You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 11:28

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 182 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #786770 Wysłany: 21 Paź 2015, 09:13; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Chodzi o ogólny bilans, przy sprzęgłowej pracuje caly czas z takim samym obciążeniem, tutaj nie.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #786809 Wysłany: 21 Paź 2015, 19:39; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
buladag napisał(a):
Jak dojdzie do np. zablokowania wału sprężarki to niestety nasza jazda się kończy (zerwany pasek, który zapewne jest wspólny dla alternatora, brak ładowania bla, bla bla)
Na kole pasowym sprężarki jest "zrywalne" sprzęgło zabezpieczające pasek w razie zablokowania wału sprężarki.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #795474 Wysłany: 01 Lut 2016, 22:28; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Dawid
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 26 Sty 2016,
Posty: 48
Hej

orientujecie się czy do auta z klimą manualną da się przełożyć klimę automatyczną ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #808985 Wysłany: 24 Lip 2016, 21:41; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: świętokrzyskie [T]
Miejscowość: ck
Rejestracja: 16 Paź 2015,
Posty: 32
w teorii przełożyć się da, ale stopień skomplikowania i kosztów powoduje, że taki zabieg jest zupełnie bezcelowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #823178 Wysłany: 09 Maj 2017, 09:43; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Forumowicz

Imię: Grzesiek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 09 Maj 2017,
Posty: 2
Witam,
"udało" / udało mi się kupić GP w fajnych pieniądzach ale po czasie wyjaśniło się dlaczego - do wymiany jest chłodnica i kompresor klimatyzacji. Jest to moja pierwsza styczność z tym autem i prosiłbym o poradę! Samochód jest dla zadowolonej z auta żony. Lepiej kupić nowe ww. części (jeśli tak to jakiej firmy) czy (np.) z jakiegoś anglika szukać??

Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Profil  
 
 
 Post #823179 Wysłany: 09 Maj 2017, 09:52; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Sprężarki klimatyzacji na rynku detalicznym jako nowe w ogóle nie występują. Dostępne są wyłącznie regenerowane (nawet kupując w InterCarsie czy podobnej hurtowni). Także sprężarkę możesz śmiało kupić "z anglika" albo jeszcze lepiej w zakładzie specjalizującym się w regeneracji takich sprężarek. "Chłodnica" klimatyzacji, a raczej skraplacz jest zintegrowana z osuszaczem i pozostawiona "otwarta" nadaje się wyłącznie na złom. Poza tym ona nie ma dużej żywotności, więc tu nie ma sensu zakładać używanej części. Jeśli sprężarka klimatyzacji się zatarła (zerwało sprzęgło) to konieczne jest dokładne, kilkukrotne przepłukanie układu (najlepiej wymontować zawór rozprężny przy parowniku, wtedy będzie szybciej), bo w przeciwnym razie zniszczysz kolejną sprężarkę.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824820 Wysłany: 16 Cze 2017, 23:01; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Oddałem dzisiaj samochód od speca od klimy, bo miałem problem kiedy samochód był nagrzany klima przestawała chodzić.

Okazało się, że opornik jest walnięty cena nowego to jakieś astronomiczne ponad 300 zł. A do tego i tak będę potrzebował jeszcze kostek które dochodzą do rezystora, bo jakiś janusz spec który miał kiedyś w rękach ten samochód coś popsuł a potem połączył wszystko na wsuwki...

A więc teraz dylemat wymiany opornika:
1. Nowy opornik ponad 300 zł.
2. Na allegro jest jakaś regeneracja opornika za 130 zł: http://allegro.pl/gwarancja-rok-rezysto ... 33233.html
W sumie to ciekaw jestem na czym polega ta naprawa? Albo mi się wydaje, albo gdzieś na forum obiło mi się o oczy, że mogły puścić luty w samym oporniku i należy wydłubać uzupełniacz od strony wtyczki i polutować.
3. Kupno zestawu wentylator + rezystor 250 zł (dlaczego komplet jest tańszy niż sam rezystor?) http://allegro.pl/dmuchawa-wentylator-r ... 46590.html
4. Albo używka 180 zł, wentylator, rezystor i kable na których mi zależy: http://allegro.pl/punto-grande-wentylat ... 53779.html
Może się znajdzie jakiś tańszy komplet.

Jakieś pomysły lub własne doświadczenia w tym temacie?

Btw. podobno zaślepkę od filtra powietrza da się tylko kupić w ASO i koszt to podobno 35 zł? Moja jest trochę połamana i spec stwierdził, że należy wymienić bo mi powietrze spierdziela i szczelności nie ma. W czym ma rację raczej.

P.S podobno układ chłodzenia GP dzieli z Corsą D i jakimiś innymi samochodami, ktoś coś wie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824824 Wysłany: 17 Cze 2017, 00:09; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Jesteś pewien, że chodzi o rezystor dmuchawy, a nie wentylatora? Wtedy przestawałby Ci działać nawiew, a nie klimatyzacja. Grande Punto i Corsa D to zasadniczo ten sam samochód (wspólny projekt FIATa i General Motors) i większość elementów mechanicznych pasuje zamiennie, niemniej trzeba uważać bo w samym Grande Punto były zmiany konstrukcyjne na przestrzeni lat produkcji.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824827 Wysłany: 17 Cze 2017, 10:27; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Tak jestem pewien że to rezystor a wentylator jest w 100% sprawny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824829 Wysłany: 17 Cze 2017, 11:17; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Że chodzi o rezystor to tak, ale czy o ten rezystor... tak czy inaczej ani jeden ani drugi rezystor nie pali się bez powodu. Jeśli się spalił to znaczy, że wentylator który jest przez niego podłączony pobiera więcej prądu niż powinien, a więc jest zatarty i należy go naprawić (wymienić łożyska) lub wymienić. Wymiana rezystora bez naprawy wentylatora jest bezcelowa, usterka wkrótce się powtórzy.

Awaria rezystora który pokazujesz skutkuje brakiem nawiewu w kabinie - całkowitym, bądź na tylko na kilku wolniejszych prędkościach wentylatora. Jeśli nawiew działa, natomiast klima przestaje chłodzić, zwłaszcza gdy stoisz lub jedziesz w korku, to chodzi o inny rezystor.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824851 Wysłany: 17 Cze 2017, 22:30; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Jest uwalony ten rezystor. To jest potwierdzone specjalnie samochód był na diagnostyce u speca.

Ktoś już tam wcześniej kombinował przy klimie dlatego też chce kupić razem z kostkami bo obecnie jest na wsuwkach.
Wentylator jest w 100% sprawy i był czyszczony.

Więc temat co jest popsute możemy chyba zakończyć.
Teraz wypadało by się zastanowić co lepiej kupić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824861 Wysłany: 18 Cze 2017, 01:38; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Skoro spalił się rezystor to wentylator nie jest sprawny. Mierzyłeś jego pobór prądu na pełnej prędkości/mocy? Czyszczenie nic tu nie pomaga, w obudowie zbiera się woda i koroduje dolne łożysko. Rezystora nie można lutować (rozlutuje się), fabrycznie jego elementy są zgrzewane.

ElCidX napisał(a):
Jest uwalony ten rezystor. To jest potwierdzone specjalnie samochód był na diagnostyce u speca.
Jaki dokładnie jest objaw?

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824863 Wysłany: 18 Cze 2017, 09:43; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
tzok, po co w ogóle wchodzisz w dyskusję. Spec powiedział i tak ma być. Ludzie chcą się robić w ciula to się robią. Za pół roku znowu wejdzie na forum i będzie jęczał dlaczego ma powtórkę z rozrywki, ale wtedy na pewno będzie wina fiata albo wymienionej części.

Więc na pytanie co lepiej kupić odpowiedź jest oczywista - to co tańsze bo zaraz i tak się spali, lub wymiana nic nie da.

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824864 Wysłany: 18 Cze 2017, 10:09; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
A może spec widział na własne oczy i zajmuje się klimatyzacjami od wielu lat. Może i macie swoje doświadczenia ale trochę bardziej ufam człowiekowi którego znam i jest szanowanym specjalistą który sam widział co jest nie tak i diagnozował całość. Niż komuś kto rzuca osądy na podstawie jednego zdania...

Robi się tutaj druga elektroda, forum na którym nie ma co szukać pomocy bo zawsze się znajdzie ktoś kto wie lepiej? W takim razie po co to forum?
Z takim podejściem "wyjadaczy" nie dziwię się, że tak mało osób się tutaj udziela. 10 lat na tym forum chyba mi wystarczy, trzeba będzie iść gdzie indziej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824877 Wysłany: 18 Cze 2017, 14:00; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Skoro oddałeś samochód do specjalisty to niech go naprawi i udzieli na tę naprawę gwarancji. Ty go znasz i mu ufasz - ok, ja nie wiem kto to jest i czy można mu zaufać. W ogóle po co ten temat? Skoro założyłeś ten temat to jednak znaczy, że nie ufasz temu specjaliście i nie chcesz mu powierzyć tej naprawy... już sam nie wiem o co Ci właściwie chodzi. Specjalista od klimatyzacji jest specjalistą od klimatyzacji, a ta usterka nie ma związku z klimatyzacją, tylko z elektryką. Po raz ostatni powtórzę - rezystor nie ma prawa się spalić jeśli silnik wentylatora jest sprawny oraz nie ma on żadnego związku z działaniem lub klimatyzacji. Klimatyzacja przestaje chłodzić jeśli przepali się rezystor wentylatora chłodnicy, co również jest częstą (nawet częstszą) usterką. To nie jest część eksploatacyjna, rezystor się nie zużywa. Możesz albo naprawić silnik i kupić używany rezystor albo wymienić silnik z rezystorem na nowy. Kupno używanego silnika przez internet, bez możliwości sprawdzenia to loteria, bo usterka jest częsta.

ElCidX napisał(a):
Robi się tutaj druga elektroda, forum na którym nie ma co szukać pomocy bo zawsze się znajdzie ktoś kto wie lepiej?
...zawsze myślałem, że na tym właśnie polega szukanie pomocy - na znalezieniu, kogoś kto wie lepiej. No ale widać myliłem się. Jako ślepiec, najwyraźniej wolałbyś znaleźć do pomocy drugiego ślepca.

Udzielanie się na forum polega głównie na wymianie doświadczeń i udzielaniu odpowiedzi na pytania, a nie na pytaniu i pisaniu bez sensu, kiedy samemu się nie wie lub autor podał zbyt mało informacji by odpowiedzieć na jego pytanie.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824881 Wysłany: 18 Cze 2017, 14:42; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
A czy ja się pytałem o diagnozę usterki? Co tak męczysz ten temat.

Pytałem się o doradztwo w sprawie wyboru którą opcję kupić lepiej, czy nowe czy używane.
I skoro rezystory się nie psują to ciekawe dlaczego nawet na allegro jest aukcja na której koleś je naprawia i ktoś korzysta z jego usług.

Widać, że nie masz zamiaru pomóc więc może przestań spamować ten wątek postami które nic nie wnoszą.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #824884 Wysłany: 18 Cze 2017, 15:17; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
ElCidX napisał(a):
I skoro rezystory się nie psują to ciekawe dlaczego nawet na allegro jest aukcja na której koleś je naprawia i ktoś korzysta z jego usług.
Bo pseudo-spece je wymieniają bez naprawy czy choćby sprawdzenia silnika wentylatora, ot dlaczego. Też trafiłem na takiego speca, a nawet dwóch i dlatego Cię przed tym ostrzegam, ale Ty wiesz lepiej, więc nie wiem po co w ogóle pytasz.

ElCidX napisał(a):
Pytałem się o doradztwo w sprawie wyboru którą opcję kupić lepiej, czy nowe czy używane.
Jak Cię stać to oczywiście zawsze lepiej kupić nową, oryginalną część. Ja próbuję Ci wyjaśnić mechanizm usterki byś samodzielnie mógł ocenić sytuację i podjąć świadomy wybór jakie części kupić. Nie wiem jak Ty, ale jeśli ktoś mi mówi co mam zrobić to zawsze chcę wiedzieć dlaczego to mam zrobić i jaki powód oraz sens ma to co mam zrobić. Skąd ktokolwiek może wiedzieć w jakim stanie jest używana część którą chcesz kupić. Oczywiście dotyczy to (zakup nowego) silnika, bo rezystor jak już pisałem się nie zużywa. Jednak ze względu na wadę konstrukcyjną do wentylatora może dostawać się woda, która powoduje korozję łożyska, co powoduje wzrost poboru prądu i przepalanie się rezystora. Tego z zewnątrz nie widać więc nie wiadomo w jakim stanie są łożyska i komutator używanego wentylatora. Kostki masz obcięte bo się stopiły... a stopiły się z tego samego powodu, z którego spalił się teraz rezystor. No ale Twój spec od klimy przecież wie lepiej.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825184 Wysłany: 24 Cze 2017, 21:44; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Kupiłem cały wentylator z rezystorem za 200 zł nowy Denso, wymienione i śmiga.
Tak jakby ktoś w przyszłości miał podobny problem i szukał rozwiązania.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825196 Wysłany: 25 Cze 2017, 05:39; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 46
Pomógł: 1
Też mam ten problem klima działa tylko podczas jazdy, sprawdzałem nie załącza się wentylator, 1 i 2 bieg nie działa, 3 jest ok, czy to rezystor?

_________________
vl38/tip/ic/wtryski/dp/przelot - 182hp


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825204 Wysłany: 25 Cze 2017, 11:17; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
Najprawdopodobniej.
Z tego co piszesz masz klimę manualną więc naprawa jest znacznie tańsza.
Jeśli masz taki: http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuc ... 31001.html
To w zasadzie wystarczy kupić tylko ten rezystorek co jest na końcu i go podmienić. Tylko raczej nie lutować samemu bo działa na temperaturę i można spalić od razu, najprościej skręcić na kostkę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825229 Wysłany: 25 Cze 2017, 22:38; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
sqbnc napisał(a):
sprawdzałem nie załącza się wentylator, 1 i 2 bieg nie działa, 3 jest ok, czy to rezystor?
Wentylator chłodnicy, czy wentylacji wnętrza? Jeśli chłodnicy to zmierz mu pobór prądu, jeśli przekracza 35A to razem z rezystorem do wymiany jest też wentylator. Od poszczególnych "biegów" są przekaźniki w skrzynce pod maską i tam najwygodniej mierzyć pobór prądu.

ElCidX napisał(a):
To w zasadzie wystarczy kupić tylko ten rezystorek co jest na końcu i go podmienić.
To nie jest żaden "rezystorek" tylko bezpiecznik termiczny.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825234 Wysłany: 26 Cze 2017, 08:53; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 46
Pomógł: 1
Mam Klime automatyczna, chodzi o wentylator chlodnicy, robiąc testy MES em przekaźniki "klikając"(te kolo aku?) ale wentylator się nie załącza na 1 i 2 biegu. 3 bieg się uruchomił

_________________
vl38/tip/ic/wtryski/dp/przelot - 182hp


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825255 Wysłany: 26 Cze 2017, 19:29; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Tomasz
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała/Sosnowiec
Rejestracja: 28 Lip 2007,
Posty: 415
Pomógł: 2
Na 90% masz przepalony rezystor od wentylatora chłodnicy i skoro tak, to radzę Ci zmierzyć pobór prądu przez wentylator, bo u mnie mechanicy też wymieniali ten rezystor nic nie sprawdzając, aż ostatecznie zmierzyłem pobór prądu przez wentylator i wyszło ponad 40A... wymieniłem wentylator i mam spokój. Przekaźniki możesz łatwo sprawdzić wyjmując je z podstawek i wstawiając zworę między styki zwierne. W ten sam sposób najłatwiej też zmierzyć prąd na max biegu. Tylko musisz mieć amperomierz do min. 50A, najlepiej cęgi DC.

_________________
IAW Scan 2 - oprogramowanie diagnostyczne dla starszych FIATów, Alfa-Romeo i Lancii | Polskie multimetry - parametry, schematy, instrukcje


Góra
 Profil  
 
 
 Post #825395 Wysłany: 07 Lip 2017, 15:15; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała
Rejestracja: 24 Maj 2016,
Posty: 46
Pomógł: 1
panowie ma ktos linka do wentylatora ,?
wg epera 55703902
problem jest z tym ze potrzebuje z rezystorem 3 pinowym

[ Dodano: 07 Lip 2017, 15:15 ]

Problem rozwiązany winny rezystor wentylatora chlodnicy,

_________________
vl38/tip/ic/wtryski/dp/przelot - 182hp


Góra
 Profil  
 
 
 Post #826510 Wysłany: 30 Lip 2017, 21:50; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016,
Posty: 414
Pomógł: 3
3-pinowy masz do diesla, t-jet, w benzynie jest tylko 2-pinowy czyli wolne i szybkie obroty.

Co do kolegi m4d3, ja dopiero co jestem po operacji wymiany sprężarki i chłodnicy klimatyzacji i jednego z przewodów.
Zacznijmy od przewodów, oczywiście najlepiej byłoby kupić nowe, ale jest ich ogólne 3. Ja potrzebowałem jednego z nich i cena wychodziła ok. 800zł za jeden, więc odpuściłem, poszukałem używki. Ale z używkami też nie jest lekko bo nikt o to co skłąduje z rozbiórki nie dba. Wala się to po betonie itd.
Druga ważna sprawa w tej kwestii to to, że fiat ma dosyć nietypowe przewody klimatyzacji składające się z plastikowych szybko-złączek, których nie da się zaprasować od nowa bez ich uszkodzenia podczas demontażu a inną sprawą jest to, że pod te szybko-złączki, wchodząca do nich rurka jest zarabiana inaczej niż zwykła pod wąż elastyczny i dlatego dorobienie takiego przewodu też kosztuje sobie - przerabiałem.
Co do reszty - zawór rozprężny niewiele nam powie gdyż nie ma tutaj typowej dyszy dławiącej z filtrem, filtr jest głównie na zaworze otworu tłoczącego i ssącego sprężarki i tam po ich demontażu można zobaczyć jak wygląda stan sprężarki - w sensie czy opiłki są w układzie. Ja osobiście nie maiłem takiego problemu a jedynie padł simmering główny wałka ale z racji tego, ze po demontażu odkryłem, że sprężarka prawie w ogólnie nie ma oleju - zdecydowałem się na jej wymianę - na używkę z auta po przebiegu 30tys. km.
Przebieg nie jest bez znaczenia w takim wypadku gdyż sprężarki w GP jak już ktoś wspomniał są typu o zmiennej pojemności skoku tłoka czyli wydajności od 2-100% zależnie od sterowania zaworu sterującego, ale pracują cały czas od momentu startu silnika a sprzęgło jakie posiadają jest jedynie tzw. sprzęgłem sztywnym - zabezpieczeniem przed przerwaniem paska, zablokowaniem koła pasowego w razie awarii sprężarki.
Ja kupiłem używkę z gwarancją, uzupełniłem olej do wymaganego stanu 90cm3. Ważne aby porty sprężarki były zabezpieczone po demontażu sprężarki.
Cod o chłodnicy - tu możesz przebierać. Ja chciałem kupić oryginał ale - nigdzie nie dostałem lepszej gwarancji niż na zamiennik polskiego producenta LORO - 24msc gwarancji. Ważne abyś sprawdził czy produkt który dostaniesz jest - prosty. Inaczej nie będzie pasował w mocowania.
Oczywiście wszystkie,a le to wszystkie oringi musisz mieć nowe. Dwa podwójne - nietypowe i tylko dla fiata są na przewody do portów sprężarki. Dwa metalowo-gumowe na rurki wejściowe chłodnicy. Jeśli rozpinałeś którekolwiek ze szybko-złączek lub masz nieszczelne - tam też są dwa oringi w każdej szybko-złączce - z reguły jeśli długo układ nie pracował - zalecam wymianę w każdej.
Wszystkie rozmiary znam gdyż jestem świeżo po takiej operacji i zaoszczędziłem sporo. No ale trzeba mieć czas i chęci. Mi to zajęło 2 tygodnie bo i szukanie i części - nie mówię o tym, że auto masz unieruchomione, gdyż sprężarka pracuje na jednym i tym samym pasku co alternator, a z samą sprężarką bez nabitego i sprawnego układu nie radzę jechać dalej niż do serwisu klimatyzacji - celem sprawdzenia szczelności i wpuszczeniem czynnika.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 182 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO