Głośniki tylne podłączone są fabrycznie tak ( kolory przewodów, które możesz sprawdzić):
Pomarańczowo czarny – głośnik lewy tylny
Pomarańczowo biały- głośnik lewy tylny
Niebiesko czerwony- głośnik prawy tylny
Niebiesko żółty- głośnik prawy tylny
Przewody powinny mieć jednakowe kolory przy głośnikach jak i we wnęce na radio ( o ile nie zostały przedłużone itd.) Możesz je sprawdzić przy radiu, przy użyciu miernika uniwersalnego i ustawieniu go na pomiar rezystancji ( oczywiście radio jest odłączone, bez napięcia akumulatora itd.) zwierając przewody parami np.:
pomarańczowo czarny – głośnik lewy tylny i pomarańczowo biały- głośnik lewy tylny powinna na wyświetlaczu pojawić się rezystancja głośnika, podobnie można sprawdzić drugi głośnik.
Jeśli nic się nam nie pojawi możemy odłączyć ( odlutować, lub zdjąć konektory) z pary przewodów od głośnika i zewrzeć je, później ponownie sprawdzić omomierzem przy radiu, czy mamy ciągłość przewodów głośnikowych, co pozwoli nam wyłapać, czy winny jest uszkodzony głośnik, czy też instalacja w kierunku głośnik- radio.
Jeśli przewody głośnikowe zostały dołożone ( prawdopodobnie inna kolorystyka przewodów) to pozostaje je odszukać. Można zacząć od sprawdzenia kolorów przewodów na jednym głośniku i porównanie z tym, co mamy we wnęce na radio. Później sprawdzenie w sposób analogiczny jak dla fabrycznych przewodów.