You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 01:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #6561 Wysłany: 05 Lut 2007, 18:11; 
 Temat postu: Wasz styl jazdy... :)
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Jeśli chodzi o mnie, to z reguły nie katuję swojego kropka.
Na zimnym silniku zmieniam biegi max przy 2500rpm, natomiast jak się rozgrzeje, to wtedy w granicach 3000-3500-4000.
Ruszam na 1 gaz gdzieś do połowy, do ~3500rpm, po zmianie na dwójkę gaz do dechy, wtedy silnik wydaje fajny pomruk 0) później 3. Po osiągnięciu prędkości z jaką chcę jechać 4 i ewentualnie 5 jak się jedzie szybciej.
Czasami mam napad ułańskiej fantazji 0) 1, kręcę aż do 6000, dwójka to samo.. :P :)
Jeśli chodzi o takie rzeczy jak palenie gumy - nigdy nie próbowałem i nie zamierzam, no ale z piskiem zdarzyło się ruszyć, ale to nie jest palenie gumy :)
Jeśli chodzi o hamowanie, to hamuję silnikiem redukując biegi. No a jak trzeba wcisnął środkowy pedał to trzeba ;)
Często jak jest z górki wrzucam luz. Jak dojeżdżam do świateł to hamuję silnikiem i pedałem :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 

 
 Post #6566 Wysłany: 05 Lut 2007, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 520
Przeważnie spokojnie, jeżeli już mi jakieś "wyższe" obroty wchodzą to z reguły kiedy jade sam 8) co by silnika nie obciążać i nie straszyć pasażerów.

W sumie to u mnie jest tak, że nie ma za dobrych dróg na fajniejszą jazdę i szkoda tłuc auta.

Tak że jak się trafi kawałek fajnej równej prostej to lubie go troche odmulić, wtedy jedynka spokojnie, dwójka mocno(tak chyba z 5500 rpm), trójka też i koniec zabawy... wystarczy, teren z ograniczeniem vmax lub dziurawe drogi :E :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #6570 Wysłany: 05 Lut 2007, 18:37; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
garys napisał(a):
i nie straszyć pasażerów.

Wtedy to jestem inny kierowca :D
--------
Ułańska fantazja zdarza się tylko przy wjeździe na autostradę 0)

klik
Podobny jest wjazd :) z górki jak nic nie jedzie przed maską to jakiś raz na 5 razy się zdarzy... 0)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #6574 Wysłany: 05 Lut 2007, 20:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Logrono, Mollet del Valles
Rejestracja: 19 Paź 2006,
Posty: 1312
No ja po miescie raczej 50 staram sie nie przekraczac, zresta i tak jest trudno bo dyzy ruch, natomiast zdarza mi sie dynamicznie przyspieszac. A poza miastem... hmmm... Tak 140-160km/h, zreszta podobnie na autostradach :oops: ALe auta nie katuje, nie krece raczej wysoko i nie wypredzam na sile.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #6575 Wysłany: 05 Lut 2007, 20:19; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Co do prędkości to też przestrzegam, ale dynamicznie jeździć lubię :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #6601 Wysłany: 06 Lut 2007, 00:42; 
 Temat postu:
Staram sie zmieniać biegi przy 2,5 - 3,5 tys obr, bo wtedy silnik ma najwyższy moment (ofc mowa o 8V), bardzo żadko mi sie zdarza pociągniecie go wyżej, tym bardziej, że poza wyciem, większym spalaniem nic z tego najczęściej nie ma ;]


Góra
  
 
 
 Post #6602 Wysłany: 06 Lut 2007, 00:45; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
Staram sie zmieniać biegi przy 2,5 - 3,5 tys obr, bo wtedy silnik ma najwyższy moment (ofc mowa o 8V), bardzo żadko mi sie zdarza pociągniecie go wyżej, tym bardziej, że poza wyciem, większym spalaniem nic z tego najczęściej nie ma ;]
Piszesz bardzo rozsądnie, ale dźwięk silnika na wysokich obrotach bardzo mi się podoba :P :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #6605 Wysłany: 06 Lut 2007, 00:56; 
 Temat postu:
ipIV napisał(a):
Piszesz bardzo rozsądnie, ale dźwięk silnika na wysokich obrotach bardzo mi się podoba

jakbym chciał słuchać ładnego dźwięku to bym tłumik wymieniał na ultera lub inne cudo, ale ja wole ekonomie w sensie, jeździć na tyle dynamicznie aby wykorzystać max możliwości samochodu, przy minimalnych kosztach eksploatacyjnych. ;D


Góra
  
 
 
 Post #7303 Wysłany: 13 Lut 2007, 13:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 20 Gru 2006,
Posty: 170
ja na zimnym do 2,5, przy rozgrzanym do 3,8. pisków przy ruszaniu nie ma, dojazd do świateł często na luzie. na autobanie to tak do 120kmh czasem nieco więcej, w mieście do 60kmh, ale jeśli jest możliwość to jadę szybciej, generalnie staram się jeździć ekonomicznie bo dziennie wykręcam przebieg około 100 km, a bena coraz droższa :( więc wiecie jakie są koszty/miesiąc :roll:

_________________
GP szary chemik 1.4 77KM Estiva Blue&Me 12.2008 - przebieg 1440 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7307 Wysłany: 13 Lut 2007, 14:28; 
 Temat postu:
Kubi napisał(a):
dojazd do świateł często na luzie

to jest bład, slinikami o zasilaniu wtryskowym nie jeździ sie na luzie, tylko hamuje silnikiem, wtedy praktycznie nie zużywają paliwa


Góra
  
 
 
 Post #7311 Wysłany: 13 Lut 2007, 15:02; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Bytów
Rejestracja: 18 Gru 2006,
Posty: 930
U mnie to zależy od zasobności portfela. Jak wiem że mam kase na następne tankowanie to mu daje a jak nie mam kasy to jeżdże oszczędnie, 2.5-3tyś i starczy. No i oczywiście na zimnym silniku nie piłuje bo i tak nie chodzi jak trzeba. No a jak mi ktoś siedzi na dupie(bardzo na dupie a nie 15m za mną no i oczywiście o trase mi chodzi) to wtedy o oszczędności zapominam... ;)

_________________
Punto 1.2 8v 60KM Active Premius - verde cristallo
Grande Punto 1.4 8v 77KM Energy - błękitny psychodelic
GP 1.4 8v 77KM - grigio prezioso
Grande Punto 1.4 8v Estiva Blue&Me - błękitny hillybilly
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7314 Wysłany: 13 Lut 2007, 15:19; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Wojtas_BB napisał(a):
to jest bład, slinikami o zasilaniu wtryskowym nie jeździ sie na luzie, tylko hamuje silnikiem, wtedy praktycznie nie zużywają paliwa

To akurat prawda... Nie wiedziałbym o tym, gdyby nie obserwacja wskazań komputera pokładowego. Kiedyś zresetowałem kompa i specjalnie jechałem najoszczędniej jak tylko się da, a następnie wrzuciłem luz i powoli się zatrzymałem. Wskazanie komputera podskoczyło po chwili o 0,1 L, bez jakiegokolwiek dotykania gazu! :> Ruszyłem, podskoczyło o 0,2 i kiedy następnie zacząłem jechać bez przyspieszania i hamować silnikiem to spadło spalanie poniżej wcześniejszego poziomu! Ale to wystarczy popatrzeć, że średnie spalanie szybciej spada podczas hamowania silnikiem, niż podczas jazdy na luzie...

Pierwszy raz mam przyjemność z autem na wtrysku i z komputerem hehe... ;D
PS. Szkoda, że komp nie pokazuje chwilowego spalania na postoju! :?

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7328 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:31; 
 Temat postu:
akurat wskazaniami chwilowymi kompa to bym sie nie sugerował, bo zdarzało mi sie, że przy bucie w podłodze i jeździe pod górkę, spalanie było 6,5 l/100 km i ... malało :D
Miałem też na odwrót, przy jeździe z górki i hamowani silnikiem rosło jak diabli do ponad 7 l/100 km ;D


Góra
  
 
 
 Post #7331 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:33; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Ale jadąc z górki ekonomiczniej jest jechać na luzie jak nie chce się zwalniać :> Zależy też jaka stroma jest ;D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7333 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:40; 
 Temat postu:
ipIV napisał(a):
Ale jadąc z górki ekonomiczniej jest jechać na luzie jak nie chce się zwalniać

mylisz sie, 4 suwowe silniki nie mają czegoś takiego jak wolne koło - to było w 2-suwach (przy wolnym kole skrzynia była bodajże odłączona i auto sie z każdej górki rozpędzało mając do pokonania tylko opory toczenia), w związku z czym i tak masz napęd cały czas przekazywany na skrzynię biegów. a poza tym, silnik sie kręci i do kręcenia potrzebuje paliwa.
A przy jeździe na biegu z górki, silnik nie dostaje paliwa, tylko kręci sie własnym rozpędem, wiec tak czy inaczej jazda na luzie jest ekonomiczniejsza.
W silnikach gaźnikowych było tak, że luz był bardziej ekonomiczny ;D


Góra
  
 
 
 Post #7334 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:42; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Wojtas_BB napisał(a):
mylisz sie, 4 suwowe silniki nie mają czegoś takiego jak wolne koło - to było w 2-suwach (przy wolnym kole skrzynia była bodajże odłączona i auto sie z każdej górki rozpędzało mając do pokonania tylko opory toczenia), w związku z czym i tak masz napęd cały czas przekazywany na skrzynię biegów


A gdy wciśniemy sprzęgło ??

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7337 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:45; 
 Temat postu:
Grzyws napisał(a):
A gdy wciśniemy sprzęgło ??

zauważ co napisałem, nie napisałem, że skrzynia napędza silnik, tylko że skrzynia j choć poniekąd też tak jest, ale jest tzw luz, ale skrzynia sie kręci, od kół tak czy inaczej


Góra
  
 
 
 Post #7339 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:48; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
ipIV napisał(a):
Ale jadąc z górki ekonomiczniej jest jechać na luzie jak nie chce się zwalniać

mylisz sie, 4 suwowe silniki nie mają czegoś takiego jak wolne koło - to było w 2-suwach (przy wolnym kole skrzynia była bodajże odłączona i auto sie z każdej górki rozpędzało mając do pokonania tylko opory toczenia), w związku z czym i tak masz napęd cały czas przekazywany na skrzynię biegów. a poza tym, silnik sie kręci i do kręcenia potrzebuje paliwa.
A przy jeździe na biegu z górki, silnik nie dostaje paliwa, tylko kręci sie własnym rozpędem, wiec tak czy inaczej jazda na luzie jest ekonomiczniejsza.
W silnikach gaźnikowych było tak, że luz był bardziej ekonomiczny ;D

Hmmm mam wnioskować, że silnik podczas hamowania silnikiem nie dostaje wcale paliwa? Mi się wydawało, że dostaje, mniej ale dostaje. Jak jest na biegu z górki to auto zwalnia, chyba, że jest za stromo, ale jak wciśniesz sprzęgło, lub wrzucisz na luz to przyspiesza :>

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Ostatnio edytowany przez ipIV, 13 Lut 2007, 16:57, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #7340 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:48; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Grzegorz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Będzin
Rejestracja: 23 Cze 2006,
Posty: 1324
Wojtas_BBja się dopiero zagłębiam w zasady działania silnika i napędu więc wiesz....;)

_________________
Anonima Lombarda Fabricca Automobili

Fan włoszczyzny :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7345 Wysłany: 13 Lut 2007, 16:57; 
 Temat postu:
ipIV napisał(a):
Hmmm mam wnioskować, że silnik podczas hamowania silnikiem nie dostaje wcale paliwa? Mi się wydawało, że dostaje tyle co na luzie. Jak jest na biegu z górki to auto zwalnia, chyba, że jest za stromo, ale jak wciśniesz sprzęgło, lub wrzucisz na luz to przyspiesza

weź sobie instrukcje i poczytaj, nawet tam jest napisane, że podczas hamowania silnikiem, przy pewnej prędkości obrotowej odcinany jest dopływ paliwa ;D
Jakby dostawał paliwa tyle co na luzie, to taki zapis byłby bez sensu.
w dodatku hamowanie silnikiem, wspomaga hamowanie lub nawet wyklucza w niektórych wypadkach konieczność użycia hamulca, co się przekłąda na oszczędność klocków hamulcowych a zatem i na ekonomię ;D


Grzyws napisał(a):
Wojtas_BBja się dopiero zagłębiam w zasady działania silnika i napędu więc wiesz....Wink

ja piszę cały czas o silnikach zasilanych wtryskiem paliwa, przy gaźnikach jest dokładnie na odwrót ;D


Góra
  
 
 
 Post #7350 Wysłany: 13 Lut 2007, 17:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Wojtas_BB napisał(a):
przy pewnej prędkości obrotowej odcinany jest dopływ paliwa

Przy wysokich obrotach... ale przy niskich raczej jest podawane paliwo...

Cytuj:
w dodatku hamowanie silnikiem, wspomaga hamowanie

To wiem, ale chodzi mi o jeden przypadek. Jadę z górki mam ograniczenie do 80, na szczycie jadę 60, wrzucam luz zamiast 5 i w połowie górki mam już 75, a jak bym jechał na biegu, to by było na pewno wolniej :)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7359 Wysłany: 13 Lut 2007, 17:22; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Ja jezdze w miare spokojnie, ale gdy trzeba i jak jest pusta droga to zawsze sypie ile sie da ;) no i staram sie byc kulturalny za kierownica ale czasami sie to nie udaje ;D

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7361 Wysłany: 13 Lut 2007, 17:24; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Pitersen napisał(a):
Ja jezdze w miare spokojnie, ale gdy trzeba i jak jest pusta droga to zawsze sypie ile sie da ;) no i staram sie byc kulturalny za kierownica ale czasami sie to nie udaje ;D
Kilka razy zdarzyło mi sie wymusić, ale zawsze przepraszam :) Jak nigdzie mi się nie spieszy to przepuszczam pieszych. Jeśli chodzi o puszczanie innych kierowców, to tylko w takich sytuacjach kiedy jest duży ruch i nie może wyjechać ;)

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7367 Wysłany: 13 Lut 2007, 17:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Jak jest duzy ruch to zawsze staram sie wpuszczac innych ;)
No a jak sie nie spieszy to tak jak mowisz, przepuszczam pieszych, innych kierowców, a jak mnie ktos wpusci to zawsze podziekuje ;D

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7370 Wysłany: 13 Lut 2007, 17:33; 
 Temat postu:
Cytuj:
Przy wysokich obrotach... ale przy niskich raczej jest podawane paliwo...

no jeżeli jakieś 1,5 tys obr można nazwać wysokimi to tak ;D [/b]
ipIV napisał(a):
Jadę z górki mam ograniczenie do 80, na szczycie jadę 60, wrzucam luz zamiast 5 i w połowie górki mam już 75, a jak bym jechał na biegu, to by było na pewno wolniej

to jest oczywiście logiczne, sęk w tym, że żeby rozpędzić sie na luzie o te 15 kph to już spora kiepa musi być


Góra
  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 40 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO