You Tube • eLearn • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 



Obecny czas: 31 Maj 2025, 01:13

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 182 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #211244 Wysłany: 23 Sty 2009, 12:57; 
 Temat postu:
daras nie. Koło pasowe ma wbudowane sprzęgło sterowane elektrycznie, które jest załączane po naciśnięciu włącznika klimy i wtedy jest dołączany napęd na sprężarkę.


Góra
  
 

 
 Post #212467 Wysłany: 26 Sty 2009, 22:28; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Energy
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Legionowo
Rejestracja: 16 Sty 2009,
Posty: 25
Potwierdzam. Przy otwartym obiegu szybciej. Jednak zawsze musiałem wrzucić drugą prędkość.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580548 Wysłany: 15 Maj 2012, 12:00; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Zenek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Maj 2012,
Posty: 8
Witam wszystkich czytających,

ułamał mi się przewód łączący przód sprężarki klimy z kranikiem przy zbiorniczku. Do posta załączam zdjęcie z ponumerowanymi wejściami.

Połączenie nr 1 jest z plastiku z patentem na zapadki (z tego co udało mi się sprawdzić w swoim samochodzie) a połączenie do sprężarki nr 2 to rurka idąca w dół od prostopadłościanu aluminiowego który ma miejsce na śrubę oraz drugą cieńszą rurkę. Ten prostopadłościan wraz z rurkami przykręcony jest do sprężarki. Być może ten prostopadłościan jest trzecią niezależną częścią a obydwie rurki nasadza się na niego. Nie jestem pewien.

Proszę o pomoc, jaki to przewód i gdzie mogę go kupić!!! Byłem we fiacie i nie mają go na rysunku tak samo jak ja na swoim. Nie wiedzą co to za przewód. Najchętniej wymienilby całe okablowanie za 1000zł.

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580721 Wysłany: 15 Maj 2012, 20:33; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 05 Gru 2010,
Posty: 641
Pomógł: 3
Pytanie z dziedziny lamerskich :D . Gdzie szukać odpływu z klimatyzacji? Że pod autem wiem, ale może jakieś dokładniekjsze namiary :wink:

_________________
Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d
Czarno-czerwony Progressive
Mój czarnuch


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580749 Wysłany: 15 Maj 2012, 21:16; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Zenek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Maj 2012,
Posty: 8
rufus295 napisał(a):
Pytanie z dziedziny lamerskich :D . Gdzie szukać odpływu z klimatyzacji? Że pod autem wiem, ale może jakieś dokładniekjsze namiary :wink:


Rufus o co Ci chodzi?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #580791 Wysłany: 15 Maj 2012, 22:40; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Estiva Blue&Me
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 05 Gru 2010,
Posty: 641
Pomógł: 3
puciopuncio napisał(a):
Rufus o co Ci chodzi?

Przy pracującej klimie, wilgoć z wnętrza auta gdzieś się podziewa... Pod autem jest rurka, którą ta woda sobie kapie, tylko w którym miejscu??

_________________
Punto Evo 1,4 77KM B&Me, 5d
Czarno-czerwony Progressive
Mój czarnuch


Góra
 Profil  
 
 
 Post #581067 Wysłany: 16 Maj 2012, 20:49; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Zenek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.9 120KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Maj 2012,
Posty: 8
No w którym Rufusie, w którym.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #583900 Wysłany: 24 Maj 2012, 19:54; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Rejestracja: 23 Mar 2010,
Posty: 29
Klima przestała działać. Ostatni raz dobijałem 2 lata temu.
Po wciśnięciu guzika (manual) sprężarka działa a wnętrza nie chłodzi. Mam pytanie dlaczego nie chłodzi i jak to jest z tym czynnikiem. Po przeczytaniu i konsultacji w serwisie klimy sam nie wiem co jest prawdą a co nie.
Po pierwsze piszą na forum że może nie chłodzić bo jest mało czynnika i ma prawo go ubyć. OK. Ale jeżeli ubywa to dlaczego bo gość w serwisie powiedział że z pewnością gdzieś jest wyciek i najpierw trzeba to sprawdzić i uszczelnić. (bo nie może ubywać gdyż on serwisuje samochody i 7 letnie i nie spotkał się z tym aby ubywało bez przyczyny).
Po drugie to jeżeli jest mało czynnika to sprężarka się włączy czy nie bo też spotkałem się z różnymi opiniami a nie sądzę aby w Fiacie klima była inna niż w większości samochodów.

_________________
2008 1.4 8V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591134 Wysłany: 18 Cze 2012, 12:04; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Cieszyn
Rejestracja: 23 Lis 2010,
Posty: 546
Cze
Mi klima wysiadla rok temu. Zastanawiam sie czy jest jakas roznica miedzy zamiennikami chlodnic a oryginałami w/g Was ? Bo jak dla mnie po tym co mi powiedzieli u mechanika to chyba jeden chłam z cienkiej blachy która sie i tak rozszczelni lub ja czynnik przeżre (nie tylko w Fiatach).
Wlasnie sie biore za reaktywacje klimy bo mi teraz dało ciepełko popalic. Wyszukałem zamiennik za 300zl z wysylka. Ciekawe czy jeszcze przewody nie bedę miał zrzarte, bo chlodnica jest jak sito.

Poza tym, skoro to takie jest liche wszystko, to sie zastanawiam czy nie dac na chlodnice jakiejs siatki drucianej zeby przynajmniej chronic przed kamieniami ktore moga przeciez wpasc przez te grile prosto w chłodnice ? Co myślicie ?

_________________
TOPIC: Fiat Grande Punto Dynamic 1.4 16V 95KM 2006
Lato: 205/45/17" - CONTINENTAL PremiumContact 6 + HIJOIN H-302
Zima: 205/55/16" - DAYTON DW510 + ORI ALU
Cieszyn


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591432 Wysłany: 19 Cze 2012, 13:09; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Witold
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.3 75KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Van
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 05 Cze 2012,
Posty: 35
polandmet napisał(a):
Cze
Mi klima wysiadla rok temu. Zastanawiam sie czy jest jakas roznica miedzy zamiennikami chlodnic a oryginałami w/g Was ? Bo jak dla mnie po tym co mi powiedzieli u mechanika to chyba jeden chłam z cienkiej blachy która sie i tak rozszczelni lub ja czynnik przeżre (nie tylko w Fiatach).
Wlasnie sie biore za reaktywacje klimy bo mi teraz dało ciepełko popalic. Wyszukałem zamiennik za 300zl z wysylka. Ciekawe czy jeszcze przewody nie bedę miał zrzarte, bo chlodnica jest jak sito.

Poza tym, skoro to takie jest liche wszystko, to sie zastanawiam czy nie dac na chlodnice jakiejs siatki drucianej zeby przynajmniej chronic przed kamieniami ktore moga przeciez wpasc przez te grile prosto w chłodnice ? Co myślicie ?


Dasz siatkę z małymi oczkami to zmniejszy się ilość wiatru chłodzącego chłodnicę - źle (skoczy spalanie, ciśnienie w układzie klimy), dasz siatkę z dużymi oczkami to kamienie i tak wrąbią się w nią - chłodnica nie dostaje cegłówkami ;) I nie bez powodu masz kolejność chłodnic klima-intercooler-chłodnica wody - więc pozostałe chłodnice też będą gorzej chłodzone.

Po prostu przyjmij, że jest to element eksploatacyjny. W Xantiach zmieniałem chłodnice na zamienniki z Intercarsu - za każdym razem lepiej działało niż na najlepszej używce.

Nie wiem jak w punto z przewodami, aż muszę w końcu zobaczyć pod maską :) Kwestia, czy nie puścili w miejscach, gdzie są narażone na otarcia lub płyny.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #591622 Wysłany: 20 Cze 2012, 01:57; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Cieszyn
Rejestracja: 23 Lis 2010,
Posty: 546
Myslalem o takiej rzadkiej o oczkach 5-6mm. Poza tym mozna dac od srodka na grill, ala wiejski tuning hehe.

Chlodnica przyszla, jeszcze 150zl na napelnienie i zobaczy sie czy nie padla sprezarka i przewody

_________________
TOPIC: Fiat Grande Punto Dynamic 1.4 16V 95KM 2006
Lato: 205/45/17" - CONTINENTAL PremiumContact 6 + HIJOIN H-302
Zima: 205/55/16" - DAYTON DW510 + ORI ALU
Cieszyn


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596866 Wysłany: 08 Lip 2012, 20:30; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 119
Koledzy ja mam następujący problem z moją klimą. Po odgrzybieniu i nabiciu działała jakoś dziwnie, słabo chłodziła i tak dalej. Pojechałem do innego serwisu, tam sprawdzili szczelność i nabili mi ją raz jeszcze (robili prawie godzinę jakąś próżnię). Po nabiciu było przez chwilę ok ale teraz przestała w ogóle działaś. Ustawiam klimatronik na low i wentylator szaleje ale leci gorące powietrze. Pojechałem do kolejnego serwisu. Podłączyli mi samochód do kompa, poustawiali klapki (był błąd) i znowu mi ją nabili. Klimatyzacja teraz chłodzi ale bardzo słabo. Czego może być to przyczyna. W serwisie radzono, żeby wymienić skraplacz a najlepiej żebym wymienił całą chłodnice klimatyzacji. Zanim jednak to zrobię to kazali jechać na myjkę i ją umyć pod ciśnieniem. Tak też zrobiłem ale podniosłem machę a tam plastiki i nie da się umyć od góry, jedyny sposób to przez kratki. Zastanawiam się nad zdjęciem zderzaka i umyciem jej dokładnie. Dodatkowo w czasie działania klimy słychać jakiś taki dziwny dźwięk z silnika jakby ślizgał się pasek na pompie klimatyzacji. Pewnie muszę zajrzeć pod spód i to obadać. Przydała by mi się jakieś instrukcje żeby doprowadzić to do porządku bo w serwisach skroili mnie już na ponad 600zł a za tę cenę pewnie miałbym już połowę części. Co powinienem sprawdzić, żeby poprawić wydajność chłodzenia?

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #596867 Wysłany: 08 Lip 2012, 20:34; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
najlepiej z przodu przez kratke zderzaka jedz do kogoś kto ma kompresor pod wysokim cisnieniem i najlepiej przedmuchac ja sprężonym powietrzem z owadów,gliny bagna itp.ps. a jaką masz temperature z kratek na najzimniejszym ustawieniu i na 1-2 biegu wentylatora,sprawdż termometrem?powinno byc przy temperaturach takich jak w tym tygodniu 8-12 stopni i to jest prawidłowo

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597381 Wysłany: 10 Lip 2012, 21:59; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 119
Chłodnica umyta, sprawdziłem filtr kabinowy, tę rurkę co odprowadza wodę i jest ok. Klima teraz chłodzi ale słabo. Objaw jest następujący. Włączę silnik i klimę leci zimne powietrze, ruszam, wentylator zaczyna regulować prędkość, leci ciepłe powietrze, żeby znowu zaczęło chłodzić muszę wkręcić silnik na wysokie obroty (3000) potem chłodzi przez jakiś czas potem znowu przestaje i znowu wkręcam na obroty i znowu chłodzi. Dodatkowo przy jeździe czasem dochodzi od prawej strony komory silnika takie wycie jakby kompresor był zmuszany do pracy. Co muszę jeszcze sprawdzić? Zastanawiam się nad wstawieniem tego do ASO ale koszty....

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597383 Wysłany: 10 Lip 2012, 22:08; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
A sprawdzałeś czy wentylator chłodnicy chodzi na wszystkich biegach (w manualu 2 a w klimatroniku chyba nawet 3)? U mnie brak 1 biegu był przyczyną słabego chłodzenia a sprężarka chodziła tak jakby miało ją wyrwać spod maski, aż całe nadwozie dostawało drgań.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597386 Wysłany: 10 Lip 2012, 22:51; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 119
Przeczytałem te dwa tematy ale nie wiem jak to sprawdzić. Może jakaś wskazówka. W czwartek pojadę na kanał i wymontuję sprężarkę chyba, że to te obroty są przyczyną.

Szperając na necie znalazłem temat na forum alfoholików. Tam jest napisane żeby sprawdzić opornik wentylatora ale wymiana w klimatroniku jest niemożliwa z uwagi na to, że dokupuje się cały zespół. Mam książkę "Sam naprawiam" do Grande Punto ale tam jest tylko mechanika i nie znalazłem położenia tego opornika (w zasadzie płytki sterującej nawiewem). Ale pytanie podstawowe, jak sprawdzić czy ten pierwszy bieg działa?

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597470 Wysłany: 11 Lip 2012, 10:35; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Tych oporników jest kilka (tyle ile biegów wentylatora) i jeśli któryś jest spalony to masz sytuację którą opisywałem wcześniej. Jak sprawdzić? Najlepiej podpiąć się pod kompa i zrobić test wentylatora.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597504 Wysłany: 11 Lip 2012, 12:31; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 119
W takim razie jutro pojadę na diagnostykę komputerową. Dam znać co i jak z tego wyszło.

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597524 Wysłany: 11 Lip 2012, 14:32; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Hubert
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: Inny
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Gent, Belgia
Rejestracja: 23 Kwi 2008,
Posty: 632
Pomógł: 5
Klimton napisał(a):
W takim razie jutro pojadę na diagnostykę komputerową. Dam znać co i jak z tego wyszło.
Tylko zapytaj przed, czy dadzą radę to zrobić. W Examinerze i FESie jest taka opcja ale nie wiem jak w innych programach.

_________________
Image

od 03.2010:
Grande Punto Dynamic 5D | 2005 | 1.3 MultiJet 16V | 6-speed | 75 650 - 136 000 km
MOD by CINEK: 111 KM @ 231 Nm | Turbo VNT BorgWarner KKK BV35 @ 1.35 bar | EGR Off

Dołożone: tempomat, fabryczne radio CD z mp3, podłokietnik
W planach:
przyciemniane szyby tylne, fabryczny subwoofer, nagrzewnica elektryczna

04.2008 - 05.2009:
Punto MK1 SX 3D | 1997 | 1.2 8V 75 KM | 187 000 - 201 350 km


Góra
 Profil  
 
 
 Post #597880 Wysłany: 14 Lip 2012, 14:06; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr

Imię: Daniel
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa/Radzymin
Rejestracja: 04 Cze 2012,
Posty: 119
Wentylator sprawdzony. Wszystko ok. Gość dobił klimę bo w ciągu 7 dni uciekło ponad 200 gram, stwierdził że układ nieszczelny i kazał jutro na szukanie dziury zajechać.

edit:

Jak się okazało chłodnica była już w bardzo złym stanie i było z niej mnóstwo malutkich wycieków. Na sobotę za tydzień mam mieć nową. Zobaczymy czy to zda egzamin.

_________________
Mój kropek: http://fiatpunto.com.pl/topic37354.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598150 Wysłany: 14 Lip 2012, 14:17; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012,
Posty: 152
Pomógł: 1
Witam,

Czy u was też w GP klima powyżej 2( w manualu) ma często tak, że potwornie coś turkocze? Potwornie to słychać na zewnątrz auta, a w środku czassami jakby coś turkotało.. taki jakiś wiatraczek ale dość nietypowo brzmiący.

_________________
Grande Punto 1.3 90KM 2008r.
- EGR OFF
- Przyciemnione szyby
- Nakładki progów/podstopnica
- Czujniki parkowania Valeo
- Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów
- Tempomat
ToDo:
- 110KM Mod


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598155 Wysłany: 14 Lip 2012, 14:44; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
nasmaruj wentylator nadmuchu kabiny wyciąg schowek i masz ladny dostęp do niego ,potem ze trzy kropelki oliwy i nie bedzie juz świerszczy :)

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598166 Wysłany: 14 Lip 2012, 15:57; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adrian
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 08 Kwi 2012,
Posty: 152
Pomógł: 1
dzięki za radę, jeśli uda mi się wyciągnąc schowek to na bank się tym zajme :D

a jak to jest z gazem w klimie z GP? co jaki czas trzeba sprawdzac, uzupelniac?

_________________
Grande Punto 1.3 90KM 2008r.
- EGR OFF
- Przyciemnione szyby
- Nakładki progów/podstopnica
- Czujniki parkowania Valeo
- Skórzana kierownica/gałka zmiany biegów
- Tempomat
ToDo:
- 110KM Mod


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598171 Wysłany: 14 Lip 2012, 16:33; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: śląsk
Rejestracja: 26 Kwi 2010,
Posty: 357
Pomógł: 5
ja po szesciu latach z 500 gram jakie powinno byc dobilem tylko 105 gram i uważam ten wynik za świetny ;ale po dobiciu klima chłodzi tak samo zero poprawy wydajnosci( co nie znaczy że słabo chłodziła,tylko że po dobiciu chłodziła identycznie a myslałem że ze 2-3 stopnie będzie dmuchać zimniej z kratek) ;poprawe w wydajności odczułem dopiero po wymianie filtra kabinowego;takze z dobiciem jak masz $ to jedż sprawdzą układ na szczelnosć ,ew.dobiją czynnika przefiltruja stary czynnik sprawdzą ilość czynnika smarnego sprężarki ;ogólnie rzecz mówiąc będziesz spokojniejszy :) ale w wydajności chłodzenia cudów sie nie spodziewaj poniewaz w grande puno sprężarki są piecio-tlokowe a są też 6 i 7 tłokowe i tam wydajność jest większa;jeszcze jedno w grande jest nowy typ sprężarki bezsprzegłowy chodzi ona cały czas i nawet mały ,niewielki wyciek czynnika doprowadza do zatarcia kompresora,sprężarki tutaj http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyz ... netycznym/ macie fajnie opisaną zasade działania naszych kompresorów w grande -wady i zalety bezsprzegłowych spreżarek ,ja mam akurat denso ale są też firmy sanden :)

_________________
Kiedy się rodziłem to płakałem a wszyscy się śmiali. Kiedy umrę to ja będę się śmiał a Wy będziecie płakali .. LOS AMIGOS


Góra
 Profil  
 
 
 Post #598249 Wysłany: 14 Lip 2012, 22:47; 
 Temat postu: Re: Wszystko o klimatyzacji w GP cz.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Cieszyn
Rejestracja: 23 Lis 2010,
Posty: 546
No to powiedz jakim cudem jezdzac bez czynnika od sierpnia do lipca, wymienilem tylko chlodnice i wszystko dziala ? Nic sie nie zatarlo ale klimy nie wlaczalem. Wtedy stwierdzilem, ze na zime nie bede sie w to bawil, a nie wiedzialem ze czynnik musi byc :)

_________________
TOPIC: Fiat Grande Punto Dynamic 1.4 16V 95KM 2006
Lato: 205/45/17" - CONTINENTAL PremiumContact 6 + HIJOIN H-302
Zima: 205/55/16" - DAYTON DW510 + ORI ALU
Cieszyn


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 182 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000 - 2025 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2025
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO