Witam
Na początku chciałem się przywitać.
Proszę o poradę w sprawie mojego Punto 55 1.1 SPI, którym zazwyczaj jeździ syn.
A mianowicie w czasie pracy silnika na obrotch jałowych co jakiś czas światła w samochodzie świecą jaśniej, i po chwili przygasają.
W tym samym czasie obroty silnika również wzrastają.
Samochód był u mechanika i był wymieniony wtrysk. Przy okazji mechanik stwierdził że po nagrzaniu silnika nie pali na jednej cewce wysokiego napięcia. Cewka i przewody WN zostały wymienione. Objaw był już przy mechaniku, ale mechanik nie miał softwu do podłączenia, więc go sam podłączyłem do PC.
Natomiast czy tak był wcześniej, nie wie.
Po podłączeniu do IAW Scan ma takie błędy:
Kod:
Czujnik temperatury wody Zwarcie do Vcc [Z]
Napięcie akumulatora Ponad MAX [Z]
Cewka zapłonowa 2 Zwarcie do Vcc [Z]
Będąc w IAW, błąd napięcia i cewki na chwilę przyjmuje status „A”, a potem Z. no i marchewka się zapala.
Moje pytanie:
1.
Cewka nr 2 to która? Patrząc od strony chłodnicy to 1 czy 2?. Obecnie została wymieniona cewka nr 2 patrząc od strony chłodnicy.
2. Czy wysokie napięcia na akumulatorze może być spowodowane uszkodzeniem cewki WN. Czy może uszkodzonymi przewodami pomiędzy komputerem a cewką?
3. Jeśli odepnę przewód od czujnika temperatury to błąd można skasować. Czyli czeka mnie wymiana czujnika na nowy.
Pozdrawiam i dziękuję za szybką odp.
S95