyboru i czy zmieniłeś już dieselka na benzynke. No i czy założyłeś już instalację?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #652993 Wysłany: 20 Mar 2013, 12:44; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Forumowicz

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Knurów
Rejestracja: 27 Sty 2013,
Posty: 3
Witam wszystkich, mam zamiar zamontować gaz Punto II 1.2 v8 i proszę o poradę jak i opinię na temat Stag 4, czy się opłaca czy dobra ewentualnie inne propozycje.
Czy ktoś może już korzystał z tego serwisu, i czy dobry gazownik itd... http://allegro.pl/instalacja-gazowa-lpg ... 54602.html . czy lepiej trochę dołożyć i zamontować http://allegro.pl/autogaz-sekwencyja-lp ... 69346.html .Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653044 Wysłany: 20 Mar 2013, 18:09; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 1132
Mariusz78, Mariusz78, Polecam Ci Davanti on ma dwa warsztaty Bytom i Katowice,a skąd Ty jesteś dokładnie to Ci polece kogoś:)

_________________
2001 r 1.2 8v LpG+PB:)
topic22136.html

Kropek GP - Włoszczyzna
post432985.html#432985

Croma
topic36517.html

Fiat Freemont
topic42831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653467 Wysłany: 22 Mar 2013, 11:49; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Forumowicz

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Knurów
Rejestracja: 27 Sty 2013,
Posty: 3
Danko8790, z Knurowa ale może być coś z okolic Gliwic, jak masz namiary na dobrego gazownika to dawaj.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716929 Wysłany: 18 Lut 2014, 13:45; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 02 Maj 2010,
Posty: 40
W takim silniku gaz to raczej sie nie opłaca ale to moje zdanie

[ Dodano: 18 Lut 2014 13:45 ]

W takim silniku gaz to raczej sie nie opłaca ale to moje zdanie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716931 Wysłany: 18 Lut 2014, 14:01; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Damian
Samochód: Doblo
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 16 Wrz 2008,
Posty: 5496
Pomógł: 26
Mariusz78, ja zakładałem w Bostonie w Gliwicach. Na Dworcowej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716940 Wysłany: 18 Lut 2014, 16:26; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.2 8V Sekwencja vs II gen. LPG
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Stag 4 jest w porządku. ;) Opcji wystarczająco dużo, ładnie i prosto się reguluje. Co do reszty osprzętu to polecam reduktor zavoli zeta N i wtryski np. Hana, Barracuda.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 41 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO