You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 24 Kwi 2024, 11:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #689620 Wysłany: 07 Wrz 2013, 20:42; 
 Temat postu: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Samochód Fiat Punto II 2001r. silnik 1.2 8v

Samochód posiadam 3 miesiące. Kilka dni po zakupie zauważyłem, że pod filtrem oleju robi się plama jak na zdjęciu poniżej.

Image

Zajrzałem pod maskę, z góry wyglądało, że wszędzie jest sucho. Zacząłem dotykać dłonią dolne części silnika, niewidoczne z góry. Jedyne mokre miejsce, które wyczułem to spód filtra oleju. Obejrzałem substancję, która została mi na ręce. Na pewno nie był to olej, bardziej wyglądało mi to na płyn chłodniczy. Pomyślałem, że przepuszcza pompa wody. Pojechałem na wymianę rozrządu, bo był na niego czas. Oczywiście wymieniłem też pompę wody i płyn w układzie chłodniczym. Niestety, po naprawie znów zauważyłem plamę pod samochodem. Postanowiłem obserwować poziom wszystkich płynów i zobaczyć, co cieknie. Ubywa mi jedynie płyn chłodniczy. Dodatkowo po 3 miesiącach i przejechaniu 2k km z jaskrawo zielonego zrobił się dużo ciemniejszy. Czytałem na forach, że przyczyną tego może być wyciek oleju z silnika do układu chłodzenia, ale też może być to spowodowane korozją wewnętrznych elementów układu chłodzenia - rdza zabarwia płyn chłodniczy. Ubytków oleju nie zauważyłem, więc zakładam tą drugą wersję.

Co ważne, plama nie robi się od razu po zatrzymaniu samochodu, widać ją dopiero następnego dnia, gdy silnik dobrze ostygnie. Jak samochód stoi nieruszany 3 dni z rzędu, plamę widać przez wszystkie 3 dni, więc kapie cały czas. Ponadto, gdy jest wilgotno (np. po deszczu, albo rano gdy cały samochód pokryty jest rosą) jest ona dużo większa. Gdy jadę do pracy i samochód stoi 8 godzin, żadnej plamy nie ma, trzeba poczekać kilkanaście godzin, żeby się pojawiła.

Jak widać, sprawa jest trochę dziwna. Płyn chłodniczy skądś wycieka, skrapla się na filtrze oleju i stamtąd kapie. Nie wygląda to na pompę wody, gdyż pompa raczej ciekła by podczas pracy silnika i plamy pojawiałyby się zaraz po zatrzymaniu samochodu. Ponadto, kiedyś miałem okazję zostawić samochód na noc w garażu z kanałem. Następnego dnia zajrzałem pod spód. Jedyne mokre miejsce to właśnie dolna część filtra oleju, była na nim duża kropla cieczy, która lada moment chciała się od niego oderwać i spaść. Wszystkie węże, chłodnica oraz okolice pompy wody były suche.

Co Wy o tym myślicie? Miał ktoś podobny przypadek? Czytałem na forach o wyciekach chłodziwa, ale nie znalazłem przypadku podobnego do mojego. Bardzo proszę o pomoc :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #689625 Wysłany: 07 Wrz 2013, 21:15; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Rzuć sobie okiem na ten temacik: topic30329.html , być może wyciek pojawił się w miejscu, który jest poruszony w temacie.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689628 Wysłany: 07 Wrz 2013, 21:33; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
AndyPol, dzięki za info. Opisana w podanym przez Ciebie poście pęknięta rura łącząca chłodnicę z silnikiem raczej nie jest przyczyną wycieku w moim samochodzie (bo głównie ciekło by podczas jazdy, kiedy chłodziwo ma większe ciśnienie, a mi cieknie na postoju), ale opisane w tym poście oringi i uszczelki pompy wody będę miał na uwadze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689630 Wysłany: 07 Wrz 2013, 21:45; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Zainteresuj się faktem, iż węże podczas wyższej temperatury się rozszerzają i wtedy może następować wyciek, a na zimnym tego problemu nie zauważysz. :)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #689631 Wysłany: 07 Wrz 2013, 22:05; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Mariusz
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2011,
Posty: 1063
Pomógł: 33
marek_sz napisał(a):
Ubywa mi jedynie płyn chłodniczy (...) może być to spowodowane korozją wewnętrznych elementów układu chłodzenia - rdza zabarwia płyn chłodniczy.
Możesz zastosować płyn do płukania chłodnic - http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... odnic.html. Jednak ma to swoje ryzyko, jeżeli Ci za bardzo wyczyści, może Ci rozszczelnić układ chłodzący, teraz kiedy rdza jeszcze "lepi" Ci dziurki, potem kamień i rdza mogą Ci zrobić większe dziury. Decyzja należy do Ciebie, czy chcesz iść tą drogą.

Jeżeli okaże się, że po zastosowaniu płynu do płukania chłodnic, masz wycieki, masz jeszcze ostatnie koło ratunkowe, w postaci uszczelniacza do chłodnic - http://www.moje-auto.pl/Produkty,produc ... _chlodnicy Mogę szczerze polecić ten preparat, w kropce żony płyn uciekał bardzo, nigdzie plam nie było, a płyn się "ulatniał". Zastosowanie tego preparatu, rozwiązało problem. Możesz go również spróbować zastosować, aby zalepić nieszczelności, tylko pozostaje pytanie, co Ci powoduje zabrudzenie płynu chłodniczego?

Być może masz coś podobnego, co miała moja żonka - topic41634.html Szczerze to nie wiem, co było powodem takiego wycieku, zdemontowałem osłonę paska rozrządu, wyczyściłem wszystko dokładnie z płynu chłodniczego. Przy okazji zmieniłem filtr oleju i olej. Po tym zabiegu problem ustąpił, źródła wycieku nie udało się ustalić.
Angry_Us3r napisał(a):
Zainteresuj się faktem, iż węże podczas wyższej temperatury się rozszerzają i wtedy może następować wyciek, a na zimnym tego problemu nie zauważysz. :)
Z drugiej strony w wysokiej temperaturze, może płyn chłodniczy odparować, czyli kropelki przez jakąś małą nieszczelność "ulatniają się". Najprościej więc byłoby wjechać na kanał, podnieść maskę i obserwować z góry i z dołu, czy coś nie cieknie, podczas pracy silnika, kiedy temperatura jest wysoka i cały układ chłodzenia pracuje. Jeżeli się schłodzi, następuje skroplenie płynu chłodniczego, co może powodować cieknięcie kropelka po kropelce, aż zrobi się kałuża. Dlatego być może masz utrudnione zadanie, że to następuje jak piszesz w ciągu kilkunastu godzin, jest bardzo długo "rozłożone w czasie".

_________________
"Diagnostyka samochodu - Multiecuscan poradnik" - post632868.html#p632868
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #690497 Wysłany: 07 Paź 2013, 22:15; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
A więc prawdopodobnie sytuacja wygląda tak, że wysoka temperatura pracującego silnika powoduje odparowanie wyciekającego płynu. Po zgaszeniu silnika płyn cały czas gdzieś wycieka i dochodzi do filtra oleju na którym się skrapla i skapuje. Jak wszystko sobie przemyślałem, to najbardziej podejrzewam rurę, która łączy chłodnicę z blokiem silnika oraz przechodzi w okolicach filtra oleju. Być może przełom nastąpi w najbliższy weekend, gdyż w piątek wieczorem zostawię auto w garażu z kanałem, a w sobotę będę robił konserwację podwozia. Przy okazji od spodu poszukam miejsca wycieku płynu. Oczywiście pochwalę się moimi spostrzeżeniami :)

[ Dodano: 07 Paź 2013 22: ]

Witam po dłuższej przerwie :)

Niewiele się zmieniło, płyn chłodniczy nadal cieknie. Samochód nie jeździł już od siedmiu dni cały czas kapie. Można zatem w 100% potwierdzić, że wyciek ma miejsce, gdy silnik nie pracuje. Gdy pracuje - do końca nie wiadomo, gdyż jak wspomniał kolega mario1978:

Cytuj:
Z drugiej strony w wysokiej temperaturze, może płyn chłodniczy odparować, czyli kropelki przez jakąś małą nieszczelność "ulatniają się".


Od spodu samochodu wszystkie przewody układu chłodniczego były suche. Płyn był skroplony na dole filtra oleju i stamtąd kapał - zaznaczyłem to miejsce na czerwono na poniższym zdjęciu:

Image


Po dokładnych oględzinach silnika od góry, zauważyłem, że być może płyn wycieka z otworku zaznaczonego na niebiesko na poniższym zdjęciu. Dopiero po obejrzeniu zdjęcia na komputerze widać, że mokro jest znacznie wyżej (zaznaczyłem to na czerwono):

Image


Przy okazji pytanie, co to w ogóle są te 2 otworki? Jak widać są one u mnie bardzo skorodowane.

Czy to możliwe, że płyn wycieka gdzieś powyżej tego "czerwonego" miejsca, skapuje po bloku silnika na filtr oleju i stamtąd na ziemię? Czy może wygląda to Wam bardziej na wyciek z pompy wody? Tylko czy w takim przypadku płyn mógłby skraplać się na filtrze oleju? Co o tym myślicie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #694286 Wysłany: 07 Paź 2013, 22:59; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Niedawno cos takiego przerabialem, na postoju niewielki, aczkolwiek regularnie sie pojawiajacy wyciek mniej wiecej pod filtrem oleju. Finalnie okazalo sie to puszczala pompa wody ktorej to czesci nie chcialem wymieniac przy okazji robienia rozrzadu parenascie tysiecy km wczesniej.

Moze teraz bede plotl glupoty, ale moze nie tyle pompa pada, ile jakies uszczelnienie jej polaczenia z silnikiem nie daje rady i chlodziwo wycieka nie tyle z powodu awarii samej pompy ile zlego uszczelnienia np. w czasie montazu?

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #694293 Wysłany: 07 Paź 2013, 23:38; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Może być pompa wody. Tylko że ona była niedawno zmieniana i ma mały przebieg :( Pompa nie jest droga, ale robocizna może trochę uczynić. Z tego co wiem, jest ona uszczelniana sylikonem, a mechanik, który naprawiał samochód nie wyglądał na dobrego fachowca :/
Płyn do uszczelniania chłodnic raczej nie nadaje się do uszczelnienia pompy? Oraz czy płyn chłodniczy może uszkodzić pasek rozrządu oraz spowodować jego przedwczesne zużycie?

Jeszcze jedna rzecz nasunęła mi się na myśl. Gdy silnik jest ciepły i odkręcę kurek od zbiornika płynu chłodniczego, słyszę charakterystyczne syknięcie. Wewnątrz układu jest nadciśnienie. Nie powinno być jakiegoś odpowietrznika, który załatwiałby ten problem? Może od zbyt wysokiego ciśnienia poszło mi jakieś uszczelnienie?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696126 Wysłany: 19 Paź 2013, 00:59; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 09 Gru 2010,
Posty: 1
Wymień oring uszczelniający tę metalową rurkę łączącą gumowy przewód z chłodnicy z blokiem i potem dalej kombinuj jak nie pomoże. U mnie też robiło sie nadciśnienie w układzie i jestem prawie pewien, że to właśnie na tym połączeniu uciekał płyn i przy okazji zasysało powietrze.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #696362 Wysłany: 20 Paź 2013, 13:33; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Cytuj:
Wymień oring uszczelniający tę metalową rurkę łączącą gumowy przewód z chłodnicy z blokiem


Rozumiem, że oring o którym piszesz znajduje się w miejscu, w którym metalowa rurka łączy się z blokiem silnika?

No i jak to jest z tym nadciśnieniem w układzie chłodzenia? Jest ono dopuszczalne? Czy normalnym jest, że gdy odkręcę korek wlewu płynu chłodniczego zaraz po jeździe, gdy silnik jest ciepły, uleci trochę powietrza ze zbiornika wyrównawczego i może nawet trochę prysnąć płynem?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #709682 Wysłany: 08 Sty 2014, 01:33; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Paź 2012,
Posty: 9
I jak tam, udało się uszczelnić silnik??

Mam u siebie dokładnie ten sam problem, wymiana pompy nie przyniosła poprawy, jakiś czas później dla pewności ponownie wymieniłem uszczelkę między pompą a blokiem i wciąż bez zmian. Zastanawiam się czy przypadkiem spod głowicy nie cieknie. Właściwie to jest to możliwe, bo kanały na ciecz chłodzącą biegną bliżej zewnętrznej strony głowicy. Najlepiej będzie dokładnie wyczyścić silnik w tej okolicy no i obserwować gdzie pojawi się świeży wyciek.

Co do ciśnienia w układzie chłodzenia jest to normalne, chyba każda ciecz pod wpływem temperarury zwiększa swoją objętość. Korki wlewu płynu mają zabezpieczenie - odpowietrznik, który otwiera się dopiero przy odpowiednio dużym ciśnieniu.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710159 Wysłany: 10 Sty 2014, 22:38; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Cytuj:
I jak tam, udało się uszczelnić silnik??


Uszczelnić się niestety nie udało, ale przy pomocy mechanika udało się zlokalizować miejsce wycieku. Udało mi się też w dość ciekawy sposób pozbyć plam na asfalcie, pomimo tego, że nadal mam wyciek :D

Miejsce wycieku jest bardzo trudne do zobaczenia. Na poniższym zdjęciu kierunek strzałki pokazuje miejsce wycieku. Rura, na której znajduje się strzałka wchodzi do bloku silnika. I właśnie z tego połączenia rury z blokiem jest wyciek. Zdaje się, że właśnie ta rura doprowadza płyn do pompy wody. Po uruchomieniu silnika, gdy układ chłodniczy jest jeszcze zimny, pompa wody zasysa z tej nieszczelności powietrze, przez co układ trochę zapowietrza się. Dlatego po przegazowaniu na zimnym silniku słychać gulgotanie w nagrzewnicy. Komin, u Ciebie może być tak samo.

Oto zdjęcie poglądowe, którego przeciwnicy prowizorycznych napraw lepiej niech nie oglądają :lol: :
Image

Płyn chłodniczy kapie na górną część filtra oleju, po czym spływa po nim na dół. Tam tworzy się duża kropla, która co jakiś czas spada na ziemię. Dlatego, żeby pozbyć się plam pod samochodem przywiązałem do filtra oleju na podwójny miedziany drucik odpowiednio przyciętą i uformowaną puszkę po groszku konserwowym :D Teraz to do niej ścieka płyn. Podczas jazdy albo się wychlapie, albo wyparuje, więc przepełnienie puszki raczej się nie zdarzy.

Komin, jeżeli po jednym dniu postoju auta złapiesz filtr oleju od spodu i wyczujesz, że jest tam mokro od płynu chłodniczego, prawdopodobnie wyciek masz w tym samym miejscu co ja.

Zanim zdecydowałem się na zamontowanie puszki, wlałem uszczelniacz do układu chłodzenia w płynie. Tak zalecił mi mechanik, gdyż jego zdaniem uszczelniacz w proszku najlepiej sprawdza się w przypadku wycieku z chłodnicy, natomiast do całej reszty układu chłodzenia powinno stosować się uszczelniacz w płynie.

Naprawa tego wycieku jest nieopłacalna, sam mechanik mi ją odradził. Wyciek jest na tyle mały, że nie ma się czym przejmować, a z naprawą wiąże się dużo pracy, a więc i duże koszta.


Cytuj:
dla pewności ponownie wymieniłem uszczelkę między pompą a blokiem


Na pewno jest tam jakaś uszczelka? Wydawało mi się, że pompę wody uszczelnia się sylikonem - podczas montażu nakłada się sylikon na miejsce styku pompy z blokiem i przykręca się pompę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710163 Wysłany: 10 Sty 2014, 22:52; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
marek_sz, Mistrzostwo :D

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710227 Wysłany: 11 Sty 2014, 11:40; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Paź 2012,
Posty: 9
W czwartek wlazłem pod auto i rzeczywiście sączy się z tej rurki nad filtrem oleju, gdy ją poruszałem pociekło mocniej.. Dziś kupię oring i w poniedziałek wezmę się za uszczelnienie tego. Ta rurka jest tylko wciśnięta w blok przy pompie wody, natomiast z drugiego końca (od strony skrzyni biegów) trzyma ją śruba do której jest trochę ciężki dostęp, ale można się z tym uporać w parę minut :)

Oprócz tego mam jakiś wyciek w okolicach rozrządu, jakby spod głowicy, albo puścił jakiś uszczelniacz wałka rozrządu.. Tam akurat mocno nie cieknie więc w pierwszej kolejności zajmę się tą rurką, bo od jakiegoś czasu dolewam ok 0,5 litra płynu tygodniowo.....

Co do uszczelki pompy wody - była w zestawie rozrządu razem z paskiem, rolką i pompą. Początkowo dałem na sam silikon a wspomnianą uszczelkę zostawiłem na wszelki wypadek. Pół roku później założyłem wspomnianą uszczelkę dając dodatkowo po obu stronach silikon.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710332 Wysłany: 11 Sty 2014, 22:02; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Komin, koniecznie pochwal się, czy udało Ci się wymienić ten oring. Piszesz, że dolewasz 0,5 l tygodniowo, to dużo. U mnie na zbiorniku wyrównawczym od maximum do minimum wyciekło przez pół roku. Nie wiem jak przekłada się to na litry.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710409 Wysłany: 12 Sty 2014, 02:57; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
post569112.html#p569112
post573614.html#p573614

Oring za 5zł puścił. Łączenie rurki z korpusem pompy wody.

Jak wlało się płynu na max po 300km było 1-2cm poniżej min i taki poziom mi się utrzymywał.

Przy okazji odmalować rurkę. Nie wiem czy bez zdejmowania kolektora wydechowego da się tą rurkę wyjąć.

Sama rurka trzyma się na 2 węże i śrubkę m6.

[ Dodano: 12 Sty 2014 01:27 ]

marek_sz napisał(a):
Naprawa tego wycieku jest nieopłacalna, sam mechanik mi ją odradził. Wyciek jest na tyle mały, że nie ma się czym przejmować, a z naprawą wiąże się dużo pracy, a więc i duże koszta.


jakie duże koszta? 20zł. 60 z wymianą płynu. Dobry mechanik temat ogarnie w 30min.
Robocizna tego nie jest warta więcej niż 50zł no może 100zł jak się ceni.
Biorąc pod uwagę ze za sprzęgło biorą ok 300zł, to 50zł jest wygórowaną ceną. Całość jest tak skomplikowana że każdy ogarnie o ile ma klucze nasadowe z przedłużkami bo bez tego dolnych śrub kolektora się nie odkręci :P

Więcej czasu trwało wycięcie i zawieszenie tej puszki niż faktyczna likwidacja problemu.


Oring 5zł
Uszczelka kolektora 10-15zł

largeimg,IMG_4cb0a5b939ae8214.jpg Wystarczy tak odchylić kolektor i dostęp jest. (Oczywiscie głowicy zrzucać nie trzeba :E :E :E )


Ja to z powodu tego oringu wymieniłem niepotrzebnie nagrzewnicę bo mi zalatywało w kabinie płynem chłodniczym. 200 w plecy i dobre 12 roboczogodzin z powodu o uszczeleczki za 5zł :E

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710615 Wysłany: 12 Sty 2014, 23:10; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Cytuj:
śrub kolektora się nie odkręci

I właśnie tego się boję, bo śruby mocujące kolektor u mnie są strasznie skorodowane. Nie wiem, czy odkręci mi się śruba, czy ukręci łepek. Zobaczymy, jak Komin poradzi sobie z tym tematem.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710655 Wysłany: 13 Sty 2014, 01:14; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Nakrętek nie odkręcisz, ale odkręcą się bezproblemowo szpilki wkręcone w głowicę razem z nakrętkami. One nie są mocno przykręcone... ok 20-25Nm. Jedyne co to użyć klucza pasującego. Przez korozję z 13tki zrobiła się zapewne 12-tka ;)
Oczywiście należy to robić na zimnym silniku. Spróbuj ruszyć jedną górną to sam się przekonasz że pójdzie.


[ Dodano: 12 Sty 2014 23:59 ]

Pierwszy raz ruszane moje śruby były po 8 latach i 140 000km i poszło zaskakująco łatwo. Bo się szpilki wykręciły ;) Bez żadnego WD-40 itd. W zasadzie jakby były wkręcone przed chwilą. Problem może by był jakby głowica była stalowa. Ale alu nie koroduje. Poza nakrętką reszta śruby - nówka sztuka.

Załącznik:



[ Dodano: 13 Sty 2014 00:02 ]

I nie to miałem na myśli, że się nie odkręci. Nie odkręci się bo się nie dojdzie bez nasadki z przedłużką. :>

[ Dodano: 13 Sty 2014 00:03 ]

Jeździć i czekać aż zacznie ciurkiem lecieć... i nie zauważy się kiedy i będzie sucho w układzie.

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710831 Wysłany: 14 Sty 2014, 00:38; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Paź 2012,
Posty: 9
Witam!

Przeraża mnie to co piszecie o ściąganiu głowicy, kolektora itp...

Ja dziś zakupiłem w ASO oring za 7,43zł bo w sklepach nie mieli i na jutro dopiero, ja miałem wszystko rozgrzebane a jutro żona do pracy na rano jedzie więc nie mogłem czekać. Nie odkręcałem ani głowicy ani kolektora. Na początek spuściłem płyn. Następnie przy pomocy klucza 10 w kształcie litery T (w auchanie kupiłem za 9zł) odkręciłem śrubę mocującą tę nieszczęsną rurkę do bloku, która znajduje się na jej drugim końcu, czyli od strony skrzyni biegów. Ogólnie ciężkie dojście i musiałem lekko podgiąć osłonę kolektora ale poszło. Następnie wyjąłem tę rurkę z bloku, po czym przesunąłem ją w lewo tak, żeby jej koniec wystawał poza kolektor by móc łatwo dostać się do oringu. Kolejnym krokiem było wyczyszczenie szmatką końca rurki oraz otworu do którego wchodzi, nałożenie na nią oring i wsunięcie do końca na swoje miejsce. Potem wiadomo, przykręciłem wyżej wspomnianą śrubkę, założyłem wąż na chłodnicę (zdejmowałem go do spuszczenia płynu, przy okazji założyłem nowe opaski zaciskowe), zalałem płynem który spuściłem, i tak był niedawno zmieniany więc jeszcze świeży, jednak podczas spuszczania naleciało trochę syfu spod samochodu więc przy wlewaniu odcedzałem go przez pieluchę tetrową. Na koniec odpowietrzyłem i po temacie :)

Pojechałem nim do pracy, po 8 godzinach postoju na parkingu nie stwierdziłem wycieku :)

Zajęło mi to około godziny licząc od spuszczenia płynu do odpowietrzenia układu. Tak więc jestem tu dobrym przykładem, że zwykły śmiertelnik jest w stanie samodzielnie to naprawić.

Wymiana jest naprawdę bardzo prosta, raptem jedna śruba :P Mnie to kosztowało 7,43zł + trochę płynu na dolewkę. Zawsze to 50-100zł w kieszeni :)

Niestety zdjęć nie zrobiłem ale zobrazowałem to w moim rozwlekłym opisie, żeby dla każdego było jasne i zrozumiałe.


Marku, zmień mechanika bo on chyba nie wie co mówi... Nieopłacalna naprawa? u mnie niecałe 10zł..
Uszczelniaczy nie uznaję, bałbym się to dodawać do silnika..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710842 Wysłany: 14 Sty 2014, 01:35; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13053
Pomógł: 54
Komin napisał(a):
Przeraża mnie to co piszecie o ściąganiu głowicy, kolektora itp...

Przeczytaj uważnie jeszcze raz ;)

ipIV napisał(a):
Nie wiem czy bez zdejmowania kolektora wydechowego da się tą rurkę wyjąć.


ipIV napisał(a):
(Oczywiscie głowicy zrzucać nie trzeba :E :E :E )

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #711672 Wysłany: 18 Sty 2014, 23:02; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Przyjrzałem się dokładnie tej rurze, faktycznie jej demontaż nie wygląda na nic skomplikowanego. Macie rację, że mój mechanik trochę przegiął. Może po prostu nie chciało mu się robić takiej rzeczy, a może nie przyjrzał się uważnie temu układowi. Teraz to już nie ważne, bo postanowiłem, że zrobię to samemu. Ale na wiosnę, bo przyjdzie czas wymiany oleju, a więc i filtra. A bez filtra dostęp będzie o wiele łatwiejszy. A poza tym teraz zimą jest za zimno na takie prace :) Poza tym mój wyciek jest minimalny, przez kilka miesięcy nie powiększył się, więc nie jest to nic pilnego. Oczywiście nie powiem na 100%, że nagle płyn nie poleci mi ciurkiem, ale zaryzykuję.

Komin, oring który kupiłeś ma jakiś symbol? Mógłbyś go podać? Z częściami do Fiata różnie bywa, nie chciałbym kupić niewłaściwej.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716108 Wysłany: 12 Lut 2014, 21:05; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Paź 2012,
Posty: 9
Na fakturze z ASO w rubryce "indeks, nazwa towaru" mam wpisane "14463580, USZCZELKA POMPY WODNEJ" nie wiem czy to numer części, ale powiedzieli że są dwa rodzaje uszczelek. U mnie był zwykły oring, ale występują również szerokie uszczelki - musisz najpierw swoją wyjąć i zobaczyć jaki rodzaj posiadasz. Nie daj się zwieść płaskimi bokami oringu - po latach w ciasnym miejscu mógł się odkształcić jak w moim przypadku.. Najlepiej podejść do sklepu ze starą uszczelką. Wymień to lepiej przed odkręceniem filtra oleju bo się jeszcze płyn chłodniczy wleje do środka :wink:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #728797 Wysłany: 05 Maj 2014, 21:58; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Przyszedł czas wymiany oleju w moim Kropku a więc była to doskonała okazja na wymianę tej nieszczęsnej uszczelki układu chłodzenia. Płyn spuściłem ze zbiornika wyrównawczego przy pomocy węża. Następnie żeby odkręcić śrubę trzymającą rurę zdjąłem osłonę termiczną. O dziwo mocno skorodowane śruby trzymające osłonę nie stawiały oporu po spryskaniu WD40. Po zdjęciu osłony dostęp do śruby był bardzo dobry. Odkręciłem i wyciągnąłem rurę. Robiłem to z wykręconym filtrem oleju, gdyż dostęp do uszczelki był łatwiejszy. W miejsce po filtrze włożyłem szmatę, żeby płyn, który został w rurze nie nalał się do silnika. Po wyciągnięciu rura trzymała się tylko na dwóch gumowych wężach, które łączyły ją z chłodnicą. Można było nią manewrować w niewielkim zakresie, jednak zupełnie wystarczającym do wymiany uszczelki. Następnie wystarczyło wszystko włożyć z powrotem. Już podczas wkładania rury z nową uszczelką byłem prawie pewien, że wyciek już nie wystąpi. Stara uszczelka była spłaszczone i popękana i rura wyszła bez większego oporu. Natomiast żeby włożyć rurę z nową uszczelką, trzeba było użyć trochę więcej siły. Kilka sekund po uruchomieniu silnika zaniepokoił mnie dym wydobywający się z kolektora. Szybko jednak zorientowałem się, że to palą się pozostałości po WD40. Wykopciło się i przestało. Potem przez jakiś czas było słychać gulgotanie w nagrzewnicy - układ został odpowietrzony, ale coś tam zawsze zostanie. Również samo przeszło :)

Faktycznie, wymiana tej uszczelki to nic strasznego. 8 zł lepiej brzmi niż 100 zostawione u mechanika :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #730028 Wysłany: 14 Maj 2014, 23:09; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Krzysztof
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 13 Paź 2012,
Posty: 9
Nie taki diabeł straszny jak go malują :)
Po czterech miesiącach od wymiany nie wyciekła w tamtym miejscu ani kropla, w okolicy filtra suchutko aż miło :D

Teraz jeszcze tylko progi do wymiany ale to już chyba oddam do blacharza.. A właśnie, wie ktoś ile może kosztować wymiana progów w punto 5drzwi ? Progi można kupić w ocynku za 75zł/szt. tylko nie wiem ile biorą za wstawienie..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #760973 Wysłany: 30 Sty 2015, 07:23; 
 Temat postu: Re: Wyciek płynu chłodniczego spod filtra oleju.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Robert
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Miejscowość: Ostroróg
Rejestracja: 29 Wrz 2012,
Posty: 1004
Pomógł: 4
Potwierdzam, że da się tą śrubę odkręcić i wymienić oring na rurce bez demontowania kolektora wydechowego :)
Cała operacja zajęła mi w sumie godzinę. Najwięcej czasu zeszło na zsunięciu starej uszczelki z rury, bo zrobiła się sztywna. Niepotrzebnie wymieniałem pompę wody, ale przynajmniej mam już problem wycieku z głowy.

_________________
Image
"Idę swoją własną drogą, możliwe jednak, że wasza droga przez jakiś czas będzie równoległa do mojej."
Było wiśniowe Punto I 1.1 8v 55KM w wersji S [Rozbite 17.11.2014]


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 38 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO