You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #701589 Wysłany: 20 Lis 2013, 13:24; 
 Temat postu: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
Witam serdecznie, moje auto to:
fiat Punto 2 fl, 2005r., ben/lpg, przebieg 193 tys. km, 1.2 8V
Opis usterki:
Na biegu jałowym silnik nierówno pracuje zarówno na pb jak i na lpg. Gdy silnik jest zimny (przez pierwsze 2 min obroty skaczą od 1100 do 900 na obrotomierzu) to jest to o wiele bardziej odczuwalne, a jeśli motor się nagrzeje to już mniej- jednak nie jest tak jak być powinno...
Czuć nierówną prace silnika również delikatnie w wnętrzu auta stojąc na przykład na postoju, światłach etc.
Z tłumika końcowego opary nie wydostają się jednostajnie, trochę "purczą", "pierdzą" (przepraszam za kolokwializm, ale chcę jak najdokładniej opisać problem). Zdarza się nawet, że przy zimnym silniku troszeczkę "pracuje" wydech końcowy.

Co zostało sprawdzone/ ew. wymienione"
- świece i przewody w sierpniu
- komputer u kilku mechaników nie wykazuje żadnych błedów
- kompresja na cylindrach jest ok (między 12 a 13 z tego co pamiętam)
- pasek alternatora w sierpniu
- filtr powietrza jest w porządku
- cewki są ok
Najgorsze jest to, że na mechaników wydałem gdzieś już kilkaset złotych a nikt z nich nie usunął usterki. Ostatni mechanik wspominał, że kropa gubi bodajże "iskrę na cylindrach, lecz nie ciągle na jednym tym samym tylko na różnym"- może nie profesjonalnie się wypowiedziałem. Wspominał, że warto skasować i ponownie zainstalować "mapę samochodu".
Czy to pomoże? Może macie jakieś konkretne pomysły, aby usunąć problem? Czy jazda z taką nierówną pracą silnika może spowodować kolejne usterki np. sondy, katalizatora, wtryskiwaczy? Problem jest taki sam na pb i lpg.
BARDZO PROSZĘ O KONKRETNE PORADY!
Dodam, że jestem z Tczewa woj. pomorskiego więc może jest ktoś z okolic trójmiasta, kto miał podobną przypadłość, poradził sobie z tym lub zna kogoś kto za normalne pieniądze wie jak z tym sobie poradzić?
Pozdrawiam,
Adrian


Góra
 Profil  
 

 
 Post #701592 Wysłany: 20 Lis 2013, 14:09; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntomaniak

Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013,
Posty: 55
Pomógł: 1
Zacznij od rzeczy najprostszej topic10725.html

_________________
Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701598 Wysłany: 20 Lis 2013, 16:40; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
Próbowałem i nic. Mam odłączony silniczek krokowy.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701609 Wysłany: 20 Lis 2013, 18:08; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Jaka instalacja gazowa? Próbowałeś pojeździć trochę na benzynie i wtedy sprawdzić czy dzieje się to samo? Na początek sprawdź czy lewego powietrza nie zasysa.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701623 Wysłany: 20 Lis 2013, 20:04; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
instalacja gazowa 2 gen, firmy BRC, gaz ma od początku
Tak, jeździłem trochę na benzynie i nic to nie dało. Jak sprawdzić czy nie zasysa lewego powietrza?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701633 Wysłany: 20 Lis 2013, 21:15; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntomaniak

Imię: jacek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 15 Wrz 2013,
Posty: 55
Pomógł: 1
adriant napisał(a):
Próbowałem i nic. Mam odłączony silniczek krokowy.

Mozesz jasniej,prosze? :shock:

_________________
Stado baranow prowadzone przez lwa jest silniejsze niz stado lwow prowadzonych przez barana


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701638 Wysłany: 20 Lis 2013, 22:30; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntomaniak

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013,
Posty: 89
Przerobiłem podobny temat z kropkiem.. A przynajmniej wszystko co możliwe z lgp i silnikiem 1.2..

Przepustnica to dobra sugestia, tak jak pytanie - czemu odłączony krokowy ?

Zacznijmy po kolei:
- masz kabel do kropka ? przydałby się by sprawdzić parametry
- jakie masz spalanie ?
- świece i przewody można zużyć momentalnie przy złych mapach (albo kupić markowe przewody już uszkodzone - miałem tak z NGK)
- kiedy pojawiły się problemy ? po jakiejś operacji ?
- występuje to na Pb i lpg? (tzn. jak pojeździsz ze 100km na pb to dalej to samo - chodzi mi czy coś się polepsza bez przełączania na lpg i jeżdżeniu dłużej na pb)

Sugeruje pierw ogarnąć temat benzyny, by wykluczyć problem z zapłonem itd.
A więc:
- ile spala na 100km
- jaka jest kultura pracy silnika
- parametry z Multiecuscana

Powiedz czy robiłeś:
- autoadaptacje
- adaptacje koła fonicznego
- luzy zaworowe

Jak odpowiesz to Ci powiem jakie mam pomysły, co do problemu - a przynajmniej ze 3..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701650 Wysłany: 20 Lis 2013, 23:56; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
Tak mi coś wspominał mechanik (że mam wyjęty na zewnątrz silniczek krokowy)- być może coś namieszałem. Jestem lakiem, jednak ambitnym i chcę sprawę z autem wyprostować.

-nie mam kabla, gdzie można taki kupić? Czy chodzi o coś takiego: http://allegro.pl/kb3a-kabel-interfejs- ... 42196.html

- spalanie jest ok, około 8l lpg w mieście na 100km, benzyny wprawdzie nie mam dokładnych danych ale po kilku dniach jazdy i obserwacji komputera też około 6-7l w mieście
- u ostatniego mechanika były podpinane nowe przewody (przynajmniej tak mówił) i nic. Nie mam części firmy "krzak", nie oszczędzam na tym.
- szczerze to problemy pojawiły się w kwietniu (a mam go właśnie od kwietnia), byłem przed zakupem z tym stacji diagnostycznej (ponieważ coś zauważyłem przy oględzinach auta) jednak diagnosta stwierdził, że wszystko jest ok. A że samochód kupowałem od sióstr zakonnych... To uwierzyłem. Cóż, już teraz trudno.
- jeździłem kilka dni na pb (gaz mi strzelał i oczekując na wizytę u gazownika nie chciałem pogarszać sprawy z wystrzałami). Nic raczej się nie zmieniło, choć nie dam głowy że przejechałem wtedy 100 km. Ciekawa rzecz z tymi strzałami gazu przy ruszaniu, ponieważ podjechałem na umówiony termin do gazownika on przy mnie coś tam "pomacał" i problem od tego czasu ze strzałami ustąpił.
- silnik nie traci na dynamice, nie mam problemu z normalnym (jak na 1.2 8v) rozpędzaniem się tak jak wcześniej wspominałem była sprawdzana kompresja na cylindrach, cewki i mechanik mi powiedział że silnik jest w dobrej kondycji i że jego zdaniem jest to problem tej "auto mapy".
- jak sprawdzić parametry z Multiecuscana? Rozumiem, że jest to powiązane z tymi kablami?
Nie robiłem ani autoadaptacji, autoadaptacji koła fonicznego, ani luzów zaworowych. Przyznam się szczerze, że nawet nie wiem na czym te operacje polegają... Bardzo dziękuje za cierpliwość.... :) No piszę wprost nie znam się, ale chętnie się nauczę.

[ Dodano: 20 Lis 2013 23: ]

Warto dodać, że auto czasami przy odpalaniu musi chwilkę pokręcić... Czasami mam wrażenie że lepiej odpala na zimnym silniku z rana niż na rozgrzanym np. po 10 min postoju. Żeby było jasne z odpaleniem nie ma problemów, jednak zdarza się czasami że musi chwilkę pokręcić.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701672 Wysłany: 21 Lis 2013, 09:36; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntomaniak

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013,
Posty: 89
Spokojnie :) ja mam kropka od lutego i też uczyłem się od zera ;)

Po kolei:
- tak wystarczy taki kabel :) ELM 327, ja kupiłem za 25zł na allegro
- parametry w Multiecuscanie to ogadamy jak dopadniesz kabel :) (opłaca się mieć bo koszt jest śmieszny a jedno podpięciu u diagnosty to ok. 50zł)..
- mówisz że musisz czasem pokręcić przy odpalaniu - czy to jest na zimnym czy jak Ci zgaśnie na drodze ? bo jak to drugie to normalne przy lpg, bowiem silnik jest zalewany lpg i pb na raz (tak mi to kiedyś tłumaczył gaziarz) - pomaga jak się lekko muśnie pedałem gazu w czasie kręcenia
- autoadaptajce omówimy jak będziesz miał kabel :)
- spalanie masz spoko, więc to dobra oznaka ;) zakładam, że Pb spala podobnie aczkolwiek warto sprawdzić (nie sugerując się komputerem i tym co pokazuje, a lejąc do pełna/albo od rezerwy)
- a jak długo jest tak reduktor ? może reduktor ma membrany na wykończeniu..
- filtry gazu rozumiem wymienione ?
- sprawdź czy odma nie jest przytkana ..

Ogólnie jeśli założę, że masz wszystko sprawdzone przez mechanika skutecznie i wymienione części są sprawne, to obstawiam:
- błąd mapy - możliwe że zła mapa gazu rozjechała mapę Pb (wyjaśni się po zakupie kabla)
- kopnięta centralka (ja miałem tak że zmiana softu mi pomogła)
- nie wykluczam mapsensora i przepustnicy (krokowca), ale tu przydały by się odczyty z kompa..

Proponuje - kupić kabel, sprawdzić parametry, upewnić się, że wszystko na Pb jest ok i wtedy sprawdzać dopiero lpg.
Wiem, że jazda na Pb boli po kieszeni, ale tak najszybciej się dojdzie do ładu :)

Btw. strzały z tłumika, to na 90% problem z mieszanką, bądź problem z zapłonem (nie spala się mieszanka w silniku z racji, że jest za bogata/uboga albo brak iskry) - i uwierz świece możesz już mieć wypalone..

Szkoda że mieszkasz daleko, szybciej byśmy to ogarnęli :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701689 Wysłany: 21 Lis 2013, 16:08; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
Ok, a możliwe że sterownik ecu poszedł? Taką podpowiedź dostałem z innego forum.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701702 Wysłany: 21 Lis 2013, 18:19; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntomaniak

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013,
Posty: 89
Jeśli chodzi Ci o post na fiatklub "Mapsensor możliwy, ale najlepiej podpiąć pod kompa (nie konieczne padł, ale może się zabrudził..) "
to zauważ że to moja odpowiedź :)
i chodzi o zabrudzenie mapsensora..

Awarię ECU (komputera) wykluczymy jedynie, gdy będziesz miał kabel..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701748 Wysłany: 21 Lis 2013, 23:28; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
krisbe napisał(a):
Jeśli chodzi Ci o post na fiatklub "Mapsensor możliwy, ale najlepiej podpiąć pod kompa (nie konieczne padł, ale może się zabrudził..) "
to zauważ że to moja odpowiedź :)

Bardziej miałem na myśli to http://forum-mechanika.pl/threads/nier% ... post-78913 , ale to nie istotne :)

No dobrze to trzeba kupić kabel, czy coś jeszcze muszę zakupić aby uporać się z tym? :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701776 Wysłany: 22 Lis 2013, 01:21; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Puntomaniak

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 07 Maj 2013,
Posty: 89
Wiesz kabel Ci się przyda i zwróci momentalnie..

Możliwe że wina ECU, ale by to potwierdzić chociaż w jakimś stopniu przyda się ELM :)

Ja wgrywałem nowy soft do ECU i pomogło - teraz tylko wymienić świece i przewody na nowe,

bo świece mi wypaliło po 3 miesiącach zanim się uporałem z problemem wycieku oleju..


Góra
 Profil  
 
 
 Post #701815 Wysłany: 22 Lis 2013, 16:28; 
 Temat postu: Re: problem na biegu jałowym, bardzo proszę o porady
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 28 Maj 2013,
Posty: 9
Ok, zaopatruje się w kabel!
:) Jak będę miał już go to dam znać.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO