Witam.
Mam taką prośbę.
Czy może mi ktoś pomóc z samochodem. Otóż od jakiegoś czasu mam kilka problemów jak mniemam z elektryką (i nie tylko). Opiszę więc może każdy z nich.
chyba najbardziej uciążliwy to to, że silnik mi gaśnie przy pierwszym odpaleniu. Za chwilkę usłyszę, że to normalne, bo idą mrozy itp, tylko rzecz jest inna. Gdyż jeśli samochód do końca jedzie na gazie (cały dzień jeżdżę na benzynie) to ten problem wystąpi z rana, bądź też po ostygnięciu silnika (np po 3-4 godzinach nie używania samochodu). Natomiast jeśli przed powrotem do domu przełączę z powrotem na benzynę to problem z rana w magiczny sposób znika. Znajomy mówił mi, że to sterownik gazu przeprogramowuje komputer od wtryskiwaczy i zuboża mieszankę. Czy może być to prawda
Jak to naprawić / usunąć
Kolejny mój problem dotyczy także LPG, ponieważ jadąc w trasie (bądź też w mieście) wyskakuje mi jakiś błąd, nie wiem jaki, gdyż moje LPG (niestety jakaś budżetowa wersja) od razu kasuje błędy silnika. W efekcie kiedy jadę na benzynie, bo np. wyjeżdżę cały gaz i w pobliżu nie ma stacji LPG silnik zaczyna mi się dławić, szarpać przy ruszaniu. Nie mogę ruszyć spokojnie bo silnik zdarza się że gaśnie, tylko muszę ruszać jak jakiś idiota chcący się ścigać spod świateł (a nie o to mi chodzi). Dlatego mam do was pytanie, czy da radę coś z tym zrobić
Przeprogramować sterownik, wymienić go,
Kolejny z moich problemów także chyba ma jakieś magiczne korzenie. Gdyż ostatnio wracając do domu z trasy włączyłem dmuchawę na najwyższy bieg (na ekspresówce zaparowały mi szyby, a taka jazda przy tej prędkości nie jest chyba wskazana chociażby z powodu zdrowego rozsądku). Po przejechaniu kilku km zapala się CHECK ENGINE , więc się zatrzymałem sprawdzam olej, jakieś nagłe wycieki, itp i nic. Później włączyłem z powrotem nawiew (nie na full) i kontrolka się nie zapaliła, i tak przez następne 30km do czasu wyłączenia nawiewu. Także proszę o jakieś rady, jak się z tym uporać. Gaśnie także gdy zmieniam cyrkulację powietrza na wewnętrzną, bądź zmniejszam bieg np na 3.
Następnie chciałbym się jakoś uporać z dmuchawą chłodnicy, która załącza się przy każdym zatrzymaniu, nawet jak na zewnątrz jest taka pizgawa, że wątpię aby silnik się tak nagrzał po staniu przez 10 godzin bez ruchu, po czy przejechaniu zaledwie 1-2km. Oraz wg mnie powiązanym ze wcześniej opisanym problemie z falującą wskazówką temp. silnika,
Następny problem z tej długiej listy to problem z obrotami. Otóż zdarza się, że przy spokojnym ruszaniu cały samochód mi się trzęsie jak na jakieś karuzeli, obroty nagle spadają do 700-500 i tak się trzęsie do momentu osiągnięcia 1000 obr/min. Jak sobie z tym poradzić.
Czynności jakie wykonałem przy samochodzie:
wymiana filtra powietrza (ok 3tys km wcześniej), powodem był olej znajdujący się w obudowie filtra jak i na samym filtru,
wymiana cewek zapłonowych (miałem błąd z ECU dotyczący właśnie cewek i poszedłem tym tropem),
wymiana kabli VN oraz świec zapłonowych (pomyślałem, że nie zaszkodzi po ponad roku bez wymiany),
wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, przyznam, że odkąd mam ten samochód była to chyba największa z moich awarii (nie w sensie finansowym, gdyż uszczelka była tania a wymiana jej kosztowała mnie tyle, co przysłowiowa flaszka, oraz nie licząc części eksploatacyjnych, czyli płynów, klocków, tarcz itp a także mojej stłuczki która pochłonęła ode mnie tylko 500zł a także mój nowy termostat - wymieniony był dzień przed stłuczką - ale wg mechanika był sprawny po niej),
Błędy silnika jakie udało mi się zachować (wracając do domu specjalnie przejechałem 2-3 km na benzynie mimo całego tego szarpania itp, aby teraz mi się pokazały):
[CURRENT FAULT] C1100
[PENDING FAULT] C3000
P1170 - układ napędowy
P0351 - układ napędowy, Ignition Coil "A" Primary/Secondary Circuit <-dodam, że cewki były wymienione na produkt Magneti Marelli (i to właśnie ten błąd był przyczyną wymiany obu cewek na nowe - nie używane)
Jakieś pomysły jak rozwiązać powyższe problemy. Dodam tylko, że większość z nich występuje od długiego czasu i temp otoczenia nie ma tu wpływy, gdyż w lato przy największych upałach było to samo. Może poza przed ostatnim, gdyż dmuchawa w lato to nic dziwnego a kontrolka CHECK ENGINE nigdy się nie zapaliła.
Z góry dzięki za waszą pomoc...
[ Dodano: 27 Paź 2014 12: ]Żadnych pomysłów / rad
[ Dodano: 27 Paź 2014 13: ]Dodam, że szukałem troszkę na temat tych błędów w sieci:
Jeśli chodzi o:
C1100 - jest to błąd obwodu pompy ABS, wszystko fajnie, pięknie i w ogóle jasne, lecz problem jest jeden - otóż mój samochód nie posiada ABSu
P0351 - błąd obwodu cewki zapłonowej - cewki (obie) były wymienione, także nie rozumiem, co ten błąd mi powoduje
P1170 - ESO - Engine Shut Off Solenoid Fault - jeśli się mylę jest to błąd związany z elektromagnesem przy wyłączaniu silnika - cokolwiek ma to znaczyć
C3000 - nigdzie nie mogę znaleźć opisu tego błędu