You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:24

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #637584 Wysłany: 14 Sty 2013, 14:49; 
 Temat postu: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieniu
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 8
Witam wszystkich. Problem z moim samochodem polega na braku mocy silnika po uruchomieniu. Odpalam silnik bez problemu, a po jakichś 5 sekundach silnik zaczyna jakby trochę nie równo pracować. Gdy wciskam pedał gazu silnik lekko zwiększa obroty i zaczyna się dławić i pyrkać. Zauważyłem, że z rury wydechowej wydobywa się mocno szary dym, a na jezdni pod wydechem robi się czarna plama, w postaci sadzy, jakby z kropkami oleju albo benzyny. Problem znika po jakichś 7 do 10 minutach, gdy silnik jako tako się rozgrzeje. Problemu tego nie ma na lpg, gdyż 3 razy sprawdzałem włączając lpg na zimnym silniku ( wiem, że to nie zdrowe, ale chciałem sprawdzić ). Problemu praktycznie nie ma latem, czasami raz czy dwa się zadławi, ale przestaje. Gorzej jest zimą, gdy trzeba go rozgrzać pare ładnych minut by móc ruszyć. Olej, filtr powietrza, oleju wymienione, płyn chłodniczy wymieniony, był podłączany do kompa przy wymianie przepustnicy ( również trochę perypetii z tym było ) błąd to troszkę za mały kąt położenia przepustnicy. Świece i kable oraz rozrząd podobno wymienione jeszcze przez poprzedniego właściciela. Przeszukałem forum i znalazłem podobne objawy, ale nie na tyle by mnie to satysfakcjonowało. Jeśli ktoś może miał podobny problem to z góry dziękuję za pomoc.

[ Dodano: 14 Sty 2013 13: ]

Zapomniałem dodać, że podejrzewam czujnik temperatury, gdyż punciak ma również problem z odpaleniem na ciepłym silniku, gdy pojeździ się na lpg. Gdy nie ma gazu w baku problem znika właśnie dlatego nie jestem pewien. Na zimno silnik pali idealnie. Może jednak to dotyczy parownika gazu. Także problem jest dosyć złożony.
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 

 
 Post #637790 Wysłany: 15 Sty 2013, 00:30; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #637941 Wysłany: 15 Sty 2013, 16:45; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 8
Ale w takim razie dlaczego tego problemu nie ma na lpg?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638026 Wysłany: 15 Sty 2013, 21:46; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Wnioskuję że masz instalację II generacji. W niej nie jest wykorzystywany czujnik temp. cieczy, skład mieszanki paliwowo-powietrznej jest korygowany na podstawie sygnału sondy lambda.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638053 Wysłany: 15 Sty 2013, 22:50; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
wojtek.radek napisał(a):
Zapomniałem dodać, że podejrzewam czujnik temperatury
Zapraszam tutaj, na przykładzie 1.2 16V masz pokazane w jaki sposób wyczyścić/zregenerować przepływomierz powietrza + czujnik powietrza w jednym - post632217.html#p632217

W wersji 1.2 8V przepływomierz powietrza + czujnik temperatury znajduje się w innym miejscu, zajrzyj tutaj, na rysunku lokalizacja jako "3 - nadajnik" - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644639 Wysłany: 11 Lut 2013, 16:28; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 8
mario1978 napisał(a):
wojtek.radek napisał(a):
Zapomniałem dodać, że podejrzewam czujnik temperatury
Zapraszam tutaj, na przykładzie 1.2 16V masz pokazane w jaki sposób wyczyścić/zregenerować przepływomierz powietrza + czujnik powietrza w jednym - post632217.html#p632217

W wersji 1.2 8V przepływomierz powietrza + czujnik temperatury znajduje się w innym miejscu, zajrzyj tutaj, na rysunku lokalizacja jako "3 - nadajnik" - http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1


Chodziło mi bardziej o czujnik temperatury cieczy a nie powietrza. A czujnik temp. powietrza miałby coś z tym wspólnego?

[ Dodano: 11 Lut 2013 15: ]

Rozwiązałem problem słabego odpalania na ciepłym silniku. Pomogła wymiana reduktora. Teraz punto odpala ładnie i na zimnym i na ciepłym silniku. Tak więc chyba odpada wariant, że czujnik temp. cieczy jest zepsuty.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644648 Wysłany: 11 Lut 2013, 16:48; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
wojtek.radek napisał(a):
A czujnik temp. powietrza miałby coś z tym wspólnego?
Co najwyżej z benzyną w której szukaliśmy przyczyny. LPG ma również swój własny map sensor - http://www.wykop.pl/ramka/1125143/lpg-d ... i-usterki/, cytuję
Cytuj:
Za filtrem znajduje się czujnik ciśnienia map sensor. Za pomocą elastycznych przewodów mierzy on ciśnienie w kolektorze ssącym oraz ciśnienie gazu podawanego na wtryskiwacze. Jego uszkodzenie może przejawiać się w nieprawidłowej pracy silnika na gazie bądź natychmiastowym przełączaniem na benzynę.
Piszesz
wojtek.radek napisał(a):
Pomogła wymiana reduktora.
To dlatego jestem przeciwnikiem LPG, gdyż potem nie wiadomo jednoznacznie gdzie szukać przyczyny, bo można jej doszukiwać się zarówno na PB jak i LPG. A przypomnę Ci co pisałeś na początku..
wojtek.radek napisał(a):
Problemu tego nie ma na lpg
I wszyscy w tym i ja, wykluczyliśmy LPG, które okazało się problemem.

Dobrze że problem masz rozwiązany.

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644857 Wysłany: 12 Lut 2013, 02:00; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 8
To znaczy nie do końca rozwiązany. Rozwiązany został problem odpalania na ciepłym silniku. Reduktor przepuszczał gaz na ciepłym silniku i ciężko palił. To już mam za sobą. Natomiast nadal dławi się chwilę po odpaleniu. To znaczy odpalam, mija jakieś 5 sekund, zaczyna inaczej pracować, a gdy dodaję gazu nie ma mocy i się dławi. Na jezdni pod rurą wydechową ciemne kropki. Raz podłożyłem dłonie pod rurę i po chwili miałem na nich takie brązowe kropki. Wyglądały trochę tak jak czasami wygląda kamień gromadzący się na dnie czajnika. Także raczej nie jest to olej ani nie dopalona benzyna. Także to może opary, chociaż z daleka wygląda to tak jakby stary diesel tam stał a nie punciak. Gdy potrzymam go na wyższych obrotach, przygazuję troszkę, albo pochodzi na wolnych obrotach z 5 minut lub gdy przełączę na gaz wszystko mija i chodzi dobrze, nie dusi się i ma moc. Wydaje mi się, że również trochę za dużo pali benzyny. Gdy skończy się gaz i muszę jechać na benzynie jakoś wskazówka od poziomu benzyny mi szybko opada. No ale to musiałbym sprawdzić zalewając do końca.

[ Dodano: 12 Lut 2013 00: ]

mario1978 napisał(a):
wojtek.radek napisał(a):
A czujnik temp. powietrza miałby coś z tym wspólnego? Co najwyżej z benzyną w której szukaliśmy przyczyny.

Wiem, że czujnik temp. cieczy ma coś wspólnego z dawką paliwa a czujnik temp. powietrza z dawkowaniem benzyny?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644873 Wysłany: 12 Lut 2013, 09:19; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
wojtek.radek napisał(a):
czujnik temp. powietrza z dawkowaniem benzyny?
Przepływomierz masowy powietrza stosowany w samochodach to ważny czujnik - "Przepływomierze powietrza – czyli jak zmierzyć powietrze" - http://autokult.pl/2011/04/07/przeplywo ... -powietrze

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #714196 Wysłany: 03 Lut 2014, 17:00; 
 Temat postu: Re: Problem dławienia się silnika, braku mocy po uruchomieni
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Wojtek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Rejestracja: 14 Sty 2013,
Posty: 8
Witam. Chciałbym wrócić do problemu jaki miałem z Punciakiem. Otóż odnalazłem jego rozwiązanie. Okazało się, że przyczyną dławienia były świece oraz kable wysokiego napięcia. Jakiś miesiąc temu po 3 wystrzałach silnika zauważyłem, że pękła obudowa filtra powietrza. Dlatego od razu przystąpiłem do wymiany świeczek oraz kabli, no i oczywiście obudowy filtra. Od tamtej pory silnik po włączeniu nawet przy -20 stopniach, nie dławi się, ma moc, nie ma efektu jakby nie chodził na wszystkich cylindrach. Nie zauważyłem również chmury dymu oraz intensywnego zapachu benzyny jak miało to miejsce przedtem. Jedynie raz zdarzyło mi się, że przy dużym mrozie wyjechałem Puntem bez poczekania chwili i rozgrzania go na wolnych obrotach. Wtedy zauważyłem, że gdy wciskałem pedał do połowy samochód miał moc, a gdy wcisnąłem do końca wtedy jej nie miał. Tak działo się na benzynie natomiast po przełączeniu na lpg wszystko było ok, ale po wrzuceniu na luz silnik gasł. No, ale wiadomo zimno, samochód nie rozgrzany także nie przejmuję się tym, a poza tym teraz włączam samochód, idę go trochę odśnieżyć, silnik w tym czasie się rozgrzewa także potem nie ma żadnych problemów.

Chciałby jeszcze podzielić się z wami jeszcze jednym faktem, który zadziwił mnie w Punciaku. Rozebrałem wszystko co trzeba, aby mieć dobry dostęp do świec oraz przewodów. Udało mi się także wykręcić świecę bez żadnych przygód i problemów. Przystąpiłem do wkręcenia nowych świec NGK BKR5EZ. Po 5 minutach nieudanych prób wkręcenia pomyślałem żeby porównać starą świecę z nową. Ku mojemu zdziwieniu różniły się gwintem. Okazało się, że w moim Punciaku rok 2000, siedzą świeczki, które szły do modeli po 2004 roku, czyli NGK DCPR7EN. Oczywiście nowe świeczki kosztowały prawie 2 razy więcej - 31 zł za szt. przy 16 zł za BKR5EZ. Pocieszam się jedynie tym, że te, które pasują do mojego auta są made in Japan, a nie made in France, o których krążą niepochlebne opinie. Także chyba wychodzi na to, że mój Punciak miał zmienianą głowicę. No chyba, że ktoś ma inną teorię na inny rozmiar świec :>


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO