Koledzy mam taki oto dylemat. Zakupiłem Punto 1.3 Multijet po wymianie rozrządu. Tak twierdził sprzedawca.
Tylko jak zmieniam biegi z 1 na 2 lub 2 na 3 słyszę delikatne turkotanie czyli taki objaw, który może wskazywać, że rozrząd nie jest właściwie ustawiony. Problem tkwi w tym, że mam drugie takie autko, w którym miałem już dwa razy przestawiony rozrząd. Za pierwszym razem o dwa zęby. Objawy były takie, że było to turkotanie, świeciła się pomarańczowa kontrolka i silnik zapalał z trudem. Za drugim razem przestawił się o jeden ząb. Turkotanie było wtedy mniejsze, nie paliły się kontrolki, silnik normalnie palił. W tym aucie, które zakupiłem ostatnio to turkotanie jest tylko lekko wyczuwalne, nie tak jak w przypadku z pierwszym autem. W tym pierwszym po wymianie rozrządu wszystko chodzi perfekcyjnie. Teraz takie pytanie, czy się tym nie przejmować w ogóle i jeździć, czy coś robić? Jeżeli robić to co? Dodam, że przejechałem już tak z 10 tys. kilometrów i nic się bardziej niepokojącego nie działo.