You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 01 Maj 2024, 07:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #756498 Wysłany: 30 Gru 2014, 15:37; 
 Temat postu: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Gru 2013,
Posty: 95
Witajcie.
Szukałem na forum, ale widocznie zbyt mało dokładnie.
Jezeli ten temat był, to z góry przepraszam i prosze o przekierowanie do odpowiedniego tematu.

Powiedzcie mi wprost, co jest potrzebne do swapu na silnik od Sieny 1.6 16v.
A konkretnie chodzi mi o skrzynie. Czy od punta bedzie ok, czy tez musze zaopatrzyć się na tą od Sieny?
Jak z mocowaniami?

Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!

_________________
Moje Punto mnie wykończy ;)
http://fiatpunto.com.pl/topic45368.html


Góra
 Profil  
 

 
 Post #757015 Wysłany: 03 Sty 2015, 12:29; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 06 Gru 2008,
Posty: 385
Pomógł: 2
W Punto 2 pewnie da się to jakoś poskładać z podzespołami z HGT, ale ja bym chyba wolał silnik z HGT zamiast tego z Sieny. I w jednym i w drugim przypadku przed włożeniem silnika wypadałoby zrobić porządny remont, żeby nie trzeba było wyjmować silnika tydzień po montażu, a jednak 1.8 więcej z siebie może dać.

_________________
2000 Punto 1.9 JTD
2002 Palio 1.6 16V
2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V
1995 Kawasaki EX500
[*]1995 Punto 1.2 HSD
[*]1994 Punto 1.1 S
[*]1998 Siena 1.6 16V


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757035 Wysłany: 03 Sty 2015, 14:42; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
jabb, te 1,8 z HGTy to plastelina w porównaniu do tego 1.6 16V. Tak więc 1.6 jest bardziej rozwojowy, a 1.8 daje więcej na start.
No ale SWAP 1.6 będzie trudniejszy, bo nie obędzie się bez dorabiania łap silnika, dobierania odpowiednich półosi, no i dochodzą problemy z elektryką-ECU z tamtego 1.6 nie obsługuje CAN, więc będą problemy z komunikacją z BODY, co może skończyć się brakiem wskazań na liczniku.(Pytanie ile sygnałów da sie wyciągnąć z wiązki bezpośrednio do licznika z pominięciem CAN) Ktoś z forum przekładał kiedyś tego 1.6 do mkII i z tego co pamiętam to skończyło się włożeniem licznika z MKI i totalnego olania BODY :P

Autor postu otrzymał pochwałę

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757037 Wysłany: 03 Sty 2015, 14:49; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntomaniak

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Gru 2013,
Posty: 95
A więc jezeli chciałbym przełożyć silnik na większy, to na jaki?
Oprocz oczywiscie tego z HGT.

_________________
Moje Punto mnie wykończy ;)
http://fiatpunto.com.pl/topic45368.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757039 Wysłany: 03 Sty 2015, 15:04; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
No to zależnie od przyszłych planów. Jak starczy Ci moc z HGTy i jesteś pewien, że nigdy nie weźmiesz się za ten silnik na ostro, to prościej będzie wrzucić 1.8, który jest miło elastyczny dzięki wariatorowi, no i przekładka jest dużo prostsza-po prostu kupujesz dawce zbitego w d**e czy coś i przerzucasz wszystko co sie da.
A tak to otwarte pytanie....1.6 jest tanie i dostępne, łatwo go zaturbić osprzętem z PGT, można też na luzie turbić go ambitniej. 2.0 16V jeszcze mieści się pod maske, ale trudniej go znaleźć, nie wiem jak z trwałością, a przy każdym i tak trzeba się szykować na kombinowanie, szukanie, dorabianie.

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757049 Wysłany: 03 Sty 2015, 15:50; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk
Rejestracja: 12 Gru 2007,
Posty: 621
topic20211-25.html

_________________
Volvo V70 2.3 20vT
Mk1 1.9 16vT Q2 N2O

https://www.facebook.com/punto16vT


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757050 Wysłany: 03 Sty 2015, 15:56; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Piechuxt napisał(a):
No to zależnie od przyszłych planów. Jak starczy Ci moc z HGTy i jesteś pewien, że nigdy nie weźmiesz się za ten silnik na ostro, to prościej będzie wrzucić 1.8, który jest miło elastyczny dzięki wariatorowi, no i przekładka jest dużo prostsza-po prostu kupujesz dawce zbitego w d**e czy coś i przerzucasz wszystko co sie da.
A tak to otwarte pytanie....1.6 jest tanie i dostępne, łatwo go zaturbić osprzętem z PGT, można też na luzie turbić go ambitniej. 2.0 16V jeszcze mieści się pod maske, ale trudniej go znaleźć, nie wiem jak z trwałością, a przy każdym i tak trzeba się szykować na kombinowanie, szukanie, dorabianie.


Nie wiem czemu wszyscy pomijają 1.4 16v, a przecież ten silnik to imho lepsza opcja niż 1.8 czy 1.6. Przede wszystkim wkładali go do mk II FL, czyli wejdzie bez kombinacji. Mocy ma prawie tyle co 1.6, a przy tym jest lekki i podatny na mody.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757071 Wysłany: 03 Sty 2015, 18:37; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sty 2015,
Posty: 42
Jak sie bawić to w 1.4 t-jet


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757076 Wysłany: 03 Sty 2015, 19:33; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Rabarbar
Awatar użytkownika

Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole
Rejestracja: 14 Cze 2007,
Posty: 24031
Pomógł: 128
Jeśli się nie mylę, to t-jet to właśnie 1.4 16v + turbo ;) Chyba, że to inna konstrukcja, ale wydaje mi się że nie.

_________________
http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16
http://stax.motoblogi.pl/
http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to! :thumleft:

obecnie:
http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm
Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01'
Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'

było:
Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94'
BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96'
Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92'
BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96'
Skoda 120L 52KM 82Nm 89'


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757080 Wysłany: 03 Sty 2015, 20:18; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sty 2015,
Posty: 42
Trochę inna ale jeśli ktoś by się decydował na t-jeta to bez problemu moc 250km do przełamania


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757086 Wysłany: 03 Sty 2015, 20:27; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
Piechuxt napisał(a):
jabb, te 1,8 z HGTy to plastelina w porównaniu do tego 1.6 16V. Tak więc 1.6 jest bardziej rozwojowy, a 1.8 daje więcej na start.
No ale SWAP 1.6 będzie trudniejszy, bo nie obędzie się bez dorabiania łap silnika, dobierania odpowiednich półosi, no i dochodzą problemy z elektryką-ECU z tamtego 1.6 nie obsługuje CAN, więc będą problemy z komunikacją z BODY, co może skończyć się brakiem wskazań na liczniku.(Pytanie ile sygnałów da sie wyciągnąć z wiązki bezpośrednio do licznika z pominięciem CAN) Ktoś z forum przekładał kiedyś tego 1.6 do mkII i z tego co pamiętam to skończyło się włożeniem licznika z MKI i totalnego olania BODY :P


Nowsze 1.6 16V (1596 cm3) posiadało już ECU silnika marelli iaw 4EF i to ecu ma już obsługę CAN. Tylko kwestia czy takie ecu dogada się z body z punto.

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757156 Wysłany: 04 Sty 2015, 13:17; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn
Rejestracja: 01 Mar 2011,
Posty: 3413
Pomógł: 17
STax, t-jet to rozwinięcie 1.4 16V, więc pewne różnice są, chyba w temacie Pawelca tak mniej wiecej kilka różnić wypisane jest.
PawełG, obawiam się, że mogły by być problemy. Niby CAN jest ujednoliconym standardem, ale już informacja nim przesyłana nie jest. Tak więc wydaje mi się ze body jest kompatybilne w obrębie konkretnego modelu i wyposażenia w nim przewidzianego (teze popieram info że licznik z PIIfl nie dogaduje się z body przedlifta)

_________________
"Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho
No i na chwile sie wyrwałem :
1.2 8vT 2000r 5d S+ [*]
a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km
A teraz ewolucja pod tyłkiem:
Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm


Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 04 Sty 2015, 15:48, edytowano w sumie 1 raz

Góra
 Profil  
 
 
 Post #757165 Wysłany: 04 Sty 2015, 14:12; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice
Rejestracja: 15 Mar 2012,
Posty: 2114
Pomógł: 51
Piechuxt napisał(a):
Tak więc wydaje mi się ze body jest kompatybilne w obrębie konkretnego modelu i wyposażenia w nim przewidzianego

Zgadza się. Zmieniając silnik z innego modelu, powinno się również zmienić body.

_________________
Image
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r.
Jest: Kia Venga 1,6 2018r.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #757274 Wysłany: 04 Sty 2015, 23:52; 
 Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok
Rejestracja: 29 Cze 2011,
Posty: 713
Pomógł: 29
A gdyby tak zostawić pod maską ecu od oryginalnego silnika, i żeby był podłączony do niego tylko czujnik położenia wału i czujnik temperatury silnika-ecu miałby milion błędów, ale obrotomierz i wskaźnik temperatury działałby. Oryginalna kontrolka check engine byłaby usunięta z zegarów i podłączona kontrolka silnika ze sterownika silnika 1.6. Kombinacja wielka ale powinno działać :D

_________________
'05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 14 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO