You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 13:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #748217 Wysłany: 27 Paź 2014, 13:18; 
 Temat postu: Problemy z elektryką - potrzebna pomoc
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Witam.
Mam taką prośbę.
Czy może mi ktoś pomóc z samochodem. Otóż od jakiegoś czasu mam kilka problemów jak mniemam z elektryką (i nie tylko). Opiszę więc może każdy z nich.

:arrow: chyba najbardziej uciążliwy to to, że silnik mi gaśnie przy pierwszym odpaleniu. Za chwilkę usłyszę, że to normalne, bo idą mrozy itp, tylko rzecz jest inna. Gdyż jeśli samochód do końca jedzie na gazie (cały dzień jeżdżę na benzynie) to ten problem wystąpi z rana, bądź też po ostygnięciu silnika (np po 3-4 godzinach nie używania samochodu). Natomiast jeśli przed powrotem do domu przełączę z powrotem na benzynę to problem z rana w magiczny sposób znika. Znajomy mówił mi, że to sterownik gazu przeprogramowuje komputer od wtryskiwaczy i zuboża mieszankę. Czy może być to prawda :?: Jak to naprawić / usunąć :?:

:arrow: Kolejny mój problem dotyczy także LPG, ponieważ jadąc w trasie (bądź też w mieście) wyskakuje mi jakiś błąd, nie wiem jaki, gdyż moje LPG (niestety jakaś budżetowa wersja) od razu kasuje błędy silnika. W efekcie kiedy jadę na benzynie, bo np. wyjeżdżę cały gaz i w pobliżu nie ma stacji LPG silnik zaczyna mi się dławić, szarpać przy ruszaniu. Nie mogę ruszyć spokojnie bo silnik zdarza się że gaśnie, tylko muszę ruszać jak jakiś idiota chcący się ścigać spod świateł (a nie o to mi chodzi). Dlatego mam do was pytanie, czy da radę coś z tym zrobić :?: Przeprogramować sterownik, wymienić go,

:arrow: Kolejny z moich problemów także chyba ma jakieś magiczne korzenie. Gdyż ostatnio wracając do domu z trasy włączyłem dmuchawę na najwyższy bieg (na ekspresówce zaparowały mi szyby, a taka jazda przy tej prędkości nie jest chyba wskazana chociażby z powodu zdrowego rozsądku). Po przejechaniu kilku km zapala się CHECK ENGINE , więc się zatrzymałem sprawdzam olej, jakieś nagłe wycieki, itp i nic. Później włączyłem z powrotem nawiew (nie na full) i kontrolka się nie zapaliła, i tak przez następne 30km do czasu wyłączenia nawiewu. Także proszę o jakieś rady, jak się z tym uporać. Gaśnie także gdy zmieniam cyrkulację powietrza na wewnętrzną, bądź zmniejszam bieg np na 3.

:?: Następnie chciałbym się jakoś uporać z dmuchawą chłodnicy, która załącza się przy każdym zatrzymaniu, nawet jak na zewnątrz jest taka pizgawa, że wątpię aby silnik się tak nagrzał po staniu przez 10 godzin bez ruchu, po czy przejechaniu zaledwie 1-2km. Oraz wg mnie powiązanym ze wcześniej opisanym problemie z falującą wskazówką temp. silnika,

:arrow: Następny problem z tej długiej listy to problem z obrotami. Otóż zdarza się, że przy spokojnym ruszaniu cały samochód mi się trzęsie jak na jakieś karuzeli, obroty nagle spadają do 700-500 i tak się trzęsie do momentu osiągnięcia 1000 obr/min. Jak sobie z tym poradzić.


Czynności jakie wykonałem przy samochodzie:
:arrow: wymiana filtra powietrza (ok 3tys km wcześniej), powodem był olej znajdujący się w obudowie filtra jak i na samym filtru,
:arrow: wymiana cewek zapłonowych (miałem błąd z ECU dotyczący właśnie cewek i poszedłem tym tropem),
:arrow: wymiana kabli VN oraz świec zapłonowych (pomyślałem, że nie zaszkodzi po ponad roku bez wymiany),
:arrow: wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, przyznam, że odkąd mam ten samochód była to chyba największa z moich awarii (nie w sensie finansowym, gdyż uszczelka była tania a wymiana jej kosztowała mnie tyle, co przysłowiowa flaszka, oraz nie licząc części eksploatacyjnych, czyli płynów, klocków, tarcz itp a także mojej stłuczki która pochłonęła ode mnie tylko 500zł a także mój nowy termostat - wymieniony był dzień przed stłuczką - ale wg mechanika był sprawny po niej),

Błędy silnika jakie udało mi się zachować (wracając do domu specjalnie przejechałem 2-3 km na benzynie mimo całego tego szarpania itp, aby teraz mi się pokazały):
[CURRENT FAULT] C1100
[PENDING FAULT] C3000
P1170 - układ napędowy
P0351 - układ napędowy, Ignition Coil "A" Primary/Secondary Circuit <-dodam, że cewki były wymienione na produkt Magneti Marelli (i to właśnie ten błąd był przyczyną wymiany obu cewek na nowe - nie używane)

Jakieś pomysły jak rozwiązać powyższe problemy. Dodam tylko, że większość z nich występuje od długiego czasu i temp otoczenia nie ma tu wpływy, gdyż w lato przy największych upałach było to samo. Może poza przed ostatnim, gdyż dmuchawa w lato to nic dziwnego a kontrolka CHECK ENGINE nigdy się nie zapaliła.

Z góry dzięki za waszą pomoc...

[ Dodano: 27 Paź 2014 12: ]

Żadnych pomysłów / rad :?:

[ Dodano: 27 Paź 2014 13: ]

Dodam, że szukałem troszkę na temat tych błędów w sieci:
Jeśli chodzi o:
:arrow: C1100 - jest to błąd obwodu pompy ABS, wszystko fajnie, pięknie i w ogóle jasne, lecz problem jest jeden - otóż mój samochód nie posiada ABSu
:arrow: P0351 - błąd obwodu cewki zapłonowej - cewki (obie) były wymienione, także nie rozumiem, co ten błąd mi powoduje
:arrow: P1170 - ESO - Engine Shut Off Solenoid Fault - jeśli się mylę jest to błąd związany z elektromagnesem przy wyłączaniu silnika - cokolwiek ma to znaczyć
:arrow: C3000 - nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego błędu


Góra
 Profil  
 

 
 Post #748436 Wysłany: 27 Paź 2014, 14:59; 
 Temat postu: Re: Problemy z elektryką - potrzebna pomoc
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
Kremius napisał(a):
:arrow: C1100 - jest to błąd obwodu pompy ABS, wszystko fajnie, pięknie i w ogóle jasne, lecz problem jest jeden - otóż mój samochód nie posiada ABSu


a sprawdzałeś w eperze czy aby na pewno :?: może poprzedni właściciel go wymontował, albo zmienił coś, przez co teraz masz błąd.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748438 Wysłany: 27 Paź 2014, 15:08; 
 Temat postu: Re: Problemy z elektryką - potrzebna pomoc
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
A co to jest ten eper :?: Program do diagnostyki, czy coś innego :?:

A co z poprzednimi problemami :?: Próbowałem czegoś z sieci co nazywali adaptacją przepustnicy (odpięcie aku na 15min, podłączenie i odpalenie silnika bez dodawania gazu) mam nadzieje (bo na razie nie zauważyłem nic niepokojącego) że pomogło to na falujące obroty.

Czytałem także odnoście innego błędu (chyba C3000) i w samochodzie marki mazda (jeśli dobrze pamiętam) oznacza on błędną kalibracje dmuchawy chłodnicy bądź dmuchawy nawiewu. Być może u mnie oznacza to, to samo, gdyż wg mnie wytłumaczyło by to wyskakiwanie kontrolki check engine po włączeniu nawiewu na 4. bieg na dłuższy czas, bądź też załączanie się dmuchawy chłodnicy za każdym razem, jak tylko zatrzymam silnik, bądź zwolnię do bardzo małej prędkości..

Nadal też nie wiem, co może być przyczyną wyskakiwania błędu odnoście cewki zapłonowej. Takie pytanie jeszcze przy okazji czy powodem wyskakiwania tego błędu może być fakt, iż zapomniałem go wykasować po wymianie (nie twierdze, że tak jest, ale nie wykluczam też takiej możliwości).


Góra
 Profil  
 
 
 Post #748448 Wysłany: 27 Paź 2014, 16:33; 
 Temat postu: Re: Problemy z elektryką - potrzebna pomoc
Offline
Paparazzi

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Miejscowość: Gdańsk/Malbork
Rejestracja: 12 Sty 2009,
Posty: 3082
Pomógł: 17
eper to taki system fiata w którym można sprawdzić wszystkie części do samochodów (grupa fiat) jak i wersję swojego auta :)

Co do falujących obrotów to wyczyść przepustnicę.

_________________
Jest kraj, gdzie od wieków wolność ma barwę krwi
Jest miasto, magia dziejów w jego murach tkwi
Jest klub w tym mieście w barwach bieli i zieleni
Jest wiara i tradycja której nic nie zmieni.

----

Odpowiedni ludzie
mówią o tym cudzie
kiedy Punta się zjeżdżają
VW się kłaniają


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749037 Wysłany: 01 Lis 2014, 19:38; 
 Temat postu: Re: Problemy z elektryką - potrzebna pomoc
Offline
Sympatyk kropek

Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 16V 80KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HLX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 14 Lip 2010,
Posty: 32
Pomógł: 1
Spróbuj podłączyć się programem MultiEcuScan (dawniej FiatEcuScan) po całonocnym postoju auta i zobacz jakie wartości zwraca czujnik temperatury w dolocie, czujnik temperatury płynu chłodniczego (powinny być takie same wskazania jak aktualna temperatura na dworze +-2 stopnie).

Sprawdź poziom płynu chłodniczego, uzupełnij jeśli potrzeba, następnie po przejechaniu powyżej 5 km (czas potrzebny aby na pewno otworzył się termostat) na chodzącym silniku odkręć troszeczkę i na chwile odpowietrznik chłodnicy (znajduje się na górnym rogu chłodnicy, po stronie kierowcy). Jeśli poleci powietrze poczekaj aż poleci płyn chłodniczy i zakręć odpowietrznik. Warto też sprawdzić odpowietrznik znajdujący się na przewodach idących do nagrzewnicy (będzie potrzebny płaski długi śrubokręt).

Sprawdź też napięcie na akumulatorze kiedy silnik nie pracuje (powinno być około 12.6V, jeśli jest poniżej 12.4V warto podładować akumulator). Sprawdź jakie napięcie jest na zaciskach akumulatora kiedy silnik pracuje bez włączonych odbiorników elektrycznych i z włączonymi odbiornikami na full (światła drogowe + mijania, wentylator na full, ogrzewanie tylnej szyby etc), powinno być około 13.8 +-3V.

Instalacja LPG do przejrzenia przez porządnego gazownika (jeśli nie będzie problemów z czujkami temperatury powietrza w dolocie i temperatury płynu chłodniczego). Dobrze wyregulowana instalacja nie ma prawa mieszać w autoadaptacji samochodu w ten sposób że nie jest możliwa normalna jazda na benzynie. Warto by też wyłączyć (jeśli to możliwe) automatyczne kasowanie błędów przez LPG i sprawdzić jakimi błędami sypie.

Zwróć uwagę na wskazania temperatury płynu w momencie jak się załącza dmuchawa na chłodnicy (czy jest w połowie skali czy też może skacze dużo poza połowę). Czy termostat jest na pewno sprawny (zdarza się że z fabryki wychodzi bubel który nie działa)? Czy termostat na pewno się otwiera na duży obieg (po przejechaniu 5 km powinien być już ciepły/gorący wąż idący do chłodnicy)?

_________________
Image


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749390 Wysłany: 04 Lis 2014, 21:12; 
 Temat postu: Re: Problemy z elektryką - potrzebna pomoc
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: SX
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 16 Maj 2013,
Posty: 207
Wszystko sprawdzę po kolei. A na razie:

Byłem u gazownika i powiedział, że instalacja gazowa nie ma żądnego kasowania błędów. Na razie wymienił tylko filtr (były problemy z podłączeniem do kompa). Ale i tak pomogło wiele - tzn obroty już mi nie szaleją - zdarza się że strzałka się rusza ale tylko o +-100 obr/min - a nie jak wceśniej 500-1000 obr/min.

Błędy teraz wyskakuje mi inny 'komplet' jak wcześniej:
- Ignition Coil A Primary / Secondary Circuit
- Auxillary Speed Sensor Fault
- Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction

być może one dadzą Ci więcej pomysłów.

Poza tym dlaczego błąd cewki mi cały czas wyskakuje mimo wymiany obu na nowe?

[ Dodano: 02 Lis 2014 20: ]

Dziś zauważyłem że jak samochód stoi to wskazówka temperatury stopniowo podnosi się (od połowy), aż do końca i zapala się kontrolka przegrzania (czerwona kropka). Oraz po dosłownie 10 min stania na podziemnym parkingu po wejściu do samochodu myślałem, że zwrócę to co zjadłem bo tak waliło gazem (mam auto z LPG i ten gaz było czuć).

Jakieś pomysły na nowe symptomy?

[ Dodano: 04 Lis 2014 21: ]

Kolejne spostrzeżenia:
- CHECK ENGINE mryga mi tylko wtedy, gdy strzałka temp. zawiesi się na samym dole (przynajmniej dziś zauważyłem takie powiązanie).

- wariują mi obroty, tzn. kiedy naciskam gaz obroty lecą do góry jak szalone a prędkość wcale nie przybywa. Kiedy puszczę gaz (dosłownie na sekundę) i z powrotem nacisnę wszystko jakby magicznie wraca do normy. Co może być przyczyną takiego zachowania

P.S Obroty przestały falować po wymianie filtra od LPG (w czwartek jadę podłączyć LPG pod kompa i wyregulować).


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO