You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 14:31

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 336 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Autor Wiadomość
 
 Post #842485 Wysłany: 14 Paź 2018, 19:05; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
Chyba nawet są 3 ale w każdym które robiłem nie każe ani kręcić kierownica ani nic.

[ Dodano: 14 Paź 2018 18:05 ]

Podłączyłem dziś kompa tak:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: C1002 - Czujniki momentu obr. wału silnika
Występuje problem w czujniku(ach) lub zespole silnika wspomagania kierownicy.
Sprawdź bezpieczniki układu, złącza i okablowanie pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Jeśli okablowanie jest w dobrym stanie i problem wskazuje na wewnętrzny podzespół może być konieczna wymiana całego zespołu silnika wspomagania, jako że jego naprawy z reguły nie są możliwe.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

ODCZYT PARAMETRÓW:
Pozycja osiowa kierownicy:
jak kręcę w lewo to pokazuje od 0 do -481 maksymalnie , jak w prawo to idzie w plusie ale przy 50 stopniach załapał błąd i zaczął już pokazywać 0. Co ciekawe kręcąc w lewo kontrolka zgaśnie na komp cały czas już pokazuje pozycje osiową 0 stopni. Na starym wspomaganiu było dokładnie tak samo komp pokazuje tylko przez minute parametry potem już 0. Chyba jak tylko trochę pokręcę to przestaje jak by odczytywać położenie kierownicy i jest 0.

[ Dodano: 14 Paź 2018 18:05 ]

Podłączyłem dziś kompa tak:
ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: C1002 - Czujniki momentu obr. wału silnika
Występuje problem w czujniku(ach) lub zespole silnika wspomagania kierownicy.
Sprawdź bezpieczniki układu, złącza i okablowanie pod kątem przerw, zwarć i słabych połączeń.
Jeśli okablowanie jest w dobrym stanie i problem wskazuje na wewnętrzny podzespół może być konieczna wymiana całego zespołu silnika wspomagania, jako że jego naprawy z reguły nie są możliwe.
Powodem tego błedu jest fakt, że ECU odebrało nieprawidłowy sygnał z czujnika. Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę. Kontrolka na desce została włączona przez ten błąd.

ODCZYT PARAMETRÓW:
Pozycja osiowa kierownicy:
jak kręcę w lewo to pokazuje od 0 do -481 maksymalnie , jak w prawo to idzie w plusie ale przy 50 stopniach załapał błąd i zaczął już pokazywać 0. Co ciekawe kręcąc w lewo kontrolka zgaśnie na komp cały czas już pokazuje pozycje osiową 0 stopni. Na starym wspomaganiu było dokładnie tak samo komp pokazuje tylko przez minute parametry potem już 0. Chyba jak tylko trochę pokręcę to przestaje jak by odczytywać położenie kierownicy i jest 0.

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #842504 Wysłany: 14 Paź 2018, 20:18; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Hmm, czyżby zatem wina centralki?

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #842521 Wysłany: 15 Paź 2018, 14:06; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
Zgłębiam ten temat wspomagania. Po wymontowaniu czujnika (skrętu - bo tak go wszyscy nazywają) widać 2 wałki, jedna część czujnika pracuje po jednej stronie wałka (który idzie do przekładni) a druga po drugim (który idzie do kierownicy), zapewne jak kręcimy kierownicą to powstaję różnica położenia miedzy wałkami i czujnik przekazuje informację by silnik włączyć z odpowiednia siłą. U mnie po podłączeniu kompa (MESa) zanikają wskazania położenia kierownicy. Wspomaganie działa cały czas, czyli czujnik momentu musi działać w innym wypadku by wspomaganie nie działało. I teraz się zastanawiam po cholerę jest położenie kierownicy i czemu nie pokazuje wskazań ? Pomysły mam dwa, położenie kierownicy jest do ABSu w aucie mam czujnik z zielonym kablem, lub drugi pomysł że ten czujnik momentu ma podwójne ścieżki i mimo usterki jednej dalej działa.

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843415 Wysłany: 09 Lis 2018, 21:55; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
W końcu i mnie dopadła wymiana czujnika, niestety z braku czasu będąc przelotem postawiłem na polecany Poznań. No ale do rzeczy czujnik miałem lutowany na taśmę,po naprawie kierownica prosto ustawiona po odpaleniu kierownica stoi w miejscu w momencie ruszenia kierownica skręcała o parę stopni.
Tłumaczenia że zbieżność albo koło do wulkanizacji jakoś mnie nie przekonały ale ogólnie po wymianie czujnika kiera w obydwie strony leciutko działała na postoju feedback po skręcie też działał prawidłowo. Jedyny mankament występował podczas jazdy czyli kiera parę stopni w prawo i auto ciągnie do rowu.
Jak tu ktoś parę postów wyżej napisał kalibrowali Bosch KTS-em a to urządzenie skalibruje tylko w połowie (a przynajmniej modele GP po 2008 nie wiem jak z wcześniejszymi rocznikami sobie radzi).
Dzisiaj sam sobie skalibrowałem, kierownica w zerowej pozycji dawała odczyt -67 stopni siła skrętu 0 Nm po kalibracji kiera w zerowej pozycji dawała odczyt 0 stopni i siła skrętu 0 Nm.
Jazda próbna i auto jedzie jak po szynach wspomaganie leciutko działa kierownica ładnie wraca po skręcie.
p.s.
O dziwo mój czujnik był siedmio-ścieżkowy mimo, że nie mam ESP.
Przed wymianą gdy wspomaganie się wyłączało zapisywało błąd C1002 , po ponownym uruchomieniu status błędu zamieniał się w sporadyczny.

[ Dodano: 09 Lis 2018, 20:46 ]

EGONZGIERZ napisał(a):
Zgłębiam ten temat wspomagania. Po wymontowaniu czujnika (skrętu - bo tak go wszyscy nazywają) widać 2 wałki, jedna część czujnika pracuje po jednej stronie wałka (który idzie do przekładni) a druga po drugim (który idzie do kierownicy), zapewne jak kręcimy kierownicą to powstaję różnica położenia miedzy wałkami i czujnik przekazuje informację by silnik włączyć z odpowiednia siłą. U mnie po podłączeniu kompa (MESa) zanikają wskazania położenia kierownicy. Wspomaganie działa cały czas, czyli czujnik momentu musi działać w innym wypadku by wspomaganie nie działało. I teraz się zastanawiam po cholerę jest położenie kierownicy i czemu nie pokazuje wskazań ? Pomysły mam dwa, położenie kierownicy jest do ABSu w aucie mam czujnik z zielonym kablem, lub drugi pomysł że ten czujnik momentu ma podwójne ścieżki i mimo usterki jednej dalej działa.


Czujnik czyli ten plastikowy krążek to tak w zasadzie dwa czujniki w jednym po zdjęciu z wałka jego wewnętrzne pierścienie niezależnie się przesuwają o parę stopni potem przesuwają się razem im szybciej kręcisz kierą tym sterownik wie w którą stronę kręcisz i jak szybko co przekłada na silniczek trójfazowy wspomagania w którą stronę ma zakręcić i z jaką siłą.
Możliwe że masz powycierany czujnik wewnątrz odpowiadający za kąt skrętu i dlatego przestaje pokazywać kąt skrętu a drugi odpowiadający za moment cały czas daje odczyty i sterownik wywala błąd.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843648 Wysłany: 17 Lis 2018, 11:50; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 14 Lis 2011,
Posty: 149
Pomógł: 1
Dzięki czyli tak jak myślałem, mam nadzieje że po wymianie na nowy problem zniknie. Jeszcze jedno pytanie czym kalibrowałeś ?

_________________
Miłośnik samochodów włoskich.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #843673 Wysłany: 17 Lis 2018, 23:15; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Skalibrowałem FES-em 1.7 rejestrowanym, później miałem okazje sprawdzić Witech-em plus i FES jak najbardziej ogarnął Grande po 2008 (mimo że Witech plus ma trochę więcej możliwości i ciut szybciej działa).
Problemy z kalibracją wynikają chyba z tego, że ludzie mają stare wersje FES-a albo ciągną crackowane wersje bądź kupili jakiś trefny czujnik.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846442 Wysłany: 04 Mar 2019, 12:42; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntomaniak

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 17 Lis 2017,
Posty: 95
Pomógł: 2
Zaczyna nie domagać wspomaganie tzn. świeci się kontrolka po przekręceniu kluczyka z kierownicą na wprost lub lekko w prawo/lewo a jak kierownica skręcona np. 45 stopni lub bardziej gaśnie.
Po zapaleniu silnika kontrolka kierownicy gaśnie jeśli jest i już nie zapala się w czasie jazdy nawet z kieroniwcą na wprost.

[ Dodano: 04 Mar 2019, 11:42 ]

Rozumiem że może być czujnik wytarty ale dlaczego w trakcie jazdy w pozycji na wprostu nie zapala się ?
Słaby akumulator ale gaśnie po przekręceniu kierownicą mocniej lub w inną pozycje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846450 Wysłany: 04 Mar 2019, 21:34; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14373
Pomógł: 128
Podepnij pod kompa, aby móc lepiej zdiagnozować przyczynę problemu.

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #846521 Wysłany: 18 Mar 2021, 13:04; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Puntomaniak

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 17 Lis 2017,
Posty: 95
Pomógł: 2
Sprawa rozwiązana. Po przeglądnieciu wszystkich styków kontrolka wspomagania nie zapala się już po przekręceniu stacyjki.
Musiałbyć gdzieś spadek napięcia ponieważ po zapaleniu auta i 14,2 v problem się nie pojawiał wcale. Użytkownicy punto II sygnalizowali podobne problemy z zapalaniem się kontrolki.

[ Dodano: 18 Mar 2021, 12:04 ]

Dopiero teraz tak naprawdę rozwiązany problem.


Załączniki:

Góra
 Profil  
 
 
 Post #856453 Wysłany: 03 Lip 2021, 10:53; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Forumowicz

Imię: Tomasz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: EL
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Lut 2019,
Posty: 4
Pomógł: 1
Bardzo dziwne że skalibrowałeś FESEm kolumne po 2009r. One mają programowo blokniętą możliwość kalibracji siły skrętu przez OBD (kąt się da zrobić). Możliwie że jakimś cudem w nowym FESie omineli jakoś zabezpieczenia ale miałem FESa 1.6 i tam dało sie kalibrować tylko kolumny z roczników do 2008 czyli czujniki na kablu a nie na taśmie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #856758 Wysłany: 18 Sie 2021, 11:00; 
 Temat postu: Re: Wspomaganie CITY
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Sie 2015,
Posty: 7
Witam. Posiadam Grande Punto 1.4 8V 2011r. i nie potrafię w mesie skalibrować siły skrętu. Kalibracja kąta przebiega pomyślnie a przy sile wyskakuje komunikat "niepowodzenie" i błąd "7E". Ktoś wie jak skalibrowac siłę skrętu albo co oznacza ten błąd przy kalibracji?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 336 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 10, 11, 12, 13, 14


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO