You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 09:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 85 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #7256 Wysłany: 12 Lut 2007, 23:01; 
 Temat postu:
golab napisał(a):
Gdybyś wymienił tylko uszczelki, to zapewne też by przestało wyciekać...

z tym "na pewno" to ja na pewno sie nie zgodzę ;D

Pitersen napisał(a):
widzialem to sama wymiana nie pomoze

w połączeniu ze spiłowaniem stopek na pewno pomoże, tylko trzeba spiłować odpowiednio ;D


Góra
  
 

 
 Post #7267 Wysłany: 12 Lut 2007, 23:30; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Wojtas_BB napisał(a):
z tym "na pewno" to ja na pewno sie nie zgodzę ;D

Przekonaj mnie! :> ;D

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7268 Wysłany: 12 Lut 2007, 23:35; 
 Temat postu:
golab napisał(a):
Przekonaj mnie!

znane na AK są przypadki, gdzie były wymieniane uszczelki, po czym, po paru km ciekło dalej, inni, m.in. ASO bardzo często, do tego kleją to czerwonym silikonem i też sie zdarza że po paru tys km puszcza. ;D
jedynym i pewnym i potwierdzonym przez wieeeeeelu użytkowników sposobem pozbycia sie raz na zawsze wycieków spod pokrywy zaworów, jest nowa, dobra uszczelka + spiłowanie stopek pokrywy. Jak dobrą grubość spiłujesz, jeździsz przez -dziesiąt tysięcy km bez wycieków


Góra
  
 
 
 Post #7299 Wysłany: 13 Lut 2007, 12:36; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Morąg
Rejestracja: 11 Lip 2006,
Posty: 1997
Aaa, to Ty o tym myślałeś! Tam te piłowanie to inna sprawa... Pitersen pisał, że wymienił uszczelki oraz olej na zalecany i przestało wyciekać. A ja sądze, że gdyby oleju nie zmianiał tylko samą uszczelke, to również by nie ciekło... :]

_________________
Grande Punto 1.4 77KM Energy
5-drzwiowy .:. dziki wąż piaskowy .:. szybki i wściekły! 8)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7384 Wysłany: 13 Lut 2007, 17:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 40
ipIV napisał(a):
Przykleiłem temat, bo to jest typowa usterka ;)
Wojtas_BB: Napisz jeszcze w jakiej kolejności należy śruby dokręcać :> Bo z tego co wiem jest to ważne ;)


Na krzyż


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7386 Wysłany: 13 Lut 2007, 18:00; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 40
Grzyws napisał(a):
To samo mu powiedziałem, ale on sie uparł że będzie dokręcał i już :roll:


NIech dokręca... :lol:

Tylko jaki to ma sens,skoro pokrywa się opera na stopkach...a jak zerwie gwint w glowicy ,to juz tak różowo nie będzie


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7387 Wysłany: 13 Lut 2007, 18:02; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Patryk napisał(a):
Na krzyż

Dokładnie

Ja przez wycieki oleju juz przeszedlem i swoje wiem, nie bedzie mnie tu nikt pouczał! :P

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7388 Wysłany: 13 Lut 2007, 18:03; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 40
Pitersen napisał(a):
Wojtas_BB napisał(a):
nie ma najmniejszego znaczenia


jak kupilem moje punto to na kartce bylo napisane ze jest wlany pelny syntetyk, a od nowosci zaleca sie polsyntetyk no i lało sie z niego :(, nowe uszczelki, nowy olej i juz suchutko
mialem identyczne wycieki co tu sa na zdjeciu przedstawione :]


Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju :idea:

Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7417 Wysłany: 13 Lut 2007, 18:54; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
Patryk napisał(a):
Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju

Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...



mi chodzi o to ze przy zmianie uszczelek musialem zmienic olej na pol syntetyk
czy to takie trudne do zrozumienia, czy tu sam same osły :?:

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Ostatnio edytowany przez Pitersen, 13 Lut 2007, 23:53, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #7418 Wysłany: 13 Lut 2007, 18:58; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: jeszcze Polska
Rejestracja: 30 Sty 2007,
Posty: 40
Pitersen napisał(a):
Patryk napisał(a):
Nie leje się,bo dałeś nowe uszczelnienia,a nie dzęki zmianie klasy oleju

Jakbyś wodę w dziurawej misce wymienił na gęsty likier bez załatania dziury,to tez by się lało...



mi chodzi o to ze przy zmianie uszczelek musialem zmienic olej na pol syntetyk
czy to k**** takie trudne do zrozumienia, czy tu sam same osły :?:


Raczej same osły :idea:

Z Twoich postów wynika jednoznacznie,ze półsyntetyk Ci pomógł zlikwidować wycieki :!: ,co jest nieprawdą

_________________
Wycesc fefnaściefał ;D
dawniej - Mk1 1.2 8V MPI mit elpidżi 285 kkm ;D


Góra
 Profil  
 
 
 Post #7419 Wysłany: 13 Lut 2007, 19:01; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Kępno
Rejestracja: 22 Cze 2006,
Posty: 483
UWAGA TŁUMACZE
do tych, którzy nie umieja tego pojąć!

1. Wymiana nowej uszczelki pod pokrywa zaworów
2. zmiana oleju 15W40 na 10W40

Jeszcze nie zrozumiałe :?:

_________________
Fiat Punto I SX 1.2 8V 60 KM 5D czarna rakieta ;D
Image
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #12289 Wysłany: 09 Mar 2007, 23:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Miejscowość: Łomża
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 7
To typowa usterka-ja w swoim Punto mam już 160tys i kilkukrotnie zmieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów-przyzwyczaiłem się do tego-nobody is perfect


Góra
 Profil  
 
 
 Post #15291 Wysłany: 26 Mar 2007, 12:50; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 93
Nowa uszczelka i tochę silikonu zdziała cuda :lol:

_________________
Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #15328 Wysłany: 26 Mar 2007, 15:43; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
krzysiek188A4000 napisał(a):
tochę silikonu zdziała cuda


Ta... póki się nie wytopi :>

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #15331 Wysłany: 26 Mar 2007, 15:47; 
 Temat postu:
Nie czytalem calego watku ale u mnie w I-ce tez silnik sie "pocil", nie cieklo strumieniem tylko po prostu "pocil sie", oleju nie ubywalo w jakis zauwazalny sposob od przegladu do przegladu.
Lek ?
Zdjalem pokrywe od glowicy, zalozylem nowa uszczelke, mechanik dal mi jakis uszczelniacz, spilowal lekko progi na pokrywie i nie pocil sie przez dluzszy czas.
Przy sprzedazy widac bylo lekkie pocenie ale to juz 230 tys. przebiegu ...


Góra
  
 
 
 Post #15338 Wysłany: 26 Mar 2007, 16:55; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 93
misieq79 napisał(a):
krzysiek188A4000 napisał(a):
tochę silikonu zdziała cuda


Ta... póki się nie wytopi :>


Użyłem silikonu odpornego na temp a nie wazelinę 8)

_________________
Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17899 Wysłany: 09 Kwi 2007, 12:44; 
 Temat postu:
Offline
Cesarz Bendzina
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SBE - Śląskie Betlejem :E
Rejestracja: 05 Kwi 2007,
Posty: 2418
Pomógł: 3
Panowie ten wyciek to standartowe zjawisko silnika 1.2 8v ten typ poprostu tak ma nie nalezy sie tym zbytnio przejmowac i jezeli plama nie powieksza sie to nic si enie stanie spokojnie ja sam mam ten sam problem juz po przebiegu 18tys km i serwis fiata stwierdził zeby poki co to zostawic nie ma zagrorzenia:):) :wink:

_________________
Image

MOJE Quasi Sport , Bianco & Nero Edizione Grande Punto ;)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17910 Wysłany: 09 Kwi 2007, 13:59; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Limet napisał(a):
ten typ poprostu tak ma nie nalezy sie tym zbytnio przejmowac

Ta... też tak myślałem, a potem nagle w korku (zeszsłego upalnego lata) wskazówka chłodnicy podjechała na czerwone, zanim dotelepałem się do miejsca parkingowego (metodą włącz-wyłącz) to już zaczynała iść para... Kontrolka smarowania się nie paliła, ale bagnecik suchutki... :/
Zestaw uszczelka + silikon żaroodporny już gotowy, czekam tylko na klucz dynamometryczny...

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17921 Wysłany: 09 Kwi 2007, 15:06; 
 Temat postu:
Offline
Admin ds. technicznych forum.
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA
Rejestracja: 21 Cze 2006,
Posty: 13043
Pomógł: 54
misieq79 napisał(a):
czekam tylko na klucz dynamometryczny...

Zrób manuala ;D

_________________
Focus 1.0 Ecoboost 92kW :E & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW
Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW
Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW
Image <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. :E
Image <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r.
Image <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r.
Image <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r.
Image <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r.
Image <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r.
Image <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r.
Image <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r.
AM, B, BE, C, CE, T


Góra
 Profil  
 
 
 Post #17922 Wysłany: 09 Kwi 2007, 15:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Gród Kraka
Rejestracja: 12 Mar 2007,
Posty: 517
Cyfrówkę niby mam... Się zobaczy...

_________________
Punto 1.2 8V ELX '2000
"Co to jest: zielone i ma kółka? Żaba, kółka były dla zmyły"
I tak mój zielony Punciak został ochrzczony. Żaba :D

Speed doesn't kill. Stupidity does, though.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #22558 Wysłany: 07 Maj 2007, 09:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Grzyws Mam Pytanko!! Naprawiłeś już to?? bo mnie to samo czeka, pożniej zapodam foty jak to u mnie wygląda. Jak sam to zrobiłeś to czekam na Manuala :P

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #22597 Wysłany: 07 Maj 2007, 14:03; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Krzysiek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 02 Mar 2007,
Posty: 93
po przejechaniu 7 kkm u mnie dalej suchutko, piłowanie stopek moim zdaniem jest trudniejsze do wykonania niż przesmarowanie delikatnie dobrym silikonem (każdą stopkę trzeba spiłować równo), a zmiana oleju z 10w na 5w nie ma prawa spowodować wycieków, przecież podczas pracy silnika obydwa oleje mają wskaźnik lepkości 40 CZYLI IDENTYCZNY

_________________
Punto ELX 1.2 80KM 16V 188A5000 blue metalic 3D 2000'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #22991 Wysłany: 10 Maj 2007, 13:16; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
dokładnie, miałem to samo, ale dopiero przy przebiegu 50 tyś. wymieniłem uszczelke pod pokywą zaworów + silikon termoodporny i jest ok

po prostu uszczelka dostaje temperatury od strony kolektora wydechowego, twardnieje i pocenie na 100%

usterka typowa co ileś tyś. km.

jak to mówią o Fiacie: jak sie nie poci, nie pojedzie :D

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #23053 Wysłany: 10 Maj 2007, 18:10; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
Właśnie Kupiłem Oring w ASO koszt. 3,5zł. Za chwilkę wybieram się na Juwenalia i o ile wrócę do jutra do domku to postaram sie w sobotę zrobić i napisać Manuala: Opis z Fotkami:D:D


PS. chłop z Aso mówił, że wytrzymuje Oring od 40 do 50 tyś..

[ Dodano: 15 Maj 2007 11:20 ]
Witam!! :P

Właśnie wymieniłem Oring przy cewkach zapłonowych. Operacja trwała z pucowaniem ze szczątków starego oleju itp, jakies 30 minut :)

Manula nie robię ponieważ identycznie wszystko wygląda jak w Punto 1, a manual do punto 1 już ktoś zrobił, oto Link:

http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/zro ... ingP1.html

Wszystko wygląda identycznie, a moze kupiłem Mk2 z Silnikiem od Mk1 :P

Aczkolwiek, jak coś, służę Infem :D

[ Dodano: 15 Cze 2007 15:10 ]
Spiłowałem Stópki, jest Super, nic nie leci, no Zero "Zadyszki" !! wiem , że będzie tak do końca żywota mojej MK-2ki :) Napisałem Manuala:

http://fiatpunto.com.pl/topic1718.html

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #53370 Wysłany: 12 Paź 2007, 13:51; 
 Temat postu: Wyciek oleju
Offline
Forumowicz
Awatar użytkownika

Miejscowość: małopolska
Rejestracja: 10 Paź 2007,
Posty: 1
Czy diesle maja ten sam problem ? Bo u mnie cieknie :?


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 85 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO