You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 14:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #716819 Wysłany: 17 Lut 2014, 18:32; 
 Temat postu: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Forumowicz

Imię: Marek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 17 Lut 2014,
Posty: 2
Witam

21 Grudnia stałem się szczęśliwym posiadaczem 3-dzwiowego Punto 2 FL, 2003r - 1,2 - 8V - benzyna

Pojechałem z nim na stacje diagnostyczną gdzie okazało się że parę rzeczy będzie do wymiany, ale nic co bym musiał robić natychmiast.
Pojeździłem wiec autkiem 2 tygodnie żeby zobaczyć co go boli, po czym udałem się do mechanika, który powiedział że z poważniejszych uszkodzeń widzi dwie osłony przegubów i żebym do czasu naprawy autem nie jeździł bo jak się pod osłony dostanie piach i woda to mogę załatwić przegub.

Jak poradził tak zrobiłem, autko stało pod chmurką 2 tygodnie w te największe mrozy, a ja kompletowałem części potrzebne do naprawy...
Na sobotę umówiłem się z mechanikiem, wsiadam więc do autka które oczywiście nie odpaliło, bo padł akumulator.
Podłączyłem go pod prostownik na godzinkę, spróbowałem odpalić auto ponownie i tu się zaczęły problemy...

Po odpaleniu silnik chodził na biegu jałowym normalnie przez 5 sekund po czym zaczął się dławić, a wskazówka obrotów zaczęła falować między 5 a 20...
Po 10 sekundach takiego falowania zapaliła się bursztynowa kontrolka check engine...
Postanowiłem (nie wiem czy słusznie) dodać gazu na biegu jałowym, po kilkukrotnym powtórzenie tej czynności obroty się ustabilizowały, ale kontrolka check engine nie zgasła.
Wyłączenie silnika odczekanie i ponowne odpalenie nie pomogło, kontrolka nadal się świeci...
Myślę no nic i tak jadę do mechanika...

Po przejechaniu kilkunastu kilometrów podczas pokonywania małego rodna z prędkością 40km/h zapaliła mi się czerwona kontrolka kierownicy, świadcząca zapewne o problemach z wspomaganiem...
Przejechałem kilka kilometrów, kontrolka nie zgasła... zatrzymałem wić auto, zgasiłem silnik odczekałem chwilę... po ponownym uruchomieniu silnika i kilku sekundach pracy na biegu jałowym kontrolka znów się zapaliła.

Troszkę poddenerwowany dojechałem do mechanika, i chcąc wjechać do jego garażu zorientowałem się że nie mogę wrzucić biegu wstecznego dźwignia zmiany biegów nie chce się przesunąć w położenie biegu wstecznego... wsteczny jak ruszałem z pod domu jeszcze działał...

Mam więc pytania do was drodzy forumowicze...

1. czy te dławienie się silnika i falowanie obrotów zaraz po odpaleniu było spowodowane tym 2 tygodniowym postojem? Co się w ogóle stało? coś się przytkało?
I co powinienem teraz zrobić? kontrolka check engine nadal się świeci.

2. dlaczego włączyła się czerwona kontrolka wspomagania? to tylko awaria czujnika? może się gdzieś dostała wilgoć? albo jakieś czujniki wariują?

3. co może być przyczyną braku wstecznego?

I jeszcze jeden problem który miałem od początku jak kupiłem auto, mianowicie...
Przy odpuszczaniu gazu i hamowania silnikiem np dojeżdżając do skrzyżowania auto szarpie (robi kangurki) najbardziej odczuwalne jest to na biegu drugim, trochę mniej na trzecim, jeszcze mniej na czwartym a na piątym problemu nie ma bądź nie jest wyczuwalny.
Mechanik powiedział że prawdopodobnie muszę wymienić poduszki silnika... ale nie ma pewności czy to rozwiąże problem.
Myślicie że to faktycznie poduszki?

Wiem że się rozpisałem, z góry dziękuję wszystkim którzy udzielą konstruktywnej odpowiedzi :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #716827 Wysłany: 17 Lut 2014, 19:52; 
 Temat postu: Re: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Gru 2011,
Posty: 470
Pomógł: 4
co do podpunktu 1 i 2 podłącz kompa. Skoro wywaliło check to jest i błąd, tak samo ze wspomaganiem też musiało wywalić błąd

_________________
Było topic37123.html
Jest topic50280.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716916 Wysłany: 18 Lut 2014, 11:19; 
 Temat postu: Re: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Forumowicz

Imię: Marek
Samochód: Punto II FL 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sound
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Rejestracja: 17 Lut 2014,
Posty: 2
Mechanik chce 50zł za podpięcie mojego kropka do kompa.

Postanowiłem kupić kable diagnostyczne:
Nowy Polski ELM327 v2 Euroscan 2013
Interfejs FIAT ECU SCAN USB we wtyku OBD2

jak kable przyjdą muszę pobrać jeszcze jakieś oprogramowanie do testowania, i mieć nadzieję że będę potrafił go użyć :)
jak już będę miał kody błędów wkleję je w tym temacie.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716971 Wysłany: 18 Lut 2014, 19:13; 
 Temat postu: Re: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 23 Gru 2011,
Posty: 470
Pomógł: 4
ściągnij fiat ecu scan :) do punto wystarczy :)

_________________
Było topic37123.html
Jest topic50280.html

Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #716976 Wysłany: 18 Lut 2014, 19:53; 
 Temat postu: Re: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 111
Co do poduszek i braku biegu wstecznego moze to byc spowodowane własnie poduszkami
miałem podobny problem w samochodzie innej marki poduszka była wywalona i nie dało sie wbic wstecznego po wymianie poduszki problem zanikł

_________________
post732903.html#p732903


Góra
 Profil  
 
 
 Post #717081 Wysłany: 19 Lut 2014, 15:37; 
 Temat postu: Re: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Puntoświr

Imię: Karol
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.3 90KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Sieradz
Rejestracja: 12 Lip 2011,
Posty: 294
Pomógł: 5
Pewnie silnik wisi na kablach stąd problemy z elektryką :D

Jak tyle kontrolek jednocześnie to może komputer głupieje.
A wspomaganie normalnie działa tylko kontrolka świeci?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #717716 Wysłany: 22 Lut 2014, 23:15; 
 Temat postu: Re: Problemy z Punto 2 FL 1,2 8v po dwutygodniowym postoju
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Leszek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Maj 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
Kolego, przyczyn może być cała masa... Pierwsza rzecz: kup sobie jakiś interfejs, np. elm327, VAG KKL. Nie każdy będzie w pełni działał z punto, więc warto kupić taki odpowiedni, lub samemu wylutować co trzeba/przerobić. Na aledrogro jest nawet gość, który sprzedaje elmy specjalnie przystosowane pod grupę fiata. A to dlaczego jest ważne, by był właściwie przystosowany masz opisane w tym temacie topic20463.html . W ogóle warto go przeczytać, bo jest tam sporo pomocnych informacji. Podłącz interfejs, sczytaj błędy, porób odczyty z czujników.

Co do dwutygodniowego stania auta, zależy ile było stopni w nocy i w dzień. Po długim postoju zawsze jest gorzej. Problemem może być rozładowany akumulator, zanieczyszczony zbiornik - zatkany filtr paliwa a przez to za niskie ciśnienie na listwie wtryskowej, woda w paliwie, jazda na prawie pustym baku, brudna przepustnica, silniczek krokowy, świece, kable WN, cewki, walnięta sonda lambda/któryś z czujników: temperatury wody, powietrza, uszkodzony alternator, lewe powietrze, brak masy itd. - Wymieniłem Ci to wszystko po to, żeby Cię przekonać, że naprawdę warto kupić sobie interfejs - zwraca się przy pierwszej akcji z naprawą. Nie zawsze pomoże, ale zazwyczaj podłączasz i prawie od razu wiesz w czym rzecz.

Co do wspomagania, to jest mechanizm bardzo wrażliwy na nawet niewielkie spadki napięcia/brak ładowania aku/ braki masy. Jeśli wyczerpał Ci się akumulator a nie naładowałeś go w pełni, albo jeśli masz uszkodzony alternator, który nie nadąża doładowywać (obudowy na mrozie pękają na potęgę!) to tego typu błąd jest zazwyczaj rzeczą wtórną. Wiele rzeczy możesz zrobić sam.

Sprawdź na początek kilka prostych rzeczy, które każdy może praktycznie sprawdzić:

1) działanie/stan akumulatora szczególnie jak idzie pod obciążenie, klemy wyczyść, punkty masy też
2) kiedy będzie ciemno odpal kropka, podnieś maskę i zobacz czy nie szaleją iskry, jeśli tak przewody/świece/cewki do wymiany
3) Pomierz rezystancje czujników - wystarczy zwykły miernik uniwersalny, dane o wzorcowych opornościach znajdziesz w necie albo książce do punto
4) obejrzyj alternator czy nie ma pęknięć
5) wyczyść przepustnicę i silniczek krokowy, Adas napisał manuala tutaj topic10725.html
6) Czyszczenie filtru paliwa topic8263.html

Daj znać, jeśli uda Ci się coś ustalić :wink: i powodzenia! :wink:


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 7 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO