You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 25 Wrz 2018, 13:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 102 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #117010 Wysłany: 20 Kwi 2008, 16:49; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 18 Kwi 2008,
Posty: 6
Mam pytanko. Padły mi wycieraczki (ale nowość :)) a konkretnie taka plastikowa zębatka w silniczku. Kumpel zdjął osłonkę i zobaczyliśmy, że brakuje kilku zębów. Silniczek pracuje normalnie, tylko wycieraczki się podnoszą, ale już nie opuszczają :(( Co robić? Czy można dostać taką zębatkę w sklepie, czy mam jeździć po szrotach? Czy może cały mechanizm mam kupować?? :/ Oby nie...


Góra
 Profil  
 

 
 Post #117136 Wysłany: 20 Kwi 2008, 22:35; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Tychy
Rejestracja: 15 Kwi 2008,
Posty: 87
Możecie pokazać mi o jakie zawleczki chodzi?

I czym to regenerowałeś?

Sory że jestem niekumaty ale jeszcze jakiś czas temu nie wiedziałem nic o autach a teraz musze wiele nadrobić żeby zająć się moim kropkiem...

_________________
Mój kropek:
http://fiatpunto.com.pl/post116045.html#116045
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117414 Wysłany: 21 Kwi 2008, 18:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Wałbrzych / Mysłowice
Rejestracja: 03 Sie 2007,
Posty: 135
ipIV napisał(a):
DaRo napisał(a):
nie chce wydac 154euro na nowa czesc

w pl połowę taniej :E z silnikiem na dokładkę :>



Mi strzelili za caly mechanizm z silnikiem w ASO cena 600 zl... ;-)

_________________
pozdrawiam,
Michał

Punto II 1.2 '02


Góra
 Profil  
 
 
 Post #117416 Wysłany: 21 Kwi 2008, 18:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
ja co prawda zregenerowałem wycieraczki ze nie spadają ze sworzni, ale mam już na nich takie luzy ze aż proszą się o nowe, ale gruntowną modernizację, w planach jest założyć jest plastikowo miedziane tuleje na czpienie......zobacze co to da i czy się sprawdzi, jeżeli tak zamieszcze ciąg dalszy manuala.....

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120327 Wysłany: 29 Kwi 2008, 22:21; 
 Temat postu: wycieraczki
Offline
Forumowicz

Rejestracja: 29 Kwi 2008,
Posty: 1
dzień dobry,

Czy może ktoś z was wie, gdzie taką cudowną odmianę wycieraczek przeprowadzić w Poznaniu? Jeżdżę już jakiś czas tylko na lewej...

Ja - mimo pięknego przewodnika - sam nie dam rady, a jakoś nie chcę płacić w ASO 600 zł za tę kurację. NIe jeest też zbyt ekologiczne wymienianie całego silniczka, gdy zepsuło się tylko cięgno...

z góry dzięki za sugestie

_________________
Jacek


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120360 Wysłany: 29 Kwi 2008, 22:55; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Szczecin
Rejestracja: 18 Kwi 2008,
Posty: 6
No to już Ci mówię. Mi walnęła sama zębatka, a samej zębatki nigdzie nie dostałem, chociaż intensywnie szukałem... Oj intensywnie... W końcu pojechałem na szrota, kupiłem cały silniczek (150 zł), pojechałem do mechanika, bo się nie bardzo jeszcze na tym znam i mi zamontował (60 zł). Radość z działania wycieraczek - bezcenna :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173520 Wysłany: 25 Wrz 2008, 17:47; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 18 Wrz 2008,
Posty: 7
Skręciłem cybantem czpień tuż pod łącznikiek. Zostawiłem niewielki luz, posmarowałem wodoodpornym mazidłem i tak już zostało i ma się dobrze.
Jak w serwisie dowiedziałem się, że trzeba wymieniać cały mechanizm z powodu kawałka plastiku postanowiłem sie temu zjawisku przyjrzeć. I widzę: tworzywko się wyrabia bo leci na niego woda przez kratkę wlotu powietrza bezpośrednio nad nim. Szybko wypłukuje smar i pracuje na sucho a potem się wyciera i spada i zobaczyłem dużo miejsca na cybant, taki 8-12 mm (chyba) no i po sprawie. Tanio i bez demontarzu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #173615 Wysłany: 25 Wrz 2008, 20:28; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Wieruszów
Rejestracja: 11 Lip 2007,
Posty: 210
Pomógł: 1
Pstyknij fotkę jak masz możliwość.

_________________
PUNTO II 1,2 8V 60 KM 2002


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180728 Wysłany: 17 Paź 2008, 20:05; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak

Rejestracja: 08 Paź 2008,
Posty: 67
witam
możecie napisać kilka zdań jak ściągneliście ramiona wycieraczek
ja skapitulowałem.
macie jakiś specjalny ściągacz?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180805 Wysłany: 17 Paź 2008, 23:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9194
Pomógł: 40
tez mialem z tym problem. wypsikaj dokladnie wd40 lub podobnym odkrec srobki, podnies ramiona do góry (tak jakbys zdejmował pióro wycieraczki czy cos) i kręć tą "sztywna" częścią która jest bezposrednio przykręcona w rózne kierunki, góra dół na boki, okrężnie etc :P ja tak robilem i puscilo ale ile się wczesniej nameczylem zeby to po 7 latach zdjąć to moje :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #180885 Wysłany: 18 Paź 2008, 12:09; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 02 Paź 2007,
Posty: 495
Miałem dokładnie tak jak pisze buladag - hektolitry WD40, delikatne opukanie młotkiem (przez kawałek skóry) miejsca mocowania ramion i poruszanie nimi we wszystkie strony. Nie ma bata - musi w końcu puścić :twisted: . Mój kumpel zastosował inną metodę po moich doświadczeniach: kilka dni przed planowaną naprawą wycieraczek, kilka razy dziennie psikał WD40. Jak przyszło co do czego to je po prostu odkręcił i zdjął :> .

Albo w ostateczności...: http://www.allegro.pl/search.php?string ... ek&order=p :idea:

_________________
LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279416 Wysłany: 13 Sie 2009, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Siemiatycze
Rejestracja: 28 Cze 2009,
Posty: 23
U mnie po naprawie tego ustrojstwa nie mogę zgrać wycieraczek. Ta od kierowcy jest dobrze , ale ta od pasażera albo zatrzymuje się dosyć wysoko, a jak odkręcę i przykręcę trochę niżej to zatrzymuje się na plastikowym podszybiu. Czy to dlatego, że jest luz na czpieniach tego mechanizmu?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279424 Wysłany: 13 Sie 2009, 21:20; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
piotrek252miałem ten sam problem bo ostatnio wszystko rozbierałem i czyściłem i smarowałem,długo się męczyłem ale w końcu się udało,musisz odpowiedni utsawić tą dzwignie przykręcaną do sliniczka,tak aby po pełnym obrocie nie cofału się jeszcze do tyłu ,k**** nie potrafie tego wytłumaczyć... :E

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279433 Wysłany: 13 Sie 2009, 21:35; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Siemiatycze
Rejestracja: 28 Cze 2009,
Posty: 23
hgt131 ale ja mam zaspawane te trzy trzpienie. Te dwa to zapobiegawczo. Nie będzie to przeszkadzało w ustawieniu tej dzwigni


Góra
 Profil  
 
 
 Post #279548 Wysłany: 14 Sie 2009, 17:06; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Siennica
Rejestracja: 06 Lut 2009,
Posty: 446
nie to nie ma związku z utsawieniem tej dzwigni

_________________
Mk2 HGT oraz Panda Actual
topic15298.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #301762 Wysłany: 24 Paź 2009, 17:58; 
 Temat postu: wycieraczki
Offline
Forumowicz

Miejscowość: Polska
Rejestracja: 24 Paź 2009,
Posty: 2
Dzisiaj załatwiłem ten temat trochę inaczej niż wszyscy tu opisujecie.
Osobiście bardzo podoba mi się sposób z zawleczką jednakże potrzebne jest dobre wiertło i wiertarka.
Niestety wiertła nie miałem więc w miejscu zawleczki wykonałem narzynką trzy skoki gwintu ( chyba M10) gdyż potem użyłem 13 do dokręcenia nakrętki.
Całośc trwała ok 30 min z wymontowaniem mechanizmu wycieraczek, nagwintowania i ponownego złożenia


Góra
 Profil  
 
 
 Post #301862 Wysłany: 25 Paź 2009, 00:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9194
Pomógł: 40
kotek7171pomysł w sumie niezły ale nie będzie się to z czasem chciało odkręcac?

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #306302 Wysłany: 08 Lis 2009, 19:33; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 26 Wrz 2007,
Posty: 1844
Pomógł: 2
buladag napisał(a):
kotek7171pomysł w sumie niezły ale nie będzie się to z czasem chciało odkręcac?

nie lepiej było by dospawać kawałek gwintu śruby jak u mnie, do tego podkładki kontry i nie ma bata by się odkręciło...

_________________
Było...PUNTO II 1.2 8V 2000 SX 5D ARANCIO CALIPSO VR.
Jest... Hyundai i30FL (2010) 1.4 16V CVVT 109KM
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #344535 Wysłany: 13 Mar 2010, 23:57; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9194
Pomógł: 40
Dodam od siebie opis demontażu mechanizmu wycieraczek oraz naprawy "skakania" wycieraczek.


1. Zdejmujemy zaślepki z nakrętek trzymających ramiona wycieraczek:
ImageImage
2. Odkręcamy nakrętki i zdejmujemy je wraz z podkładkami.
Image
3. Podnosimy wycieraczkę jak na zdjęciu i z wyczuciem kolistymi ruchami ruszamy ramieniem, do momentu gdy ramię nie zejdzie z wieloklina.
Image
4. Teraz bierzemy się za plastikowe podszybie. Odkręcamy 3 wkręty (jeden centralnie na środku i dwa po bokach), następnie odpinamy gumowe "zaczepy/klipsy" na rogach podszybia. Gdy już to zrobiliśmy śmiało na środku podnosimy podszybie do góry, tak aby się "załamało" (spokojnie - nie pęknie). Dzięki temu wyskoczy ono na rogach i juz mamy je w ręce. :) Zdejmujemy tez plastikowa osłonę z silnika wycieraczek. ImageImage

5. Odkręcamy 2 śruby mocujące mechanizm wycieraczek.
Image
6. Po wyjęciu mechanizmu odkręcamy pokrywę zębatki przy silniku (jedynie 6 śrub torx :P ).
ImageImage

7. Gdy otworzymy pokrywkę czyścimy wszystko z nadmiaru smaru (jak widać u mnie to było przyczyną lecz najczęściej przyczyna skaczących, zgrzytających (słychać we wnętrzu, coś jakby przekaźnik lecz to nie on) wycieraczek są zaśniedziałe styki.). Po odtłuszczeniu elementów metalowych na tej zębatce, dość dokładnie szlifujemy to papierem ściernym. Następnie to samo robimy z dwoma "wąsami" oraz dwoma stykami wystającymi z "pokrywki". Można zęby zębatki lekko przesmarować, lecz jedynie troszeczkę, ponieważ jeśli przesadzimy to pod wpływem wstrząsów, przechyłów w czasie jazdy smar dostanie się na element metalowy zębatki i znów nasza usterka się powtórzy.



To chyba tyle. :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #356218 Wysłany: 16 Kwi 2010, 06:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Mielec
Rejestracja: 30 Gru 2008,
Posty: 194
dzieki za manual...dzis myslalem ze mnie ch** strzeli. mialem jechac po ojca, 35km do sasiedniego miasta...deszcz, ciemno (4:30 rano) a tu mi wycieraczka kierowcy spada co 5 machnięć...no k&&&& nie da sie tego opisac slowami co tam przezywalem trzeba samemu tego doswiadczyc. skonczylo sie tak ze przez przypadek zlamalem jedną wycieraczke (odegnijcie ta niedzialajaca maxx na bok zeby ustawiajac druga sie nie spotkaly :evil: ) skonczylo sie tak ze wrocilem do domu i wszedlem na forum zeby poszkac informacji :)) pod blokiem odkręcałem śruby ale widze ze faktycznie są mocno zapieczone...nie chcialem ich mocno ciagnac bo nie chcialem czegos jeszcze zepsuc :( do tego pada, wiec bede musial poczekac z naprawa...a tak mi dzis auto potrzebne jak nigdy dotad. no ale coz :P prawa murphiego

dziekuje za poradnik :)

[ Dodano: 16 Kwi 2010 05:13 ]
buladag ja bym tak narzedzi nie trzymal na masce;p

_________________
Punto II 5d, 1,2 v16 80 KM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #356298 Wysłany: 16 Kwi 2010, 12:20; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Szymon
Samochód: Bravo
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 04 Paź 2009,
Posty: 1319
Pomógł: 2
od siebie chciałbym dodać ze ściągniecie wycieraczek to wcale nie takie proste jak buladag napisał. Mi to zajęło parędziesiąt minut zanim znalazłem w garażu to:
Image

Jakis podobno ściągacz do łożysk - nvm. Gdyby nie to, to nie wiem czy dalej nie jeździłbym z jedna sprawną wycieraczką :E

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #356300 Wysłany: 16 Kwi 2010, 12:24; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5181
Pomógł: 1
no ja tez bez ściągacza nie mogłem ściągnąć tej wycieraczki


Góra
 Profil  
 
 
 Post #356323 Wysłany: 16 Kwi 2010, 13:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9194
Pomógł: 40
Da się, da się Panowie tylko trzeba być cierpliwym. :)

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393321 Wysłany: 05 Wrz 2010, 00:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Niemcy - Piekary Śląskie
Rejestracja: 17 Lis 2009,
Posty: 1133
dziś mi zaczła jedna wycieraczka tylko działac, co to może być?

_________________
2001 r 1.2 8v LpG+PB:)
topic22136.html

Kropek GP - Włoszczyzna
post432985.html#432985

Croma
topic36517.html

Fiat Freemont
topic42831.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #393323 Wysłany: 05 Wrz 2010, 00:16; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9194
Pomógł: 40
Nieładnie. :| Szukajka i przyklejony w dodatku na form temat.

Zapewne spadło jedno z cięgien mechanizmu wycieraczek.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' topic5545.html
ImageImageImageImage
Image


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 102 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2013
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO