You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 13:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #674811 Wysłany: 13 Cze 2013, 23:29; 
 Temat postu: Nowe świece + nowe kable = tragedia, nie chodzi :(
Offline
Forumowicz

Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Cze 2013,
Posty: 2
Witam.

Dzisiaj po zaleceniu gazownika wymieniłem świece oraz kable. Komplet NGK. Po wymianie auto chodzi jakby na 3 gary, przerywa, dusi się, strzela z tłumika, jest tragedia. Co może być przyczyna ? Kable wydaje mi się, że założyłem w odpowiedniej kolejności, bo zmieniałem po kolei nowa świeca+nowy kabel. Po wkręceniu starych problem jest ten sam. Coś się widocznie zepsuło. Czy może być to wina cewki zapłonowej ? Co robić ? Przerwę ustawiłem na oko w tych nowych świecach, mniej więcej tak jak było w starych. Nie mam pojęcia co robić.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #674818 Wysłany: 14 Cze 2013, 00:37; 
 Temat postu: Re: Nowe świece + nowe kable = tragedia, nie chodzi :(
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Jeśli masz pewność że kable są dobrze dobrane do auta i prawidłowo podłączone upewnij się czy włożyłeś właściwe świece. Wydaje mi się że w zaleconych przez Fiata świecach do twojego auta (jeśli takie kupiłeś) właściwy odstęp jest już robiony fabrycznie, nie ma potrzeby go regulować.

Jaki odstęp ustawiłeś? Bo obawiam się że "na oko" trudno będzie Ci ustawić właściwy odstęp który ma wynosić poniżej 1mm. W dodatku bazowałeś na starych świecach które zresztą ktoś polecił Ci wymienić- mogły mieć nadpalone elektrody i odstęp był niewłaściwy. Mogłeś właśnie doprowadzić do uszkodzenia cewki ustawiając zły odstęp elektrod.

Ja kiedyś dałem nie takie świece jak trzeba (inny odstęp elektrod) i najpierw poszedł jeden z kabli, a potem cała cewka (w zasadzie obie naraz).

Ale jeśli wkładasz stary zestaw kabli i świec, a problem jest dalej to może być problem cewki. Możesz zdiagnozować na którym garze nie ma iskry wyjmując podczas pracy silnika fajki ze świec i patrząc czy jest przebicie między fajką a korpusem silnika (powinno być), lub nasłuchując czy po zdjęciu danej fajki praca jest jeszcze gorsza (znaczy że dany gar pali) lub się nic nie zmienia (brak zapłonu na danym cylindrze), aczkolwiek obawiam się że mogła pójść cewka, jednak na sam pierw sprawdz czy masz dobre świece i czy kable są dobrze dobrane, bo może przez to że są niewłaściwe lub ustawiłeś zły odstęp elektrod cewka padła, i padnie każda kolejna, póki nie usuniesz innej usterki.

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674821 Wysłany: 14 Cze 2013, 00:47; 
 Temat postu: Re: Nowe świece + nowe kable = tragedia, nie chodzi :(
Offline
Forumowicz

Imię: Grzesiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Cze 2013,
Posty: 2
Dzieki Stary za info. To było tak, że w aucie miałem zamontowane bkr5ez i kupiłem takie same. Wkreciłem je tak jak były ustawione fabrycznie, problem się pojawił, to wykreciłem i ustawiłem przerwe jak w starych. Dalej to samo. Pewnie padła cewka. Kable wymieniałem po kolei. Teraz już zgłupiałem i może coś jednak nie tak wsadziłem. Gdzie można sprawdzić poprawną kolejność kabli ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #674823 Wysłany: 14 Cze 2013, 00:54; 
 Temat postu: Re: Nowe świece + nowe kable = tragedia, nie chodzi :(
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 16 Lis 2011,
Posty: 1095
Pomógł: 31
Świece literaturowo sa dobre:) odstęp ustaw na fabryczny przy użyciu szczelinomierza!:)

Co do kolejności to niestety nie wiem tak z głowy jak jest to rozwiązane w wersji 8V bo w 16v kable są róznej długości i trochę łatwiej się połapać, ale znalazłem to i powinno to pomóc:)

topic2745.html

_________________
szamot666

Była: kropka -> http://fiatpunto.com.pl/topic32828.html
Jest: Ford Focus MK2 FL 2010 1.6 100HP.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO