You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 10:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #644359 Wysłany: 10 Lut 2013, 02:04; 
 Temat postu: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awaryjny
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 19
Witam

Auto jesli wcisnie sie gaz ostro to nagle zwalnia i wlacza sie kontrolka silnika, auto jedzie, ale nie ma "ducha" wystarczy wylaczyc na jakis czas i blad sie sam skasuje. Auto przyspiesz nie jest tragicznie, ale poprostu nie mozna mu docisnac, poniewaz odrazu wyskakuje blad.
Wedle rozpoznania bylem na 2 komputerach, kazdy "mechanik" podaje inna przyczyne:
1) przeplywomierz do wymiany
2) zapchany uklad (tu nie zapamietalem nazwy) dolotowy, sprezarki? Chodzi niby o to, ze moja pani, ktora nim jezdzi glownie, przez ostatnie kilka miesiecy robi bardzo krotkie odc. 2 km i stop na 8h, a to nie jest dobre dla diesla i ponoc sie przez to zapchal. Rada byla dac do przeczyszczenia uklad, nie wtryskowy tylko...? jak mu bylo sprezarki, dolotowy? koszt. 250zl i zero gwarancji, ze cos da. Druga opcja przepedzic auto na trojce przez kilka kilometrow, aby mocno rozgrzac i sam sie oczysci. Zrobilem tak i czesciowo pomoglo, mozna dodac wiecej gazu, ale konkretne depniecie dalej wprowadza go wstan bledu i muli.
Jest tez niby 3 opcja, aby przeczyscic katalizator.
Zastanawia mnie jeszcze jedno, problem pojawil sie po wymianie filtra paliwa czy to moze miec cos wspolnego czy tylko zbieg okolicznosci?
Ktora z tych opcji bedzie najbardziej prawdopodobna, co najlepiej zrobic, aby nie ladowac sie nie potrzebnie w koszty?

_________________
Punto II FL VAN 1,3 MultiJet 2006r.
Hyundai Sonata 2L GLS + LPG 1996r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #644381 Wysłany: 10 Lut 2013, 11:56; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wałbrzych/Świebodzice
Rejestracja: 05 Gru 2011,
Posty: 178
Katalizatora w dieslu niestety nie zastaniesz, nie występuje taka część. Może chodzić CI o EGR, czyli filtr rekultywacji spalin.
Nie jeździj bo jakiś warsztatach nie wiadomo jakich, tylko pojedz do ASO, bo oni najwięcej Ci powiedzą. Silnik ma już 10 lat, a nie wszyscy mechanicy sobie z nim radzą. Ja bym obstawiał przepływomierz, bo błąd wyskakuję Ci przy mocnym przyśpieszaniu, czyli jak turbina zaczyna się wkręcać na obroty i potrzebuję więcej powietrza.

_________________
Punto MK2B 1.3mJTD

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644561 Wysłany: 11 Lut 2013, 01:42; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Moze byc przeplywka. Cos mi sie o uszy obilo ze w tych silnikach to podobno jeden z czesciej szwankujacych elementow (choc same silniki jako ogol sa podobno bardzo przyjemne jezeli chodzi o awaryjnosc).

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #644709 Wysłany: 11 Lut 2013, 20:34; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Też mi się parę razy to zdarzyło, ale ten problem u mnie nie występuje na ciepłym silniku. Gdy auto silnik jest jeszcze mocno wychołodzony a chce się dać w rurę, to też się pojawiał u mnie ten problem. Z tego co zaobserwowałem wystąpił gdy chciało sięp przeciągnąć auto na niższym biegu, przy ponad 3000 obr/min


Góra
 Profil  
 
 
 Post #644997 Wysłany: 12 Lut 2013, 20:59; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 17 Paź 2009,
Posty: 19
I znalazles rozwiazanie?
Nie chce w ciamno kupowac przeplywki to koszt ponad 200zl i po co wywalac w bloto, podmienic nie mam gdzie, aby sprawdzic.

Moze to miec cos wspolnego z filtrem paliwa? Moze jakis kiepski i cos zapycha zamiast blokowac syf, po wymianie filtra pojawily sie pierwsze problemy.

_________________
Punto II FL VAN 1,3 MultiJet 2006r.
Hyundai Sonata 2L GLS + LPG 1996r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645005 Wysłany: 12 Lut 2013, 21:26; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Tobiasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 10 Sie 2012,
Posty: 60
Pomógł: 1
Nie sądzę, żeby była to wina filtra. Ale skoro pierwsze symptomy pojawiły się właśnie po wymianie tej części, to mamy jakiś trop.

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #645006 Wysłany: 12 Lut 2013, 21:35; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Gliwice
Rejestracja: 27 Lut 2012,
Posty: 502
Pomógł: 2
Tan, bardzo dawno nie wystąpiła u mnie ta usterka. Problem występuje tylko na zimnym silniku, więc mam wrażenie że może pomóc zabranie auta na dłuższą trasę. Niebawem wymieniam filtry w samochodzie i mam zamiar potem go nieco przetestować.

U mnie ponadto występuje takie coś, że gdy na dworze jest zimno, i zapalam silnik po dłuższym postoju, to pierwsze metry auto pokonuje ze sporym wysiłkiem, gdy parkuję pod troszkę większą górkę auto ma trochę problem z podjechaniem. Ale taki efekt występuje tylko przez pierwsze kilkadziesiąt, może nawet kilkanaście metrów.

W ogóle, jak dla mnie, to auto jeździ dość słabo. Już do tego przywykłem i przyjąłem do wiadomości że taki już jest jego urok. Ale czasem nachodzi mnie myśl, czy faktycznie te rzeczy nie łączą się ze sobą i czy w silniku nie drzemie jakiś chochlik.


[ Dodano: 12 Lut 2013 20:35 ]

Tan napisał(a):
I znalazles rozwiazanie?
- przez pierwsze minuty jazdy, staram się nie dawać zbytnio w rurę, zanim silnik nie złapie trochę temperatury.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #653877 Wysłany: 24 Mar 2013, 15:38; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Forumowicz

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 24 Mar 2013,
Posty: 2
Miałem dokładnie tak samo krótkie dystansy i przy 2400 obr tryb awaryjny odłączyło turbinę. Mechanik ją przeczyścił bo był tam straszny syf i tyrbinka mała i pomogło, a przy podłączeniu do komputera pokazywało czujnik halla


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654469 Wysłany: 26 Mar 2013, 18:38; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 371
Pomógł: 5
U mnie ponadto występuje takie coś, że gdy na dworze jest zimno, i zapalam silnik po dłuższym postoju, to pierwsze metry auto pokonuje ze sporym wysiłkiem, gdy parkuję pod troszkę większą górkę auto ma trochę problem z podjechaniem. Ale taki efekt występuje tylko przez pierwsze kilkadziesiąt, może nawet kilkanaście metrów.

ta mulowatosć w 1.3 jtd na zimnym silniku to dogrzewajace sie świece żarowe i alternator stawia bardzo duzy opór ;też nie wiedziałem z czego to wynika ale ostatnio po montażu dogrzewacza plynu chłądzącego świecami żarowymi i pozostawieniu wylącznika załączonego to na drugi dzien popdczas ruszania miałem jakby mi ktos ręczny zaciagnoł ;mysle i wtedy oswieciło mnie że świece są załączone po wyłączeniu samochód jechal bez ociężalości tak więc duża turbodziura;gęste paliwo + opory alternatora to najprawdopodobniej przyczyna mułatowości naszyc małych diesli ;oczywiście mozna wkecic go podaczas ruszania na 2 tys i wiecej obrotów i jest git :D

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #654583 Wysłany: 27 Mar 2013, 00:04; 
 Temat postu: Re: 1,3 JTD przy ostrym przyszpieszeniu wchodzi w tryb awary
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Ja swego czasu obserwowalem podobne objawy przy podjezdzaniu pod gorke z garazu podziemnego o poranku, rzeczywiscie tez mialem wrazenie jakby dosc ciezko sie wspinal po tym podjezdzie. Paliwo geste? Akurat chlodny poranek nie ma z tym wiele wspolnego. To ze jak przyjdzie mroz to czasem w baku zrobi sie przyslowiowa galareta nie wynika z gestnienia paliwa jako takiego, tylko z wytracania sie czasteczek parafiny ktora zapycha filtr paliwa blokujac jego doplyw do silnika. Jezeli cos to gesciejszy olej w niskiej temperaturze, niz paliwo. Koniec koncow, 1.3MJ to tez nie jest jakis wielki i mocny silnik wiec szczegolnie jak ktos pojezdzil sobie ostatnio czyms mocniejszym, a potem wraca do kropkowych 70KM to moze sie mu wydawac ze Krop jest mulisty. :) Ja akurat co najwyzej przesiadam sie na benzynowe 60KM starszego kropka, wiec poki co zastrzezen nie mam i bardzo mi moj multijet pasuje, a juz najbardziej jego niskie zuzycie paliwa i dlugie okresy miedzyobslugowe. :)

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 10 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO