You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 14:46

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #741987 Wysłany: 31 Sie 2014, 22:32; 
 Temat postu: Wymiana rozrządu punto 1.2 16v
Offline
Puntoświr

Imię: Czesław
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Lubliniec
Rejestracja: 13 Kwi 2008,
Posty: 3103
Pomógł: 50
Wymiana jest trochę bardziej kłopotliwa niż w punto I 8 zaworowej, ale do opanowania.
Nie potrzeba żadnych specjalnych przyrządów do blokowania rozrządu.
Potrzeba natomiast kluczy nietypowych.
Przystępujemy do pracy. zaczynamy od odkręcenia filtra powietrza, zrzucamy górną osłonę paska, zrzucamy pasek alternatora, zdemontować nadkole.
Następnie należy podstawić podpórkę pod silnik, ponieważ musimy wymontować mocowanie silnika do nadwozia.
Załącznik:


Wspornik do głowicy przykręcony jest na 6 śrubach, z których jedna jest idealnie na środku i nieżle sie nagimnastykujemy, aby ją wykręcić.
Następnie odkręcić dolną osłonę paska i zdemontować koło pasowe paska alternatora. Pamiętamy,że koło ma malutki bolec ustalający. Uwaga, na kole zaznaczony jest punkt [ zapomniałem zrobić zdjęcie, ale można skorzystać z google i poszukać manuala], który służy do ustawienia rozrządu przed wymianą.
Przystępujemy do ustawienia położenia rozrządu
- należy wykręcić śrubę, gdzie zakłada się blokadę wałka rozrządu. Ja użyłem imbusa i to wystarczy
Załącznik:


Zablokowałem w ten sposób wałek rozrządu.
Wspomniany wyżej punkt na kole pasowym musi być ustawiony na przeciw czujnika obrotów, od strony alternatora.
Jeżeli mamy tak ustawiony rozrząd, to znaczymy dodatkowo:
-miejsce położenia wałów
-znaczymy ustawienie na kole zamachowym
-znaczymy również położenie paska rozrządu na kolach pasowych.
Załącznik:

Załącznik:


Po zdjęciu paska cechy nanosimy na nowym pasku, co jest bardzo pomocne przy jego zakładaniu.
Wtedy nie ma mowy o jego przesunięciu.
Zakładamy nowy pasek, rolkę, ewentualnie pompę.
Sprawdzamy wszystkie znaki.
Rolka powinna być w taki sposób naciągnięta, aby te nacięcia się pokryły
Załącznik:


Zdejmujemy blokadę i kręcimy wałem kilka razy. Jeżeli nic nie blokuje to próbujemy odpalić silnik.
Podczas wymiany paska wymienilem również simering wału. Zrobiłem sobie blokadę walu, przy której śruba odkręciła się bez problemów. Przed zakręceniem pokryłem śrubę klejem do gwintów.
Załącznik:



Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1 post ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO