You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 10:34

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #711278 Wysłany: 16 Sty 2014, 17:21; 
 Temat postu: Namiastka Remontu Kapitalnego - Prośba o poradę
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
W moim drugim wozidle (V40 1.9Di 115HP 2003r )po 34tys km uzytkowania przytrafiła sie awaria. Cisnienie w zbiorniczku wyrównawczym.
Mechanik wczoraj zdjął główkę o dziwo uszczelka jest cała. Na powierzchni głowicy widac slady porzedniej "naprawy" w postaci rys od papieru sciernego. OK główka leci do czyszczenia , sprawdzenia szczelnosci, na ustawienie luzów i planowanie. Lecimy dalej. Łopatki turbiny od strony zimnej wygladaja jakby auto przelatało pół roku bez filtra powietrza... OK turbo leci do regeneracji. Lecimy dalej. Wtryskiwacze są usyfione "przypalona sadzą" wiec tez poleciały na czyszczenie i sprawdzenie oraz ewentualną regeneracje. Lecimy dalej.
Cylindry wygladaja dobrze, widać slady farbycznego honowania, nie ma progów i przytarc. Mimo to mechanik uparł sie o wymiane pierscionków tłumaczac ze tak duza ilosc oleju w ukł. dolotowym stanowi o przedmuchach. OK niech zatem robi powiedziałem. Po zdjęciu michy okazało sie ze panewki "nie wygladaja dobrze" Padło propozycja wymianych panewek korbowodów.
Niby wszysko ładnie i pieknie bede miec prawie nowy motor ale....
Koles upiera sie ze nie ma potrzeby szlifowac cylindrów pod nowe pierscienie tłokowe bo chce on załozyc nominalne a nie na "pierszy szlif" druga zagwozdka to wymiana panewek korbowodów bez szlifu wału. Bo jak powiedział pomierzył sówmiarką czopy wału i nie sa zużyte.
Teraz pytanie do znawców.
Czy to jest zgodne ze sztuką? Czy przy wymianie pierscieni i panewek na nominalne nie ma faktycznie potrzeby szlifu cylindrów ani wału?
Koles wydaje sie miec spora wiedze o technice motoryzacyjnej ale nie daje mi to spokoju.

Poza tym ze w auto warte ~ 12kzł wsadziłem/wsadze łącznie 9500zł to lubie je :E

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #711290 Wysłany: 16 Sty 2014, 18:39; 
 Temat postu: Re: Namiastka Remontu Kapitalnego - Prośba o poradę
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Ryszard
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdynia
Rejestracja: 10 Maj 2013,
Posty: 281
Pomógł: 4
Ogolnie to zaklada sie takie perscienie jaki jest szlif. Jezeli jakis pierscien peka to zwykle zostawia wielka ryse na cylindrze. Olej w dolocie jest raczej z odmy i to poprostu trzeba wyczyscic. Rozumiem ze nie jestes pierwszym wlascicielem wiec stan licznika sie nie liczy. Ale jezeli panewki sa trafione i byla "grzebana" glowica to auto ma "nalatane" wiele setek kkm albo bylo zaniedbane mechaniczne.
P.S.
Pomiar korbowodu suwmiarka...??? to sie robi mikrometrem.

_________________
Mocy przybywaj bo 8V to nie V8!
CzarySmaryGarage: http://www.youtube.com/channel/UC2eCgnRn_vap605t7oTFzKA


Góra
 Profil  
 
 
 Post #711323 Wysłany: 16 Sty 2014, 21:13; 
 Temat postu: Re: Namiastka Remontu Kapitalnego - Prośba o poradę
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto Evo 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: PL -SB / NL-Rott
Rejestracja: 07 Lip 2008,
Posty: 1416
jestem 6 włascicielem 8) ogólny stan auta jak je kupiłem to był prawie szrot. w kwietniu 2013 poszło 5tys zł i miałem nadzieje ze to ostatnie pieniadze jakie w niego wsadziłem. obdzwoniłem dzis zakłady szlifierskie i 50% z nich twierdzi e mozna wymienic pierscienie bez szlify cylindra jesli nie ma widocznych oznak uszkodzen bo cylinder jest twardszy niz pierscien i powinien sie on ułożyc, podobnie sie sprawa ma z panewkami. teraz to juz nic nie zrobie bo wszystko zostało rozebrane i w poniedzaiłek bedzie składane juz na nowych gratach. czuje sie oszukany bo "mechanik" nie zrobił prostego testu na szczelnosc pierscieni polegającego na zalaniu cylindrów nafta.... no nic mowi sie trudno. to tylko samochód. szkoda mi jedynie bedzie tych 1200E za te naprawę jesli wyjdzie jakis babol za kilka tys km... oby nie :?

_________________
Było Punto II 1.9 DS 2001
topic9241.html
Bylo Punto Classic 2010
topic24657.html
Jest Punto EVO 2010
topic47874.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #712022 Wysłany: 20 Sty 2014, 21:13; 
 Temat postu: Re: Namiastka Remontu Kapitalnego - Prośba o poradę
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;)
Rejestracja: 08 Sie 2007,
Posty: 9203
Pomógł: 40
Szacun - ja przy podobnej wartości auta, jak miałem uszczelniacze i pierścienie do wymiany to wolałem go pogonić. :P

_________________
Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 4 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO