You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 20:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #58461 Wysłany: 28 Paź 2007, 00:33; 
 Temat postu: Wymiana wałka na wersję 75KM ready.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Tak się zastanawiam.
Silniki w Punto II 1.2 - są podbno takie same jak te montowane w Punto I, ale mimo to słabsze. Pytanie pierwsze - czemu tak się dzieje?

No i właściwa częśc zapytania. Załóżmy, ze kupiłem sobie silnik, albo jeszcze lepiej - sam ten felerny wałek z wersji 75KM/8V itd itepe, jednym słowem - gotowy do podmianki.
No i z czym to się je? Tak po prostu, rozbieram silnik, wyciągam jeden, wkładam drugi, odpalam i jadę? Chyba nie na tym to polega :roll:

Ta kwestia nurtuje mnie od chwili, w której dowiedziałem się, ze takie mody są wykonalne na naszych kropkach, ale nie jestem mechanikiem - na takich klockach już się nie znam.
Pytanie się tez nasuwa - ten walek bardzo trudno jest wymienić? Trzeba rozkręcać cały silnik czy tylko głowicę ściagamy?
Póki co interesują mnie kwestwie tylko i wyłącznie z punktu widzenia mechaniki, nie elektorniki. O tym porozmawiamy później :)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 

 
 Post #58493 Wysłany: 28 Paź 2007, 10:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Do wymiany wałka w 8v chyba nawet nie musisz zdejmować głowicy.
Zwróć uwagę tylko na jedno - te 75KM było osiągane przy 6000rpm (60KM pasz przy 5000) więc mapa wtrysku zapewne jest inna. Nie wiadomo też jaka będzie krzywa momentu takiej hybrydy. Możesz enpe otrzymać silnik który będzie dynamiczny powyżej 4500rpm a poniżej zdążysz zjeść dwie kanapki zanim się wkręci z 1500 na 4500 :D

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58498 Wysłany: 28 Paź 2007, 11:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Tak jak wspomniałem - wpierw kwestie mechaniczne. Przyda się to nie tylko mnie, ale z tego co pamiętam i wiem tez naszemu kochanemu ipIV :D. Czyli tak jak sądziłem.

Porządne wzmocnienie tego silnika to koszt w okolicach 2 tysięcy złotych.
1000zł na silnik (w najgorszym wypadku, gdyby nie szło na szrocie dorwać wałka) i 1000zł dla chip tunera, zeby zrobił mu dobrą mape.

misieq - weź luknij na temat w 'Waszych kropkach' mój. Żeby zachować porządek tematów :)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58520 Wysłany: 28 Paź 2007, 12:21; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Skierniewice
Rejestracja: 26 Mar 2007,
Posty: 1176
Pomógł: 1
napewno w pI i PII silniki są te same :?: W PII jest 1242 cm a w PI chyba 1,1 czy się mylę :?:

_________________
witam i zapraszam na topic922.html http://hubimar.wrzuta.pl/

- pierwszy był Fiat 126p około roku używany,
- następnie przez ponad 5 lat Fiat Uno 1,0 Clip 118000km,
- Punto II 2002/2003 1,2 8V :( wersja Activ po delikatnym tuningu ;) - SPRZEDANE I-2014 po 10 latach jazdy i 161000km Moje auto znajdziesz na TwojaFura.pl
- następnie nowe BRAVO topic34381.html aktualnie przebieg 268000km, z LPG
- ostatnie kupione GP 1,4 z przebiegiem 131000km post707897.html#p707897 i sprzedane
- aktualnie Skoda Superb 2,0 170 KM DSG kombi 337000km no i oczywiście Bravo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58530 Wysłany: 29 Paź 2007, 00:39; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 24 Maj 2007,
Posty: 358
Jeśli chodzi o silniki 1.2 w PII i PI to mają one ten sam dół. Głowica to zupełnie inna bajka. Sam wałek nic nie da. Potrzebna jest cała kompletna głowica od P I. Do tego powinno się też zakupić przepustnicę i kolektor wydechowy do tej głowicy a także zmienić komputer na ten z P I. Wtedy mozna mieć te 75 koni. Nikt nie podejmie się przeprogramowania komputera z P II. Trzeba by kupić piggyback a to koszt około 700pln.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #58547 Wysłany: 29 Paź 2007, 01:13; 
 Temat postu:
Offline
Monkey Mod
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Ustka/Słupsk
Rejestracja: 11 Mar 2007,
Posty: 9760
Pomógł: 34
Hubi napisał(a):
napewno w pI i PII silniki są te same :?: W PII jest 1242 cm a w PI chyba 1,1 czy się mylę :?:

nie tylko ten 75km mial silnik 1242 ;)

_________________
Fiat Punto 1.1 '97 Green Butterfly :) <-- Klik :D
"A passion for perfection"
Punto II FL 1.2 16V Butterfly II :) <-- KLIK :E
Image<-- Punto II FL 1.2 16V
:E Essence Of Shine :E
https://www.facebook.com/EssenceOfShine/


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90429 Wysłany: 10 Lut 2008, 19:58; 
 Temat postu: Re: Wymiana wałka na wersję 75KM ready.
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 10 Lut 2008,
Posty: 7
DaRoN napisał(a):
Tak się zastanawiam.
Silniki w Punto II 1.2 - są podbno takie same jak te montowane w Punto I, ale mimo to słabsze. Pytanie pierwsze - czemu tak się dzieje?

No i właściwa częśc zapytania. Załóżmy, ze kupiłem sobie silnik, albo jeszcze lepiej - sam ten felerny wałek z wersji 75KM/8V itd itepe, jednym słowem - gotowy do podmianki.
No i z czym to się je? Tak po prostu, rozbieram silnik, wyciągam jeden, wkładam drugi, odpalam i jadę? Chyba nie na tym to polega :roll:

Ta kwestia nurtuje mnie od chwili, w której dowiedziałem się, ze takie mody są wykonalne na naszych kropkach, ale nie jestem mechanikiem - na takich klockach już się nie znam.
Pytanie się tez nasuwa - ten walek bardzo trudno jest wymienić? Trzeba rozkręcać cały silnik czy tylko głowicę ściagamy?
Póki co interesują mnie kwestwie tylko i wyłącznie z punktu widzenia mechaniki, nie elektorniki. O tym porozmawiamy później :)


Takie same w 100% to nie sa. Mechanicznie w zasadzie to tak, ale:
- kolektory inne
- elektronika inna
- glowica sie rozni (inny rozmiar kanalow)
- no i walek - w p1 ma wyzsze krzywki, wyraznie widac.
- i pewno cala masa innych p*****l, o ktorych nie mam pojecia

A czemu sa slabsze? Ano temu, ze jak zrobili dwojke to inne normy spalin nastaly i inzyniery musialy jakos temu podolac (tak slyszalem). Wiec elektronicznie i mechanicznie troche go przytemperowali i wyszlo, ze nie ma 73km tylko 60.


A z wymiana walka to jest tak jak piszesz: kupujesz walek (jesli masz szczescie to nie zajechany, bo to juz leciwe graty sa, albo i szczescia miec nie musisz tylko kupisz nowy w aso - pytalem jakis czas temu: 1200zl - chore), wyciagasz jeden i na jego miejsce wkladasz drugi. Odpalasz i jedziesz. W zasadzie to mozna jeszcze luzy zaworowe sprawdzic, zeby ewentualnie je skorygowac skoro juz to mamy na wierzchu.

Aby sie do niego dostac nalezy zdjac tylko pokrywe zaworow - zaraz pod nim kreci sie walek. Pewnie przyda sie takze zdjac obudowe rozrzadu celem przelozenia kolka pasowego do nowego walka.

Info jakies:
http://www.auto-swiat.pl/poradnik_aktua ... kul-13749/

[ Dodano: 10 Lut 2008 18:58 ]
Des napisał(a):
Jeśli chodzi o silniki 1.2 w PII i PI to mają one ten sam dół. Głowica to zupełnie inna bajka. Sam wałek nic nie da. Potrzebna jest cała kompletna głowica od P I. Do tego powinno się też zakupić przepustnicę i kolektor wydechowy do tej głowicy a także zmienić komputer na ten z P I. Wtedy mozna mieć te 75 koni. Nikt nie podejmie się przeprogramowania komputera z P II. Trzeba by kupić piggyback a to koszt około 700pln.


Glowicy tak po prostu nie przelozysz. Inne jest zawieszenie silnika w p1 i p2. Gowica od p1 nie ma otworow do przykrecenia lapy silnika, ktora jest mocowana w dwojce wlasnie do glowicy. Niby mozna zmienic lape silnika....

Podobne jazdy sa z centralka silnika - w punto2 jest szyna CAN do komunikacji kompa z innymi rzeczami a jedynka takowej nie posiada - kupa rzeczy dzialac nie bedzie. Dokladnie tego tematu nie ogarniam, ale cos mi sie zdaje, ze nawet problemy z glupim predkosciomierzem by byly - ale tu sie moge mylic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #90536 Wysłany: 11 Lut 2008, 00:10; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Tom
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Go!
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 26 Gru 2007,
Posty: 14
Oddaj do regeneracji, a w zasadzie do tuningu - swój wałek do super firmy www.swiatek.com.pl z Bydgoszczy. Przejrzyj ich stronę , w ofercie mają sportowy wałek do Punto.Jeżeli nie trafisz w swój model to ci dorobią na zamówienie i juz... :)
PS. Zapoznaj się z całością ich strony-piszą wiele mądrych rzeczy dot. sensownego tuningu.

_________________
POZDRAWIAM

MASTER-TOM SKUTERCENTRUM TEAM GDAŃSK
SUZUKI GSX 750 Inazuma + 1.2 8V GO! (obydwa 02"-dobry rocznik!)
Aktualnie Grande 1.4 Blue..


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 8 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO