You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 18 Kwi 2024, 05:11

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #747398 Wysłany: 18 Paź 2014, 12:54; 
 Temat postu: Naprawa mechanizmu wycieraczek przednich - metoda nr.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
Dawno już na forum nie pisałem więc coś ode mnie ;)

Jako, że forumowicz niedziu już pokazał jak to zrobić w temacie http://fiatpunto.com.pl/topic4306.html, ja opiszę swoją metodę bez spawarki.

Demontaż i montaż podany jest w temacie z powyższego linku.

Pierwsze ramię spadało od 2009 roku kiedy poprzedni właściciel drutem związał mocowanie. Drugie spadło kilka dni temu, więc na przyszłość zabezpieczyłem wszystkie trzy trzpienie.

1. Napunktować trzpień.
2. Wywiercić otwór wiertłem 3,5mm na głębokość około 15mm.
3. Nagwintować gwintownikiem M4.
4. Przeczyścić i nałożyć dużo smaru na trzpień i mocowanie ramienia.
5. Wkręcić śrubę M4 z dużą podkładką i małym otworem. Jak ktoś nie posiada takich to należy dać dwie podkładki (mała i duża).


Załączniki:






_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24
Góra
 Profil  
 

 
 Post #747402 Wysłany: 18 Paź 2014, 13:58; 
 Temat postu: Re: Naprawa mechanizmu wycieraczek przednich - metoda nr.2
Offline
Przyjaciel
Awatar użytkownika

Imię: Dominik
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Active
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 25 Maj 2008,
Posty: 14377
Pomógł: 128
RafaelSaures, czy z dłuższą śrubą nie będzie problemu?
Wydaje mi się, iż takie rozwiązanie ma 3 wady:

- słabe dokręcenie (jedynie śrubokrętem),
- dokręcenie jednocześnie powoduje opór na ramieniu,
- w związku z dwoma powyższymi punktami istnieje realne ryzyko odkręcania się mocowania.

Od razu na myśl przyszło mi takie rozwiązanie (bazujące oczywiście na powyższym :)):

Nowe części:
- dłuższa śruba z łbem sześciokątnym,
- dwie nakrętki.

Na nową śrubę wkręcamy dwie nakrętki, a następnie dajemy podkładkę i całość przykręcamy.
Dwie nakrętki stanowią regulator docisku podkładki (nakrętka z kontrą). Umożliwia to pozostawienie określonego przez nas luzu na swobodny ruch ramienia.
Śruba z łbem sześciokątnym powinna umożliwić mocniejsze dokręcenie całości.

Plusy w stosunku do zaproponowanego rozwiązania:
- możliwość regulacji luzu na podkładce,
- mocniejsze dokręcenie blokady,
- znacznie mniejsze ryzyko odkręcenia.

Minusy:
- większa masa,
- nieznacznie większe koszty,
- brak 100% pewności, czy rozwiązanie zmieści się pod podszybiem - nie mam pod ręką samochodu, więc na szybko nie rzucę okiem.

Może tak? ;)

_________________
PII 1.2 16v 3D Active 2002r. 117 327 km GRIGIO STEEL
Gorąca Szesnastka Club


Góra
 Profil  
 
 
 Post #747418 Wysłany: 18 Paź 2014, 16:46; 
 Temat postu: Re: Naprawa mechanizmu wycieraczek przednich - metoda nr.2
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Rafał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Sound
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Toszek - Śląske
Rejestracja: 09 Maj 2010,
Posty: 632
domin45670 napisał(a):
- słabe dokręcenie (jedynie śrubokrętem)
Dokręciłem mocno. Uważam, że bardziej nie trzeba.
domin45670 napisał(a):
- dokręcenie jednocześnie powoduje opór na ramieniu,
Jaki opór? Ramie chodzi luźno jak palec w waginie starej baby :P
domin45670 napisał(a):
- w związku z dwoma powyższymi punktami istnieje realne ryzyko odkręcania się mocowania.
W praktyce się okaże ;)

domin45670 napisał(a):
RafaelSaures, czy z dłuższą śrubą nie będzie problemu?
Z prawej strony może być problem bo blisko blachy jest ramie dochodzi.

_________________
Image
Zapraszam do mojego projektu HHO
Projekt mojej bramy garażowej
Instalacja BRC Sequent 24


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 3 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO