You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 22:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #720956 Wysłany: 12 Mar 2014, 20:59; 
 Temat postu: Punto 1.1 szarpanie, falujące obroty.
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2014,
Posty: 3
Witam, proszę serdecznie o doradzenie czy też naprowadzenie na ewentualne problemy.

Kiedy i jak występuje problem:
- przy normalnej jeździe na zimnym silniku wszystko jest dobrze, po ok. 5 km trasy występuje problem skaczącej wskazówki obrotomierza i słabnięcia silnika wraz z szarpaniem. Po przejechaniu około 5km bądź po zagrzaniu się silnika zaczynają skakać obroty i gdy nie popuszczę gazu ( nie jest wciśnięty bardzo, ograniczenie prędkości +5/10 km/h jeżdżę ) po ok 6 sekundach silnik zaczyna słabnąć i szarpać - jeśli nie zrezygnujemy z puszczenia pedału gazu po ok 20 sekundach zapali się kontrolka wtrysku. Pomaga popuszczenie całkowite gazu na ok 3 sekundy po zauważeniu skaczących obrotów - jakoś turla się słabo ale jedzie do przodu. Efekty takie są na benzynie jak i gazie. Na LPG spotęgowane.
- Na LPG silnik pracuje dobrze do momentu rozgrzania się, później jazda jest niemożliwa - brak całkowicie mocy. Wciskanie pedału gazu nie zmienia niemalże wskazań obrotomierza.
- Mechanik jeżdżąc na PB dosyć żwawo ( nie oszczędzał go ) uzyskał efekty szarpania w ciągu 1 minuty od ruszenia pojazdem.
- Po zagrzaniu często trzeba długo kręcić by zapalił i jest możliwość że zgaśnie zanim ruszyliśmy.

Co zrobiono:
- sonda lambda
- rozrząd kompletny - był przestawiony stary o 2 zęby // po założeniu nowego przestawił się znowu o 2 zęby mechanikowi po przejechaniu kawałka trasy - wymieniono czujnik cieczy - rozrząd się już nie przestawia
- czujnik cieczy
- kable od świec
- świece
- filtr powietrza

Co sprawdzałem / dodatkowo zrobiłem:
- diagnostyka komputera - 0 błędów, brak wpisów
- pomiar ładowania akumulatora - w normie jak najbardziej
- wyczyściłem z czujnik położenia wału bez demontażu

Co chcę zrobić gdy wróci z warsztatu a nadal będzie źle działał:
- podmiana przepustnicy na używaną sprawną + wyczyszczę ją
- sprawdzanie każdej wtyczki czy nie ma zmian napięcia?

Posiadam miernik, mogę wejść pod samochód jeśli potrzeba na parkingu ( robiłem to czyszcząc czujnik wału )

Proszę serdecznie o rady, męczę się z samochodem już 2 tygodnie. Zakupiłem go niedawno i nie spodziewałem się takich wydatków jak i problemów. Dziękuję za każdą odpowiedź.


Ostatnio edytowany przez jataman92, 12 Mar 2014, 21:07, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 

 
 Post #720958 Wysłany: 12 Mar 2014, 21:07; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 szarpanie, falujące obroty.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Czasem nałoży się kilka usterek, ale może podmiana cewek ( oczywiście na sprawne, najlepiej z działającego Kropka) pomogłaby coś ustalić. Wadliwa cewka na zimno działa nieraz prawidłowo, po czym po „złapaniu temperatury” dochodzi na niej do przebicia. To tylko hipoteza, myślę jednak, że warta sprawdzenia.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720959 Wysłany: 12 Mar 2014, 21:13; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 szarpanie, falujące obroty.
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2014,
Posty: 3
AndyPol napisał(a):
Czasem nałoży się kilka usterek, ale może podmiana cewek ( oczywiście na sprawne, najlepiej z działającego Kropka) pomogłaby coś ustalić. Wadliwa cewka na zimno działa nieraz prawidłowo, po czym po „złapaniu temperatury” dochodzi na niej do przebicia. To tylko hipoteza, myślę jednak, że warta sprawdzenia.


Cewki jestem w stanie sam wymienić i sprawdzić jeżdżąc. Mam 2 od znajomego - dostałem dziś od niego bo demontował jak oddawał na złom samochód już kawałek czasu temu. Nie miał problemów żadnych z szarpaniem itd na PB.
Jak tylko oddadzą mi z warsztatu samochód wymienię obie na tamte gdy problem nie będzie rozwiązany jeszcze.
Sprawdzałem miernikiem i wg standardów mają prawidłowe wartości ohm itd.

Dziękuję za radę.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720962 Wysłany: 12 Mar 2014, 21:19; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 szarpanie, falujące obroty.
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Tak, tylko do przebicia może dochodzić właśnie na wysokim napięciu podczas pracy cewki, a tego nie da się pomierzyć tylko zwykłym miernikiem. Cewki muszą mieć czyste niezaolejone korpusy. Czasem podczas takiego przebicia słychać w komorze silnika suche trzaski, ale nie jest to regułą. Warto rzucić okiem też na same przewody WN, bo sporo osób na Forum narzeka nawet na solidnych producentów, to samo tyczy się świec. :?

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #720964 Wysłany: 08 Kwi 2014, 10:29; 
 Temat postu: Re: Punto 1.1 szarpanie, falujące obroty.
Offline
Forumowicz

Imię: Michał
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2014,
Posty: 3
AndyPol napisał(a):
Tak, tylko do przebicia może dochodzić właśnie na wysokim napięciu podczas pracy cewki, a tego nie da się pomierzyć tylko zwykłym miernikiem. Cewki muszą mieć czyste niezaolejone korpusy. Czasem podczas takiego przebicia słychać w komorze silnika suche trzaski, ale nie jest to regułą. Warto rzucić okiem też na same przewody WN, bo sporo osób na Forum narzeka nawet na solidnych producentów, to samo tyczy się świec. :?


Po wymianie świec i kabli WN na nowe praca samochodu nie zmieniła się ( wymieniłem tydzień temu ), problemy nadal istniały i istnieją. Późnym wieczorem poprosiłem znajomego o gazowanie. Nie widziałem nigdzie słupów elektrycznych na kablach itd.
Poniekąd wykluczam opcje świec i kabli bo na starych i nowych to samo się dzieje dokładnie.

Podmienię cewki tak jak radzisz gdy tylko dostanę samochód od mechaników i nadal będzie tak działał jak działa fatalnie.

[ Dodano: 15 Mar 2014, 06:51 ]

Przepraszam serdecznie że dubluje post pod postem.

Samochód został oddany wczoraj.
Na benzynie nie występuje już szarpanie, samochód jest bardziej dynamiczny, brak problemu z odpalaniem na ciepłym silniku, nie licząc obrotomierza który cały czas wskazuje błędne obroty - zrobiłem 30km.
Problemem okazały się czujniki 3 sztuki + przestawiony rozrząd.

LPG brak mocy - strzela z rury, definitywnie zła mieszanka, sądzę że w końcu do gazowników mogę pojechać ponieważ na pb działa poprawienie. Nowa instalacja którą nie mogli ustawić wcześniej z powodu szarpania.

Panowie z warsztatu norauto policzyli słono... 692,38zł. - 1/5 wartości samochodu? za brak kompletnego naprawienia...

Diagnoza ich padła po ponad tygodniowym pobycie samochodu w warsztacie na ecu. Który nie radzi sobie z obliczaniem mieszanki i przywiesza się jak i również sam restartuje. A potęgowało to jeszcze parę błędnie działających czujników oraz przestawiony rozrząd = szarpanie.
Nie zajmują się programowaniem ecu czy też naprawami jego, więc podali mi kontakt do warsztatów gdzie mogę coś takiego zrobić, Ceny 400+. Po wejściu do samochodu jeden z mechaników podbiegł i powiedział po cichu że nie opłaca się
programować, lepiej kupić bez immo bo wyjdzie niecałe 200 zł.

Cóż więc, kupię ecu bez immo na naszym pięknym portalu aukcyjnym i zobaczę jak będzie zachowywał się samochód cena 150.
Lepsze to niż 400+.

Kolejny raport zdam po wymianie ecu i następny po wizycie u gazowników.

[ Dodano: 08 Kwi 2014, 09:29 ]

jataman92 napisał(a):
AndyPol napisał(a):
Tak, tylko do przebicia może dochodzić właśnie na wysokim napięciu podczas pracy cewki, a tego nie da się pomierzyć tylko zwykłym miernikiem. Cewki muszą mieć czyste niezaolejone korpusy. Czasem podczas takiego przebicia słychać w komorze silnika suche trzaski, ale nie jest to regułą. Warto rzucić okiem też na same przewody WN, bo sporo osób na Forum narzeka nawet na solidnych producentów, to samo tyczy się świec. :?


Po wymianie świec i kabli WN na nowe praca samochodu nie zmieniła się ( wymieniłem tydzień temu ), problemy nadal istniały i istnieją. Późnym wieczorem poprosiłem znajomego o gazowanie. Nie widziałem nigdzie słupów elektrycznych na kablach itd.
Poniekąd wykluczam opcje świec i kabli bo na starych i nowych to samo się dzieje dokładnie.

Podmienię cewki tak jak radzisz gdy tylko dostanę samochód od mechaników i nadal będzie tak działał jak działa fatalnie.

[ Dodano: 15 Mar 2014, 06:51 ]

Przepraszam serdecznie że dubluje post pod postem.

Samochód został oddany wczoraj.
Na benzynie nie występuje już szarpanie, samochód jest bardziej dynamiczny, brak problemu z odpalaniem na ciepłym silniku, nie licząc obrotomierza który cały czas wskazuje błędne obroty - zrobiłem 30km.
Problemem okazały się czujniki 3 sztuki + przestawiony rozrząd.

LPG brak mocy - strzela z rury, definitywnie zła mieszanka, sądzę że w końcu do gazowników mogę pojechać ponieważ na pb działa poprawienie. Nowa instalacja którą nie mogli ustawić wcześniej z powodu szarpania.

Panowie z warsztatu norauto policzyli słono... 692,38zł. - 1/5 wartości samochodu? za brak kompletnego naprawienia...

Diagnoza ich padła po ponad tygodniowym pobycie samochodu w warsztacie na ecu. Który nie radzi sobie z obliczaniem mieszanki i przywiesza się jak i również sam restartuje. A potęgowało to jeszcze parę błędnie działających czujników oraz przestawiony rozrząd = szarpanie.
Nie zajmują się programowaniem ecu czy też naprawami jego, więc podali mi kontakt do warsztatów gdzie mogę coś takiego zrobić, Ceny 400+. Po wejściu do samochodu jeden z mechaników podbiegł i powiedział po cichu że nie opłaca się
programować, lepiej kupić bez immo bo wyjdzie niecałe 200 zł.

Cóż więc, kupię ecu bez immo na naszym pięknym portalu aukcyjnym i zobaczę jak będzie zachowywał się samochód cena 150.
Lepsze to niż 400+.

Kolejny raport zdam po wymianie ecu i następny po wizycie u gazowników.



Samochód jest już sprawny, problemem był czujnik TPS. Oraz to że ktoś próbował grzebać przy listwie wtryskowej..


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 5 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO