You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 04:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #59345 Wysłany: 01 Lis 2007, 12:11; 
 Temat postu: 2 problemy w komorze silnika.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
Witam, mam fiata punto z 2004 roku, jest to wersja 1.2 8v, ze wspomaganiem el kierownicy, fabryczna instalacja gazowa fiata od nowości :)

Mam 2 następujące uciążliwe problemy:
1) Gdy silnik się zagrzeje i włącza sie dmuchawa początkowo pracuje w miarę cicho, a po kilkunastu sekundach zaczyna bardzo uciążliwie jęczeć, hmm właściwie to najbardziej adekwatne określenie tego odgłosu :)

2) Podczas normalnej jazdy, z predkoscia powyzej 60-80 km/h ( to zalezy nie ma jednoznacznej granicy) slychac rownie uciazliwy jek, ale o mniejszym natezeniu.
Czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane? Czy ktoś już spotkał się z czymś takim? Dodam tylko ze te jęki zaczęły sie jakiś miesiąc temu, początkowo od czasu do czasu, później coraz częściej, a ostatnio to już są reguła przy szybszej jeździe ( bez załączonego wentylatora chłodnicy):(
Liczę na Waszą pomoc. Pozdrawiam. Mateusz :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #59440 Wysłany: 01 Lis 2007, 18:40; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
nie jest to skrzypienie? :> Mój zajechany wentylator aż klepał o chłodnice, a podczas jazdy szybszej od 60km/h jak powoli sie kręcił to piszczał.

[ Dodano: 01 Lis 2007 18:40 ]
http://fiatpunto.imn1.pl/w.MOV coś w tym stylu? :E

[ Dodano: 01 Lis 2007 18:40 ]
http://fiatpunto.com.pl/topic1108.html

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59475 Wysłany: 01 Lis 2007, 20:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
Niestety dokładnie to jest to .. :(
Macie może jakieś sugestie naprawy, biorąc pod uwagę, że moje pojęcie o mechanice jest bardzo mierne, a i budżet niewielki (student) ?
Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59493 Wysłany: 01 Lis 2007, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13051
Pomógł: 54
silnik razem z wiatrakiem z poloneza?
chyba trzeba dać też kilka podkładek żeby nie tarł o chłodnicę.
Koszt ~60zł.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59686 Wysłany: 02 Lis 2007, 09:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Lublin
Rejestracja: 01 Lis 2007,
Posty: 105
Hmm... a kto mi takie coś zamontuje? Osobiście nie czuje sie na silach, no chyba że instalacja wymaga przykręcenia/ odkręcenia kilku śróbek... :) Teraz idzie zima, myślicie że rozwiązaniem byłoby zablokowanie w pewnym sensie tego wntylatora i odłączenie tej kostki, co go zasila? Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
 Post #59687 Wysłany: 02 Lis 2007, 09:37; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
tolekcacek napisał(a):
myślicie że rozwiązaniem byłoby zablokowanie w pewnym sensie tego wntylatora i odłączenie tej kostki, co go zasila?

broń cie panie Boże przed takim rozwiązaniem, wymiana wentylatora tonaprawde nic skomplikowanego ...

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #86044 Wysłany: 28 Sty 2008, 19:19; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 31 Mar 2007,
Posty: 57
tolekcacek napisał(a):
Hmm... a kto mi takie coś zamontuje? Osobiście nie czuje sie na silach, no chyba że instalacja wymaga przykręcenia/ odkręcenia kilku śróbek... :) Teraz idzie zima, myślicie że rozwiązaniem byłoby zablokowanie w pewnym sensie tego wntylatora i odłączenie tej kostki, co go zasila? Pozdrawiam


Proponowane przez Ciebie rozwiązanie jest nie do przyjęcia. Istnieje prawdopodobieństwo "zagotowania" płynu w układzie chłodzenia i poważnego uszkodzenia silnika.

Sposoby na rozwiązanie problemu:
1.Zakup nowego wentylatora i jego zamontowanie.
2.Zakup używanego wentylatora wraz z jego obudową na szrocie i przełożenie go do Twojego kropka
3.Zakup wentylatora z Poloneza i jego adaptacja do punciaka - rozwiązanie podobno bardzo akuteczne i trwałe.

Myślę, że poradzisz sobie z rozwiązaniem tego problemu posiadając niewielki zestaw narzędzi, odrobinę zacięcia technicznego i trochę czasu. Najprostszym rozwiązaniem i najmniej pracochłonnym jest przełożenie obudowy wentylatora wraz ze sprawnym wentylatorem zakupionym na szrocie.

_________________
Punto EVO


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO