You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 08:30

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #638799 Wysłany: 18 Sty 2013, 23:19; 
 Temat postu: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :)
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
2 dni temu wymieniłem w swoim Punto świece zapłonowe na nowe zgodne z zaleceniami. Mają wprawdzie tylko inny bo 1mm odstępu między elektrodami zamiast 0,9 mm (model DCPR7E-N-10 zamiast zaleconego DCPR8E-N) ale nic się na początku nie działo. Przez ostatnie 2 dni jak i dziś rano wszystko było w porządku, a dziś po południu jechałem do znajomego i auto w pewnym momencie zaczęło szarpać szczególnie przy próbie przyspieszenia, i gdy wtedy wdusiło się jeszcze mocniej gaz zapalała się na chwilę też żółta lampka „check engine”. Jak auto już się rozpędziło i jechałem ze stałą prędkością wszystko było już w porządku, lampka nie pali się, problem występował też na biegu jałowym- obroty nagle na chwilę spadały, silnik doznawał takich wstrząsów, światła przygasały, potem przez chwilę znów chodził dobrze i znów to samo. Zauważalnie trochę trudniej mu się odpala.

Udało mi się wrócić do domu i zabrałem się za diagnozę i udało mi się stwierdzić:

- przebić nie ma- sprawdzałem w ciemnym garażu
- zmiana świec między cylindrami nic nie zmienia (świece są nowe)
- brakuje napięcia lub jest za niskie na skrajnej świecy – tej po stronie kierowcy na najkrótszym kablu.

Sprawdziłem to tak że po odpaleniu silnika na dosłownie sekundę odłączałem fajki od świec, i oczywiście natychmiast występowało przebicie między kablem WN i masą (pokrywa zaworów) co oznaczało mnie że ten gar działa tzn. jest zasilony i na ostatniej świecy tego zjawiska nie ma- fajkę wyjąłem i nic nie iskrzyło, silnik zaczął pracować stabilniej po jej wyjęciu, a gdy ta świeca znów jest podłączona obroty skaczą i wszystko dzieje się dalej tak jak w opisie- chyba raz świeca pali, raz nie. Na chwilę obecną po mich działaniach auto jeździ tak samo ale kontrolka „checz engine” świeci się cały czas (pewnie przez moje metody diagnostyczne)

Opór kabla najkrótszego który nie iskrzy jak inne wyniósł dokładnie 7,04k Ohm, tego trochę dłuższego wyniósł ok. 6k Ohm- dziwne że kabel krótszy ma większy opór.

Chciałem się zatem upewnić: od czego zacząć? Wymienić kable WN? Niestety nie wiem ile ta mają lat, nowe kosztują ok. 100 zł ale nie chciałbym kupować na zapas jeśli to może być coś innego?

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #638801 Wysłany: 18 Sty 2013, 23:25; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
Przede wszystkim zalecam wymianę świec z takim odstępem, z jakim zaleca producent. Kable też bym wymienił dla świętego spokoju (drogie nie są). Jeśli to nie pomoże, to kolejnym możliwym winowajcą może być jedna z dwóch cewek. O ile to możliwe, spróbuj pożyczyć od kogoś (z Punto II) na chwilę.


P.S. Temat nazwałeś tak: "[Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :)". Znajduje się on w dziale Punto II, więc raczej oczywiste jest, że sprawa dotyczy tego modelu. Po co więc to pisać w nazwie tematu? :>

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638803 Wysłany: 18 Sty 2013, 23:27; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
domin45670, no ja zorientowałem się że odstęp jest inny po wkręceniu tych świec bo odebrałem je ze sklepu, nie spojrzałem na opakowanie i zamontowałem. No ale na początku było ok a zawsze można wziąść szczelinomierz i zmniejszyć to o 0,1mm:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638805 Wysłany: 18 Sty 2013, 23:37; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
0,1 to niby nie dużo, ale stanowi np. o tym czy świeca jest już zużyta czy nie (wypalona od łuku elektrycznego). Ja bym zaczął od wymiany tego, co na 100% nie jest takie, jakie powinno być, czyli od świec. Jak wszystko (o czym wiemy) będzie ok, to wtedy można kombinować dalej (patrz mój wcześniejszy post) :)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #638830 Wysłany: 19 Sty 2013, 00:42; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Sporo czytałem o odstępie między elektrodami i na co on wpływa i generalnie wynika że zwiększenie odstępu powoduje że silnik pracuje spokojniej na biegu jałowym, co najwyżej przy bardzo dużych prędkościach obrotowych wału jakoś to tam wpływa ale nic nie powinno się dziać złego. Pozatym tą świecę która załóżmy jest niekorzystna z powodu większego odstępu przekładałem w inne cylindry i wszędzie bez problemu paliła, a świece z cylindrów które działają w tym gnieździe pracować nie chcą więc problem dotyczy chyba bardziej zasilania tego gniazda niż samych świec.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639327 Wysłany: 21 Sty 2013, 00:47; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
Jeśli piszesz, że masz problemy z "najkrótszym" kablem to podmień go na dłuższy celem testów. Jeżeli na innym kablu i innej świecy problem nadal będzie występował to podejrzenie pada na cewkę. Ja na Twoim miejscu wyczyściłbym kable i złącza w cewce oraz zmierzył cewkę (wielu kolegów pisało jak to zrobić, poszukaj).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639332 Wysłany: 21 Sty 2013, 01:23; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Maciej80, po zamienieniu kabla najkrótszego na ten minimalnie dłuższy auto w ogóle nie chciało odpalić, tak jak by było jakieś zabezpieczenie lub dlatego że w tym momencie nie miałem jednego kabla podłaczonego w ogóle (ten najkrótszy nie wejdzie w miejsce dłuższego) także ta próba skończyłą się też fiaskiem...

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639335 Wysłany: 21 Sty 2013, 01:44; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
szamot666 napisał(a):
w tym momencie nie miałem jednego kabla podłaczonego w ogóle

No to nie dziwne, że nie chciał odpalic :wink: choć w sumie na 3 cylindrach powinien się trzepać ale palić ...

Świeca sama w sobie nie robi aż takiej różnicy :wink: mój dad testował w swoim samochodzie moje kable z kropa i świece ( i nie tylko to :mrgreen: ) i wszystko chodziło.
Świeca ma dawać iskrę i tyle a odstęp to lekko pobij i zmniejsz o ten 1mm.

A kable przetestuj z jakiegokolwiek innego samochodu, aby tylko zapieły się jakoś na cewke, bo na świece każde wejdą :D

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639591 Wysłany: 22 Sty 2013, 01:13; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
lioton, czyli mówisz że to 0,1 mm różnicy w odstępie nie mogło mi roztegować zapłonu?
Przepraszam że pytam ale od jutra zabieram się dalej za diagnoze i nie wiem czy mogę dać tym świecom spokój:)

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #639601 Wysłany: 22 Sty 2013, 02:29; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Sławomir
Samochód: Lancia Delta
Silnik: 1.6 120KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: RSTR / KRK
Rejestracja: 26 Cze 2008,
Posty: 1133
Pomógł: 9
A pewnie, ze nie :wink:

_________________
♥ MSC ♥ http://www.michael-schumacher.de/en/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #641754 Wysłany: 29 Sty 2013, 23:54; 
 Temat postu: Re: [Punto II] Prośba o potwierdzenie prawidłowej diagnozy :
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Jakby co temat do kosza: winna była cewka zapłonowa oraz najkrótszy kabel WN, na tych świecach 1 mm odstepu też nie chciał pomimo to równo pracować i są wkręcone właściwe 0,9 mm i jest wszystko dobrzre.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 11 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO