Cytuj:
Zbyt lekkie koło zamachowe szkodzi żywotnosci mechanicznej. Fabryczne dobrane jest optymalnie tak, żeby wykorzystać mozliwosci silnika, ale i nie trzeba bylo go remontować co 50k km.Sa bezpieczniejsze sposoby na zwiekszenie osiagow auta, wiec poki nie zaczynasz kariery swoim autem w streetracingu czy innych powazniejszych zabawach, a bardziej Ci zalezy na trwalosci miska to daruj sobie.
To cytat pewnego pana z forum Mitsumaniaki.com na ten temat. doskonale oddeja również moje stanowisko. Odelżenie koła zamachowego owszem może poprawić osiągi silnik,a ale to bardzo odbija sie na jego żywotności. Nie opłaca, się wydawać 120pln, żeby potem wydać sporo więcej na remont silnika. Lepiej wydać pieniądze na porządny filtr powietrza i tłumik końcowy. Niestety w tuningu nie ma półśrodków i jak robi się porządnie, zęby nie było problemów to jest to roga zabawa...
Takie koło ma uzasadnienie w sporcie, bo tam silnik i tak nadaje sie do remontu prędzej niż zepsuje się przez to koło...