You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 19:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 164 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #703485 Wysłany: 03 Gru 2013, 00:57; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Coraz większy śmietnik mi się w głowie robi :mrgreen: - każdy ma t-jeta spiętego z czymś innym ;). Przeczytałem ten wątek na centomanii kilka razy: http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284972938 i za każdym razem wiem coraz mniej :mrgreen: . T-jet niby w oryginale był ze skrzynią C510 - takie oznaczenie ma też np. z punto gt czy kopciucha, ale zaraz piszą, że przełożenia inne, ktoś inny, że dzwon trzeba zmienić... to w końcu jak to jest? Przełożenia inne, obudowa inna, ale skrzynia taka sama niby? :mrgreen:

Do tego kwestia sprzęgła - jakbym musiał zmienić dzwon np. na ten ze swojej skrzyni, to automatycznie dostaje mechaniczne sprzęgło, dobrze kombinuje? Przełożyć wybieraka pewnie się nie da, więc dochodzi rzeźbienie z koszem lewarka... oj coś czuje, że bezproblemowo to tylko obecną skrzynie z dużym sprzęgłem dać i czekać, aż się wysra... :mrgreen:
Piechuxt napisał(a):
Pawelec90, tak troche strzelam, ale mniej kombinowania nie było by przy dołożeniu licznika od GT i podpięciu do niego impulsatora? CAN'u i tak tam nie ma :P A co do kopciuchowych skrzyń to wiedzy mam zero...nawet nie wiem jak to powiesić na T-jet :E Bo w sumie ciekawe pytanie-blok T-jeta to kontynuator rodziny fire, i wszystkie skrzynie od fajerów do niego pasują, czy też zapięli tam w odlew inne mocowania dzwonu? :scratch: Bo kwestia zamachu fajerowego to kwestia rozwiercenia dziur na śruby mocujące do wału o jeden wymiar.

Licznik z GT'ka? No można by, ale (może to dziwnie zabrzmi przy takim projekcie :mrgreen: ) zniechęca mnie trochę rzeźba w kablach ;). Licznik gt ma pewnie zupełnie inną wiązke, więc trzeba rzeźbić w kostkach, potem dołożyć kable i czujniki, żeby dwa dodatkowe gajgery obudzić, przełożyć impulsator z gt (bo cholera wie, czy z takim np. dieslowskim się dogada) i na koniec jakoś to podrutować z SA, żeby mi chociaż "check engine" działał :mrgreen: .

Ze skrzynią to sorry, mój błąd - ktoś gdzieś pisał chyba o skrzyni z 1.3 diesel, ale zapomniał wspomnieć o zmianie dzwona ;).
Muszę pokminić nad skrzyniami z 1.4 16V - o tym w sumie nikt nie wspominał, a może akurat - 1.4 to też fire, więc dzwon podpasi, przy dobrych wiatrach może i wybierak, a impulsator to już wtedy najmniejszy problem :mrgreen:

P.S. Już mi się dziury z mózgu robią i myślę dookoła :mrgreen: - t-jet to 1.4 16V, tylko z dołożonym turbo, więc skrzynie muszą pasić :mrgreen:


Góra
 Profil  
 

 
 Post #703486 Wysłany: 03 Gru 2013, 01:43; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Nie jest chyba tak źle z tym licznikiem ;) :
http://fiatpunto.com.pl/topic31033.html
No i taki kropa w krope, to ten t-jet nie jest jak 1.4 16V. Zaczne od pierwszej różnicy-blok wyższy o...0,8mm chyba. Wał ma inne śruby na zamach....pytanie tylko, czy to kosmetyka, czy przeprojektowany blok, wał? :scratch: ...ale hej, jak nie skrzynie C514, to dieselkowe C510 podchodzą, strasznie nie jest :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703487 Wysłany: 03 Gru 2013, 01:52; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Nie jest chyba tak źle z tym licznikiem ;) :
http://fiatpunto.com.pl/topic31033.html
No i taki kropa w krope, to ten t-jet nie jest jak 1.4 16V. Zaczne od pierwszej różnicy-blok wyższy o...0,8mm chyba. Wał ma inne śruby na zamach....pytanie tylko, czy to kosmetyka, czy przeprojektowany blok, wał? :scratch: ...ale hej, jak nie skrzynie C514, to dieselkowe C510 podchodzą, strasznie nie jest :E


Nooooo... ja to w takim duuuużym uproszczeniu napisałem :mrgreen: . Można by jeszcze zacząć wyliczać inne trzonki zaworowe (z tego co pamiętam) itd. ale nie o to szło :mrgreen: .

A już tak poważnie ;) - z tymi skrzyniami to jakoś coś nie jasne jest... ori ma niby oznaczenia C510, ale zerknij np. tu: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=103715 - skrzynia z Punto 1.2, czyli C514 :? zerknij w podlinkowany przeze mnie temat - tam piszą o skrzyni C510, a zaraz o przekładaniu dzwona... wychodziło by na to, że ori są bebechy skrzyni C510, ale dzwon z C514... albo jeszcze jakaś inna magia, której nie kumam :E

A z licznikiem faktycznie prościej, niż się spodziewałem... wkurzałyby mnie trochę dwa martwe zegary, a dublować ich też nie ma sensu, ale jakiś punkt zaczepienia jest :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703493 Wysłany: 03 Gru 2013, 10:15; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Ogółem jest tak, że dzwon pomiędzy skrzyniami c510 a c514 jest wymienny. I teraz zależy jaki silnik wkładasz, odpowiedni dzwon musisz zastosować. W uno było takie przejście że najpierw stosowali w silnikach FIRE skrzynie c510/c513, a potem c514, pasowało, tylko musiał pozostać dzwon który pasował do silnika fire. Polecam zajrzeć w epera, posprawdzać numery co się na co wymienia i zrobi się trochę jaśniej.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703503 Wysłany: 03 Gru 2013, 14:08; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Pawelec90 napisał(a):
co Kolega miał na myśli? Kwestie wartości merytorycznej pomijam, bo takiej ten post nie posiada żadnej, ale ciekaw jestem motywacji :).


Posiadałem punto z silnikiem nie będącym nigdy w tym wozie. Kierując się swoim doświadczeniem oraz kolegów jeśli chcesz swapować nowoczesny silnik do starego p1 musisz przełożyć cały przód (w tym wnętrze) podpiąćcałą elektrykę z budzikiem , guziczki itd. Nikt nie zdaje sobie sprawy ile to jest roboty i ile to kosztuje a nawet jak się uda odpalić to nie będzie to śmigać tak fajnie jak wozik w którym ten silnik jest ori. Ale kto Ci zabroni , za parę lat przyznasz mi rację :mrgreen:

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703527 Wysłany: 03 Gru 2013, 18:31; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
PawełG napisał(a):
Ogółem jest tak, że dzwon pomiędzy skrzyniami c510 a c514 jest wymienny. I teraz zależy jaki silnik wkładasz, odpowiedni dzwon musisz zastosować. W uno było takie przejście że najpierw stosowali w silnikach FIRE skrzynie c510/c513, a potem c514, pasowało, tylko musiał pozostać dzwon który pasował do silnika fire. Polecam zajrzeć w epera, posprawdzać numery co się na co wymienia i zrobi się trochę jaśniej.

No, to się już trochę jaśniej zrobiło - dzięki! :) No i teraz pytanie kluczowe - masz jakieś informację, czy da się wybrać taką C510, żeby ożenić ją z dzwonem C514 i nie rzeźbić customowych łap? Najbliżej chyba można by szukać w Punto II, np. 1.9jtd, albo i nawet z Punto I - z GT albo diesel...

DeviLL napisał(a):
Posiadałem punto z silnikiem nie będącym nigdy w tym wozie. Kierując się swoim doświadczeniem oraz kolegów jeśli chcesz swapować nowoczesny silnik do starego p1 musisz przełożyć cały przód (w tym wnętrze) podpiąćcałą elektrykę z budzikiem , guziczki itd. Nikt nie zdaje sobie sprawy ile to jest roboty i ile to kosztuje a nawet jak się uda odpalić to nie będzie to śmigać tak fajnie jak wozik w którym ten silnik jest ori. Ale kto Ci zabroni , za parę lat przyznasz mi rację :mrgreen:

A fakt, że silnikiem będzie sterować SA, a nie ori elektronika pomijasz przypadkiem, czy zupełnie celowo? :mrgreen:


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703653 Wysłany: 04 Gru 2013, 11:16; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Pisząc wprost , jeśli robisz zabawkę , która będzie awaryjna i nie nadawała się do jazdy na codzień to spoko ;) Jeśli chcesz daily wozik to takie coś nie będzie bezawaryjnie śmigać.
Osobiście wolałem zamienić zabawkę + daily jtd na abartha i tak też Ci polecam

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703708 Wysłany: 04 Gru 2013, 16:29; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
DeviLL napisał(a):
Pisząc wprost , jeśli robisz zabawkę , która będzie awaryjna i nie nadawała się do jazdy na codzień to spoko ;) Jeśli chcesz daily wozik to takie coś nie będzie bezawaryjnie śmigać.
Osobiście wolałem zamienić zabawkę + daily jtd na abartha i tak też Ci polecam

Aha... a dlaczego? ;)

Wybacz - pytanie może i brzmi infantylnie, ale nadal próbuję zrozumieć Twoją motywacje, a konkretnych argumentów jak na razie się nie doczekałem. Po raz kolejny wyrażasz swoją opinie, która nie jest poparta żadnym argumentem - ok, Twoje święte prawo, myśleć o tym tak, a nie inaczej :), ale - i nie zrozum mnie źle - to takie trochę niepoważne... ;) Gdybyś napisał - "super, wow madafaka, ale to będzie jeździć..." - byłoby to tak samo pozbawione sensu i podobnie nie wnosiłoby to nic do tematu ;)... i jak pewnie zauważyłeś, nikt takich rzeczy tutaj nie piszę. Dyskutujemy o skrzyniach, sprzęgłach itd. wymieniamy opinie poparte jakimiś argumentami - i nikt nie pisze, że to będzie super, fajne czy do dupy, bo jeszcze nikt tego nie wie :).

Być może znasz jakieś powody, dla których z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że cały projekt będzie bardzo awaryjny itd. - jeśli tak, to podziel się nimi, po to właśnie założyłem ten temat :). Będę szczerze wdzięczny, jeżeli napiszesz np. "chłopie, nie zakładaj tej czy tamtej skrzyni, bo będzie rzeźba i będziesz miał problem z tym, z tym i jeszcze z tamtym".

Nie pierwszy raz spotykam się z takim spuszczaniem do rynsztoka czyjegoś pomysłu, projektu itd. - i mam złotą zasadę, że do momentu do którego ktoś nie operuje faktami, tylko "to będzie chu***e, bo tak..." - nie wchodzę w dyskusję... pierwszy (i raczej ostatni) raz pozwoliłem sobie na odstępstwo i wszedłem w polemikę, bo liczyłem na konkrety. I dla jasności - gdybyś podał konkretne argumenty, dla których ten projekt faktycznie będzie bardzo awaryjny, na pewno jeszcze raz poważnie bym przemyślał, czy będę w stanie te problemy rozwiązać i czy w ogóle się za to zabierać :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703711 Wysłany: 04 Gru 2013, 16:34; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Co do skrzyń to polecam poczytać: http://turbo124.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=12349 bardzo rozjaśnia sprawę.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703716 Wysłany: 04 Gru 2013, 17:00; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Łoooooo Paaaanie Kolegooooo... czegoś takiego właśnie szukałem! Dziękować i to bardzo! :D

Chwilę mi zajmie, żeby się przez to przegryźć, bo mój angielski techniczny jest dość słaby, ale zbiór wiedzy gigantyczny - wielkie dzięki :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703728 Wysłany: 04 Gru 2013, 17:43; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Abarth Grande Punto
Silnik: 1.4 16V 155KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 13 Sie 2008,
Posty: 1336
Pomógł: 7
Nie chce mi się pisać n-przykładów (mój,kolegów) ze swapami silników nie będących seryjnie montowanym w danym modelu. Jest bardzo mało osób ogarniających elektrykę/elektorinkę szczególnie w 1.4tjet. Zapodanie tam SA to kompletna głupota chociaż wyjście jeśli nie chce się wsadzać całej ćwiartki. Ja po 6 latach użerania się z projektem dałem sobie spokój (najwięksi spece w PL nie potrafili ogarnąć tego tak jak chciałem a nie uznaję auta na 95% zrobionego). Chcę Ci oszczędzić czasu , poczytaj różne projekty na racingorum.pl itp. J
a już nie będę Cię przekonywał Twoja decyzja. Pozdrawiam

_________________
K&N - 3" - GT1446 - 3" DP - sport kat 100cpsi - 2,5"
310ccm CorsaOPC , 550x180x65 fmic

209KM@5650rpm & 289Nm@3915rpm by cinsoft.pl & moto-race.pl


Góra
 Profil  
 
 
 Post #710844 Wysłany: 07 Wrz 2014, 22:43; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Po dłuższym przestoju mała aktualizacja - serducho na miejscu... aktualnie w trakcie demolki i dorabiania różnych fantów ;). W tak zwanym międzyczasie powstało kilka trudności - temat skrzyni wraca jak bumerang, bo kilka osób zasugerowało, że z tą przekładką dzwona, to jednak nie jest tak p&p, czyli każdy z każdym ;). Tęgie głowy myślą jak to ugryźć, ale istotna jest każda sprawdzona informacja... ;) i tutaj kieruje się głównie do Kolegi PawełG - dzwon z mojej obecnej skrzyni (C514.5.10) + C510.5.17 (Uno T, Punto GT, TD itd.) - da rade? Są jakieś serwisówki/schematy czy cokolwiek, które mogą to potwierdzić przed rozpruciem obu skrzyń w drobny mak? :mrgreen:

Do kompletu kilka kwestii natury elektrycznej ;) - za co odpowiada czujnik umieszczony na kol. ssącym, od dołu? Sterowanie turbo, dobrze kombinuje? Bo google nic nie podpowiada... ;) Gdzie znajduję się IAT? Wiązka oryginalnie kończy się pojedynczą wtyczką, czy czegoś mi brakuje? :mrgreen:

No i może ktoś dysponuje schematem całej wiązki (no jakby jeszcze były charakterystyki czujników, to już w ogóle super ;))?

[ Dodano: 15 Sty 2014 23:08 ]

P.S. Ktoś jest w stanie przybliżyć trochę, jak to w końcu z tymi odkuwkami w t-jetach jest? W sieci są informacje tylko odnośnie wersji 120 i 150KM, przy czym ta druga, jest już na kutych gratach podobno. U mnie jest 312A3000 - google raz podpowiada, że to 140KM, a raz, że 160KM - ktoś, coś...? :mrgreen:

[ Dodano: 07 Wrz 2014 22:43 ]

Stan z przed kilku dni - tak to wygląda... rzeźba była nie mała, ale silnik wisi już w komorze o własnych siłach :mrgreen:

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #742602 Wysłany: 07 Wrz 2014, 22:56; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
:thumleft:

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #744698 Wysłany: 25 Wrz 2014, 01:16; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Pawelec90, weź coś wrzuć więcej, bo sie we mnie gotuje z ciekawości xd

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #744870 Wysłany: 30 Wrz 2014, 23:13; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
Pawelec90, weź coś wrzuć więcej, bo sie we mnie gotuje z ciekawości xd


Wiesz, pisać to by można na prawdę duuuuużo o wszystkich przygodach... :mrgreen: tak w telegraficznym skrócie, to cała akcja strasznie się przedłużyła przez skrzynie - kiedy już wreszcie została złożona, to zaczeła się straszna rzeźba z przeróbką sprzęgła na mechanike. Skończyło się na łożysku z jakiegoś vag'a + customowej (jak to profesjonalnie brzmi :mrgreen: ) łapie sprzęgła. Trochę się zeszło na powieszeniu silnika na łapach - początkowo szło fajnie i jakoś powiesiliśmy motor na kombinacji łap z GT/TD + jakiejś łapie z 1.1 (bo jest ich kilka), ale okazało się, że w takiej pozycji, nie zgadza się długość półosiek, takżę skończyło się na dwóch łapach z GT i jednym customie - na razie z kartonu, ale jak dobrze pójdzie, to jutro będzie wycięta ;).

Do tego doszły przygody, kiedy to mcperson dość nieoczekiwanie przestawał tworzyć jedność z wahaczem :mrgreen: . Spowodowane to było dwoma trefnymi zwrotnicami + moją niewiedzą :mrgreen: . GT ma jednak minimalnie większy sworzeń wahacza. Powoli do przodu, ale nadal byłbym całkowicie w czarnej dupie, gdyby nie ogromna pomoc osób trzecich, w tym jednego z Kolegów z forum, ale nie wiem, czy życzyłby sobie, aby z nicka wymieniać ;).

[ Dodano: 30 Wrz 2014 23:13 ]

Mały up, o ile ktoś tu jeszcze zagląda i interesuje się tematem... ;)

Korzystając z tego, że łapa jest w trakcie wycinania, a silnik siedzi podparty na lewarku, zrobiłem przymiarki kolektora/turbo i dobrałem chłodnice
Image

Image
po wyspawaniu kolektora trochę obawiałem się, że jednak nie wejdzie - kolektor robiłem "z głowy" po pomiarach z samych łap, bez mierzenia w komorze, ale finalnie wyszło bardzo fajnie - turbo wisi tak, jak sobie zaplanowałem + do tego chłodnica z TD lekko cofnięta do przodu :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #745906 Wysłany: 04 Paź 2014, 17:53; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Czyścioch, fajnie widzieć projekt ciągnięty z szacunkiem do pracy i nakładu :D ...ja bym tak nie umiał, chce mieć wszystko na raz :E Chyba że już miałbym jakieś 100km pod machą porobione, to mógłbym coś składać na boku bez pośpiechu.
Kolektor ma całkiem długie runnery, liczyłeś je pod jakiś konkret efekt, czy ,,bo tak i już" ? Turbo będzie pewnie z pewnym lagiem się kręcić.
A, no i jak przeszedłeś na jednomas? 200mm z 1.4 16V i rozwiercone otwory pod śruby, czy coś bardziej skomplikowanego? :P

Boost sterowany ebc, czy oldskulowo polecisz z MBC?

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #746069 Wysłany: 06 Paź 2014, 00:16; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Wiedziałem, że pierwsze pytanie padnie na temat kolektora :mrgreen: . Faktycznie nie jest aż taki długi, zdjęcia robią swoje, ale faktycznie do najkrótszych też nie należy. Można by go skrócić, gdyby zamienić miejscami runnery 1/4 i 2/3, ale chciałem, żeby choć trochę aspirowały do równoodległościowych, a nie były tak zupełnie z innej bajki. No i pochylenie turbo (zamierzone) ma też nie mały wplyw na długość kanałów.

Liczony, to zależy o co pytasz :mrgreen: . Średnice kanałów / ułożenie nie są kompletnie z sufitu wzięte (przynajmniej z założenia ;)), ale jeśli chodzi Ci o liczenie na wykorzystanie konkretnych zjawisk falowych, to nie... nie moja liga, nie mam zamiaru udawać, że potrafię :mrgreen: .

Sprzęgło i ogólnie cały napęd, to temat do którego niechętnie wracam, bo pochłonął znacznie więcej czasu i pieniędzy, niż planowałem ;). Generalnie nie jest to takie proste, jak by się mogło wydawać i ostatecznie jest dwumasa, tarcza i docisk ori z t-jeta.

Sterowanie doładowaniem będzie elektroniką... całość będzie na emu, także spokojnie mogę wykorzystać jego moce przerobowe do zaworów/wiatraków/pomp itd.

Image
Image
Image
Image

pare fotek z przymiarek łapki, gdyby kogoś interesowało ;).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #746119 Wysłany: 06 Paź 2014, 18:27; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
No musze przyznać, że myślałem że te runnery przy swych wymiarach to są liczone pod fale, i to naprawde zyskowne :D Acz całkiem podobają mi sie spawy i ogólne wykonanie, sam sie bawiłeś? :3

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #746695 Wysłany: 05 Lis 2014, 01:32; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
No musze przyznać, że myślałem że te runnery przy swych wymiarach to są liczone pod fale, i to naprawde zyskowne :D Acz całkiem podobają mi sie spawy i ogólne wykonanie, sam sie bawiłeś? :3


Miło słyszeć dobre słowo - aczolwiek, kiedy kupiłem tig'a, wpadł kolega którym robi w tym >10 lat (w tym w spożywce) - od tej pory jest nie wiele rzeczy, gdzie ze spawanie jestem zadowolony. Kolezka teraz siedzi w UK na wysokościowych i nie ma komu spawac poważnych rzeczy - duperele typu kolektor robię sam... ;)

Aktualnie kilkudniowy przestój, bo tig odmówił poszłuszeństwa i siedzi na gwarancji... :?

[ Dodano: 05 Lis 2014 01:32 ]

powoli nabiera kształtów :)

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749419 Wysłany: 05 Lis 2014, 01:43; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
ICek srogi, turbina z czołgu w planach, czy będziesz drinki w dolocie schładzał? :E

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750804 Wysłany: 16 Lis 2014, 03:28; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Piechuxt napisał(a):
ICek srogi, turbina z czołgu w planach, czy będziesz drinki w dolocie schładzał? :E


No turbo spore jest, wydajność wg. producenta jakoś >400KM :mrgreen: , a ten intercooler to może na foto tak groźnie wygląda ;) - w rzeczywistości to chyba nawet jeden z mniejszych dostępnych w fmic.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750828 Wysłany: 16 Lis 2014, 13:00; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marek
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Przemyśl
Rejestracja: 20 Lip 2010,
Posty: 1775
Pomógł: 40
kiedy masz zamiar testować jak to lata :E

_________________
PUNTO ELX 1.6 16vT = 320HP & 360NM


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750838 Wysłany: 16 Lis 2014, 14:03; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
Co to za turbawka wisi? I takie pytanie czysto z ciekawości: czemu nie zrobiłeś krótszego kolektora? Bo wystarczyło obrócić turbo i krótsze orurowanie by zmniejszyło lag a ten będzie i tak spory jeśli to jest turbo pod 400KM.

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750898 Wysłany: 16 Lis 2014, 21:04; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
dzikidaniel napisał(a):
Co to za turbawka wisi? I takie pytanie czysto z ciekawości: czemu nie zrobiłeś krótszego kolektora? Bo wystarczyło obrócić turbo i krótsze orurowanie by zmniejszyło lag a ten będzie i tak spory jeśli to jest turbo pod 400KM.


Turbo to chińczyk, o ten dokładnie: http://www.re5pect.pl/turbosprezarka-t25-380.html

Co do kolektora, to fakt - mógłby być krótszy, tu przyznaje racje :mrgreen: . Pochylenie wymuszone jest przez niezbyt szczęśliwe ustawienie we/wy chłodzenia - chciałem, żeby wyjście wody wypadało +/- na godz. 13, to mocno poprawia chłodzenie już na wyłączonym motorze. Mogłem zamienić kanały 1/4 i 2/3 miejscami w szyszce, ale wtedy skrajne byłyby jeszcze dłuższe, a środkowe sporo krótsze - a tak, to przynajmniej aspirują do podobnych długości.

Tak na prawdę ten kolektor to pierwsza moja taka produkcja od A do Z i teraz widzę, że trochę błędów zostało popełnionych - następny będzie lepszy ;).

punto 1.6 napisał(a):
kiedy masz zamiar testować jak to lata :E


Miałem cichy zamiar, jakoś końcem listopada podstawić fure na zrobienie elektryki i strojenie, ale już widze, że to raczej średnio realny termin - raz, że oprócz motoru mam kompletnie rozgrzebany temat foteli i hamulców, a dwa, że już się nie mieszcze w założonym budżecie, więc to też generuje pewne przestoje w pracy :mrgreen: . Tak myślę, że realnie to jakoś w okolicach nowego roku zaczniemy robić elektryke i jakieś pierwsze wizyty na hamowni :).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #750900 Wysłany: 16 Lis 2014, 21:29; 
 Temat postu: Re: T-Jet w mkI - konkrety
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: GT
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Stara Kiszewa
Rejestracja: 04 Mar 2007,
Posty: 4202
Pomógł: 11
W kwestii pochylenia turbo to wystarczy popuścić śruby mocowania flanszy do żeliwa i można obracać się jak chce względem chry. Najwyżej trzeba przerobić mocowanie actuatora ale to akurat nie robi wielkiego problemu. No ale sam zobaczysz co i jak.
Na jakim ecu stawiasz? EMU?

_________________
Nie kłóć się z głupim. Pierw ściągnie Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem...

Sprzedam części do Punto GT --> link


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Ten temat został zablokowany, nie możesz edytować ani pisać nowych postów.  [ 164 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO