|
Obecny czas: 21 Maj 2024, 17:58
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
boloSr |
#59823 Wysłany:
02 Lis 2007, 16:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 32
|
Kuba DST napisał(a): No ok. Ja tylko mówie co czytałem . Ja już napisałem. moja opinia się nie liczy bo nie akceptuję Diesli
a tam nie liczy ja tez nie akceptuje ale jedno jest pewne ze jyz LPG nie zaloze do auto bo juz 3 razy zkladalem a teraz che auto ktore troche pojezdzi i nie bedzie tyle wciagalo
_________________ Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB
W poszukiwaniu traktora !
|
|
Góra |
|
|
|
|
Jaco |
#59830 Wysłany:
02 Lis 2007, 17:04; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
boloSr napisał(a): no ma nadzieje zebym sie nie przejechal tylko
Powiem Ci tak, jak będziesz go używał po ludzku i normalnie robił przeglądy itd. nie katował na zimnym nie gasił sekunde później po osiągnięciu 180 km/h i zatrzymaniu się albo bardzo ostrej jeździe i gaszeniu w momencie pod kioskiem ruchu do którego się spieszyłeś bez wejścia silnika chodźby na małą chwile na te niższe obroty to będzie DOBRZE.
Normalne użytkowanie Diesla po prostu to pojeździsz dłuugo
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
boloSr |
#59834 Wysłany:
02 Lis 2007, 17:14; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 32
|
Jaco napisał(a): boloSr napisał(a): no ma nadzieje zebym sie nie przejechal tylko Powiem Ci tak, jak będziesz go używał po ludzku i normalnie robił przeglądy itd. nie katował na zimnym nie gasił sekunde później po osiągnięciu 180 km/h i zatrzymaniu się albo bardzo ostrej jeździe i gaszeniu w momencie pod kioskiem ruchu do którego się spieszyłeś bez wejścia silnika chodźby na małą chwile na te niższe obroty to będzie DOBRZE. Normalne użytkowanie Diesla po prostu to pojeździsz dłuugo
to akurat mi kolega juz przedstawil bo mne caly czas nakreca na diesla
_________________ Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB
W poszukiwaniu traktora !
|
|
Góra |
|
|
stallo |
#60141 Wysłany:
03 Lis 2007, 19:07; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 10 Kwi 2007, Posty: 44
|
boloSr
Decyzję musisz podjąć według własnych potrzeb.
Za dieslem przemawia na pewno mniejsze spalanie.
Za turbobenzynówką osiągi, elastyczność i lepsza kultura pracy.
I ceny przeglądów benzynówki będą niższe niż dieselka.
Ciężkie zadanie przed Tobą.
Ja z tych dwóch silników chyba byłbym bardziej przychylny turbobenzynówce, ale nie sugeruj się moim zdaniem:)
_________________ Stallo
|
|
Góra |
|
|
boloSr |
#60177 Wysłany:
03 Lis 2007, 20:19; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 32
|
Cytuj: I ceny przeglądów benzynówki będą niższe niż dieselka.
a skad te wiadomosci ??? bo wedlug mnie to bedzie to samo
_________________ Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB
W poszukiwaniu traktora !
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#60189 Wysłany:
03 Lis 2007, 21:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
hmmm to ja przy twojej nóżce polecam dieselka bo faktycznie nie zje ci duzo a przy dynamicznej jeździe poza miastem a ja jeżdżę bardzo dynamicznie to mi w tym silniku wychodzi 5,5 ropy benzyna poza miastem wychodziło mi ok 8 litrów w mieście sie nie wypowiem bo jeżdżę zazwyczaj do 60 km/h.
przeglądy są minimalnie droższe trzeba częściej olej wymieniać i takie tam inne pierdyduty:)
silnik w dieslu nie chodzi rewelacyjnie ale muzyczkę zapuszczasz i już nie przeszkadza w ogóle
no fakt o turbinkę trzeba dbac ale czy to m-jecie ty t-jecie wiec bez różnicy, bo 60 tys i sie zacierają łopatki
tez kiedys byłem przeciwnikiem wielkim diesla znaczy w dalszym ciagu jestem gdyby mnie koszta nie interesowały to napewno bym dieslem nie jezdzil ale w dzisiejszej dobie cen benzyny to trzeba pomykac dieslem a poza tym dieselka można mieć za 2,5zl i latasz w ogóle za grosze i nie mówie tu o "berbeluszce" tylko o tzw oszczędnościach tirowców
|
|
Góra |
|
|
daras |
#60681 Wysłany:
05 Lis 2007, 09:56; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Dylemat 1.3 m-jet 90 KM czy 1.4 t-jet 120 KM jest tylko pozornie trudny.
Cena zakupu i przeglądów obu wersji jest podobna, jeśli nie identyczna.
Jeśli chcesz jeździć oszczędnie i całkiem dynamicznie: diesel.
Jesli chcesz jeździć szybko ale drogo: benzyna.
Z własnego doświadczenia ci powiem, że tego m-jet'a praktycznie nie czuć w kieszeni. A jest przy tym naprawdę świetnym kompanem do jazdy.
|
|
Góra |
|
|
boloSr |
#60692 Wysłany:
05 Lis 2007, 10:30; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 32
|
daras napisał(a): Dylemat 1.3 m-jet 90 KM czy 1.4 t-jet 120 KM jest tylko pozornie trudny. Cena zakupu i przeglądów obu wersji jest podobna, jeśli nie identyczna. Jeśli chcesz jeździć oszczędnie i całkiem dynamicznie: diesel. Jesli chcesz jeździć szybko ale drogo: benzyna. Z własnego doświadczenia ci powiem, że tego m-jet'a praktycznie nie czuć w kieszeni. A jest przy tym naprawdę świetnym kompanem do jazdy.
czyli rozumiem ze nie bede mial problemow na trasie z kpl pasazerow przy wyprzedzaniu Tirow
_________________ Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB
W poszukiwaniu traktora !
|
|
Góra |
|
|
daras |
#60706 Wysłany:
05 Lis 2007, 11:15; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Z kompletem pasażerów to jeden i drugi przysłabnie ;-)
Ale nie powinno być źle
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#61111 Wysłany:
06 Lis 2007, 18:00; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
To jest 30 KM różnicy!! W aucie tej wielkości to się czuje!! Do tego T-Jet ma mocny dół co oznacza, że wcale nie trzeba będzie go często kręcić wysoko i w konsekwencji zużycie paliwa powinno być znośne.
|
|
Góra |
|
|
bbanditoss |
#61145 Wysłany:
06 Lis 2007, 20:39; Temat postu: |
|
|
Nigdzie nie jadę |
|
Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 08 Lip 2007, Posty: 11764 Pomógł: 13
|
zoon napisał(a): To jest 30 KM różnicy!! W aucie tej wielkości to się czuje!! Do tego T-Jet ma mocny dół co oznacza, że wcale nie trzeba będzie go często kręcić wysoko i w konsekwencji zużycie paliwa powinno być znośne.
też mi się tak wydaje
_________________
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#61214 Wysłany:
06 Lis 2007, 22:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
to sie tak tylko mówi ze nie trzeba go krecic jak sie ma troszke wiecej koni pod maska to sie i tak kreci to jest normalna sprawa czy wy jezdzicie swoimi jak byscie mieli 65 koni?? bo przy wyprzedzaniu nie wydaje mi sie, wyciskasz pełna podłogę aby mieć go wreszcie za sobą.
a wiadomo ze przy pełnym obciążeniu 90 nie pojedzie tak jak 120 ale myślę ze z 90 tez będzie sie wygodnie wyprzedzać a z drugiej strony ile razy jeździsz z pełnym kompletem ja osobiście rzadko bo wychodzę z założenia ze to nie autobus wycieczkowy :D:D taki joke
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#61230 Wysłany:
06 Lis 2007, 22:30; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Wyprzedanie to jedno, a płynna jazda bez kręcenia mając 200 Nm już przy 2000 obr. (czy jakoś tak) to drugie.
Mnie o to własnie chodzi, by normalnie jeździć delikatnie mając duży moment, a jak trzeba dać czadu 120-oma końmi
|
|
Góra |
|
|
boloSr |
#61235 Wysłany:
06 Lis 2007, 22:32; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 32
|
sadoo napisał(a): to sie tak tylko mówi ze nie trzeba go krecic jak sie ma troszke wiecej koni pod maska to sie i tak kreci to jest normalna sprawa czy wy jezdzicie swoimi jak byscie mieli 65 koni?? bo przy wyprzedzaniu nie wydaje mi sie, wyciskasz pełna podłogę aby mieć go wreszcie za sobą. a wiadomo ze przy pełnym obciążeniu 90 nie pojedzie tak jak 120 ale myślę ze z 90 tez będzie sie wygodnie wyprzedzać a z drugiej strony ile razy jeździsz z pełnym kompletem ja osobiście rzadko bo wychodzę z założenia ze to nie autobus wycieczkowy :D:D taki joke
niesttey ale ja akurat w trase jak jade to ma 3 osoby na pokladzie plus bagaz ale mysle ze ta 90 spokojnie da rade
_________________ Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB
W poszukiwaniu traktora !
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#61239 Wysłany:
06 Lis 2007, 22:37; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
boloSr napisał(a): niesttey ale ja akurat w trase jak jade to ma 3 osoby na pokladzie plus bagaz ale mysle ze ta 90 spokojnie da rade
Ja jechałem w trasę - bagażnik zapchany aż po samą górę, 4 osoby na pokładzie razem.
I nie było problemu
Spalanie miałem w jedną stronę przy spokojnej jeździe nawet 4,9
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
|
|
Góra |
|
|
boloSr |
#61241 Wysłany:
06 Lis 2007, 22:39; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Miejscowość: Koszalin Rejestracja: 12 Mar 2007, Posty: 32
|
Jaco napisał(a): Ja jechałem w trasę - bagażnik zapchany aż po samą górę, 4 osoby na pokładzie razem. I nie było problemu Spalanie miałem w jedną stronę przy spokojnej jeździe nawet 4,9
no to super
_________________ Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB
W poszukiwaniu traktora !
|
|
Góra |
|
|
sadoo |
#61268 Wysłany:
06 Lis 2007, 23:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Jelenia G. Rejestracja: 08 Mar 2007, Posty: 3154
|
zoon napisał(a): Wyprzedanie to jedno, a płynna jazda bez kręcenia mając 200 Nm już przy 2000 obr. (czy jakoś tak) to drugie.
to własnie w dieselku tyle jest i do tego odplaca sie małym spalaniem
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#61307 Wysłany:
07 Lis 2007, 01:47; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Zapomniałeś dodać, że klient odpłaca się za to Fiatowi wysoką ceną przy zakupie. Można pominąć takie szczegóły jak turbodziura.
|
|
Góra |
|
|
daras |
#61347 Wysłany:
07 Lis 2007, 09:12; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
Mam pytanie do szanownych klubowiczów wypowiadających się tak radykalnie nt. diesla 90 KM i t-jet'a 120 KM: czy jeździliście tymi samochodami (pomijam posiadaczy ;-) )?
Bo wygląda ta dyskusja na takie fajne teoretyczno-akademickie gdybanie ;-)
W innym wątku (nt. bravo) pytałem czy może ktoś jeździł już wersją t-jet i może się obiektywnie wypowiedzieć.
"Zero" reakcji i wypowiedzi odbieram jednoznacznie.
Więc skąd te teorie nt. dynamiki i mocnego dołu t-jet'a, turbodziury m-jet'a i w ogóle miażdżącej przewagi 30 KM różnicy benzyniaka?
Być może tak jest, tylko proszę poprzeć to opisem jazdy - wrażeniami.
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#61354 Wysłany:
07 Lis 2007, 09:35; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Już Ci daję.
W przed ostatnim numerze Auto Świata porównywali Bravo 1.4 T-Jeta 150 KM i Bravo Multijeta 150 KM. Okazało się, że benzyniak pomimo mniejszego momentu obrotowego jest równie elastyczny, nie ma turbodziury a do tego ma lepsze przyśpieszenie, dzwięk itd. Wersja 120 KM stosowana w Grande różni się od 150 KM tylko mocą, bo moment ma praktycznie ten sam. Jeśli więc silnik 1.4 T-Jet ma elestyczność na poziomie Multijeta 150 KM to Multijeta 90 KM w Grande zmiażdży.
|
|
Góra |
|
|
Kuba DST |
#61364 Wysłany:
07 Lis 2007, 09:56; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Strzelin Rejestracja: 24 Lis 2006, Posty: 922
|
Pozatym można zobaczyć filmy z przyspiesenia i diesla i benzyny. I niech nikt nie powie że różnicy nie ma. zoon zgadzam się. Też to czytałem.
Ale pamiętajcie że my nie możemy wybierać za boloSr. Najlepiej niech się przejedzie i jednym i drugim. pozatym gdzieś czytałem w jeszcze w roku 2006 w Auto świecie jak porównywali GP 1.3 m-jet 90KM z rywalami to silniiem nie bylui zachwyceni. Ja osobiście nie wiem nie jeździłem. To tylko opinia z gazety.
A co do benzyny. napewno będzie palił więcej niż diesel ale będzie dynamiczniejszy i co za tym idzie bezpieczniejszy.
_________________ Grande Punto - 5d - Energy(2006) - Szary Jungle - 1.4 16V Starjet 95KM
Moje auto znajdziesz na Polskajazda.pl
Znowu Boom dla nas, Wielkie Joł Kochana....
Nie podoba Shieeeeea?
|
|
Góra |
|
|
Tomo |
#61376 Wysłany:
07 Lis 2007, 10:05; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie Rejestracja: 17 Maj 2007, Posty: 912
|
|
Góra |
|
|
Jaco |
#61382 Wysłany:
07 Lis 2007, 10:11; Temat postu: |
|
|
Przyjaciel |
|
Miejscowość: Podbeskidzie Rejestracja: 27 Lut 2007, Posty: 1225
|
Tomo napisał(a): Zoon, jeśli chodzi o to porównanie z Auto Świata to napisz jeśli możesz jak wypadło spalanie paliwa? ( akurat nie wpadła mi w ręce ta gazetka.) Oczywiście chodzi mi o to testowe a nie to co podaje producent.
http://fiatpunto.com.pl/post61374.html - tam jest ten test z AŚ.
Nie róbcie tutaj OFFTopica. To jest temat nie o T-JET 150 KM w Bravo Tylko o T-JET 120 KM vs MJ 90 KM w Grande Punto
_________________ FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet
Ostatnio edytowany przez Jaco, 07 Lis 2007, 10:27, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
zoon |
#61391 Wysłany:
07 Lis 2007, 10:26; Temat postu: |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Z braku danych musimy się jednak posiłkować tym co jest.
Jeśli wziąść pod uwagę, że to jest 120 KM a nie 150, i że Grande jest lżejsze, to zużycie benzyny będzie mniejsze.
|
|
Góra |
|
|
daras |
#61394 Wysłany:
07 Lis 2007, 10:45; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: w-m Rejestracja: 21 Gru 2006, Posty: 2006 Pomógł: 1
|
zoon napisał(a): Jeśli więc silnik 1.4 T-Jet ma elestyczność na poziomie Multijeta 150 KM to Multijeta 90 KM w Grande zmiażdży.
Nigdzie nie twierdzę, że tak może nie być.
Trzeba jednak poczekać na bezpośrednie porównanie.
I najważniejsze: określić własne potzreby i je zweryfikować jazdą testową.
Na razie podtrzymuję, że ta dyskusja jest takim sobie akademickim gdybaniem i próbą wywyższenia jednych świąt nad drugimi
I jeszcze jedno kuba : ja dotarłem do porównania grande m-jet i puga 207 w wersji HDI 90 KM. Zgadnij który silnik lepiej jeździł?
Są bardziej wiarygodne gazetki niż AŚ ;-)
[ Dodano: Sro Lis 07, 2007 9:45 am ]
zoon
Dieslem też można jeździć dynamicznie. A do tego oszczędnie.
Jeśli ktoś kupuje ponad 100 konnego benzyniaka żeby później oszczędzać dziesiąte części litra PB, bo to się okazuje najważniejszym kryterium zakupu - to sam siebie oszukuje.
Każdy swoje potrzeby musi określić sam ;-)
Ostatnio edytowany przez daras, 07 Lis 2007, 10:55, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|