You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 29 Mar 2024, 03:07

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #687728 Wysłany: 27 Sie 2013, 03:32; 
 Temat postu: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Olej: Selenia K Pure Energy 5W40 ACEA C3, Fiat 9.55535-S2 lub inny 5W40 spełniający ACEA C3 i FIAT 9.55535-S2. Lepiej jednak lać Selenie :> Bo jak coś się stanie na GW to mogą być jaja...


W tym silniku nie jest tak hop siup spuszczamy olej, wymieniamy filtr, wlewamy i wszystko gra.

Dodatkowo po wymianie (Poza resetem daty następnego serwisu) należy przeprowadzić procedurę "Wymiana oleju" interfejsem diagnostycznym i ewentualnie ponowną kalibrację systemu MultiAir. Więc ELM327 z "wylutowanym rezystorem" i żółtą przejścówką oraz MultiEcuScan - pełna wersja są podstawowym wyposażeniem każdego posiadającego ten silnik.

No chyba że ktoś serwisuje w ASO, bo Pan "Miecio" mechanik warsztatu "Miecio Profeszynal Service" o tym na 90% nie będzie wiedział... a nawet jak będzie to nie będzie miał oprogramowania odpowiedniego.

Trzeba mieć tego świadomość, bo inaczej może się nam MultiAir zepsuć a to słono kosztuje. (~3000zł ;) )


Załączniki:


_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T
Góra
 Profil  
 

 
 Post #687908 Wysłany: 28 Sie 2013, 11:07; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Gru 2011,
Posty: 87
Kolejny wynalazek producenta żeby serwis dorabiał :)
Swoją drogą ciekawe co ta procedura zmienia w ecu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701174 Wysłany: 17 Lis 2013, 19:27; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
ipIV napisał(a):
bo Pan "Miecio" mechanik warsztatu "Miecio Profeszynal Service" o tym na 90% nie będzie wiedział


Jak to widać na moim przykładzie nie tylko Pan Miecio nie wie ale ASO też

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703197 Wysłany: 01 Gru 2013, 12:59; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntomaniak

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009,
Posty: 84
ipIV napisał(a):
Więc ELM327 z "wylutowanym rezystorem" i żółtą przejścówką oraz


A obd II nie wystarczy?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703528 Wysłany: 03 Gru 2013, 18:53; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
Dostałem odpowiedź od FAP jak wygląda wymiana oleju w MA proceduralnie. Nie ma w niej ani słowa o resecie parametrów w ECU. Czysta mechanika i zwykła wymiana...Może nie zrozumieli mojego pytania... :E

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #739977 Wysłany: 11 Sie 2014, 23:21; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 13 Lip 2012,
Posty: 50
Witam po dluzszej nieobecnosci. Mam pytanie dot oleju bo pora na wymiane. Silnik multiair turbo. I jak z tym olejem? Tylko selenia czy sa jakies odpowiedniki? I co z kalibracja wspomniana wyzej? Nie jest to jednak typowa wymiana oleju jak w normalnych silnikach?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748929 Wysłany: 04 Sie 2015, 21:50; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Alicja
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 07 Paź 2012,
Posty: 652
Z tego co ja się dowiedziałam, to ustawia się w kompie zmianę olej bo on podobno....próbkuje ten olej i reguluje ciśnienie oleju i otwarcia zaworów, względem jakości i ilości oleju. Czy jest to prawda...niewiem. Ale brzmi dobrze :E

[ Dodano: 04 Sie 2015 20:50 ]

Achtung ! Wniemanie!

Dzisiejsza perełka z ASO. Mianowicie 1.4 MA 105 kuców pobiera.... 5 setek Selenki na 10 tyś. A takie to info mam stąd iż dziś, po przejechaniu 15 tyś od wymiany sprawdzam bagnet a tam.....sucho. Komp nic nie wskazuje. Tak więc poleciałam w te pędy do garage i zalałam pół literka....A co najlepsze...przy zakręcaniu uebał się korek :evil: :evil: :evil: :evil: czytaj ta góra co się zakręca. Jutro na biegusia szukam w Czewie korka. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Puntolot czyli MultiAir z podtlenkiem gazotu :E oraz do tego Mały Starszy Brat - Fiat 126pe ! :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #781975 Wysłany: 05 Sie 2015, 16:41; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014,
Posty: 152
Pomógł: 1
Mój TwinAir ma na liczniku 6000 km. Dotychczas dolałem mu 3 * 100 ml oleju Selenia Digitek (olej zgodnie z zaleceniami w instrukcji). Pomiędzy minimum i maksimum na wskaźniku jest 2l także nie do końca można doliczyć się 100 ml. Na początku podobno miał brać więcej. Na pierwszą wymianę ASO zaprasza mnie po roku lub 10K przebiegu. U mnie na jedno wyjdzie.

Ps. Żeby nie mnożyć wątków pisze tu: Dzisiaj przypadkiem spotkałem innego użytkownika Grande/2012. Sprzedał swojego z przebiegiem 300 000 km. Dlaczego sprzedał? Skończył się leasing i wziął nowego. Ten ma już 120 000. Awarie? Podobno i w tym i w poprzednim tylko sprzęgło. Silnik? Diesel.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #782282 Wysłany: 10 Sie 2015, 20:10; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
Niestety nie mogę znaleźć tego maila od FAP o którym pisałem wyżej a propos kalibrowania

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801074 Wysłany: 24 Mar 2016, 12:41; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 18 Mar 2012,
Posty: 301
Pomógł: 3
Panowie i jak jest w końcu z tą kalibracją i procedurą "Wymiany oleju" w naszym silniku ?? Trzeba to robić czy nie ? Robicie to czy nie ?

_________________
JEST: Citroen DS3 1,6 120HP
BYŁO: Fiat Punto Evo Sport 1,4 16V MultiAir Turbo 135HP
WCZEŚNIEJ: Fiat Grande Punto Sport 1,4 16V
A JESZCZE WCZEŚNIEJ: Fiat Punto II 1,2 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #801163 Wysłany: 25 Mar 2016, 01:35; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Czy trzeba zdania są podzielone. Np. w Giuliettach 170 nie da się w ogóle zrobić tej kalibracji, stąd może faktycznie nie trzeba. Da radę na pewno w silnikach 135. W PE czy da radę nie wiem.

Czy robię? Robię.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815197 Wysłany: 17 Lis 2016, 01:10; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Lis 2016,
Posty: 6
Panowie zakupiłem EVO Turbo 1.4 135 km z 2013 roku, chce wymienić filtry i olej, podpowiedzcie czy te kalibracje są konieczne, z doświadczenia?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815362 Wysłany: 19 Lis 2016, 15:59; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
Mam ten sam silnik, przejechane 114 tyś. z 7-8 wymian i nic nie kalibrowałem.

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815403 Wysłany: 19 Lis 2016, 22:33; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Hugo86 napisał(a):
Panowie zakupiłem EVO Turbo 1.4 135 km z 2013 roku, chce wymienić filtry i olej, podpowiedzcie czy te kalibracje są konieczne, z doświadczenia?

Dla silników MultiAir potrzebna była kalibracja modułu, nie pamiętam do kiedy takie silniki były produkowane. W nowszych już tej procedury nie ma, robi się z automatu po ustawieniu flagi WYMIANY OLEJU - dodam jeszcze, powtarzając się, że w obu wersjach KONIECZNIE softem diagnostycznym należy w ECU ustawić flagę WYMIANY OLEJU :!: :!: :!: - reset Service tego parametru nie ustawia :!: Brak ustawienia flagi skutkuje po pewnym czasie awarią modułu MultiAir. Moduł automatycznie dostosowuje się do parametrów zużytego oleju, więc koniecznie trzeba go poinformować, że jest nowy olej.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815408 Wysłany: 19 Lis 2016, 23:40; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Lis 2016,
Posty: 6
krowka napisał(a):
Hugo86 napisał(a):
Panowie zakupiłem EVO Turbo 1.4 135 km z 2013 roku, chce wymienić filtry i olej, podpowiedzcie czy te kalibracje są konieczne, z doświadczenia?


Dla silników MultiAir potrzebna była kalibracja modułu, nie pamiętam do kiedy takie silniki były produkowane. W nowszych już tej procedury nie ma, robi się z automatu po ustawieniu flagi WYMIANY OLEJU - dodam jeszcze, powtarzając się, że w obu wersjach KONIECZNIE softem diagnostycznym należy w ECU ustawić flagę WYMIANY OLEJU :!: :!: :!: - reset Service tego parametru nie ustawia :!: Brak ustawienia flagi skutkuje po pewnym czasie awarią modułu MultiAir. Moduł automatycznie dostosowuje się do parametrów zużytego oleju, więc koniecznie trzeba go poinformować, że jest nowy olej.
BartekP napisał(a):
Mam ten sam silnik, przejechane 114 tyś. z 7-8 wymian i nic nie kalibrowałem.


a kolega wyżej napisał, że nic nie kalibrował? Więc jak. Jadę w poniedziałek wymieniać do mojego zaufanego mechanika, ale jak mu wspomniałem o kalibracji, to mówi, że inspekcja ma ileś zadań do wykonania od kasowania serwisu po inne ustawienia... Rozumiem, ze i tam w tej funkcji inspekcji - jest też ustawienie flagi wymiany oleju tak?

Pytam bo nie chcę mieć problemów później ...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815414 Wysłany: 20 Lis 2016, 00:30; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Nie ma tego w inspekcji. W MultiEcuScan opcja ustawienia flagi wymiany oleju jest dostępna po połączeniu się z ECU. Jeśli silnik potrzebuje kalibracji modułu MA, to też funkcja kalibracji będzie dostępna. Należy wiedzieć, że silnik MultiAir ma filtr modułu MultiAir, który jest w śrubie obok koła zębatego wałka rozrządu. Swój filtr ma również turbina na dolocie oleju, też w śrubie.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815436 Wysłany: 20 Lis 2016, 12:59; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Lis 2016,
Posty: 6
krowka napisał(a):
Nie ma tego w inspekcji. W MultiEcuScan opcja ustawienia flagi wymiany oleju jest dostępna po połączeniu się z ECU. Jeśli silnik potrzebuje kalibracji modułu MA, to też funkcja kalibracji będzie dostępna. Należy wiedzieć, że silnik MultiAir ma filtr modułu MultiAir, który jest w śrubie obok koła zębatego wałka rozrządu. Swój filtr ma również turbina na dolocie oleju, też w śrubie.


dziękuję.

To Kolego, co powinienem wymienić, te dwa filtry w śrubach też?

mój mechanik pewnie ma soft do Fiata też, ale czy to wystarczy w jego kompie czy jechać do ASO na kalibracje i flage?

Jak to się ma do stwierdzenia kolegi wyżej, ze nigdy tego nie robił i wszystko działa?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815439 Wysłany: 20 Lis 2016, 13:15; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Alicja
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 07 Paź 2012,
Posty: 652
Co do olejów.... czyli neverending story ! Miesiąc temu ostatni raz zalałam Selenkę. Dostępność, a raczej brak, tego oleju mnie dobija. Nadeszła chwila w której stało się tak iż brakło mi na dolewkę, a w Częstochowie i okolicach ze świecą szukać. ASO dwa miesiące zamknięte (zmiana firmy) i znalazłam się w czarnej murzyńskiej chacie. Internetowi nie ufam jeżeli chodzi o takie zakupy :roll:
Wybór padł na.....Motula. (Ja ! Ogromna zwolenniczka Selenki.....cóż.) Spełnia wszystkie normy jakich od niego wymagam. I jest dostępny w każdej większej hurtowni moto.

_________________
Puntolot czyli MultiAir z podtlenkiem gazotu :E oraz do tego Mały Starszy Brat - Fiat 126pe ! :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815456 Wysłany: 20 Lis 2016, 16:35; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
W sprawie kalibracji pisałem do Fiata ( wcześniej to jest w topicu). Odpisali, że nic nie trzeba kalibrować :D

[ Dodano: 20 Lis 2016 16:35 ]

A co do śruby z filtrem do magistrali olejowej do turbo to jak ostatnio chciałem ją wymienić powiedzieli mi w serwisie, że te śrubki już nie mają filtra :D.

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815464 Wysłany: 20 Lis 2016, 17:23; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13044
Pomógł: 54
Alice napisał(a):
Co do olejów.... czyli neverending story ! Miesiąc temu ostatni raz zalałam Selenkę. Dostępność, a raczej brak, tego oleju mnie dobija. Nadeszła chwila w której stało się tak iż brakło mi na dolewkę, a w Częstochowie i okolicach ze świecą szukać. ASO dwa miesiące zamknięte (zmiana firmy) i znalazłam się w czarnej murzyńskiej chacie. Internetowi nie ufam jeżeli chodzi o takie zakupy :roll:
Wybór padł na.....Motula. (Ja ! Ogromna zwolenniczka Selenki.....cóż.) Spełnia wszystkie normy jakich od niego wymagam. I jest dostępny w każdej większej hurtowni moto.


Śmigam na seleni z ricambi.pl i wygląda na ok. Nic się nie dzieje od 15+ litrów wymienionych.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815467 Wysłany: 20 Lis 2016, 17:44; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: Wrocław
Rejestracja: 15 Lip 2012,
Posty: 912
Potwierdzam, też tam zakupuje :D.

_________________
Punto 1,4 2012
Multiair Turbo 135 KM Lounge


Mój szrot

topic41590.html
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815579 Wysłany: 22 Lis 2016, 14:42; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Lis 2016,
Posty: 6
Dzięki za odpowiedzi :)

ODPOWIEDŹ od POL-CAR:

"Witam !

W przypadku silników MultiAir oraz Turbo MultiAir, po wymianie oleju silnikowego nie ma już konieczności wykonania procedury autoadaptacji.

W przypadku uzywania samochodu głównie w mieście, przy przebiegu rocznym do 10 000 km, konieczna jest wymiana oleju silnikowego i filtra co 12 miesięcy.

Filtr powietrza wymiana co 2 lata lub 36000 km.

Od 17.02 2015 wprowadzono zamiennik aktywatora rozrządu.


Pozdrawiam,
Andrzej Sobczak"


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815585 Wysłany: 22 Lis 2016, 15:24; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Ekstremista
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń
Rejestracja: 13 Cze 2007,
Posty: 1614
Pomógł: 9
Ale procedura poinformowania ECU o zmianie oleju nadal obowiązuje :!: A zmiana oleju w tych silnikach, to maks po 15kkm.

_________________
FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM
FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024
FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był
Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815611 Wysłany: 22 Lis 2016, 21:33; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Alicja
Samochód: Punto 2012
Silnik: 1.4 16V 105KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Cult
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Częstochowa
Rejestracja: 07 Paź 2012,
Posty: 652
Ciekawa odpowiedź..... :idea: nie powiem, ale mnie wręcz zaskoczyła....

_________________
Puntolot czyli MultiAir z podtlenkiem gazotu :E oraz do tego Mały Starszy Brat - Fiat 126pe ! :E
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #815633 Wysłany: 23 Lis 2016, 09:56; 
 Temat postu: Re: Silniki MultiAir / TwinAir - wymiana oleju
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 16V 135KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 16 Lis 2016,
Posty: 6
Alice napisał(a):
Ciekawa odpowiedź..... :idea: nie powiem, ale mnie wręcz zaskoczyła....


MNIE TEŻ, ALE PODPISANA Z IMIENIA NAZWISKA Z FIRMOWEGO MAILA I Z AUTORYZOWANEGO SERWISU :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO