|
Obecny czas: 26 Kwi 2024, 16:21
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
8850 |
#738933 Wysłany:
02 Sie 2014, 23:01; Temat postu: Jak działa i zachowuje się podciśnienie w silnikach fiata? |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Cześć. Czy ktoś może mi wyjaśnić jak działa podciśnienie i co jest dokładnie w instalacji samochodowej, do czego służy, jak to przebiega. I jakie to ma odniesienie do instalacji LPG II generacji czyli tej najbardziej popularnej. Czy jest to skorelowane z obrotami silnika czy numerem biegu? Czy podciśnienie rośnie jak obroty wzrastają, czy to jest liniowe zachowanie? Rozumiem też że większe podciśnienie to większa dawka paliwa a czy to jest zależne od obciążenia motoru (jazda pod górę)?
|
|
Góra |
|
|
|
|
PawełG |
#738952 Wysłany:
03 Sie 2014, 10:08; Temat postu: Re: Jak działa i zachowuje się podciśnienie w silnikach fiat |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Witaj. Podciśnienie występuje podczas pracy silnika w układzie dolotowym. Na wolnych obrotach jest to około 350mBar. Podczas raptownego wciśnięcia pedału gazu "do deski" z niskich obrotów podciśnienie spada, wartość ciśnienia wynosi niemalże tyle co ciśnienie atmosferyczne, czyli około 1000mBar. Podczas jazdy podciśnienie zwiera się w zakresie właśnie od tych 350mBar do 1000mBar. I tutaj wszystko zależy od obciążenia silnika. Przyspieszanie na wysokim biegu (np. wyprzedzanie z 4) z niskich obrotów powoduje że podciśnienie kieruje się w stronę wartości 1000mBar. Ogółem im delikatniej się jeździ, tym podciśnienie bardziej zbliżone do wartości z biegu jałowego. Polecam zapoznać się z zasadą działania podciśnieniowego ekonometru samochodowego, rozjaśni to zagadnienie. Dobra, mówiłem o sytuacji w dolocie, czyli przestrzenią między przepustnicą a zaworami dolotowymi w głowicy. Teraz o LPG i mieszalniku, tutaj polecam zapoznać się z zasadą działania zwężki Venturiego. Jedno z drugim ma wspólnego tyle że: im większe podciśnienie w dolocie(czyli im bardziej zbliżone do wartości atmosferycznego 1000mBar) tym większy przepływ powietrza przez zwężkę (mieszalnik, mikser), co powoduje zwiększenie podciśnienia na zwężce i większe odchylenie membrany w reduktorze=większa ilość gazu zassana do silnika. Bieg jałowy-podciśnienie na zwężce niższe, mniejsze odchylenie membrany w redukt.-mniejsza ilość gazu zassana przez silnik.
PS: Jeszcze co do podciśnienia w dolocie i hamowaniu silnikiem-wtedy podciśnienie jest niższe niż na biegu jałowym, ale też zależy od obrotów silnika w danym momencie.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
8850 |
#738966 Wysłany:
03 Sie 2014, 11:37; Temat postu: Re: Jak działa i zachowuje się podciśnienie w silnikach fiat |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Chrzanów Rejestracja: 08 Maj 2012, Posty: 371
|
Dziękuję PawełG za wyjaśnienie działania takiego układu, i duży szacun za wiedzę bo właśnie mało kto wie jak działa to podciśnienie a w wielu autach to bardzo ważna i zapominana rzecz. - stąd marudzenie że auto za dużo spala. Przeczytałem też zaproponowane przez Ciebie tematy pokrewne to ciekawe.
Zastanawiam się nad hamowaniem silnikiem w instalacji gazowej II generacji. Mam załączoną tam opcję cutoff czyli powinno to działać tak jak na benzynie. Jeśli jadę np. 60 km/h mam wbity bieg 5 i powiedzmy 2500 obr/min, zbliżam się do świateł, wytracam prędkość, redukuję biegi na III, potem II oczywiście nie dodając gazu, to wówczas otrzymuję obroty rzędu 3000-3500 /min. Zatem jak przypuszczasz jak wówczas zachowuje się podciśnienie, czy jest niższe nadal od biegu jałowego? Szkoda że nie mam ekonometru w samochodzie wtedy mógłbym odpowiedzieć sobie na pytanie.
A czy w instalacjach gazowych IV generacji LPG czy np. w dieslach wyprodukowanych po np.2000 roku już podciśnienie nie ma takiego znaczenia jak w naszych puntach?
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 3 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|