You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 04:16

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #684345 Wysłany: 06 Sie 2013, 19:13; 
 Temat postu: Filtr stożkowy - Jak poprawnie zainstalować go w P2 16v ?
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
Witam. Przymierzam sie do zakupu stożka jednak nie wiem gdzie go zamontować żeby było dobrze :)

Zasade znam - musi być to zimne powietrze i nie wiem do końca gdzie go szukać.
Przedstawie dwa zdjęcia ( zdjęcie skradzione z google grafika i przerobione ) i chce opinii która z tych wersji sie lepiej sprawdzi.
download/file.php?mode=view&id=9574
Zdjęcie nr 1 - wersja taka że puszczam nad kolektorem PCV ( zółty ) demontuje fabryczy wlot powietrza ( różowa kreska ) no i na zielono stożek. Ale mam wątpiwości co do temperatury i PCV żeby sie poprostu nie stopiła i nie nagrzewałą. Potrzebuję jakiegoś pomysłu żeby ją odgrodzić o ciepłego powietrza coś w stylu rynny i nad nią PCV.
Zdjęcie 2 - download/file.php?mode=view&id=9575
Tutaj dolot również z PCV z tym że sam stożek miedzy akumulatorem a reflektorem. Trzeba jakoś go odgrodzić od ciepłego powietrza ( macie jakiś pomysł ) no i tam nie ma tego seryjnego wlotu zimnego powietrza.


Jeżeli ktoś posiada zrobiony własnoręcznie dolot do P2 16v to prosił bym o zdjęcia bo google grafika za dużo nie mówi. Mógłbym zaczerpnąc trochę inspiracji z waszych zdjęć.

Pozdrawiam czekam na porady i opinie.


Załączniki:



_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html
Góra
 Profil  
 

 
 Post #693130 Wysłany: 29 Wrz 2013, 09:53; 
 Temat postu: Re: Filtr stożkowy - Jak poprawnie zainstalować go w P2 16v
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 24 Mar 2009,
Posty: 4
Wiem że kotlet, ale nie za często tu zaglądam, najsensowniej jest zrobić tak jak na Twoim drugim rysunku:

Image

[gazownia w tym aucie nie jest używana i nie działa, dlatego taki dolot może funkcjonować]


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693133 Wysłany: 29 Wrz 2013, 10:21; 
 Temat postu: Re: Filtr stożkowy - Jak poprawnie zainstalować go w P2 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Ale widzę że masz gazownie IV generacji, w takiej instalacji taki dolot jak najbardziej może pracować. Tylko w przypadku instalacji mieszalnikowych (mikserowych) będzie problem.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693138 Wysłany: 29 Wrz 2013, 10:38; 
 Temat postu: Re: Filtr stożkowy - Jak poprawnie zainstalować go w P2 16v
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Tyle, że taki dolot, tzn o tyle dłuższy od seryjnego, raczej daje efekt gorszy niż standardowy ;)

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #693148 Wysłany: 29 Wrz 2013, 11:03; 
 Temat postu: Re: Filtr stożkowy - Jak poprawnie zainstalować go w P2 16v
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 24 Mar 2009,
Posty: 4
Większość aftermarketowych dolotów do 16v jest zbudowana właśnie w ten sposób, nawet te nie wykorzystujące oryginalnej rury dolotowej. Co do osiągów nie ma raczej różnicy, różnica jest za to w dźwięku podczas większego otwarcia przepustnicy:)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO