You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 26 Kwi 2024, 02:49

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 
 Post #68976 Wysłany: 02 Gru 2007, 20:22; 
 Temat postu: Montaż systemu Car Audio
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Wiatm wszytkich

Umieszczam to w tym dziale, a nie w "Tuning" ponieważ jest to instruckja, jak zrobić to samemu ;)

Na wstępie bardzo gorąco chciałbym podziękować kolegom maniakom z Fun Club`u VW Polo (www.vwpolo-squad.pl) - bez ich pomocy chyba nigdy bym się nie zdecydował na tak "desperacki" krok ;)
Ale do rzeczy.
Wiadomo, że Car Audio to szeroka dziedzina, i każdy ma swoje preferencje w tym względzie. Ja wybrałem chyba najprostszą opcję, czyli montaż wzmacniacza z radiem, który ma udźwignąć cały system głośnikowy w postaci: woofer+tweeter na przód oraz subwoofer w bagażniku. Do tego wybrałem wzmacniacz CARPOWER HPB-604 a jako jednostkę sterującą radio ALPINE CDE-9870RM. System ma sterować głośnikami POWERBASS ES-6C Evolution i subwooferem... no właśnie... etap subwoofera jeszcze przede mną, w niedalekiej przyszłości :)

Image

Image

Po nabyciu niezbędnych elementów zestawu należy go odpwoiednio zamontować ;) Rozwiązania mogą być różne, ja wybrałem następujące:

Żeby zestaw dobrze zagrał drzwi trzeba wygłuszyć. Do tego należy użyć maty dekarskiej SOUDAL (do uszczelniania dachów). Rolka maty kosztowała w markecie budowlanym 108 zł i jedna spokojnie wystarczyła do wygłuszenia obu przednich drzwi.
Ściągamy tapicerkę drzwi. W tym celu ściągamy osłonę głośnika (jest na zatrzaski więc wystarczy tylko podważyć), odkręcamy śruby zaznaczone na zdjęciu poniżej oraz musimy ściągnąć rączkę otwierania szyb.

Image

Do zdjęcia rączki najlepiej użyć płaskiego, lekko wygiętego narzędzia (jak na zdęciu). Nie muszę wspominać, że szczęśliwcy posiadający elektryczne szybki mogą pominąć ten punkt ;)

Image

Wsadzamy narzędzie jak na zdjęciu i przekręcamy tak, aby grzbiet narzędzia był ukierunkowany "ku górze" po czym musimy manewrować dociskając do góry tak, aby zawleczka odpuściła. Kiedy to się stanie, rączka sama się wysunie :) Operacja nie jest zbyt skomplikowania, ale potrafi doprowadzić do szewskiej pasji, więc zostaje mi życzyć cierpliwości ;)

Image

Image

A tak wygląda rączka po ściągnięciu z założoną zawleczką (żeby każdy wiedział, jak to wygląda :) ) Do ściągnięcia dźwigni, zawleczkę trzeba podważyć tak, jak jest to zaznaczone na zdjęciu niżej.

Image

Image

Oczywiście musimy zdjąć trójkącik, gdzie jest regulacja lusterek. Po odkręceniu górnej śrubki wystarczy, podobnie jak w przypadku maskownicy głośników, lekko podwarzyć - reszta jest na zatrzaski, spokojnie odskoczy i zawiśnie na cięgnach od lusterek orac na mini-kabelku od tweetera :D
Ściągamy tapicerkę delikatnie podwarzając ją od dołu (tam mogą być jeszcze plastikowe kołki mocujące, umiejscowione mniej więcej tak, jak na zdjęciu)
Oczywiście pamiętamy o odłączeniu oryginalnych kabli, jakie są w tej chwili podłączone do oryginalnych głośników. Jeśli nie były wymieniane na nic lepszego, to powinny mieć takie szybkozłączki.
Po ściągnięciu tapicerki powinien ukazać się nam taki oto widok:

Image

A oto obiecywane zdjęcie oryginalnych twreeterów ze "zwrotnicami" :D

Image

Image

No i nie mogłem się powstrzymać przed porównaniem oryginalnego tweetera z zakupionym przeze mnie Powerbass`em :D

Image

Wygłuszamy drzwi.
Oklejamy wewnętrzną blachę drzwi dwoma warstawami maty, najlepiej jak największymi kawałkami i oczywiście najlepiej tak, aby nie pozostawić zbyt dużo nieoklejonych przestrzeni. Staramy się oklejać tak, aby pod spodem nie pozostawiać żadnych bąbelków powietrza (mogą one przerodzić się w ogniska korozji :/ )

Image

Image

Przepuszczamy kabelki głośnikowe z kabiny do drzwi przez oryginalne przeguby. Niestety ze względu na znajdujące się tam złącza, które były u mnie, trzeba je było troszkę rozwiercić i zrobić miejesce na nasze kabelki, a trochę tego miejsca było potrzebne :D (kabel do tweeterów 2mm^2 i do midbassów 4mm^2). Musimy również zdjąć okładzinę po bokach wewnątrz auta. W tym celu może okazać się niezbędnym zdemontowanie paru elementów, np po lewej stronie rączka do otwierania maski naszego auta :) Za jednym zamachem odkręcamy również plastikowe osłony progów, gdyż pod nimi będziemy ciągnąć kabelki głośnikowe, oraz po lewsej stronie auta dodatkowo zasilanie do naszego piecyka ;)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Po przeciągnięciu kabelków do kabiny możemy je śmiało ułożyć do miejsc, gdzie mają się znajdować zwrotniece, a od zwrotnic kabelki do zwzmacniacza - z oryginalnymi wiązkami kabli biegnącymi wzdłuż auta do tyłu aż do bagażnika. Zaznaczam, że do zwrotnic od ogłośników ida 2 kabelki, a od zwrotnic do zmacniacza 1 (4mm^2).
Ja zdecydowałem się na montaż zwrotnic z przodu auta, dzięki czemu z bagażnika musiałem pociągnąc tylko jeden kabelek na kanał, ale jeśli ktoś chce zamontować zwrotnice obog wzmaka (w bagażniku) lub ma wzmaka ze zwrotnicami, to niestety musi przeciągnąc do tyłu 2 kabelki głośnikowe.

Sygnał od radia do wzmacniacza:
Ja miałem kabelek wraz z dodatkową żyłą (remote, do włączania wzmacniacza wraz z radiem). Kabel sygnałowy puściłem pod środkowym tunelem. Oczywiście musimy go najpierw zdemontować wraz z konsolką środkową. Można przy okazji wymienić sobie żaróweczki podświetlenia sterowania nawiewu, instrukcja demontażu tych elementó jest identyczna jak przy tej operacji.
UWAGA !! NIE ROZBIERAJCIE CAŁEJ TAPICERKI !! Po zdemontowaniu kanału środkowego wraz z konsolką wsytarczy wsunąć kabel przez wnękę na radio, wpuścić go w prawą dziurkę (w głebi wnęki na radio, tam gdzie wchodzi kabel od anteny) i wciskać tak długo, az pokaże się z prawej stronu tunelu.

Image

Image

Image

Kabelek sygnałowy kierujemy pod wykładzinę, początkowo wchodząc w miejscu, gdzie standardowo jest konsolka środkowa i potem przechodząc dalej, aż na tył auta, trzymając się prawej strony tak, żeby kabel był schowany pod wykładziną i nie wadził o cięgna od ręcznego. Dalej pod kanapę tylną a z tamtąd już prosta droga do bagażnika.

Zasilanie wzmacniacza:
Z komory silnika najlepiej przebić się przez grubą gumę, obok linki do otwierania maski. Gruby śrubokręt odpowiednio operowany załatwi sprawę. Po przejściu do kabiny przeciągamy kabelek, wchodząc pod wykładzinę i dalej wzdłuż wiązki przewodów po prawej stronie auta aż na tył, do bagażnika. Kabel zasilający jest gruby, więc ta operacja będzie wymagała trochę kombinacji, ale wierzcie mi, da radę to tam zmieścić ;) Ciągniemy kabelek tak, jak głośnikowy aż do bagażnika. Pamiętamy oczywiście, żeby zostawić odpowiednią długość kaelka w komorze silnika, bo potem może być problem z przeciąganiem go w "drugą stronę" lub z dosztukowywaniem kabla.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Kiedy przeciągniemy zasilanie możemy spokojnie skręcić plastikowe sołony progów oraz złożyć do kupy mocowania wykładzyn po prawej i lewej stronie auta.

Po "ciągnięciu drutów" przez auto możemy zabrać się za właściwy montaż głośników oraz wzmacniacza.
Głośniki:
Wymierzamy odpowiednią odległość, na jakiej mają być umieszczone głośniki. W moim przypadku okazało się, że pierścienie MDF jakie dostałem są za grube i trzeba je obciąć "na pół". Pierścień ma ok 1 cm grubości i w moim przypadku wystarczył tylko jeden przecięty na pół do zamontowania głośników po obu stronach auta. Po obcięciu dobrze jest zaimpregnować czymś pierścienie tak, żeby nie wciągały wilgoci i wody (mogą wtedy puchnąć, a tego to my nie chcemy ;) ). Niestety okazuje się, że do montaży dużych głośników musimy nieco zmodyfikować nasze oryginalne miejsca na nie przeznaczone, tzn trzeba obiciąć ten pierścień, do którego były one przykręcane (inaczej pierścienie MDF nam nie wejdą)

Image

Tweetery w chwili obecnej zamontowałem w oryginalne miejsca, ale niestety trzeba będzie to zmienić :( Okazuje się, że otwory na nie są zbyt małe i część tweetera jest zasłonięta przez oryginalną osłonę. Zastosowałem więc rozwiązanie "tymczasowe", czyli tweeter przyklejony gluegun`em w odpowiednie miejsce, tak jak na zdjęciu poniżej. Oczywiście nie muszę przypominać, że tweeter wcześniej podłączamy (lutujemy) do kabelka głośnikowego, który wcześniej pociągneliśmy do drzwi.

Image

Po zamontowaniu pierścieni na woofery do blachy a następnie do pierścieni głośników, które wcześniej podłączamy do przeciągniętych kabelków, można nałożyć drugą warstwę maty wygłuszającej. Tutaj również kładziemy 2 warstwy maty kładąc nacisk na zaklejenie dziur (chodzi o zrobienie zamkniętej komory, w której mają pracować głośniki)

Image

Image

Po dokładnym wygłuszeniu drzwi, montujemy z powrotem tapicerkę na drzwi, skręcamy do kupy i zakładamy wszystko, co potrzebne.
Montujemy wzmacniacz:
Masę do wzmacniacza podłączyłem pod śrubę pasa tylnego, środkowego pasażera.
Wiercimy otworki na śrubki we wcześniej wymierzonych miejscach. Ja zamontowałem wzmacniacz na blaszce od tylnej kanapy. Wykunujemy odpowiednie podłączenia do wzmacniacza (kabelki, które wcześniej ciągneliśmy do tyłu auta), mocujemy wzmacniacz w odpowiednie miejce i układamy kabelki tak, żeby ich nie było za bardzo widać.

Image

Image

Image

Po wykonaniu powyższych opeacji pozosaje nam tylko wyregulować nasz zestaw i cieszyć się pięknym brzmieniem naszego CA :)

Image

Jak wspomniałem wcześniej, w niedalekiej przyszłości do zestawu dołączy subwoofer. Oczywiście umieszczę o nim szczegółowe info :)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #68983 Wysłany: 02 Gru 2007, 20:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: ST _ _ _ _ _
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 448
mwas Wykonales kawał dobrej roboty za co wielkie dzięki, może na wiosne odważę się na taki krok :D:D:D

_________________
-==Grafit Dynamic GP 1,4 8v-jet :D==-
http://fiatpunto.com.pl/topic17823.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68991 Wysłany: 02 Gru 2007, 20:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 02 Maj 2007,
Posty: 2625
mwas: to tylko poproszę o Link do Dystansów, bo niewiem jakie idą do naszych Mk2:)

Ja póki co mam magnaty 2drozne no i nie wygłuszone drzwi, ale i to bedzie zrobione:)

_________________
Mk2 ForEver ? :> <LOL>

Moja obecna "Kropka" :mrgreen: >>

Grande Punto 1.4 8v 77km od poniedziałku do piątku
i mały uzupełniacz Ssangyong Actyon 2.0XDI na weekendowe wypady i inne szaleństwa!

1. Moja była kropka najlepsza zielona kropka.

Autko Nr1. >> Punto 2 1.2 8V 60KM 2001r. + LPG

topic1438.html

Moja była Alfa 156 Sportwagon - Autko Nr 2

Autko Nr2. Czarna jak Hell, Włoszka. >> Alfa 156 SportWagon 1.9 JTD 115KM :)

http://adas.w.tkb.pl/Alfa156/

Dla osób z forum służę darmową diagnostyką Fiat EcuScan - OBD2, oraz diagnostyką każdego innego auta posiadam uniwersalny dobry skaner.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #68996 Wysłany: 02 Gru 2007, 21:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Ja kupowałem dystanse ze strony: www.powe.com.pl i dostałem je chyba za 1 zł w promocji, przy okazji kupna głośników. Pamiętam, że nie interesowało mnie znalezienie na stronie dystansów do Punto, tylko gościu ze sklepu dzwonił do mnie i pytał się, do jakiego auta mają być te dystanse.
Pierścienie, które przyszły były ok 2 cm szerokości i okazało się, że trzeba było przeciąć je na pół, bo potrzebny jest dystans ok 1 cm. W takim układzie w sumie wykożystałem tylko jeden pierścień, drugi leży w zapasie 8)

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69057 Wysłany: 03 Gru 2007, 08:55; 
 Temat postu:
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dębica
Rejestracja: 10 Maj 2007,
Posty: 1516
mwas no bravo, kwała dobrej roboty odwaliłeś, po zadowolenej minie na ostatnim zdjęciu śmiem twierdzic że się udało i jesteś zadowolony ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

fajny manual, napewno się przyda, może nawet i mi, no chyba że się plany zmienia na wiosne ... :> :> :>

_________________
Image Punto II FL 1.2 8V 2004r. - info i foty
Image Honda VTX 1800F 2005r. - info i foty


Góra
 Profil  
 
 
 Post #69264 Wysłany: 22 Gru 2007, 00:34; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
mwas napisał(a):
A oto obiecywane zdjęcie oryginalnych twreeterów ze "zwrotnicami"




dzięki! :)

już wiem czego szukać!
a może ktoś wie, gdzie nabędę takie plastik, tylko do elepsktrycznych lusterek?
(pomijając aso!)

[ Dodano: 19 Gru 2007 07:18 ]
mwas napisał(a):
Tweetery w chwili obecnej zamontowałem w oryginalne miejsca, ale niestety trzeba będzie to zmienić Okazuje się, że otwory na nie są zbyt małe i część tweetera jest zasłonięta przez oryginalną osłonę. Zastosowałem więc rozwiązanie "tymczasowe", czyli tweeter przyklejony gluegun`em w odpowiednie miejsce, tak jak na zdjęciu poniżej.


a ja robie tak:

Image Image Image Image Image

:D

[ Dodano: 21 Gru 2007 23:34 ]
można prosić o informacje, które w drzwiach są "+", a które "-"?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73776 Wysłany: 22 Gru 2007, 01:27; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
Są miejsca na tweetery odpowiednie w naszych samochodzikach, ale są one bardzo, ale to bardzo ordynarne. Spójrzcie się w stronę dolnych rogów szyby. Tam w desce są takie jakby przykrywki z plastiku. Tam umieszczenie tweeterów pod odpowiednim kątem byłoby miodne :)

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #73813 Wysłany: 22 Gru 2007, 12:40; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Rejestracja: 21 Lip 2007,
Posty: 917
Dzięki!!! Na pewno chociaż część info przyda się na wiosnę bo teraz trochę zimno, a w garażu ogrzewania brak :E


Góra
 Profil  
 
 
 Post #74661 Wysłany: 26 Gru 2007, 13:07; 
 Temat postu:
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Miejscowość: dąbrowa górnicza
Rejestracja: 09 Gru 2007,
Posty: 53
niomi daron mas zracje ja jak montowalem car audio to wlasnie tam zamontowalem:-D wywiercilem dwie dziurki i wkrecilem tweeterki heheh pozdro

_________________
Moja złota strzalka:-D 1.2 8v rok 2000 :-P


Góra
 Profil  
 
 
 Post #75756 Wysłany: 31 Gru 2007, 13:13; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Grodzisk Maz.
Rejestracja: 28 Gru 2007,
Posty: 120
Wielkie dzieki.
Własńie wymontowalem te same powerbassy z tylniej półki i teraz wiem ze nie trzeba przerabiac boczkow zeby je włożyć.
Jeszcze raz wielkie dzieki. Więcej takich postów

[ Dodano: 31 Gru 2007 12:13 ]
Witam.
Właśnie zamontowałem Powerbassy bez wiekszych problemów.
Wystarczyło dociąc dystansy o grubości niecałego 1 cm oraz z kratki która jest odciać plastik od wewnetrznej strony ktory dociskał głośnik.
Czas jaki poświęcilismy na montaż to niecałe 1,5h. Zostało jeszcze tylko wyciac otwory na gwizdki w miejscu gdzie były stare gwizdki.

_________________
było
Fiat 126elx 24KM 1998r
VW Golf II 1.6 75KM 1991r
Fiat Uno 1.0 45KM 1998r
Fiat Punto 1.2 8v 60KM 2000r
jest
Nissan Almera 1.4 16v 87KM 1998r


Góra
 Profil  
 
 
 Post #92727 Wysłany: 17 Lut 2008, 11:53; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bartek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: dolnośląskie [D]
Miejscowość: z Wrocławia
Rejestracja: 24 Sie 2007,
Posty: 257
Kurde potrzebuje taki trojkacik do prawych drzwi w PII z reszna regulacja lusterek i miejscem na tweeter, bo mi pekl jak ostatnio wymienialem lusterko ;x
Jak to sie wogole nazywa i gdzie tego szukac bo na allegro do pII juz wszystkie przedmioty przeszukalem :D ?? HELP ?? :D

_________________
Nothing great ever comes without a sacrifice


Góra
 Profil  
 
 
 Post #93591 Wysłany: 18 Lut 2008, 18:36; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: okolice Słupska
Rejestracja: 20 Lis 2007,
Posty: 405
bardzo fajny opisik :) To sie nazywa dobrze wykonana robota :mrgreen: Jakiej mocy masz ten zestawik ?

_________________
PUNTO MKI 1.1 -> 99 r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #119879 Wysłany: 28 Kwi 2008, 20:45; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kluczbork
Rejestracja: 10 Mar 2008,
Posty: 7
ja kable napieciowe ciagnalem oba spod akumulatora, tez lewa strona i wyszedlem w tym miejscu gdzie jest naciagacz do pasow tylnich lewych,
a jesli chodzi o kabel audio to idzie dokladnie po drugiej stronie auta, tez pod progami, ale nie udalomi sie go z prawej strony do gory wciagnac, wiec przelozylem go za panelem centralnym i wciagnalem go od lewej strony - teraz mam jedynie problem z tym kablem -

nie kupujcie do radia kabli chinch - chinch bez chociaz jednej koncowki katowej do kropki :(
mi sie nie miesci i radio sie nie zatrzasnelo w mocowaniach i mozna je latwo ukrasc...

moglbys zrobic zdjecie i opisac w ktorym miejscu dokladnie sie dostales do komory silnika z kablami napieciowymi?

@AMWAS - nie lepiej by bylo przymocowac wzmacniacz w pozycji poziomej? - kabel by tak nie odstawal i mi sie wydaje ze lepiej by to wyglądało,

praca wymaga troche poswiecenia czasu - ale za to mozna pomoc bardzo innym tworzac taki ladny manual ;D

_________________
Złota Szczała - Fiat Punto 1.2 8V 2000r 170tys ( poprawna pisownia :P )
Niebieski Obłoczek - Fiat Bravo 1.9MultiJet 120 KM 255NM - Pakiet: Emotion, kwiecien '07 ( nawet nie wiesz kiedy zniknie :P )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120508 Wysłany: 30 Kwi 2008, 15:31; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Warszawa
Rejestracja: 21 Paź 2007,
Posty: 965
KluKoks napisał(a):
nie kupujcie do radia kabli chinch - chinch bez chociaz jednej koncowki katowej do kropki
mi sie nie miesci i radio sie nie zatrzasnelo w mocowaniach i mozna je latwo ukrasc...

mi na prostych bezproblemowo się udało, a miejsca jest jeszcze tyle, ze musiałem odtaczać nowy bolec, bo fabrycznego sporo brakowałe (a kulawo było jak radyjo wisiało bez tylnego podparcia! :()!! :o


Góra
 Profil  
 
 
 Post #120620 Wysłany: 30 Kwi 2008, 20:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
w sumie to zależy od producenta każdy ma inne długości obudowy radia :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137174 Wysłany: 20 Cze 2008, 22:39; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kętrzyn
Rejestracja: 15 Cze 2008,
Posty: 5
Powiedzcie mi jakie dokladnie kable kupic zeby bylo wszystko dobrze

_________________
PUNTO 1.2 8v POWER


Góra
 Profil  
 
 
 Post #137340 Wysłany: 21 Cze 2008, 19:17; 
 Temat postu:
Offline
Sympatyk kropek

Miejscowość: Kluczbork
Rejestracja: 10 Mar 2008,
Posty: 7
kable zasilace minimalnie 6mm2 zalecane 10mm2 - zaleznie od mocy wzmacniacza,
ogolnie jesli chodzi o nie to najlepiej podlaczyc oba pod akumulator z przodu czyli wtedy 2x6metrow ( 5m czasem wystarczy ale przy 6 metrach jest wieksza mobilnosc wzmacniacza w aucie )

dodatkowo potrzebny bedzie bezpiecznik dobrany pod moc wzmacniacza ( sumuje sie moc bezpiecznikow we wzmacniaczu - u mnie 2x30A = 60Amper ) BEZPIECZNIK MUSI BYC PODLACZONY POD KABEL PODŁĄCZONY POD PLUS OD AKUMULATORA - KONIECZNIE MUSI BYC TO POD MASKA

kabel audio od radia - podwojny chinch x podwojny chinch - najlepiej z kablem sterującym ( wtedy wzmacniacz wlacza sie tylko z radiem i nie rozladowuje niepotrzebnie akumulatora )
dlugosc - u mnie 5 metrow wyszlo na styk ( kable audio prowadzilem przez boczki auta a nie jak niektorzy pod recznym )

no i kable glosnikowe - zalezy do jakiej mocy, gdzie bedzie glosnik napedzany tym wzmacniaczem itd...

_________________
Złota Szczała - Fiat Punto 1.2 8V 2000r 170tys ( poprawna pisownia :P )
Niebieski Obłoczek - Fiat Bravo 1.9MultiJet 120 KM 255NM - Pakiet: Emotion, kwiecien '07 ( nawet nie wiesz kiedy zniknie :P )


Góra
 Profil  
 
 
 Post #138558 Wysłany: 26 Cze 2008, 08:30; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Dzierżoniów
Rejestracja: 16 Sie 2007,
Posty: 125
SUPER! Własnie jestem na tym samym etapie i przyznam szczerze, ze gdybyś nie pokazał, że przez ta kostkę da rady puścić przewody, to bym nie uwierzył... :D W moim przypadku cięzko było je przepchać, ale się udało.

Mam pytanko. Ja wygłuszam dzrzwi matą STP, która jest zdecydowanie grubsza, ale przy tym cięższa od dekarskiej, paczka waży ok. 3,5kg. Czy orjentujecie się jakie obciążenie drzwi, zawiasy MK2 są w stanie wytrzymać?

http://www.webgrafika.pl/audio/102_7383.jpg

_________________
RALLYMANIAK !!!
Punto 2000r, Iveco EuroTech 2000r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #191726 Wysłany: 19 Lis 2008, 18:52; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 24 Paź 2007,
Posty: 204
A ja mam takie pytanie, jak wymontować standardowe radio blaupukt gdzie trzeba podwazyć czy coś?
Proszę o pomoc nie chciał bym niczego zepsuć!
Pozdrawiam.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233675 Wysłany: 28 Mar 2009, 20:17; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Poznań
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 639
ja zastanawiam sie czy nie zrobic w tylnich dzwiach okienka z MDFu i tak nie walnac rownież glosnikow tylko ze ja mam reczne podnoszenie szyby i obawiam ze nie bedzie jak kabli tamtendy puscic ( z wewnatrz dzwi do wewnatrz samochodu ) albo kupic gotowe plastiki ze zrobionym takim bajerem ;P praktykował juz ktos to ??

_________________
"Prędkość nie zabija, ale nagłe zatrzymanie z dużej prędkości moze spowodować śmierć" J. Cralson

Moje obecne Punto - topic24359.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #233887 Wysłany: 29 Mar 2009, 00:38; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr

Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 19 Maj 2007,
Posty: 141
sa przelotki miedzy drzwiami i wnętrzem jak masz centralny zamek jak nie masz to można takie coś kupić i w żadnym kropku nie ma podnoszonych szyb tylnych elektrycznie :(


Góra
 Profil  
 
 
 Post #247727 Wysłany: 30 Kwi 2009, 21:32; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
mwas - mam pytanie. Jak przykręciłeś dystanse do drzwi?

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280692 Wysłany: 19 Sie 2009, 21:04; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
DaRoN, najmocniej przepraszam, że dopiero teraz piszę, ale byłem trochę nieobecny na forum...
Jeśli jeszcze ta wiedza jest komuś potrzebna, to dystanse przytwierdzałem po prostu przez przewiercenie dodatkowych otworów w basze drzwi. W to weszły trochę dłuższe śruby, którymi przez otwory w dystansach (również nawiercone w odpowiednich miejscach) elegancko dało się je skręcić.

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280751 Wysłany: 20 Sie 2009, 00:00; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Miejscowość: Cracovia
Rejestracja: 09 Mar 2007,
Posty: 495
A nie boisz się w tym miejscu, że Ci gnić zacznie konstrukcja drzwi?

_________________
Fiat Punto 1.2 ELX @ 60KM - napędzany Shell VPower Racing


Góra
 Profil  
 
 
 Post #280815 Wysłany: 20 Sie 2009, 12:08; 
 Temat postu:
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Maciek
Samochód: Linea
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk
Rejestracja: 03 Kwi 2007,
Posty: 359
Hehe... teraz już się nie boję, bo auto niestety zmieniłem ;) Ale z tego co pamiętam, to dość sensownie to było zabezpieczone, nie podejrzewam, żeby zaczęło się tam coś babrać.

_________________
Aktualnie:
Fiat Linea Dynamic 1.4 8V '2007

Poprzednio:
Punto II S 1.2 8V '2000
W niektórych kręgach zwany TEODOREM :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 39 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO