You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 11:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #703418 Wysłany: 02 Gru 2013, 17:32; 
 Temat postu: Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik
Offline
Forumowicz

Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Gru 2013,
Posty: 2
Witajcie.
Jestem świeżym nabywcą Punto.
Od momentu zakupu miał tak zwane drgawki, nie przejmowałem się tym, w końcu to nie nowe auto.
Jednak po wymianie rozrządu zaczęły się cyrki z pracą silnika, najpierw tak jakby starał się dostosować obroty biegu jałowego w górę, niestety później w dół, i tak jak zaczął gasnąć na niskich obrotach po nagrzaniu silnika(wyłączeniu się ssania) tak nadal problem trwa.
Podczas wymiany zdejmowane było koło foniczne i zastanawiam się czy może zostało w niewłaściwy sposób założone.
Po przeczytaniu wielu postów o padniętych ECU kupiłem regenerowany ecu, niestety żadnej poprawy.
Dodatkowo wymienione świece, przewody, cewki.
Auto ma przez cały czas dziwne obroty silnika, jak dodam gazu, to bardzo powoli spadają, czasami stają na 1300-1400, czasami 800, obroty falują, aż w końcu spadają tak nisko, że auto gaśnie
Podłączyłem interfejs elm z fiat ecu scan,z tego co zauważyłem czujnik położenia przepustnicy działa dobrze, bez gazu 0 stopni otwarcia przepustnicy, minimalne przyciskanie pedału zmiana.
Jednak dziwnym jest fakt, iż podczas przekręconej stacyjki i nie włączonym silniku, bez dodawania gazu słyszę jak zmienia się położenie silniczka krokowego, zamierzam go wymienić w tym tygodniu, jednak chciałbym wiedzieć co myślicie na ten temat.
Dodam, że na biegu jałowym i włączonym silniku w programie fes pokazuje mi zmieniające się wartości kroku silniczka krokowego, na rozgrzanym silniku 76-79 za chwilę 60-48 i gaśnie.
Na wyższych obrotach wyczuwalne są drgawki, jednak silnik nie gaśnie.
Czy macie może jakieś spostrzeżenia?


Góra
 Profil  
 

 
 Post #703439 Wysłany: 02 Gru 2013, 19:57; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
osawasp napisał(a):
Jednak dziwnym jest fakt, iż podczas przekręconej stacyjki i nie włączonym silniku, bez dodawania gazu słyszę jak zmienia się położenie silniczka krokowego, zamierzam go wymienić w tym tygodniu, jednak chciałbym wiedzieć co myślicie na ten temat.

Wymień ten silniczek i napisz czy jest poprawa.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #703441 Wysłany: 15 Gru 2013, 16:35; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik
Offline
Forumowicz

Imię: Robert
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 02 Gru 2013,
Posty: 2
Nie wydaje Wam się, że dziwnym jest, iż dopiero po wymianie rozrządu tak zaczęło się dziać, wcześniej tylko poszarpywał, a obroty nie skakały.
Jednak podczas wymiany rozrządu i kilku innych rzeczy był wyjęty akumulator, więc może to miało jakiś wpływ, a może źle ustawiony rozrząd.
Jak tylko włożę nowy silniczek krokowy napiszę o rezultatach.

[ Dodano: 04 Gru 2013, 18:56 ]

Dziś wymieniłem silniczek krokowy, na nowy oryginalny magneti marelli, nic się nie zmieniło.
Dodatkowo wyjąłem czujnik położenia przepustnicy, rozebrałem, wyczyściłem styki, taśmę, zero różnicy.
Sprawdzałem sondę i chodzi niezależnie od tego czy na niskich obrotach, czy wysokich w zakresie 0-0,7 V.
Może kupię jeszcze nowy czujnik położenia przepustnicy, który czyściłem, bo zauważyłem, że przy odłączonym nie gaśnie i oprócz delikatnego przerywania(jak przed wymianą rozrządu) działa w miarę dobrze na nieco podwyższonych obrotach(pewnie jakiś tryb awaryjny), a z podłączonym zawieszają się obroty i falują i gaśnie jak się nagrzeje.
Powoli zaczynam tracić siłę do tego auta.
Może źle mi pasek rozrządu założyli?
Czy mógłby mieć takie objawy?

[ Dodano: 06 Gru 2013, 18:43 ]

Kolejny dzień walki z usterką za mną, niestety z miernymi efektami.
Rozpocząłem od sprawdzenia rozrządu, na który stawiałem. Okazało się, iż był on ustawiony absolutnie źle. Znak na wałku rozrządu był po przeciwnej stronie zaznaczenia na głowicy jakby idealnie po drugiej stronie względem znaku na głowicy.
Zmieniłem jego położenie, jednak ciężko tak sprawdzić czy idealnie znaki się zgrywają, jestem na 99,9 przekonany, że teraz jest on ustawiony poprawnie.
Wykasowałem autoadaptacje, i adaptacje koła fonicznego, zaadaptowałem i nadal silnik gaśnie, skaczą mu obroty i poszarpuje.
Gdy odłączam czujnik położenia przepustnicy zaczyna chodzić równo(chyba w trybie awaryjnym) jednak też ma chwilowe spadki o ok 50-70 obrotów.
Gdy załącza się wiatrak chłodnicy wzrastają obroty, jakby na ssaniu, gdy się wyłącza spadają do nazwijmy to normalnych, czy to normalne?
Sonda ma wskazania tak jak pisałem wcześniej 0-0,7 V mierzone za pomocą fiatecuscan, czy może być winowajcą poszarpywania, jeżeli po odpięciu jej, problem nie ustaje?
Wskazania temperatury wody w fiatecuscan są dobre, wentylator załącza się przy 94 stopniach.
Temperatura powietrza chyba ok, bo przy rozgrzanym silniku w garażu ok 15 stopni.
Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Jeżeli znacie jakiegoś "Magika" od fiata,to podeślijcie mi proszę info, okolice Warszawy-Mińska mazowieckiego-Siedlec, bo sam to już tracę siły do tego auta.

[ Dodano: 15 Gru 2013, 15:35 ]

Koledzy proszę o pomoc, ponieważ dziś zmieniłem czujnik położenia przepustnicy i nic się nie zmieniło.
Nadal obroty wariują, po odłączeniu tego czujnika wracają powiedzmy do normy, utrzymują się w granicach 1000/min.
Próba obniżenia ich za pomocą śrubki przepustnicy nic nie daje.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #705650 Wysłany: 15 Gru 2013, 22:43; 
 Temat postu: Re: Falujące obroty w efekcie gaśnie silnik
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Falowanie obrotów na biegu jałowym
Objawy: nierówna praca jednostki napędowej na biegu jałowym – samoczynne wzrastanie i spadanie prędkości obrotowej silnika.
Przyczyny: najczęściej pierwsze podejrzenia padają na silniczek krokowy. Niestety, powodów takiego zjawiska może być znacznie więcej, m.in. niesprawny układ wtryskowy, zatkany filtr powietrza, błędne wskazania sondy lambda lub zanieczyszczona przepustnica. Falowanie obrotów to częsty problem w autach z instalacją gazową. Zanim zabierzemy się do wymiany powyższych części, należy wcześniej sprawdzić kable wysokiego napięcia i szczelność układu dolotowego.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO