You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 20:17

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 163 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #59823 Wysłany: 02 Lis 2007, 16:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 32
Kuba DST napisał(a):
No ok. Ja tylko mówie co czytałem ;] . Ja już napisałem. moja opinia się nie liczy bo nie akceptuję Diesli



a tam nie liczy ja tez nie akceptuje ale jedno jest pewne ze jyz LPG nie zaloze do auto bo juz 3 razy zkladalem a teraz che auto ktore troche pojezdzi i nie bedzie tyle wciagalo :lol:

_________________
Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB :(
W poszukiwaniu traktora !


Góra
 Profil  
 

 
 Post #59830 Wysłany: 02 Lis 2007, 17:04; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
boloSr napisał(a):
no ma nadzieje zebym sie nie przejechal tylko :wink:


Powiem Ci tak, jak będziesz go używał po ludzku i normalnie robił przeglądy itd. nie katował na zimnym nie gasił sekunde później po osiągnięciu 180 km/h i zatrzymaniu się ;) albo bardzo ostrej jeździe i gaszeniu w momencie pod kioskiem ruchu do którego się spieszyłeś bez wejścia silnika chodźby na małą chwile na te niższe obroty ;) to będzie DOBRZE.

Normalne użytkowanie Diesla po prostu to pojeździsz dłuugo :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59834 Wysłany: 02 Lis 2007, 17:14; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 32
Jaco napisał(a):
boloSr napisał(a):
no ma nadzieje zebym sie nie przejechal tylko :wink:


Powiem Ci tak, jak będziesz go używał po ludzku i normalnie robił przeglądy itd. nie katował na zimnym nie gasił sekunde później po osiągnięciu 180 km/h i zatrzymaniu się ;) albo bardzo ostrej jeździe i gaszeniu w momencie pod kioskiem ruchu do którego się spieszyłeś bez wejścia silnika chodźby na małą chwile na te niższe obroty ;) to będzie DOBRZE.

Normalne użytkowanie Diesla po prostu to pojeździsz dłuugo :)


to akurat mi kolega juz przedstawil bo mne caly czas nakreca na diesla :D

_________________
Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB :(
W poszukiwaniu traktora !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60141 Wysłany: 03 Lis 2007, 19:07; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 10 Kwi 2007,
Posty: 44
boloSr
Decyzję musisz podjąć według własnych potrzeb.
Za dieslem przemawia na pewno mniejsze spalanie.
Za turbobenzynówką osiągi, elastyczność i lepsza kultura pracy.
I ceny przeglądów benzynówki będą niższe niż dieselka.
Ciężkie zadanie przed Tobą.
Ja z tych dwóch silników chyba byłbym bardziej przychylny turbobenzynówce, ale nie sugeruj się moim zdaniem:)

_________________
Stallo


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60177 Wysłany: 03 Lis 2007, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 32
Cytuj:
I ceny przeglądów benzynówki będą niższe niż dieselka.

a skad te wiadomosci ???
bo wedlug mnie to bedzie to samo

_________________
Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB :(
W poszukiwaniu traktora !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60189 Wysłany: 03 Lis 2007, 21:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
hmmm to ja przy twojej nóżce polecam dieselka bo faktycznie nie zje ci duzo a przy dynamicznej jeździe poza miastem a ja jeżdżę bardzo dynamicznie to mi w tym silniku wychodzi 5,5 ropy benzyna poza miastem wychodziło mi ok 8 litrów w mieście sie nie wypowiem bo jeżdżę zazwyczaj do 60 km/h.
przeglądy są minimalnie droższe trzeba częściej olej wymieniać i takie tam inne pierdyduty:)
silnik w dieslu nie chodzi rewelacyjnie ale muzyczkę zapuszczasz i już nie przeszkadza w ogóle :P
no fakt o turbinkę trzeba dbac ale czy to m-jecie ty t-jecie wiec bez różnicy, bo 60 tys i sie zacierają łopatki :/

tez kiedys byłem przeciwnikiem wielkim diesla znaczy w dalszym ciagu jestem gdyby mnie koszta nie interesowały to napewno bym dieslem nie jezdzil ale w dzisiejszej dobie cen benzyny to trzeba pomykac dieslem :P a poza tym dieselka można mieć za 2,5zl i latasz w ogóle za grosze i nie mówie tu o "berbeluszce" tylko o tzw oszczędnościach tirowców :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60681 Wysłany: 05 Lis 2007, 09:56; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Dylemat 1.3 m-jet 90 KM czy 1.4 t-jet 120 KM jest tylko pozornie trudny.
Cena zakupu i przeglądów obu wersji jest podobna, jeśli nie identyczna.
Jeśli chcesz jeździć oszczędnie i całkiem dynamicznie: diesel.
Jesli chcesz jeździć szybko ale drogo: benzyna.
Z własnego doświadczenia ci powiem, że tego m-jet'a praktycznie nie czuć w kieszeni. A jest przy tym naprawdę świetnym kompanem do jazdy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60692 Wysłany: 05 Lis 2007, 10:30; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 32
daras napisał(a):
Dylemat 1.3 m-jet 90 KM czy 1.4 t-jet 120 KM jest tylko pozornie trudny.
Cena zakupu i przeglądów obu wersji jest podobna, jeśli nie identyczna.
Jeśli chcesz jeździć oszczędnie i całkiem dynamicznie: diesel.
Jesli chcesz jeździć szybko ale drogo: benzyna.
Z własnego doświadczenia ci powiem, że tego m-jet'a praktycznie nie czuć w kieszeni. A jest przy tym naprawdę świetnym kompanem do jazdy.


czyli rozumiem ze nie bede mial problemow na trasie z kpl pasazerow przy wyprzedzaniu Tirow :)

_________________
Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB :(
W poszukiwaniu traktora !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #60706 Wysłany: 05 Lis 2007, 11:15; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Z kompletem pasażerów to jeden i drugi przysłabnie ;-)
Ale nie powinno być źle :-)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61111 Wysłany: 06 Lis 2007, 18:00; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
To jest 30 KM różnicy!! W aucie tej wielkości to się czuje!! Do tego T-Jet ma mocny dół co oznacza, że wcale nie trzeba będzie go często kręcić wysoko i w konsekwencji zużycie paliwa powinno być znośne.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61145 Wysłany: 06 Lis 2007, 20:39; 
 Temat postu:
Offline
Nigdzie nie jadę
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 08 Lip 2007,
Posty: 11759
Pomógł: 13
zoon napisał(a):
To jest 30 KM różnicy!! W aucie tej wielkości to się czuje!! Do tego T-Jet ma mocny dół co oznacza, że wcale nie trzeba będzie go często kręcić wysoko i w konsekwencji zużycie paliwa powinno być znośne.

też mi się tak wydaje :)

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61214 Wysłany: 06 Lis 2007, 22:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
to sie tak tylko mówi ze nie trzeba go krecic jak sie ma troszke wiecej koni pod maska to sie i tak kreci to jest normalna sprawa czy wy jezdzicie swoimi jak byscie mieli 65 koni?? bo przy wyprzedzaniu nie wydaje mi sie, wyciskasz pełna podłogę aby mieć go wreszcie za sobą.

a wiadomo ze przy pełnym obciążeniu 90 nie pojedzie tak jak 120 ale myślę ze z 90 tez będzie sie wygodnie wyprzedzać a z drugiej strony ile razy jeździsz z pełnym kompletem ja osobiście rzadko bo wychodzę z założenia ze to nie autobus wycieczkowy :D:D:D taki joke


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61230 Wysłany: 06 Lis 2007, 22:30; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Wyprzedanie to jedno, a płynna jazda bez kręcenia mając 200 Nm już przy 2000 obr. (czy jakoś tak) to drugie.
Mnie o to własnie chodzi, by normalnie jeździć delikatnie mając duży moment, a jak trzeba dać czadu 120-oma końmi :D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61235 Wysłany: 06 Lis 2007, 22:32; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 32
sadoo napisał(a):
to sie tak tylko mówi ze nie trzeba go krecic jak sie ma troszke wiecej koni pod maska to sie i tak kreci to jest normalna sprawa czy wy jezdzicie swoimi jak byscie mieli 65 koni?? bo przy wyprzedzaniu nie wydaje mi sie, wyciskasz pełna podłogę aby mieć go wreszcie za sobą.

a wiadomo ze przy pełnym obciążeniu 90 nie pojedzie tak jak 120 ale myślę ze z 90 tez będzie sie wygodnie wyprzedzać a z drugiej strony ile razy jeździsz z pełnym kompletem ja osobiście rzadko bo wychodzę z założenia ze to nie autobus wycieczkowy :D:D:D taki joke


niesttey ale ja akurat w trase jak jade to ma 3 osoby na pokladzie plus bagaz ale mysle ze ta 90 spokojnie da rade :D

_________________
Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB :(
W poszukiwaniu traktora !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61239 Wysłany: 06 Lis 2007, 22:37; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
boloSr napisał(a):
niesttey ale ja akurat w trase jak jade to ma 3 osoby na pokladzie plus bagaz ale mysle ze ta 90 spokojnie da rade :D


Ja jechałem w trasę - bagażnik zapchany aż po samą górę, 4 osoby na pokładzie razem.

I nie było problemu :wink:

Spalanie miałem w jedną stronę przy spokojnej jeździe nawet 4,9 :)

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61241 Wysłany: 06 Lis 2007, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Koszalin
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 32
Jaco napisał(a):
Ja jechałem w trasę - bagażnik zapchany aż po samą górę, 4 osoby na pokładzie razem.

I nie było problemu :wink:

Spalanie miałem w jedną stronę przy spokojnej jeździe nawet 4,9 :)


no to super

_________________
Punto II 1.2 16V 3d ELX + LPG Sequence
>>>IKP Koszalin<<<
Zimówki CLUB :(
W poszukiwaniu traktora !


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61268 Wysłany: 06 Lis 2007, 23:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Jelenia G.
Rejestracja: 08 Mar 2007,
Posty: 3154
zoon napisał(a):
Wyprzedanie to jedno, a płynna jazda bez kręcenia mając 200 Nm już przy 2000 obr. (czy jakoś tak) to drugie.


to własnie w dieselku tyle jest :) i do tego odplaca sie małym spalaniem :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61307 Wysłany: 07 Lis 2007, 01:47; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Zapomniałeś dodać, że klient odpłaca się za to Fiatowi wysoką ceną przy zakupie. Można pominąć takie szczegóły jak turbodziura.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61347 Wysłany: 07 Lis 2007, 09:12; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
Mam pytanie do szanownych klubowiczów wypowiadających się tak radykalnie nt. diesla 90 KM i t-jet'a 120 KM: czy jeździliście tymi samochodami (pomijam posiadaczy ;-) )?
Bo wygląda ta dyskusja na takie fajne teoretyczno-akademickie gdybanie ;-)
W innym wątku (nt. bravo) pytałem czy może ktoś jeździł już wersją t-jet i może się obiektywnie wypowiedzieć.
"Zero" reakcji i wypowiedzi odbieram jednoznacznie.
Więc skąd te teorie nt. dynamiki i mocnego dołu t-jet'a, turbodziury m-jet'a i w ogóle miażdżącej przewagi 30 KM różnicy benzyniaka?
Być może tak jest, tylko proszę poprzeć to opisem jazdy - wrażeniami.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61354 Wysłany: 07 Lis 2007, 09:35; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Już Ci daję.
W przed ostatnim numerze Auto Świata porównywali Bravo 1.4 T-Jeta 150 KM i Bravo Multijeta 150 KM. Okazało się, że benzyniak pomimo mniejszego momentu obrotowego jest równie elastyczny, nie ma turbodziury a do tego ma lepsze przyśpieszenie, dzwięk itd. Wersja 120 KM stosowana w Grande różni się od 150 KM tylko mocą, bo moment ma praktycznie ten sam. Jeśli więc silnik 1.4 T-Jet ma elestyczność na poziomie Multijeta 150 KM to Multijeta 90 KM w Grande zmiażdży.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61364 Wysłany: 07 Lis 2007, 09:56; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Strzelin
Rejestracja: 24 Lis 2006,
Posty: 922
Pozatym można zobaczyć filmy z przyspiesenia i diesla i benzyny. I niech nikt nie powie że różnicy nie ma. zoon zgadzam się. Też to czytałem.

Ale pamiętajcie że my nie możemy wybierać za boloSr. Najlepiej niech się przejedzie i jednym i drugim. pozatym gdzieś czytałem w jeszcze w roku 2006 w Auto świecie jak porównywali GP 1.3 m-jet 90KM z rywalami to silniiem nie bylui zachwyceni. Ja osobiście nie wiem nie jeździłem. To tylko opinia z gazety.

A co do benzyny. napewno będzie palił więcej niż diesel ale będzie dynamiczniejszy i co za tym idzie bezpieczniejszy.

_________________
Grande Punto - 5d - Energy(2006) - Szary Jungle - 1.4 16V Starjet 95KM

Moje auto znajdziesz na Polskajazda.pl

Znowu Boom dla nas, Wielkie Joł Kochana.... :mrgreen:
Nie podoba Shieeeeea? :E

Góra
 Profil  
 
 
 Post #61376 Wysłany: 07 Lis 2007, 10:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Lancia Delta
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: NDM-Mazowieckie
Rejestracja: 17 Maj 2007,
Posty: 912
Zoon, jeśli chodzi o to porównanie z Auto Świata to napisz jeśli możesz jak wypadło spalanie paliwa? ( akurat nie wpadła mi w ręce ta gazetka.) Oczywiście chodzi mi o to testowe a nie to co podaje producent.

_________________
Były:
Seicento Sporting ABARTH 54KM (1999)
Grande Punto SPORT MultiJet 90KM (2006)
Ford Fiesta MK7 GoldX 82KM (2011)
Jest:
Ford Fiesta MK7FL EcoBoost 125KM (2012)<<<link
Lancia Delta MOMO 1,9TT Boosted by Cinek (2013)<<<link
Seicento 1,1MPI (2005)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61382 Wysłany: 07 Lis 2007, 10:11; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Podbeskidzie
Rejestracja: 27 Lut 2007,
Posty: 1225
Tomo napisał(a):
Zoon, jeśli chodzi o to porównanie z Auto Świata to napisz jeśli możesz jak wypadło spalanie paliwa? ( akurat nie wpadła mi w ręce ta gazetka.) Oczywiście chodzi mi o to testowe a nie to co podaje producent.


http://fiatpunto.com.pl/post61374.html - tam jest ten test z AŚ.

Nie róbcie tutaj OFFTopica. To jest temat nie o T-JET 150 KM w Bravo ;) Tylko o T-JET 120 KM ;) vs MJ 90 KM w Grande Punto

_________________
FIAT Grande Punto 90 KM MultiJet


Ostatnio edytowany przez Jaco, 07 Lis 2007, 10:27, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #61391 Wysłany: 07 Lis 2007, 10:26; 
 Temat postu:
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1583
Pomógł: 2
Z braku danych musimy się jednak posiłkować tym co jest.

Jeśli wziąść pod uwagę, że to jest 120 KM a nie 150, i że Grande jest lżejsze, to zużycie benzyny będzie mniejsze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #61394 Wysłany: 07 Lis 2007, 10:45; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: w-m
Rejestracja: 21 Gru 2006,
Posty: 2006
Pomógł: 1
zoon napisał(a):
Jeśli więc silnik 1.4 T-Jet ma elestyczność na poziomie Multijeta 150 KM to Multijeta 90 KM w Grande zmiażdży.

Nigdzie nie twierdzę, że tak może nie być.
Trzeba jednak poczekać na bezpośrednie porównanie.
I najważniejsze: określić własne potzreby i je zweryfikować jazdą testową.

Na razie podtrzymuję, że ta dyskusja jest takim sobie akademickim gdybaniem i próbą wywyższenia jednych świąt nad drugimi :-)

I jeszcze jedno kuba : ja dotarłem do porównania grande m-jet i puga 207 w wersji HDI 90 KM. Zgadnij który silnik lepiej jeździł?
Są bardziej wiarygodne gazetki niż AŚ ;-)

[ Dodano: Sro Lis 07, 2007 9:45 am ]
zoon
Dieslem też można jeździć dynamicznie. A do tego oszczędnie.
Jeśli ktoś kupuje ponad 100 konnego benzyniaka żeby później oszczędzać dziesiąte części litra PB, bo to się okazuje najważniejszym kryterium zakupu - to sam siebie oszukuje.
Każdy swoje potrzeby musi określić sam ;-)


Ostatnio edytowany przez daras, 07 Lis 2007, 10:55, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 163 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO