|
Obecny czas: 24 Kwi 2024, 05:32
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
Autor |
Wiadomość |
krimar |
#755770 Wysłany:
23 Gru 2014, 13:38; Temat postu: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2010, Posty: 28
|
Przeglądając instrukcje obsługi Punto 2012 zauważyłem dziwne zmiany w zakresie planu przeglądów; rok 2012 - przeglądy co 30 tys. km bez określenia co jaki okres czasu, rok 2013 - przeglądy co 30 tys. km lub co 24 miesiące, od połowy 2014 - przeglądy co 15 tys. km lub co 12 miesięcy (czyli powrót do poprzedniej ery w motoryzacji).
Co się stało w 2014: Czy przeniesiono produkcję gdzie indziej? Zaczęto stosować gorsze materiały?
Nie ukrywam, że wersja co 30 tys km bez określenia czasu najbardziej by mi odpowiadała, bo przy niewielkich przebiegach tego bądź co bądź miejskiego samochodu można usuwać wszelkie usterki gwarancyjne nie zostawiając ani grosza w ASO za przeglądy najczęściej marnej jakości w nadmiernej cenie. Olej przecież można sobie wymienić samemu co rok.
|
|
Góra |
|
|
|
|
zoon |
#755787 Wysłany:
23 Gru 2014, 17:14; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Ekstremista |
|
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Rejestracja: 10 Maj 2007, Posty: 1583 Pomógł: 2
|
Pewnie nic się nie zmieniło. Za mało ASO zarabiało. Albo rozsądek (mniej prawdopodobne), bo nie wiem jak można wymyślić 30 tys. dla katowanych aut służbowych, w których często nikt nic nie sprawdza pomiędzy przeglądami, nie wspominając o wymianach czegokolwiek póki jeszcze jeździ.
|
|
Góra |
|
|
krimar |
#755848 Wysłany:
24 Gru 2014, 01:43; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2010, Posty: 28
|
To jakaś granda, z wszystkimi fiatami oprócz Quobo i Doblo tak zrobili - widać myślą, że tylko te będą kupowane przez firmy. Cała reszta, która miała kiedyś przeglądy co 2 lata teraz musi mieć co rok. Czy to nie dziwne, że np Quobo ma przeglądy co 2 lata, a punto z takim samym silnikiem co rok?
|
|
Góra |
|
|
ipIV |
#755982 Wysłany:
26 Gru 2014, 09:39; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Admin ds. technicznych forum. |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.8 16V 130KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: HGT
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: SL/SK/SZ/SZA Rejestracja: 21 Cze 2006, Posty: 13053 Pomógł: 54
|
I bardzo dobrze, ze wrócili do jakiś akceptowalnych okresów przeglądów. Każdy kij ma dwa końce, ale lepiej w tą stronę. Wyższe koszty eksploatacji... ale lepszy stan po pewnym czasie... a nie trup. To co jest napisane w instrukcji (2 lata, 30 000km itp....) ... to równie dobrze mogliby napisać nie przewiduje się przeglądów, wymiany materiałów eksploatacyjnych itp. I tu i tu po 3-4 latach tak eksploatowany samochód to złom. Prawda jest taka, że nic nie robiąc w aucie na dystansie 30 000km lub 2 lat np. zmiana oleju to wymiana silnika przy 100 000 km. Wymiana oleju czy filtra powietrza w pl warunkach co 15 000km to absolutne maksimum. Po 20 000km filtr powietrza jest już cały zapchany przy naszej jakości powietrza. A jak mamy wyżyłowany silnik np. 0,9 85KM czy 1,4 140KM to olej co 10-12 000 km jak chce się żeby silnik wytrzymał dłużej niż okres gwarancji +2 miesiące. A przegląd po 15, 30, 45, 60 to właśnie same materiały eksploatacyjne. Olej, filtry, świece. [ Dodano: 26 Gru 2014 08:38 ]krimar napisał(a): Olej przecież można sobie wymienić samemu co rok.
Ale 90% użytkowników wymieni go zgodnie z instukcją... i później kup taki samochód po 100 000 km... pierwszy właściciel nie odczuje... drugi będzie kląć i opinia marki poleci...
_________________ Focus 1.0 Ecoboost 92kW & Punto II HGT Abarth 1,8 16V 96kW & Fiesta VII FL 1,0 12V Ecoboost 74kW Inne pod moją opieką: Tipo 1,4 16V 70kW Były: Punto II 5d 1,8 16V 96kW & Punto Evo 1,4 16V MA 99kW@138kW & Punto II 1,2 8V 44kW & Fiesta V 1,25 55kW <- Ford Focus mk4 FL Trend 1,0 Ecoboost 2022 r. <- Fiat Punto II HGT 1,8 16V 2001 r. <- Ford Fiesta VII FL 1,0 Ecoboost 2017 r. <- Fiat Tipo 1,4 16V 2017 r. <- Fiat Punto II 5d 1,8 16V 2002 r. <- Fiat Punto Evo 1,4 MA Turbo 2010 r. <- Ford Fiesta V 1,2 16V 2001 r. <- Fiat Punto II 1,2 8V 2002 r. AM, B, BE, C, CE, T
|
|
Góra |
|
|
kryminal |
#755998 Wysłany:
26 Gru 2014, 11:14; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Gru 2011, Posty: 470 Pomógł: 4
|
W niektórych autach olej po 10 tyś km. jest tak przepalony jak po 50 tyś. więc co tu mówić o takich okresach. Jeden klient przyjeżdża ducato na olej co 75 tyś. to co wylatuje z miski nie ma już miana oleju, a ja nie mogę się potem domyć przez kolejne 2 dni.
_________________ Było topic37123.html Jest topic50280.html
|
|
Góra |
|
|
Kropkownik |
#756018 Wysłany:
26 Gru 2014, 13:34; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Punto 2012
Silnik: 0.9 105KM
Paliwo: Benzyna
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 28 Paź 2014, Posty: 152 Pomógł: 1
|
Przypadkowo rozmawiałem z serwisantem (mechanikiem z ASO Fiata). Rozmowa toczyła się na temat obsługi Punto i jak nie zepsuć samochodu. Jego zdaniem nie należy kierować się zapisami w instrukcji. Terminy i przebiegi są wyżyłowane. Rekomenduje wymianę oleju co 15 000 km lub raz do roku. Przy okazji wymienia się filtr powietrza. I tutaj można sobie gdybać czy mechanik "naciąga na niepotrzebną usługę" czy też radzi dobrze, aby utrzymać samochód w dobrym stanie. Zatem w każdym przypadku mamy do czynienia z "chwytem marketingowym". Do wyboru w zależności od preferencji: producenta lub serwisanta.
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756468 Wysłany:
30 Gru 2014, 11:36; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Peugeot też zmienił taktykę i zrobił przeglądy co rok, ale nawet jak były co dwa lata to olej zalecali co 15000km
Przyjmowanie przebiegu jako wyznacznik wymiany oleju też jest generalnie bez sensu bo jak ktoś lata w trasy to po tych np. 10000km olej będzie OK, a drugi bedzie jeździł po mieście i jego silnik de facto przepracuje np. 4 razy więcej godzin i będzie dużo b ardziej przepracowany niż tego który jeździ szybciej pokonuje dystansy na trasach
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
krimar |
#756524 Wysłany:
30 Gru 2014, 19:11; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2010, Posty: 28
|
Koncern fiata sam chyba nie wie jakich olejów należy używać i kiedy je wymieniać. Do takich wniosków dochodzę patrząc na instrukcję różnych samochodów z identycznymi silnikami. Np twinair 0,9 85 KM w Lancii Ypsilon wolno zalewać wyłącznie olejem 5w40, a użycie oleju o innej lepkości może spowodować uszkodzenie silnika nie objęte gwarancją. Ten sam silnik w Fiacie 500 czy Pandzie to już konieczność użycia oleju 0w30, w tych samochodach użycie oleju innego niż 0w30 może oczywiście spowodować uszkodzenie silnika nie objęte gwarancją. Czyli jakiego oleju by nie nalać można spowodować uszkodzenie silnika nie objęte gwarancją. Stan wg instrukcji na grudzień 2014. Wymiana też różna 30 kkm/24m w Lancii i 15 kkm/12mies fiat.
|
|
Góra |
|
|
19robertoo64 |
#756525 Wysłany:
30 Gru 2014, 19:16; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 245
|
u mnie w instrukcji jest przegląd po 30tys bądź 24 miesiącach w zależności co jest pierwsze. Choć i tak po roku musiałem wymienić olej w ASO, żeby mi gwarancji nie stracić... nie wiem ile w tym prawdy ale tak mi powiedzieli a i tak olej trzeba było wymienić.
_________________ Był Fiat Punto Estiva Nero Carbonio
http://fiatpunto.com.pl/topic41997.html
Jest Fiat Tipo SW
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756543 Wysłany:
30 Gru 2014, 21:47; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
krimar napisał(a): Koncern fiata sam chyba nie wie jakich olejów należy używać i kiedy je wymieniać. Do takich wniosków dochodzę patrząc na instrukcję różnych samochodów z identycznymi silnikami. Np twinair 0,9 85 KM w Lancii Ypsilon wolno zalewać wyłącznie olejem 5w40, a użycie oleju o innej lepkości może spowodować uszkodzenie silnika nie objęte gwarancją. Ten sam silnik w Fiacie 500 czy Pandzie to już konieczność użycia oleju 0w30, w tych samochodach użycie oleju innego niż 0w30 może oczywiście spowodować uszkodzenie silnika nie objęte gwarancją. Czyli jakiego oleju by nie nalać można spowodować uszkodzenie silnika nie objęte gwarancją. Stan wg instrukcji na grudzień 2014. Wymiana też różna 30 kkm/24m w Lancii i 15 kkm/12mies fiat. Mówisz o polskich instrukcjach czy na wszystkich rynkach tak jest?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
krimar |
#756673 Wysłany:
31 Gru 2014, 17:54; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Sympatyk kropek |
Rejestracja: 28 Kwi 2010, Posty: 28
|
Patrzyłem na polskie instrukcje, ale w niemieckich i angielskich instrukcjach na Europę jest taka sama różnica co do lepkości oleju i okresu wymiany dla twinaira w Lancii i Fiacie. Instrukcje w różnych językach można znaleźć na elumie http://aftersales.fiat.com/ELUM/Home.aspx?id_language=2 jak się wybierze angielski to nawet można wybrać różne instrukcje dla różnych kontynentów Fajnie też porównać instrukcje Punto na innych kontynentach, np w RPA wymagany jest inny olej, a w Indiach na pierwszy przegląd trzeba się zgłosić po 3 tys km do serwisu marki TATA.
|
|
Góra |
|
|
wojtek1967 |
#756717 Wysłany:
01 Sty 2015, 12:47; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Wojtek
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: Zamość k/Bydgoszczy Rejestracja: 15 Paź 2010, Posty: 380 Pomógł: 7
|
|
Góra |
|
|
19robertoo64 |
#756741 Wysłany:
01 Sty 2015, 18:22; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 245
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756742 Wysłany:
01 Sty 2015, 18:32; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
19robertoo64 |
#756756 Wysłany:
01 Sty 2015, 21:08; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 245
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756758 Wysłany:
01 Sty 2015, 21:17; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
|
Góra |
|
|
kryminal |
#756774 Wysłany:
01 Sty 2015, 22:41; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Gru 2011, Posty: 470 Pomógł: 4
|
Wymiana po 1tyś. jest po to żeby wypłukać resztki opiłków metalu z docierania silnika. Warto to zrobić bo często jest ich sporo
_________________ Było topic37123.html Jest topic50280.html
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756779 Wysłany:
01 Sty 2015, 23:04; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
A filtr jest po co?
Z resztą obecnie silniki i tak są ponownie zalewane po dotarciu docelowym olejem już w fabryce.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
19robertoo64 |
#756804 Wysłany:
02 Sty 2015, 01:06; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 245
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756807 Wysłany:
02 Sty 2015, 01:25; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Dobrze wiesz tylko odwrotnie, bo to nie Ty go docierasz, a fabryka, dlatego jako użytkownik końcowy nie musisz tego robić. Po wyjechaniu z salonu nie ma przesłanek do utraty gwarancji jeśli zaraz za bramą zrobisz popularne w Polsce "dej mu na zimnym" nawet do odcinki i nagle silnik się rozesra. Jedyne co zaznaczają producenci, ale też nie w oficjalnych "papierach" tylko w prospektach, to to, że po x kilometrach spalanie może spaść.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
Ostatnio edytowany przez buladag, 02 Sty 2015, 01:28, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
19robertoo64 |
#756808 Wysłany:
02 Sty 2015, 01:26; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 245
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756809 Wysłany:
02 Sty 2015, 01:30; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Dokładnie, użytkownik nie dociera. Więc po co wymiana oleju po 1000km czy nawet dwóch albo pięciu skoro olej był wymieniany po przejechaniu przez ścieżkę w fabryce i silnik zalany jest już odpowiedniej klasy olejem a nie tym przeznaczonym do wstępnego dotarcia?
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
19robertoo64 |
#756811 Wysłany:
02 Sty 2015, 01:39; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Robert
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 95KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Lounge
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 18 Maj 2013, Posty: 245
|
|
Góra |
|
|
buladag |
#756813 Wysłany:
02 Sty 2015, 02:22; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: Poza Polską
Miejscowość: Lake Titicaca ;) Rejestracja: 08 Sie 2007, Posty: 9203 Pomógł: 40
|
Chyba tylko. BTW 300 to może nie bo tyle to nawet za cały przegląd gwarancyjny z materiałami nie płacę.
_________________ Punto II 5D - Rosso Ssilla HWB - 1.2 60KM - 2001' http://fiatpunto.com.pl/topic5545.html
|
|
Góra |
|
|
kryminal |
#756822 Wysłany:
02 Sty 2015, 10:54; Temat postu: Re: Zmiany w obsłudze serwisowej - czy obniżka jakości Punto |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Piotr
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec Rejestracja: 23 Gru 2011, Posty: 470 Pomógł: 4
|
A czy ja napisałem że użytkownik dociera? napisałem, że w tym oleju znajdują się resztki z docierania Sporo razy spuszczając taki olej było widać masę opiłków. Filtr oleju nie wyłapie wszystkiego. Tak samo w wielu instrukcjach piszę, aby nie pałować auta przez pierwsze 1000km.
_________________ Było topic37123.html Jest topic50280.html
|
|
Góra |
|
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|