You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 27 Kwi 2024, 11:42

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
 
 Post #755928 Wysłany: 25 Gru 2014, 08:37; 
 Temat postu: Re: Problem z uruchomieniem silnika <ciepłego> Po kilku wymi
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
Na tej stronie jest 41 ,,podstron,, Chodzi mi o Przejrzystą odpowiedz <krótko,zwięzle i na temat>


Góra
 Profil  
 

 
 Post #755931 Wysłany: 25 Gru 2014, 11:29; 
 Temat postu: Re: Problem z uruchomieniem silnika <ciepłego> Po kilku wymi
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
A przeczytałeś chociaż pierwsze 3-4 strony? Bo chyba tyle powinno wystarczyć.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755962 Wysłany: 25 Gru 2014, 17:48; 
 Temat postu: Re: Problem z uruchomieniem silnika <ciepłego> Po kilku wymi
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Punto I 5d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sole
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Zabrze
Rejestracja: 21 Maj 2011,
Posty: 631
Pomógł: 9
Dokładnie... STax, Ty chyba masz uprawnienia moderatora, co nie? Ja to Cie podziwiam za cierpliwość... :mrgreen: ja bym chyba nie wytrzymał i walił bana za coś takiego :mrgreen: .

Masz wszystko podsunięte pod nos, może wykażesz chociaż odrobinę własnego wysiłku? Dużo ludzi też nie zna na pamięć oznaczeń tych kabli, no jest ich kilka i często trzeba zajrzeć do tego tematu i sobie odświeżyć.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #755966 Wysłany: 25 Gru 2014, 19:35; 
 Temat postu: Re: Problem z uruchomieniem silnika <ciepłego> Po kilku wymi
Offline
Puntoświr

Imię: Marcin
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.2 8V 73KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: Poza Polską
Rejestracja: 28 Lis 2013,
Posty: 248
Pomógł: 1
No tak ale do Punta I Jest tylko wzmianka przy której sie trzeba domyslac a ja jestem banalnie zielony w tej kwestii i fakt chciałem zeby ktos mi opisał jak,,dziecku,,. No ale poradziłem sobie ,znalazłem cały osprzęt w internecie .


Góra
 Profil  
 
 
 Post #759907 Wysłany: 21 Sty 2015, 14:07; 
 Temat postu: Re: Problem z uruchomieniem silnika <ciepłego> Po kilku wymi
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: zachodniopomorskie [Z]
Rejestracja: 20 Lis 2014,
Posty: 157
Pomógł: 1
STax napisał(a):
Ja kiedyś miałem taki problem jak mi cewka padała

Niekoniecznie padnięta cewka ale STax ma rację..słaba iskra czyli za duży spadek napięcia na cewce przy chodzącym rozruszniku. U mnie zauważyłem taką prawidłowość na lekko ciepłym:
- kręcę na ciepłym i po ok.3s zaskakuje
- jak zakręcę krótko, zaskakuje od razu,w momencie puszczenia kluczyka
Wychodzi na to,że po wyłączeniu rozrusznika cewki dostają pełne napięcie a co za tym idzie większą energię iskry. A jak wiadomo wszystkim :> energia iskry zależy od czasu ładowania uzwojenia pierwotnego cewki odpowiednim prądem. Prąd ten z kolei zależy od jej rezystancji...i napięcia na jej zaciskach. Przy spadku napięcia w czasie rozruchu energia iskry na świecy może okazać się na tyle mała,że zostaje,,zdmuchnięta" w komorze spalania.
Tylko dlaczego nie zostaje,,zdmuchnięta" na zimnym silniku? :mrgreen:
STax napisał(a):
Nie wiem dlaczego temperatura miała na to wpływ

Dlatego,że zimna cewka ma mniejsza rezystancję a tym samym mocniejszą iskrę?
Przypomniałem sobie taki przypadek jaki miałem kiedyś w Twingo, cewka grzała się od silnika i zmieniała znacznie rezystancję i indukcyjność co skutkowało badziewną iskrą.

_________________
10/100 :(...tyle spala w mieście zimą na krótkich odcinkach, ale mam zamiar go ujarzmić i przechytrzyć :)


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 30 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO