You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Mar 2024, 12:55

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #692097 Wysłany: 22 Wrz 2013, 16:11; 
 Temat postu: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 575
Pomógł: 1
Witajcie

Jeżeli temat był to wybaczcie jestem na telefonie i potrzebuje porady. A wiec mój reduktor gazu jest ośnieżony i nie mam pojęcia czemu.
Na dodatek gaśnie mi auto co chwila na gazie gdy nie wciskam pedału gazu. Instalacja jednowtryskowa. Kable są ok świece ustawione na 9mm
Załącznik:


_________________
http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=11749
Bo
Mogę
Więcej


Góra
 Profil  
 

 
 Post #692099 Wysłany: 22 Wrz 2013, 16:57; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Duza wilgotnosc powietrza plus lodowaty reduktor rowna sie oszronienie. Po prostu gaz w fazie cieklej aby odparowac potrzebuje duzej ilosci ciepla ktore pobiera z otoczenia. To bardzo wychladza obudowe tego urzadzenia, na ktorej kondensuje sie woda z otaczajacego powietrza (ten sam efekt jak na szklance zimnego piwa w goracy dzien), a ze temperatura powierzchni jest bardzo niska, po prostu owa woda zamarza.

Mialem podobny przypadek w Lanosie wiele lat temu w pewien jesienny chlodny poranek w drodze do pracy, z taka roznica ze wygladal jak obrosnieta lodem kula a nie tak delikatnie jak na zdjeciu z Twojego postu. :) Jako ze nie wiedzialem co z tym fantem, po prostu odczekalem chwile aby odmarzlo i to wystarczylo - pozniej auto jezdzilo poprawnie, choc moze warto zapytac gazownika co to i czym jest spowodowane bo fachowcem od gazu nie jestem a i gazowanego auta od dobrych paru lat juz nie mam. Jako przyczyne tego zdarzenia, podejrzewam ze zbyt wczesnie przelaczylem na gaz (a jakze, dla oszczedzania benzyny na ktorej auto startowalo) i plyn chlodzacy ktory przeplywal przez reduktor (nie wiem jak u Ciebie ale u mnie parownik chyba byl wpiety o ile dobrze pamietam w uklad chlodzenia, choc pewnosci stuprocentowej nie mam - wydaje mi sie ze tak bylo) nie byl jeszcze wystarczajaco cieply aby dostarczyc na tyle ciepla aby zapobiec opisanemu powyzej zjawisku.

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #692103 Wysłany: 22 Wrz 2013, 17:28; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Mar 2011,
Posty: 315
Pomógł: 1
Kolego wąż który idzie do reduktora od chłodnicy jest gorący?

_________________
Punto Mk I, 55 S 1997r. Moje Funto :E
Czerwony metalik ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692145 Wysłany: 22 Wrz 2013, 20:51; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
Unpre, masz problem z układem chłodzenia, obstawiam... zapowietrzenie. Inną sprawą jest to, że możesz mieć walnięty termostat i cały czas masz otwarty "duży obieg". Reduktor powinien być podłączony do tzw. "małego obiegu", poniżej najwyższego punktu dolotu cieczy chłodzącej (nagrzewnicy).
Porada:
-sprawdź poziom płynu chłodniczego
-sprawdź temp. przewodu wchodzącego do reduktora (jak napisał kolega Puntolot bartex)
-sprawdź czy działa Ci ogrzewanie, działa-ok, nie działa-odpowietrz układ
-sprawdź czy termostat działa poprawnie (wskazówka temp. nie opada podczas szybkiej jazdy i szybko rośnie podczas postoju w korku)

Reduktor nie ma prawa być "oszroniony" jak pisze kolega ka-8, reduktor powinien być gorący jak sam skur****. Jedynym momentem kiedy reduktor jest oszroniony jest ten, w którym mamy sztucznie obniżoną temp. przełączania pb-lpg lub istnieje możliwe ręczne przełączenie parownika pb-lpg bez względu na temp. (lpg 1,2 i czasem 3 generacji). W przypadku drugim istnieje możliwość przełączenia na lpg tuż po uruchomieniu silnika.

Dlaczego samochód gaśnie, pewnie gaz w fazie ciekłej wpada do komory spalania, rozpręża się i... masz zbyt bogatą mieszankę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692148 Wysłany: 22 Wrz 2013, 21:01; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr

Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki
Rejestracja: 05 Cze 2011,
Posty: 169
Pomógł: 1
Maciej80 napisał(a):
Unpre, masz problem z układem chłodzenia, obstawiam... zapowietrzenie. Inną sprawą jest to, że możesz mieć walnięty termostat i cały czas masz otwarty "duży obieg". Reduktor powinien być podłączony do tzw. "małego obiegu", poniżej najwyższego punktu dolotu cieczy chłodzącej (nagrzewnicy).
Porada:
-sprawdź poziom płynu chłodniczego
-sprawdź temp. przewodu wchodzącego do reduktora (jak napisał kolega Puntolot bartex)
-sprawdź czy działa Ci ogrzewanie, działa-ok, nie działa-odpowietrz układ
-sprawdź czy termostat działa poprawnie (wskazówka temp. nie opada podczas szybkiej jazdy i szybko rośnie podczas postoju w korku)

Reduktor nie ma prawa być "oszroniony" jak pisze kolega ka-8, reduktor powinien być gorący jak sam skur****. Jedynym momentem kiedy reduktor jest oszroniony jest ten, w którym mamy sztucznie obniżoną temp. przełączania pb-lpg lub istnieje możliwe ręczne przełączenie parownika pb-lpg bez względu na temp. (lpg 1,2 i czasem 3 generacji). W przypadku drugim istnieje możliwość przełączenia na lpg tuż po uruchomieniu silnika.

Dlaczego samochód gaśnie, pewnie gaz w fazie ciekłej wpada do komory spalania, rozpręża się i... masz zbyt bogatą mieszankę.

AMEN nic dodać nic ująć


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692149 Wysłany: 22 Wrz 2013, 21:37; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.3 70KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 02 Lut 2007,
Posty: 978
Pomógł: 3
Maciej80 napisał(a):
Reduktor nie ma prawa być "oszroniony" jak pisze kolega ka-8


Ma prawo w sensie fizycznie jest to mozliwe czego sam w przeszlosci doswiadczylem, ale nie przypominam sobie abym pisal zeby taka sytuacja jest czyms normalnym. To anomalia, a jej przyczyny upatruje wlasnie w niedostatecznym ogrzaniu reduktora, co jest mozliwe jezeli przykladowo zaraz po uruchomieniu przelaczy sie instalacje w tryb gazowy a chlodziwo nie bedzie mialo jeszcze wystarczajacej temperatury aby dostarczyc tyle ciepla ile potrzebuje gaz na odparowanie. Akurat w instalacji jaka mialem swego czasu w Lanosie, byla mozliwosc manualnego przelaczenia na gaz i to raczej stad wzial sie problem w moim przypadku, obecne instalacje chyba na to nie pozwalaja.

Tak czy inaczej przyczyny trzeba szukac w niedogrzaniu parownika, albo zbyt wczesnym przelaczaniu na gaz przez instalacje (wiec moze niekoniecznie chlodzenie, ale elektronika padla - przykladowo jakis czujnik temperatury albo inny istotny drobiazg).

_________________
Dlugodystansowy test Fiat Punto IIFL 1.3 Multijet '06 wersja specjalna "Miś". ;) Stan zaawansowania: 126.80%
(317000km)

Czasonieokreslony test Fiat Punto II 1.2/60KM '01 "Grzechotnik" ;) Stan zaawansowania: 228000km

Fiat Punto I 75SX: tournee po Polsce 1997-2001: 112000km

Góra
 Profil  
 
 
 Post #692153 Wysłany: 22 Wrz 2013, 21:41; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Inne
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Ruda Śląska
Rejestracja: 30 Gru 2011,
Posty: 49
ka-8 napisał(a):
Maciej80 napisał(a):
Reduktor nie ma prawa być "oszroniony" jak pisze kolega ka-8


Ma prawo w sensie fizycznie jest to mozliwe czego sam w przeszlosci doswiadczylem, ale nie przypominam sobie abym pisal zeby taka sytuacja jest czyms normalnym. To anomalia, a jej przyczyny upatruje wlasnie w niedostatecznym ogrzaniu reduktora, co jest mozliwe jezeli przykladowo zaraz po uruchomieniu przelaczy sie instalacje w tryb gazowy a chlodziwo nie bedzie mialo jeszcze wystarczajacej temperatury aby dostarczyc tyle ciepla ile potrzebuje gaz na odparowanie. Akurat w instalacji jaka mialem swego czasu w Lanosie, byla mozliwosc manualnego przelaczenia na gaz i to raczej stad wzial sie problem w moim przypadku, obecne instalacje chyba na to nie pozwalaja.

Tak czy inaczej przyczyny trzeba szukac w niedogrzaniu parownika, albo zbyt wczesnym przelaczaniu na gaz przez instalacje (wiec moze niekoniecznie chlodzenie, ale elektronika padla - przykladowo jakis czujnik temperatury albo inny istotny drobiazg).



Spoko, obaj napisaliśmy niezbyt precyzyjnie ;). Masz rację, jeżeli moje wskazówki nie pomogą, to może być wina niedogrzania parownika przez złe zestrojenie, uszkodzenie czujnika temp. lub uszkodzenie sterownika.

Sądzę, że temat wyczerpaliśmy :P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692158 Wysłany: 22 Wrz 2013, 21:47; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Miałem kiedyś podobnie w Peugeocie 106 i też mi gasł, po otwarciu maski mixer był zmrożony... Przyczyną był niski poziom płynu chłodniczego, po dolaniu wszystko wróciło do normy ;)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692177 Wysłany: 22 Wrz 2013, 22:24; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
fishbone20 napisał(a):
Miałem kiedyś podobnie w Peugeocie 106 i też mi gasł, po otwarciu maski mixer był zmrożony... Przyczyną był niski poziom płynu chłodniczego, po dolaniu wszystko wróciło do normy ;)

Ja tak miałem identycznie kiedyś w Polonezie.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692191 Wysłany: 22 Wrz 2013, 23:01; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 575
Pomógł: 1
No więc tak, wracałem do domu jakieś 15min temu i nie miałem ciepłego nawiewu :/ Ostatnio odpowietrzałem układ i miałem, aż nad to płynu tak jak kazali, ale wyleciało mi go tak gdzieś z 200ml jak nie więcej, bo jak wróciłem do auta to właśnie w miejscu chłodnicy było mnóstwo płynu ( jutro doleję i zobaczę co będzie... )

No to teraz tak panowie, czemu mi sam z siebie ucieka płyn chłodzący z auta? Nie udało mi się ogarnąć w którym miejscu jest to dokładnie :/

_________________
http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=11749
Bo
Mogę
Więcej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692197 Wysłany: 22 Wrz 2013, 23:13; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Sam z siebie nie ucieka ;p albo go spala, albo jest gdzieś wyciek, mogła też paść nagrzewnica i tam może uciekać płyn...
No i porządnie odpowietrzyć ;)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692199 Wysłany: 22 Wrz 2013, 23:18; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 575
Pomógł: 1
Porządnie był odpowietrzony :P Ucieka tylko jak się nagrzeje i wygląda jakby z węża uciekało, ale on jest cały :/

_________________
http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=11749
Bo
Mogę
Więcej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692202 Wysłany: 22 Wrz 2013, 23:30; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Strumień
Rejestracja: 20 Mar 2012,
Posty: 2595
Pomógł: 16
Może rura na którą wąż nachodzi jest skorodowana i przepuszcza płyn... Jeśli widać wyciek to go usunąć i obserwować co się dzieje z reduktorem ;)

_________________
Pomarańczowy GP Sport topic42204.html :)
Moja Kropa MkII http://fiatpunto.com.pl/topic34748.html dużo zdięć :P
ImageImage


topic34846.html <-- wykonanie zabudowy CA z żywicy :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #692207 Wysłany: 22 Wrz 2013, 23:53; 
 Temat postu: Re: Śnieżny reduktor
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Patryk
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 20 Lis 2011,
Posty: 575
Pomógł: 1
Dobra jutro się popatrzy co i jak dalej z tym będzie ( 12h będę jeździł autem to coś chyba zauważę :P )

_________________
http://forum.bmw-3city.pl/viewtopic.php?t=11749
Bo
Mogę
Więcej


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO