|
Obecny czas: 25 Kwi 2025, 05:08
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
FlaQ93 |
#741875 Wysłany:
30 Sie 2014, 12:40; Temat postu: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Paź 2013, Posty: 11
|
Witam. Od jakiegoś czasu pokazuje mi się komunikat: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego proszę zatrzymać pojazd i wyłączyć silnik". Czytałem po innych forach, że może to być wina akumulator. Aku zmieniony, ładowanie sprawdzone i nic. Zmieniałem też czujnik temperatury w obudowie termostatu, ale to też nic nie dało. Zastanawiam się czy jest może gdzieś sprytnie ukryty drugi czujnik... Jeśli ktoś ma jakiś pomysł lub miał podobny problem to proszę o pomoc. PS Moje autko: Fiat Grande Punto 1.2 8v 2006r.
|
|
Góra |
|
 |
|
|
abel |
#741884 Wysłany:
30 Sie 2014, 16:49; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
Podokrecaj klemy akumulatora , sprawdź przewód masy idący na skrzynie biegów. Czy np po jeździe ja zgasisz i zaraz uruchomisz silnik to pojawia się ten komunikat?
|
|
Góra |
|
 |
FlaQ93 |
#741902 Wysłany:
30 Sie 2014, 20:28; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Paź 2013, Posty: 11
|
Wszystko jest w jak najlepszym porządku. Komunikat pojawia się za każdym razem. Jak odpalam bez czekania aż zgasną kontrolki komunikat się nie pojawia. Boje się, że pada elektronika i trzeba będzie pruć całą wiązkę i sprawdzać kabelki po kolei ;/ A może jest gdzieś drugi czujnik temperatury cieczy chłodzącej, zawiadujący wskaźnikiem na desce rozdzielczej lub włącznik termiczny lampki przegrzania?
|
|
Góra |
|
 |
kamaro |
#741938 Wysłany:
31 Sie 2014, 12:24; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: marek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 69KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 28 Paź 2011, Posty: 6
|
Mialem to samo.AKUMULATOR.PoZdRo.
|
|
Góra |
|
 |
FlaQ93 |
#744876 Wysłany:
26 Wrz 2014, 09:20; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Sympatyk kropek |
Imię: Mateusz
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 12 Paź 2013, Posty: 11
|
Okazało się, że uszkodzony jest przewód masy. Dzięki za pomoc Abel 
|
|
Góra |
|
 |
irqus |
#817005 Wysłany:
29 Gru 2016, 08:12; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Forumowicz |
Imię: Irek
Samochód: Croma
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Województwo: małopolskie [K]
Rejestracja: 29 Gru 2016, Posty: 1
|
Witam. nie posiadam punto ale cromę 150 w JTD i borykam się z tym samym problemem tyle że nie pali wogóle w zimie. FlaQ93 powiedz który przewód masowy był u Ciebie uszkodzony?
|
|
Góra |
|
 |
marwooj |
#817611 Wysłany:
11 Sty 2017, 08:10; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 84
|
U mnie to samo, GP 1.4 8V, akumulator sprawny, co można sprawdzic jeszcze?
|
|
Góra |
|
 |
krowka |
#817646 Wysłany:
11 Sty 2017, 18:53; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Ekstremista |
 |
Imię: Marek
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Toruń Rejestracja: 13 Cze 2007, Posty: 1614 Pomógł: 9
|
Do sprawdzenia napięcie ładowania bez i z obciążeniem. Jeśli pod obciążeniem wyjdzie źle, to przewód masowy albo alternator. Jeśli parametry będą dobre, to może być winny rozrusznik, może być upływ prądu. Równie dobrze może być za mały prąd rozruchowy akumulatora, trzeba sprawdzić spadek napięcia podczas uruchamiania silnika.
_________________ FIAT 500X Lounge 2016 brązowy magnetico, 1.4 MultiAir II Turbo 140KM FIAT Grande Punto Emotion 2007 czarny crossover, 1.4 8V 77KM - był od 29.05.2007 do 03.03.2024 FIAT UNO 1993 45 MKII czerwona strzała - był Peugeot 206 Pop Art 2005 1.4 8V 75KM - żonkowóz - był
|
|
Góra |
|
 |
marwooj |
#817704 Wysłany:
12 Sty 2017, 18:43; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 84
|
A można do tego auta zapakować wieksz akumulator, tak 60AH, alternator da radę załadować?
|
|
Góra |
|
 |
Fasola |
#817738 Wysłany:
13 Sty 2017, 14:01; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
 |
Samochód: Abarth Punto Evo
Silnik: 1.4 16V 165KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Bielsko-Biała Rejestracja: 28 Lip 2012, Posty: 97 Pomógł: 1
|
No nie wiem czy nie za duży 64ah mam w dieslu 1.9
|
|
Góra |
|
 |
marwooj |
#817742 Wysłany:
13 Sty 2017, 17:05; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 84
|
Generalnie sprawdzałem ten akumulator i lądowanie i Pan stwierdził że jest ok. Trochę głupio wymienić aku i mieć nadal taki sam problem.
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#817807 Wysłany:
14 Sty 2017, 23:11; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Na 98% gdzieś jest brak masy. Szukałbym problemu na silniku. Ja na forum kłóciłem się pół roku, ze wszystko mam ok, a gdy szarpnąłem za przewód masowy silnika to urwał się, prowizorycznie go docisnąłem na krótko w miejscu w któryms ię urwał i żadne komunikat już się nie pojawił.
|
|
Góra |
|
 |
marwooj |
#817827 Wysłany:
15 Sty 2017, 10:23; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 84
|
Czy ten przewód można prze testować multimetrem czy tylko fizyczne za uszy?
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#817861 Wysłany:
15 Sty 2017, 18:46; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
|
Góra |
|
 |
marwooj |
#817984 Wysłany:
17 Sty 2017, 19:24; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 84
|
A to jak jest urwany to auto nie powinno zupełnie nie działać?
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#818000 Wysłany:
17 Sty 2017, 21:08; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
Bywa tak że wisi na kilkunastu miedzianych drucikach których jest zbyt mało na przesył dość dużego prądu pobieranego przez rozrusznik .
|
|
Góra |
|
 |
marwooj |
#818015 Wysłany:
18 Sty 2017, 07:36; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntomaniak |
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: dolnośląskie [D]
Rejestracja: 29 Gru 2009, Posty: 84
|
OK, rozumiem czyli multimetrwm tez powinno się to dać sprawdzić , zasięgnę info u elektryka.
|
|
Góra |
|
 |
abel |
#818020 Wysłany:
18 Sty 2017, 10:30; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
Samochód: Inny Fiat
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Emotion
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: ełk Rejestracja: 12 Cze 2007, Posty: 574 Pomógł: 18
|
Przepływającego prądu rzedu około 75 A zwykłym miernikiem nie zmierzysz . A rezystancja drutu miedzianego czy będzie miał 1mm2 czy 100mm2 się nie zmieni . W twoim przypadku zacząłbym od naładowania akumulatora . Ja do swojego auta wstawiłem większy 55Ah . Co prawda auto pokonuje krótkie dystanse , są częste uruchomienia silnika tak że bilans energetyczny wychodzi mu niekorzystnie , dlatego od czasu do czasu na kilka godzin zimą podłączam go pod prostownik . Zimą przy około -10 stC sprawność nowego akumulatora 70% .
|
|
Góra |
|
 |
Złośnik |
#818024 Wysłany:
18 Sty 2017, 13:24; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 12 Mar 2016, Posty: 414 Pomógł: 3
|
Możesz też sprawdzić inaczej - po kilkukrotnym uruchomieniu silnika warto chwycić za jedną część przewodu, a potem za drugą, jak wyczujesz, że jest gorący lub w którym miejscu to będziesz też wiedział gdzie szarpnąć za przewód.
|
|
Góra |
|
 |
lajosz |
#818035 Wysłany:
18 Sty 2017, 19:22; Temat postu: Re: "Nadmierna temperatura płynu chłodniczego..." |
|
 |
Puntoświr |
 |
Imię: Krzysztof
Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 11 Sie 2012, Posty: 155 Pomógł: 10
|
marwooj napisał(a): Czy ten przewód można prze testować multimetrem czy tylko fizyczne za uszy? Zwykłym można zmierzyć spadek napięcia na połączeniach . Na pracującym silniku włączasz wszystkie odbiorniki prądu (światła , dmuchawa , ogrzewanie tylnej szyby ...) . Miernik ustawiasz na zakres np: 2V prądu stałego. Trzy pomiary : 1. jeden koniec do obudowy silnika drugi do karoserii ( elementu nielakierowanego ) 2. jeden koniec do obudowy silnika drug do słupka minus akumulatora 3. jeden koniec do słupka minus akumulatora drugi do karoserii Spadek napięcia powinien być mniejszy od 0,2V ( idealnie mniejszy od 0,05V )
|
|
Góra |
|
 |
|
Strona 1 z 1
|
[ 20 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|