|
Obecny czas: 21 Wrz 2024, 02:56
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
Seba3d |
#69622 Wysłany:
04 Gru 2007, 20:23; Temat postu: Nadkola tylne [montaż, czy warto? na co zwrócić uwagę?] |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 56
|
Mam problem ostatnio kupiłem tylne nadkola do P II tylko nie mam pojecia jak je zamocować nie sa oryginalne zaplacilem za nie 25 zl . W zwiaku z tym ma ktos moze cos takiego ???jak to sie sprawdza??? i jak to zamontowac???
Wiem ze taki temat był poruszany ale zanlazelem tylko do PI
_________________ Ja i mój tygrys w KROPKI
|
|
Góra |
|
|
|
|
koss |
#69623 Wysłany:
04 Gru 2007, 20:24; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: ST _ _ _ _ _ Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 448
|
Ja mam ale instalowałem w aso, 8 dych za calosc i po bólu...a czy sie sprawdzają ? No pewnie przecież po to sie je zakłada:)
_________________ -==Grafit Dynamic GP 1,4 8v-jet ==-
http://fiatpunto.com.pl/topic17823.html
|
|
Góra |
|
|
abel |
#69645 Wysłany:
04 Gru 2007, 21:20; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
zakładałem sam nadkola na tył .Jeżeli kupiłeś do tego modelu tj ilość drzwi ,to wszystko powinno pasować .Jak pamiętam zdejmowałem koło do tej operacji dalej prosta sprawa jest jedna czy dwie nakrętki .Poradzisz
|
|
Góra |
|
|
Seba3d |
#69658 Wysłany:
04 Gru 2007, 22:02; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 56
|
No to musze poprubować je założyć
A nie obciera wam koło o nadkole . Bo też słyszałem takie opinie ze przy zaladowanym samochodzie do czegos takiego dochodziło
_________________ Ja i mój tygrys w KROPKI
|
|
Góra |
|
|
koss |
#69661 Wysłany:
04 Gru 2007, 22:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: ST _ _ _ _ _ Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 448
|
U mnie coś takiego nie występuje - nadkola oryginalne i mam nadzieje że przy oponach 185 też nie będzie problemu
_________________ -==Grafit Dynamic GP 1,4 8v-jet ==-
http://fiatpunto.com.pl/topic17823.html
|
|
Góra |
|
|
janusz_w |
#69770 Wysłany:
05 Gru 2007, 11:47; Temat postu: nadkola |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Janusz
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Dynamic
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Andrychów Rejestracja: 26 Cze 2007, Posty: 26
|
Ja w swoim kropku założyłem nadkola po konserwacji podwozia. Przy oponach 185/60 R14 (letnich) w lewym nadkolu przy dużym obciążeniu koło tarło i trze (wyjadzy na wakacje pełne obciążenie) mimo modyfikacji kształtu nadkola
|
|
Góra |
|
|
Adi89 |
#69803 Wysłany:
05 Gru 2007, 15:11; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 25 Sie 2007, Posty: 58
|
janusz_w mam to samo, założyłem ostatnio nadkola przed zima przy takich samych oponach tylko że zimowych i też mi trze.
_________________ Punto II 2001 1,2 8V SX
Fiat Fiorino 2008 1.4
|
|
Góra |
|
|
Seba3d |
#70281 Wysłany:
07 Gru 2007, 01:00; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
Miejscowość: Chorzów Rejestracja: 01 Paź 2007, Posty: 56
|
Znajomy wsadził 15 i bez natkali mu tarły musiał przerabiac caly tył
_________________ Ja i mój tygrys w KROPKI
|
|
Góra |
|
|
Adi89 |
#70378 Wysłany:
07 Gru 2007, 18:29; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 25 Sie 2007, Posty: 58
|
|
Góra |
|
|
abel |
#70411 Wysłany:
07 Gru 2007, 20:49; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
Adi89 napisał(a): Wie może ktoś co zrobić zeby nie tarło ??
ja wiem , można malutkie kółka założyć np 13" do tego opony o niskim profilu i nikogo ani niczego w bagażniku i na tylnej kanapie nie wozić
. albo sprężyny wymienić na sztywniejsze
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#70414 Wysłany:
07 Gru 2007, 21:09; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
abel napisał(a): Adi89 napisał(a): Wie może ktoś co zrobić zeby nie tarło ?? ja wiem , można malutkie kółka założyć np 13" do tego opony o niskim profilu
Takie 175/50R13 byłyby OK!
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
Adi89 |
#70484 Wysłany:
07 Gru 2007, 23:25; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 25 Sie 2007, Posty: 58
|
a same sprężyny wystarczy wsadzić sztywniejsze ??? Bez zmiany opon ?
_________________ Punto II 2001 1,2 8V SX
Fiat Fiorino 2008 1.4
|
|
Góra |
|
|
esio88 |
#99054 Wysłany:
04 Mar 2008, 17:00; Temat postu: |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 21 Paź 2007, Posty: 14
|
miałem ten sam problem z tarciem. Po kupnie autka w salonie przy dużym obciążeniu, okazało się, że ocierają. Jednak udałem się do ASO i stwierdzili, że nadkola nie były oryginalne. Zaontowali mi nowe, koszt w sumie to coś koło stówki. Ale teraz już nie ocierają
_________________ puntoII, 1.2 8v
|
|
Góra |
|
|
Adi89 |
#108495 Wysłany:
27 Mar 2008, 18:26; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 25 Sie 2007, Posty: 58
|
Panowie i Panie, załozyłem ostatnio opony letnie i nadal kolo trze Ale u mnie sa wsadzone jakieś niższe sprężyny.
I teraz mam takie pytanie: Czy jak wsadze wysokie sprężyny(takie jak od nowości) przestanie mi obcierać ??
_________________ Punto II 2001 1,2 8V SX
Fiat Fiorino 2008 1.4
|
|
Góra |
|
|
wlodwoz |
#108496 Wysłany:
27 Mar 2008, 18:31; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
Miejscowość: Bielsko-Biala Rejestracja: 29 Wrz 2007, Posty: 144
|
Założyłem. Tarło. Mój mechanik, który robił konserwację powiedział że to bez sensu. Wyrzuciłem i nic się nie dzieje. Gruba warstwa środka konserwującego jest równie skuteczna.
[ Dodano: 27 Mar 2008 18:31 ] PS. Mam taki sam kolor
|
|
Góra |
|
|
Nicks0n |
#108497 Wysłany:
27 Mar 2008, 18:34; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gdańsk Rejestracja: 24 Sie 2007, Posty: 474
|
to sprytnie, bo mi 17" obcierają dopiero z załadowanym tyłem
na zimówkach (14" - opona standardowa) nie było żadnych problemów --> zawieszenie 100% seria
_________________ www.nikodemczaja.pl
|
|
Góra |
|
|
drmartin |
#108515 Wysłany:
27 Mar 2008, 19:40; Temat postu: |
|
|
Puntomaniak |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 18 Paź 2007, Posty: 71
|
Trze bo po prawej stronie jest wlew paliwa...
Trzeba odpowiednio wyprofilować nadkole...
nadkole profilujemy poprzez nagrzanie go i ugniatanie
po za tym FIAT nie produkuje nadkoli na tył do Punto II z tego co się orientuje więc wszystkie nadkola nawet kupione w ASO to rękodzieło i nie muszą idealnie pasować...
Ja zakładałem w ASO pan mi ładnie wyprofilował i nic nie trze...
Pozdrawiam...
_________________ Był czerwony, jest niebieski, ale też go kochamy...
Zapraszam: http://blog.lorki.pl
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#224732 Wysłany:
03 Mar 2009, 17:54; Temat postu: Nadkola tył |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Cześć. Zakładał ktoś może w swoim kropku nadkola do tyłu? Jakieś sugestie, wrażenia etc? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z góry dzieki za wszystkie rady Pozdrawiam!
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#224735 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:02; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Ja posiadam takowe chyba 25 zl za jedno dałem spasowały, bez docinania, bez wyginania, naciagania czy jakichkolwiek innych modyfikacji mało widoczne
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#224737 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:07; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
Pawcio |
#224741 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 12 Lip 2007, Posty: 142
|
Cześć, o porządnym wyczyszczeniu i zakonserwowaniu przed założeniem nadkoli chyba nie trzeba wspominać, ale pamiętaj abyś dobrze zabezpieczył otwory, które wywiercisz w blasze w celu dopasowania i umocowania nadkola. Zalecane jest także zdemontowanie wlewu paliwa i usuniecie całego błota które się zgromadziło nad i na wlewie
_________________ Zawsze i wszędzie Puntem wozić się będę!
Punto mk I, 1.1 SX, 55 KM, 98r.
VW Golf mk III 1.6
|
|
Góra |
|
|
Kroolu |
#224742 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:10; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Gliwice / Kraków Rejestracja: 06 Maj 2008, Posty: 233
|
Nom dokładnie takie
Zakładając przykładasz do rantu karoserii...mocując ja na blachowkretach z reguły tj tak mocuje wiekszość bo nie ma sie o co obawiać, niektórzy na nity, a niektorzy staraja sie zalozyc nadkole na ten rant i przykleic na kleju do szyb
_________________ Moc jest Bogiem, Prędkość nałogiem, Nitro zabawą a Turbo podstawą...
...Fiat Punto Sporting 1,2 16V...
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#224743 Wysłany:
03 Mar 2009, 18:13; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
LAU1976 |
#225772 Wysłany:
06 Mar 2009, 18:35; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Norbert
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Warszawa Rejestracja: 02 Paź 2007, Posty: 495
|
Pawcio napisał(a): Zalecane jest także zdemontowanie wlewu paliwa i usuniecie całego błota
Dużo jest z tym roboty i co konkretnie trzeba zdemontować? I jak usunąć to błoto? Bo jak czasami zaglądam u siebie, to takie kilkuletnie zaschnięte nie wygląda na takie co się podda bez walki .
_________________ LAUPUNKT 2 1.2 8V * 60KM * 2002 * 5D * >165tys km*
|
|
Góra |
|
|
Pawcio |
#226012 Wysłany:
07 Mar 2009, 17:33; Temat postu: |
|
|
Puntoświr |
|
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 12 Lip 2007, Posty: 142
|
LAU1976 napisał(a): Pawcio napisał(a): Zalecane jest także zdemontowanie wlewu paliwa i usuniecie całego błota Dużo jest z tym roboty i co konkretnie trzeba zdemontować? I jak usunąć to błoto? Bo jak czasami zaglądam u siebie, to takie kilkuletnie zaschnięte nie wygląda na takie co się podda bez walki .
Czesc , nie wiem jak jest w P.II, ale prawdopodobnie pod klapką wlewy masz 4 śrubki. musisz je odkręcić. Na dole przy baku cała rura wlewowa jest zamocowana na metalową opaskę. Podczas montażu musisz zaopatrzyć się w nową opaskę bo stara może byc skorodowana. Mocno zaschnięte błoto? jak u siebie ruszyłem to całe błoto myjką ciśnieniową to ukazał się bardzo nie miły widok rdzy. Myć możesz także wężem ogrodowym z odpowiednią końcówką, też dobrze wymyjesz. Nic dodać nic ując umyć musisz bo razem z tym błotem zalega tam sól
_________________ Zawsze i wszędzie Puntem wozić się będę!
Punto mk I, 1.1 SX, 55 KM, 98r.
VW Golf mk III 1.6
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|