Witam.
Jestem tu 2 raz w życiu i ogrom informacji jakie tutaj znaleźć idzie jest masakryczny.
Przejdę do setna mojego zapytania do Was wszystkich.
Kończy mi się gwarancja w moim GP 1.4 77 i mam do was kilka pytań:
1) Mam zamiar sprawdzić mój samochód by jeszcze wykorzystać gwarancje i tutaj pytanie do was takie ... Gdzie niedaleko mojego zamieszkania ( Piekary Śląskie / Bytom ) znajdę solidną stacje diagnostyczną która przekopie mi samochód od deski do deski i wyszuka wszystko co jeszcze zdołam naprawić na gwarancji ?
Proszę o pewne sprawdzone miejsca.
teraz kilka usterek które chciał bym omówić z ludzmi którzy cos na ten temat wiedzą - czyli wami
2) Powiedzcie mi czy to jest kurka wodna normalne, że olej jaki wlali mi przy corocznym przeglądzie mógł WYPAROWAĆ po 16 000 km?
Po odwiedzeniu serwisu uświadomiono mnie, że jest to dopuszczalne
dodam, że ten rok obfitował w 5 długich wypraw po 1200 km w jedną stronę.
W okresie 0 - 1 roku ( olej przetrwał do kolejnego przeglądu ) 1- 2 lata też zdarzyły się 2 w/w wyprawy ale olej OK, dopiero teraz w okresie 2 - 3 roku - dokładnie 2,5 zaświeciła mi się kontrolka i pokazał komunikat
3) Zdarzyło mi się 3 krotnie - jeszcze nie byłem w serwisie. Po uruchomieniu silnika zaczęło coś gwizdać prawie jak formuła 1 - zwiększenie gazu - szybsze i głośniejsze gwizdy - za 1 razem wyłączenie i włączenie silnika zlikwidowało to zjawisko, jednak za 3 razem po 12 próbach restartu silnika znikło. Na mój chłopski rozum było to zacięcie się rozrusznika który ruszał się wraz z silnikiem ? ale może ktoś z was to miał ?
4) wentylator pozycja 0 1 2 3 - super tylko, że mi w dniu wczorajszym działała tylko 4'ka 0 1 2 3 wentylator umarł - po przejechaniu 12 km - sam ruszył - mrozu nie było ale nadaje się na gwarancję ?
5) Wlecze się ten kropek - nie wymagam od niego osiągów ale matko boska żeby ze skrzyżowania ciężko było się ruszyć - czy ta wersja z reguły jest mułowata ?
A odpalić go po nocy bez względu czy zima czy lato to nieraz za 1 razem - 2 razem nie zaskoczy ino potelepie silnikiem i zdycha - no jak stary grat kurka woda - jakieś pomysły ?
6) podświetlenie pokrętła kierunku nawiewu oraz guzików klimatyzacji, ogrzewania tylnej szyby - kurde raz już to wymieniałem - pomińmy fakt, że żarówki na gwarancji ale sama wymiana skasowali mnie 50 zł
2 żaróweczki - ja pierdu - zgłosić, że ponownie się to stało, czy olewać to i samemu po gwarancji sobie to zrobić ? Może że się palą to jest wina gdzie indziej ? albo to normalka w tym miejscu ?
7) Na koniec moje ulubione
Od samego początku co odwiedzałem serwis meldowałem o głośno działającej klimatyzacji - zjawisko to miało miejsce czasami więc jak to bywa przy serwisantach jak zwykle było ok - w końcu przy zawitaniu w serwisie w związku z w/w olejem ponownie poruszyłem tą kwestią - wreszcie szef serwisu ( sobota więc to on był na zmianie
) podszedł - kazał dźwignąć klapę, zapalić silnik i ku mojemu zdziwieniu powiedział " Sprzęgło klimatyzatora " - dobra skoro to on jest fachowiec to mnie cieszy ze cos znalazł. Zaprosił mnie w Poniedziałek na ustalenie wizyty - ustalam wizytę informując ze potrzebuje auto zastępcze i nawet jestem gotów zapłacić za nie - już zwykły pracownik biurkowy informuje mnie, że wszystkie auta są aktualnie zajęte jak się coś zwolni od razu Pana zawołamy ( pomińmy fakt, że dzień wcześniej szef mówił: " z autem zastępczym nie ma problemu" - coś tam popisał podrukował - ok ( czekam 5 miesięcy na ten telefon
i się nie doczekam )
Ale teraz co do usterki - miał może to ktoś przede mną - brzmi jakby łożysko się rozklekotało.
Dziękuję z góry za odpowiedzi, a przede wszystkim o lokalizacje dobrych stacji kontroli pojazdów albo fachowców od tego modelu fiata
Pozdrawiam i do siego roku
PS Koniec gwarancji 16 więc trzeba się spieszyć