You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 16 Kwi 2024, 12:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #754295 Wysłany: 11 Gru 2014, 20:20; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
Qbek napisał(a):
podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym, które dodatkowo wysysa paliwo z wtrysków

Cooooo? Jak wtrysk się zamyka to nic nie ma prawa już mu tam ,,wysysać"...nawet gdyby tam panowała próżnia idealna.
Qbek napisał(a):
miałbyś maksymalne ciśnienie na listwie

Nie maksymalne tylko ustalone przez regulator ciśnienia. A stałe ciśnienie jest niezbędne bo sterownik otwiera na milisekundy wtrysk.
Qbek napisał(a):
otwarcie i zamknięcie wtryskiwacza musiało by być bardzo krótkie

I jest krótkie, np. u mnie na wolnych 0,8ms..ale nie jest to faktyczne otwarcie tylko czas trwania impulsu napięciowego ze sterownika.
Qbek napisał(a):
spuścić z listwy ciśnienie w celu wydłużenia czasu otwarcia wtryskiwacza

Za czas otwarcia-impulsu odpowiadają:
-czujnik temperatury płynu
-czujnik temperatury powietrza zasysanego lub przepływomierz jeżeli jest
-kąt otwarcia przepustnicy
-częściowo czujnik prędkości(położenia) wału
- i także map-sensor..ale on tylko wysyła sygnał napięciowy do sterownika o ciśnieniu lub podciśnieniu(jak wolisz) za przepustnicą które zależne jest od kąta jej uchylenia i nic nikomu ani niczemu nie,,wysysa". :D

[ Dodano: 11 Gru 2014, 19:20 ]

Qbek napisał(a):
aby spuścić z listwy ciśnienie w celu wydłużenia czasu otwarcia wtryskiwacza

Ale to już są naprawdę ułamki milisekund w stosunku do np. 1ms wtrysku na jałowym.

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #754302 Wysłany: 11 Gru 2014, 21:35; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
Ile moge tlumaczyc ze pompa to tylko silniczek nic wiecej a cisnieniem wlasnie steruje to g***o na listwie ktore wczoraj wyjalem i to musze wymienic bo jak kolega od zlotego punto mowi uszkodzona jest sprezynka dzis po odpaleniu stukow nie bylo dopiero po 15 min jazdy ale sa cichsze
pompa dmucha stale cisnienie moze tylko i wylacznie za male jak mialem kiedys bo byla zatarta pompka

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754309 Wysłany: 11 Gru 2014, 22:09; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Cytuj:
Cooooo? Jak wtrysk się zamyka to nic nie ma prawa już mu tam ,,wysysać"...nawet gdyby tam panowała próżnia idealna.

Może nie napisałem zbyt jasno. Jak wtryskiwacz jest otwarty to pompa paliwa wypycha paliwo z wtryskiwacza, a podciśnienie dodatkowo je zasysa. O to mi chodziło.

Cytuj:
Nie maksymalne tylko ustalone przez regulator ciśnienia.

Chodziło mi o maksymalne dla MPI czyli ok. 3,5 bara.

Są różne obwody zasilania i regulatory albo utrzymują stałą różnicę ciśnień między listwą a kolektorem albo zapewnia stałe ciśnienie w listwie względem otoczenia.
W tym przypadku mamy do czynienia z regulatorem, który zapewnia stałą różnicę ciśnień między dolotem (za przepustnicą) a ciśnieniem paliwa na listwie.

[ Dodano: 11 Gru 2014, 21:09 ]

W samej pompie (w obudowie) znajduje się zawór bezpieczeństwa. Jest to zawór w postaci kulki i sprężyny dociskającej do gniazda. W obudowie u góry jest otworek od tego.

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754338 Wysłany: 12 Gru 2014, 06:39; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
Qbek napisał(a):
W tym przypadku mamy do czynienia z regulatorem, który zapewnia stałą różnicę ciśnień między dolotem (za przepustnicą) a ciśnieniem paliwa na listwie

No to w piersi się biję..nie wiedziałem :oops:

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754369 Wysłany: 12 Gru 2014, 13:14; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Człowiek uczy się całe życie... ;)

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754455 Wysłany: 13 Gru 2014, 11:15; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
Po czyszczeniu bije mi polowe ciszej i stale ale zaczyna bic po paru km nie zaraz

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754522 Wysłany: 13 Gru 2014, 23:17; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Jakub
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków
Rejestracja: 28 Gru 2013,
Posty: 1014
Pomógł: 8
Może jakiś śmieć utknął w powrocie z listwy? Sprawdź, czy nigdzie nie jest pozaginany. A tak w ogóle to przy czyszczeniu zauważyłeś jakiś brud?

_________________
MÓJ KROPEK


Góra
 Profil  
 
 
 Post #754559 Wysłany: 14 Gru 2014, 10:09; 
 Temat postu: Re: stuki po odpaleniu silnika
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Łukasz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: MyLive
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kraków NH
Rejestracja: 16 Cze 2012,
Posty: 2299
Pomógł: 13
Jakies okruszki na sireczku byly ale malo ze 4 chyba mam zamiar wymienic calego na gumowy i zobacze co wtedy

_________________
ImageImageImage
topic36577.html


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 33 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO