You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 00:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #721229 Wysłany: 16 Mar 2014, 01:21; 
 Temat postu: Nie umiem dobrać się do nagrzewnicy ;/
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
Koledzy,

proszę Was o jakieś rady/ratunek. Próbuję wymienić nagrzewnicę.
Pierwszy zgrzyt - po numerze VIN FAP nie potrafił określić, która (MM czy Valeo) nagrzewnica jest odpowiednia. Więc kupiłem obydwa rodzaje.
Drugi zgrzyt - mam wersję HLX zamówioną w 1999, wyprodukowaną koło lutego i dostarczoną do salonu w 04.2000, mam wrażenie, że to jest mniej więcej szósty kiedykolwiek wyprodukowany model w tej konfiguracji (klima, 4 airbagi, regulowana kierownica, fabryczne audio 6+1). Patrzyłem w ePER, patrzyłem w serwisówce Fiata z 2000, patrzyłem w książkach, w manualach - wszędzie jest co innego i nigdy nie dokładnie to, co mam ;/

Co zrobiłem:
    zdjąłem koło kierownicy, zwijacz Airbaga i airbag
  • odpiąłem WSZYSTKO, co się dało, łącznie z polutowanymi na pająka kablami (autoalarm z ASO...)
  • zdjąłem całą dechę - wyszła według instrukcji

Z czym mam problem:
    Przewody idą inaczej, niż w schematach, do tego nie mogę ciąć rur, dopóki nie spuszczę czynnika. Akurat pompy do agregatów nie mam, ale zrobię, kompresor już mam ;)
  • Objechana/skorodowana śruba w grodzi silnika od strony pasażera - ciąć czy próbować shock oilem? (vide fotka)
  • Jak odpiąć przewody niskiego ciśnienia od AC? Gdzieś na króćcach przy kielichu prawego amortyzatora, czy nożycami do blachy?...
  • Co to są "te żółte" ślady na śrubach i czemu nie da się zdjąć przewodów elastycznych ani z konsoli, ani z korpusu?
Fotki:
Image
Image
Image

Uff. Właściwie - nie ma po co czytać. Po przejrzeniu fotek, jeśli ktoś skojarzy, co widzi, błagam, niech się podzieli mądrością ;)

[ Dodano: 16 Mar 2014 00:21 ]

Cóż, widzę, że wszyscy specjaliści od termodynamiki na urlopie ;)
Wobec tego piszę dla potomności:
1. Wyekstrahowany z baaaaardzo starej serwisówki PDF z opisem klimy w Mk2.
2. Klima manualna w Punto mk2 jest właściwie hydrodynamiczna i dość zaawansowana jak na 1999 r. (zresztą czuć to wyraźnie w porównaniu z klimą np. w Yarisie) - zawory regulacyjne są w bloku rozprężnym przy nagrzewnicy i we wkładzie osuszacza.
3. Te zawory zwykle są skorodowane. Ktokolwiek z Was wymieniał osuszacz co rok?
4. Vacpompa podłączona do grzybków na sprężarce może dać próżnię, ale jeśli sprężarka jest w kiepskim stanie to i tak gaz siknie na Was z odkręconych przewodów parownika.
5. R134a jest niepalny i nietoksyczny, ale duszący (jak gaśnice halonowe) i NIE MOŻE spotkać się z temp. >200 st. C (żarówka, rozgrzany katalizator)

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #721384 Wysłany: 16 Mar 2014, 02:30; 
 Temat postu: Re: Nie umiem dobrać się do nagrzewnicy ;/
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: CBR
Rejestracja: 17 Mar 2010,
Posty: 198
Pomógł: 3
kolego po nocy śpimy zbieramy siły na jutrzejsze ewentualne naprawy punciaków:) cierpliwości

_________________
Moja Dwojka ->>> http://fiatpunto.com.pl/topic53767.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #721387 Wysłany: 16 Mar 2014, 03:25; 
 Temat postu: Re: Nie umiem dobrać się do nagrzewnicy ;/
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 29 Mar 2009,
Posty: 45
piotr1122 napisał(a):
kolego po nocy śpimy zbieramy siły na jutrzejsze ewentualne naprawy punciaków:) cierpliwości


No niestety, ja naprawiam auto w nocy, bo w dzień pracuję :oops:
Poza tym nie mam (niestety :cry: ) posiadłości tylko zwykły garaż "szeregowy" i dzisiejsze nieplanowe (mimo vacpumpy) upuszczenie czynnika mogłoby pozabijać psy sąsiadów.
W każdym razie - korpus nagrzewnicy i parownika zdjęty, jeśli ktoś sobie życzy, to za kilka dni mogę wrzucić manual (i środki ochrony). Co najmniej 10 śrub (wg instrukcji z netu) odkręciłem kompletnie bez sensu.

ATSD - gdyby to był golas EL/SX 8V, tobym go dawno zepchnął do rowu. Ale, cholera, nawet W204 nie wytrzymuje porównania w rankingu użyteczności z moim złomem - schowki, ergonomia, pozycja za kierownicą, tapicerka. No, może oprócz ksenonów, które dla świętego spokoju wymontowałem (choć, jak pewnie wiecie, geometria H7 i odbłyśnik/soczewka PII/AR156 daje lepszą granicę światłocenia, niż dowolny fabryczny bixenon).

_________________
Mk2 HLX 2000 r.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO