You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 23 Kwi 2024, 12:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #749548 Wysłany: 06 Lis 2014, 13:13; 
 Temat postu: problem z cewka 1.2 8v
Offline
Forumowicz

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Lis 2014,
Posty: 2
Witam mam taki mały problem z moim samochodzikiem.
Posiadam Fiata Punto 2 1.2 8v od Sierpnia.
Po zakupie wymienione zostały wszystkie świece z okablowaniem.
Problem tkwi w tym iż po odpaleniu samochód się ksztusi tak jak by chodził na 2 cylindrach po przegazywaniu go tak dwa razy do 3k obrotów jeździ jak marzenie.
Po podłączeniu do komputera wykazało błąd na 2 cewce która wymieniłem na nową i nic to nie pomogło.
Co to może być i co z tym zrobić z góry dzięki.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #749588 Wysłany: 06 Lis 2014, 18:55; 
 Temat postu: Re: problem z cewka 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Bumbumek, może to być awaria ECU silnika, typowy objaw, skoro podmianka cewki nic nie dała. Ko-car w tychach dobrze to naprawia, znajdziesz ich w necie.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749621 Wysłany: 06 Lis 2014, 22:06; 
 Temat postu: Re: problem z cewka 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Piechuxt napisał(a):
Bumbumek, może to być awaria ECU silnika, typowy objaw, skoro podmianka cewki nic nie dała. Ko-car w Tychach dobrze to naprawia, znajdziesz ich w necie.

Niestety, to może być prawda, też miałem identyczne objawy i musiałem wymienić centralkę w Tychach.

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749661 Wysłany: 07 Lis 2014, 08:21; 
 Temat postu: Re: problem z cewka 1.2 8v
Offline
Forumowicz

Imię: Jacek
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 06 Lis 2014,
Posty: 2
Konsultowalem się z jednym mechanikiem i powiedział ze może to być okablowanie prowadzące do cewki co o tym myślicie ?


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749705 Wysłany: 07 Lis 2014, 14:14; 
 Temat postu: Re: problem z cewka 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
Bumbumek, to też jest możliwe, przed odesłaniem centralki podjedź do jakiegoś elektromechanika niech Ci sprawdzi wiązke cewki nr2.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #749720 Wysłany: 07 Lis 2014, 18:57; 
 Temat postu: Re: problem z cewka 1.2 8v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Andy
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: podkarpackie [R]
Miejscowość: Rzeszów
Rejestracja: 15 Gru 2009,
Posty: 1463
Pomógł: 120
Myślę, że po odłączeniu zacisków akumulatora, można sprawdzić wtyczkę cewki WN. Proponuję ją odłączyć i spróbować oczyścić jej styki wewnątrz, jak również same połączenia w cewce. Mam na myśli wtyczkę od niskiego napięcia, można również sprawdzić wtyki wysokiego napięcia. Brud i przewodzący kurz warto usunąć z cewki. Niestety czasem zdarzają się uszkodzenia przewodu niskiego napięcia zasilającego cewkę. Dlatego warto sprawdzić „ciągłość przewodów” jak i stan połączenia na samych wtyczkach podejrzanej cewki. Czasem pomaga kilkakrotne włożenie i wyjęcie wtyczki z jej gniazdka. Połączenia elektryczne można zakonserwować później preparatem ułatwiającym kontakt.

_________________
Punto 1,1 SX z 1998 roku.


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 6 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO