You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 16:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 182 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #602565 Wysłany: 06 Sie 2012, 17:43; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Mam aparat za 1800zł też Made in China, nie ma znaczenia gdzie leży fabryka, wszystko zależy jak dany przedmiot jest wykonany, a z Chinami kojarzą nam się jedynie plastikowe resoraki.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #602577 Wysłany: 06 Sie 2012, 18:51; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Cieszyn
Rejestracja: 23 Lis 2010,
Posty: 540
Ja za swoja chlodnice dalem cos ponad 300zl na allegro + ze 150zl napełnianie i robocizna przy wymianie. Tak ze 500zl to i tak troche drogo.

Co do temperatur to nie czuje wielkiej roznicy. Ot leci chlodne powietrze przy ustawionych 16*C. Nie jest to bardzo zimne ale wystarcza no i lepsze dla zdrowia bo nie robi mi sie w aucie 20* przy 35* na zewnatrz.

_________________
TOPIC: Fiat Grande Punto Dynamic 1.4 16V 95KM 2006
Lato: 205/45/17" - CONTINENTAL PremiumContact 6 + HIJOIN H-302
Zima: 205/55/16" - DAYTON DW510 + ORI ALU
Cieszyn


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602578 Wysłany: 06 Sie 2012, 18:55; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 689
Pomógł: 5
Klimton napisał(a):
a czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji. Po pierwszym serwisie, kiedy klima była nabijana, mechanik robił próżnię i podobno ta próżnia mogła uszkodzić czujnik. Doszliśmy do tego po wymianie chłodnicy, kiedy okazało się, że problem dalej występuje.
A nie miałeś jakichś innych, dziwnych objawów ze strony silnika? U mnie jak padł ten czujnik to robił zwarcie w całej instalacji do tego stopnia, że wtryski traciły zasilanie i sypało mi błędami jak z rękawa. Po wymianie czujnika jak ręką odjął a miałem już wtedy najczarniejsze myśli... ;)

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #602613 Wysłany: 19 Maj 2013, 21:49; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 120
Nic więcej się nie działo. Po zmianie czujnika jak ręką odjął.

[ Dodano: 06 Sie 2012 21:20 ]

Nic więcej się nie działo. Po zmianie czujnika jak ręką odjął.

[ Dodano: 19 Maj 2013 21:49 ]

Panowie, wracam z problemem. Znowu w upale najpierw pięknie schładza a za chwilę leci gorące powietrze. Włączam i wyłączam klimę, chwilę pochodzi i ponownie leci ciepłe powietrze. Co sprawdzić? Ja zrobić test klimatronika? Może jakieś błędy mi pomogą...

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #682866 Wysłany: 27 Lip 2013, 19:54; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Forumowicz

Imię: Zbigniew
Samochód: Inny Fiat
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 19 Lip 2013,
Posty: 3
Witam. Nowe punto 2012. Problem tkwi w rezonansie nagrzewnicy tylko podczas wlaczonej klimatyzacji. Gdy silnik chodzi na wolnych obrotach jest ok rezonans pojawia sie w momencie dodawania gazu i pozniej tez jest ok. Podlozylem pod obudowe nagrzewnicy gruba gabke i jest lepiej ale nie do konca. Jak wspominalem problem nie istnieje po wylaczeniu klimatyzacji. Moze ktos mial takie objawy i cos doradzi. Rozbieranie deski nie wchodzi w rachube to nowe auto i nie wiem ile nowych odglosow pojawiloby sie po takiej operacji. Wole juz tak jezdzic bo problem nie jest dokuczliwy i trwa tylko moment a w czasie jazdy jest ok. Czekam na jakies podpowiedzi z gory dziekuje i pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #682898 Wysłany: 28 Lip 2013, 01:11; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 120
Skoro auto nowe to jedź do ASO niech sprawdzą.

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #721482 Wysłany: 16 Mar 2014, 22:15; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2008,
Posty: 5186
Pomógł: 1
Panowie sprawdzajcie czy macie sprawny opornik 1 biegu wentylatora chłodnicy, jak czytam na necie to bardzo częsta awaria. Przy zepsutym oporniku odrazu włącza się 2 bieg wentylatora i przez to uszkadzają się takie gumki na sprzęgle klimatyzacji (przy używaniu klimy sprężarka dostaje maks obroty z tego co zrozumiałem) i zaczyna to stukać a może i dojść do uszkodzenia samej sprężarki. Mi stukało coś na wyłączonej klimatyzacji, po wymianie tych gumek wszystko okej i dowiedziałem się właśnie że mam padnięty ten opornik i to przez to. Musze go wymienić.
Ciekawe czy też po wymianie tego czujnika zmieni się działanie klimatyzacji bo jak czytam może mieć to ze sobą związek, chociaż klima umnie działa zawsze okej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #731183 Wysłany: 23 Maj 2014, 19:56; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Nie orientujecie się czy sprężarki Denso i Sanden są zamienne?

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #737809 Wysłany: 23 Lip 2014, 09:06; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 23 Sty 2013,
Posty: 131
Pomógł: 1
Panowie, mam mały problem. Coś uszkodziło mi chłodnicę klimatyzacji i cały czynnik wyciekł. Orientujecie się, ile kosztuje taka chłodnica do 1.4 8V? Ile taka naprawa może kosztować?

_________________
Kia Sportage 1.7CRDI MY2012
Fiat Grande Punto 1.4 8V 2007


Góra
 Profil  
 
 
 Post #770979 Wysłany: 09 Kwi 2015, 21:01; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 08 Paź 2006,
Posty: 2789
Pomógł: 3
Witam.
Panowie jaką polecacie chłodnicę klimy? bo moja jest poszatkowana i podgnita, dlatego też muszę zakupić nową. Coś sprawdzonego polecicie?

_________________
byłe mk2 FL : topic38980.html
obecne: w trakcie przygotowania :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774320 Wysłany: 04 Maj 2015, 16:34; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Kraków/śląsk
Rejestracja: 01 Mar 2015,
Posty: 31
Witajcie, kupiłem Grande Punto, które ma klimatyzację, która działa. Mechanik jednak ostrzegł mnie, że używanie jej nie wiedząc ile jest oleju, może spowodować zatarcie, które jest potem kosztowne - dlatego zaleca mi napełnienie klimatyzacji, olejów w jego serwisie aby mieć pewność i uniknąć zdecydowanie większych kosztów. Powiedział, że ma możliwości samego sprawdzenia stanu oleju, płaci się za podłączenie do maszyny - cena jest identyczna, bez względu na to ile nabije klimatyzacji, nie ważne czy mam nabitą na 100% czy 0%. Czy faktycznie tak jest?

Inny powiedział, że nie wiadomo jakie grzyby ma w sobie i wdychając takie powietrze można poważnie zachorować.
Ile prawdy?

Liczę na porady :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774337 Wysłany: 04 Maj 2015, 18:06; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
magnum146 napisał(a):
Mechanik jednak ostrzegł mnie, że używanie jej nie wiedząc ile jest oleju, może spowodować zatarcie, które jest potem kosztowne - dlatego zaleca mi napełnienie klimatyzacji, olejów w jego serwisie aby mieć pewność i uniknąć zdecydowanie większych kosztów. Powiedział, że ma możliwości samego sprawdzenia stanu oleju, płaci się za podłączenie do maszyny - cena jest identyczna, bez względu na to ile nabije klimatyzacji, nie ważne czy mam nabitą na 100% czy 0%. Czy faktycznie tak jest?
Podczas odzyskiwania czynnika w automacie odsysa się tylko niewielką część oleju i niewiele na jego temat można powiedzieć. Ciągłe dolewanie oleju może być równie szkodliwe jak jego za mała ilość w układzie - ale prędzej z układu "ucieknie" czynnik niż olej. Uczciwie patrząc to automat odzyskuje czynnik, więc jak miałeś 90% nominalnej masy czynnika w układzie, to automat ponownie wtłacza te 90% i dodaje z butli brakujące 10% i w zasadzie tylko za to uzupełnienie powinieneś zapłacić (+ olej, który zawsze idzie nowy). Oleju uzupełnia się tyle ile się odessało + kilka procent, żeby wymienić cały olej trzeba rozmontować cały układ klimatyzacji.

magnum146 napisał(a):
Inny powiedział, że nie wiadomo jakie grzyby ma w sobie i wdychając takie powietrze można poważnie zachorować.
Można - dlatego powinno się wymienić filtr kabinowy i wyczyścić klimatyzację... ale znów - ozonowanie pomaga "jak umarłemu kadzidło", co prawda zabije grzyby i zneutralizuje przykry zapach, ale tylko na chwilę. To co urosło na parowniku, tam zostanie, tyle że martwe, bardzo szybko jednak odrośnie. Nieco lepsze są pianki, bo zawsze coś tam wypłuczą, ale jedyna 100% skuteczna metoda na mocno zagrzybioną klimę to... demontaż i mycie parą lub myjką ciśnieniową.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774356 Wysłany: 04 Maj 2015, 20:08; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Kraków/śląsk
Rejestracja: 01 Mar 2015,
Posty: 31
tzok, dzięki wielkie za odpowiedź. Spróbuję poszukać innego mechanika do klimatyzacji, który ma inne warunki. Ten u którego byłem, oferuje mi za 100zł podłączenie do maszyny = kompleksowe jej działanie i uzupełnienie na 100% czynnika + ozonowanie, co jak uważam jest dobrą ceną mimo wszystko.
Filtr kabinowy już sobie wymieniłem, mimo wszystko jak do tej pory nie używam klimatyzacji z obawy o wdychanie bakterii.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774400 Wysłany: 04 Maj 2015, 22:15; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Bez przesady... bakterie i grzyby są wszędzie wokół nas i ciągle je wdychamy. Zresztą czy klima działa czy nie to i tak powitrze przepływa przez parownik. Od jednego użycia nie umrzesz, jak będzie śmierdziało to kup piankę, rozprowadź ją po kanałach wentylacyjnych aż do parownika.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774452 Wysłany: 05 Maj 2015, 13:44; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Kraków/śląsk
Rejestracja: 01 Mar 2015,
Posty: 31
Podpatrując czym i jak serwisanci ozonują klimatyzację w samochodach, kasując za to 30-50zł, postanowiłem sam poszukać takiego urządzenia..
Czy do użytku własnego, ozonowania wnętrza samochodu, klimatyzacji wystarczy taki z wydajnością 400 mg/h? Można je dostać w granicach 100zł. Ile czasu na pracę - czyszczenie, potrzebowałoby takie urządzenie?
750/800 mg/h są dwa razy droższe.

http://allegro.pl/generator-ozonu-ozona ... 52107.html - dokładnie tak wyglądała "skrzyneczka" opisywanego serwisanta klimatyzacji

Kupując ozonowanie na grouponie za 25zł też nie ma się pewności jaką maszyną nam to zrobią..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774456 Wysłany: 05 Maj 2015, 14:49; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Klima to nie prom kosmiczny. Jak śmierdzi to dobierz się do parownika i go fizycznie wyczyść, a na przyszłość kilka minut przed końcem jazdy wyłączaj klimatyzację zostawiając nawiew tak aby osuszyć parownik i kanały, a nic nigdy nie zaśmierdnie i nie zagrzybi się, co za tym idzie z obsługi klimatyzacji interesować Cię będzie tylko wymiana/czyszczenie filtra kabinowego.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774466 Wysłany: 05 Maj 2015, 17:39; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 155
Pomógł: 10
magnum146 napisał(a):
Podpatrując czym i jak serwisanci ozonują klimatyzację w samochodach, kasując za to 30-50zł, postanowiłem sam poszukać takiego urządzenia..
Czy do użytku własnego, ozonowania wnętrza samochodu, klimatyzacji wystarczy taki z wydajnością 400 mg/h? Można je dostać w granicach 100zł. Ile czasu na pracę - czyszczenie, potrzebowałoby takie urządzenie?
750/800 mg/h są dwa razy droższe.

http://allegro.pl/generator-ozonu-ozona ... 52107.html - dokładnie tak wyglądała "skrzyneczka" opisywanego serwisanta klimatyzacji

Kupując ozonowanie na grouponie za 25zł też nie ma się pewności jaką maszyną nam to zrobią..


Takim to buty się ozonuje lub szklankę z wodą...
Auto to np. 7g/h przez 30minut .

ps.Osobiście stosuje "granaty" dwa razy do roku i jestem zadowolony (oczywiście wymiana filtra też ).
Czynnika w ciągu 2lat ubyło 100g.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774517 Wysłany: 06 Maj 2015, 00:15; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Kraków/śląsk
Rejestracja: 01 Mar 2015,
Posty: 31
Cytuj:
Takim to buty się ozonuje lub szklankę z wodą...
Auto to np. 7g/h przez 30minut .


Tylko skąd wiedzieć jaki serwis jaki ma ozonator. Sam byłem świadkiem, że gość miał ozonator taki jak na allegro są po 120zł a za jednorazowe działanie 30 minutowe kasował 40zł.

Cytuj:
ps.Osobiście stosuje "granaty" dwa razy do roku i jestem zadowolony (oczywiście wymiana filtra też ).


Może w takim razie pójdę tą drogą.. Jakie firmy polecasz? Masz na pewno jakieś doświadczenie skoro ich używasz :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #774547 Wysłany: 06 Maj 2015, 13:37; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 11 Sie 2012,
Posty: 155
Pomógł: 10
magnum146 napisał(a):
Cytuj:
Takim to buty się ozonuje lub szklankę z wodą...
Auto to np. 7g/h przez 30minut .

Tylko skąd wiedzieć jaki serwis jaki ma ozonator. Sam byłem świadkiem, że gość miał ozonator taki jak na allegro są po 120zł a za jednorazowe działanie 30 minutowe kasował 40zł.

Pożyczyłem kiedyś taki 750mg/h - słaby był ...
Spytać ... to nic nie kosztuje. Jak będzie kręcił to wiadomo . Zobacz na aledrogo sprzęty za 1000zł i więcej jak wyglądają ...
magnum146 napisał(a):
Cytuj:
ps.Osobiście stosuje "granaty" dwa razy do roku i jestem zadowolony (oczywiście wymiana filtra też ).

Może w takim razie pójdę tą drogą.. Jakie firmy polecasz? Masz na pewno jakieś doświadczenie skoro ich używasz :)

Czy polecam ? - Nie , ale mnie wystarcza ( nic mi nie śmierdzi ).
Używam Car Plan Kleen Air 150ml ( około 18zł plus przesyłka ) po wyciągnięciu starego filtru odpalam granat według instrukcji na pudełku. Następnie nowy filtr .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #779643 Wysłany: 30 Cze 2015, 10:55; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Forumowicz

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 30 Cze 2015,
Posty: 3
Witam,
kupiłem gp z climatronic, strona pasażera działa ok., strona kierowcy leci cały czas gorące powietrze. Co może być przycyzną?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786743 Wysłany: 20 Paź 2015, 20:15; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 10 Paź 2015,
Posty: 64
Mam pytanie, posiadam GP z 2011r sierpień, w momencie załączenia klimy guzikiem, nie słyszę uderzenia elektromagnesu - sprężarka działa na stałe ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786746 Wysłany: 20 Paź 2015, 20:49; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Są też sprężarki bezsprzęgłowe, co stosowali w GB z tego rocznika nie wiem. Może w eper dało by się sprawdzić.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786751 Wysłany: 20 Paź 2015, 22:23; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
W puntach sprężarka nie ma sprzęgła elektromagnetycznego. Włączana jest elektrozaworem. Prawdopodobnie ten elektrozawór powoduje swobodny przepływ czynnika bez jego sprężania gdy klima jest wyłączona. To chyba dobre rozwiązanie, bo elementy sprężarki są w ruchu również w zimie. Mniej energożerne moim zdaniem są jednak sprzęgła, ale pół roku bezruchu nie jest dobre. Coś za coś.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786760 Wysłany: 21 Paź 2015, 01:11; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
misci napisał(a):
To chyba dobre rozwiązanie, bo elementy sprężarki są w ruchu również w zimie

Generalnie pod tym względem i z uwagi na prostszą budowę tak. Niestety jest też poważna wada takiego rozwiązania - w przypadku rozszczelnienia i wycieku czynnika wraz z olejem zacieramy sprężarkę nawet nie używając klimy i tu koszty naprawy rosną. Jak dojdzie do np. zablokowania wału sprężarki to niestety nasza jazda się kończy (zerwany pasek, który zapewne jest wspólny dla alternatora, brak ładowania bla, bla bla) Łożyska sprężarki pracujące zawsze z silnikiem też muszą znieść więcej.

misci napisał(a):
Mniej energożerne moim zdaniem są jednak sprzęgła

Jest dokładnie odwrotnie, bo sprężarka "bez obiegu" nie stawia praktycznie żadnego oporu a jej obciążenie jest regulowane płynnie.
W sprężarkach ze sprzęgłem tez jest kilka rozwiązań, bo ciśnienie w układzie może być regulowane poprzez rozłączanie elektrosprzęgła lub poprzez ciągłą pracę po włączeniu i regulację ciśnienia zaworami - i to generalnie jest chyba najlepsze i najtrwalsze rozwiązanie.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #786764 Wysłany: 21 Paź 2015, 08:09; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 3d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: MyLive
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 22 Paź 2014,
Posty: 834
Pomógł: 27
Cytuj:
Jest dokładnie odwrotnie, bo sprężarka "bez obiegu" nie stawia praktycznie żadnego oporu


To co musimy napędzać zawsze stawia opór. Im miej tego czegoś tym opory mniejsze. Zatem mniejszy opór daje samo koło pasowe sprężarki ze sprzęgłem niż cały mechanizm sprężarki bez sprzęgła nawet jeśli nie wytwarza ciśnienia. Zawsze pozostaje pobór energii choćby na mieszanie oleju. Z tego powodu skrzynia 6 biegowa pochłania więcej energii niż jej odpowiednik 5 biegowy itd. Nie ma niestety nic za darmo.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 182 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO