|
Obecny czas: 01 Maj 2024, 07:14
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
bartq8 |
#756498 Wysłany:
30 Gru 2014, 15:37; Temat postu: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Gru 2013, Posty: 95
|
Witajcie. Szukałem na forum, ale widocznie zbyt mało dokładnie. Jezeli ten temat był, to z góry przepraszam i prosze o przekierowanie do odpowiedniego tematu.
Powiedzcie mi wprost, co jest potrzebne do swapu na silnik od Sieny 1.6 16v. A konkretnie chodzi mi o skrzynie. Czy od punta bedzie ok, czy tez musze zaopatrzyć się na tą od Sieny? Jak z mocowaniami?
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam!
_________________ Moje Punto mnie wykończy http://fiatpunto.com.pl/topic45368.html
|
|
Góra |
|
|
|
|
jabb |
#757015 Wysłany:
03 Sty 2015, 12:29; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Michał
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 80KM JTD
Paliwo: ON
Wersja: ELX
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź Rejestracja: 06 Gru 2008, Posty: 385 Pomógł: 2
|
W Punto 2 pewnie da się to jakoś poskładać z podzespołami z HGT, ale ja bym chyba wolał silnik z HGT zamiast tego z Sieny. I w jednym i w drugim przypadku przed włożeniem silnika wypadałoby zrobić porządny remont, żeby nie trzeba było wyjmować silnika tydzień po montażu, a jednak 1.8 więcej z siebie może dać.
_________________ 2000 Punto 1.9 JTD 2002 Palio 1.6 16V 2002 Renault Laguna Grantour II 1.8 16V 1995 Kawasaki EX500 [*]1995 Punto 1.2 HSD [*]1994 Punto 1.1 S [*]1998 Siena 1.6 16V
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#757035 Wysłany:
03 Sty 2015, 14:42; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
jabb, te 1,8 z HGTy to plastelina w porównaniu do tego 1.6 16V. Tak więc 1.6 jest bardziej rozwojowy, a 1.8 daje więcej na start. No ale SWAP 1.6 będzie trudniejszy, bo nie obędzie się bez dorabiania łap silnika, dobierania odpowiednich półosi, no i dochodzą problemy z elektryką-ECU z tamtego 1.6 nie obsługuje CAN, więc będą problemy z komunikacją z BODY, co może skończyć się brakiem wskazań na liczniku.(Pytanie ile sygnałów da sie wyciągnąć z wiązki bezpośrednio do licznika z pominięciem CAN) Ktoś z forum przekładał kiedyś tego 1.6 do mkII i z tego co pamiętam to skończyło się włożeniem licznika z MKI i totalnego olania BODY Autor postu otrzymał pochwałę
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
bartq8 |
#757037 Wysłany:
03 Sty 2015, 14:49; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntomaniak |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Rejestracja: 21 Gru 2013, Posty: 95
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#757039 Wysłany:
03 Sty 2015, 15:04; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
No to zależnie od przyszłych planów. Jak starczy Ci moc z HGTy i jesteś pewien, że nigdy nie weźmiesz się za ten silnik na ostro, to prościej będzie wrzucić 1.8, który jest miło elastyczny dzięki wariatorowi, no i przekładka jest dużo prostsza-po prostu kupujesz dawce zbitego w d**e czy coś i przerzucasz wszystko co sie da. A tak to otwarte pytanie....1.6 jest tanie i dostępne, łatwo go zaturbić osprzętem z PGT, można też na luzie turbić go ambitniej. 2.0 16V jeszcze mieści się pod maske, ale trudniej go znaleźć, nie wiem jak z trwałością, a przy każdym i tak trzeba się szykować na kombinowanie, szukanie, dorabianie.
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
|
|
Góra |
|
|
kornat |
#757049 Wysłany:
03 Sty 2015, 15:50; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: mateusz
Samochód: Punto I 3d
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: mazowieckie [W]
Miejscowość: Wawa/Płońsk Rejestracja: 12 Gru 2007, Posty: 621
|
|
Góra |
|
|
STax |
#757050 Wysłany:
03 Sty 2015, 15:56; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
Piechuxt napisał(a): No to zależnie od przyszłych planów. Jak starczy Ci moc z HGTy i jesteś pewien, że nigdy nie weźmiesz się za ten silnik na ostro, to prościej będzie wrzucić 1.8, który jest miło elastyczny dzięki wariatorowi, no i przekładka jest dużo prostsza-po prostu kupujesz dawce zbitego w d**e czy coś i przerzucasz wszystko co sie da. A tak to otwarte pytanie....1.6 jest tanie i dostępne, łatwo go zaturbić osprzętem z PGT, można też na luzie turbić go ambitniej. 2.0 16V jeszcze mieści się pod maske, ale trudniej go znaleźć, nie wiem jak z trwałością, a przy każdym i tak trzeba się szykować na kombinowanie, szukanie, dorabianie. Nie wiem czemu wszyscy pomijają 1.4 16v, a przecież ten silnik to imho lepsza opcja niż 1.8 czy 1.6. Przede wszystkim wkładali go do mk II FL, czyli wejdzie bez kombinacji. Mocy ma prawie tyle co 1.6, a przy tym jest lekki i podatny na mody.
_________________ http://staxomoto.blogspot.com <= ZAPRASZAM - ostatni update 16.02.16 http://stax.motoblogi.pl/ http://www.facebook.com/staxomoto <= Lubię to!
obecnie: http://fiatpunto.com.pl/topic1866.html Punto 55sx '97 "Pershing" 662A Grigio Ducale SM.MET 82KM & 110Nm Saab 9-3 2.0t 150KM 240Nm 01' Skoda Octavia 1.2 TSI 110KM 175Nm 17'
było: Peugeot 605 3.0 V6 167KM 235Nm 94' BMW 323i Touring 170KM 250Nm 96' Opel Astra GSI 2.0 150km 196Nm 92' BMW 323i sedan 181KM 250Nm 96' Skoda 120L 52KM 82Nm 89'
|
|
Góra |
|
|
iti123 |
#757071 Wysłany:
03 Sty 2015, 18:37; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sty 2015, Posty: 42
|
Jak sie bawić to w 1.4 t-jet
|
|
Góra |
|
|
STax |
#757076 Wysłany:
03 Sty 2015, 19:33; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Rabarbar |
|
Imię: Szczepan
Samochód: Punto I 5d
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: opolskie [O]
Miejscowość: Kotlarnia/Opole Rejestracja: 14 Cze 2007, Posty: 24031 Pomógł: 128
|
|
Góra |
|
|
iti123 |
#757080 Wysłany:
03 Sty 2015, 20:18; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Sympatyk kropek |
|
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: ELX
Województwo: podkarpackie [R]
Rejestracja: 01 Sty 2015, Posty: 42
|
Trochę inna ale jeśli ktoś by się decydował na t-jeta to bez problemu moc 250km do przełamania
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#757086 Wysłany:
03 Sty 2015, 20:27; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
Piechuxt napisał(a): jabb, te 1,8 z HGTy to plastelina w porównaniu do tego 1.6 16V. Tak więc 1.6 jest bardziej rozwojowy, a 1.8 daje więcej na start. No ale SWAP 1.6 będzie trudniejszy, bo nie obędzie się bez dorabiania łap silnika, dobierania odpowiednich półosi, no i dochodzą problemy z elektryką-ECU z tamtego 1.6 nie obsługuje CAN, więc będą problemy z komunikacją z BODY, co może skończyć się brakiem wskazań na liczniku.(Pytanie ile sygnałów da sie wyciągnąć z wiązki bezpośrednio do licznika z pominięciem CAN) Ktoś z forum przekładał kiedyś tego 1.6 do mkII i z tego co pamiętam to skończyło się włożeniem licznika z MKI i totalnego olania BODY Nowsze 1.6 16V (1596 cm3) posiadało już ECU silnika marelli iaw 4EF i to ecu ma już obsługę CAN. Tylko kwestia czy takie ecu dogada się z body z punto.
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
Piechuxt |
#757156 Wysłany:
04 Sty 2015, 13:17; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Marcin
Samochód: Bravo
Silnik: 1.4 16V 185KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Sport
Województwo: warmińsko-mazurskie [N]
Miejscowość: Olsztyn Rejestracja: 01 Mar 2011, Posty: 3413 Pomógł: 17
|
STax, t-jet to rozwinięcie 1.4 16V, więc pewne różnice są, chyba w temacie Pawelca tak mniej wiecej kilka różnić wypisane jest. PawełG, obawiam się, że mogły by być problemy. Niby CAN jest ujednoliconym standardem, ale już informacja nim przesyłana nie jest. Tak więc wydaje mi się ze body jest kompatybilne w obrębie konkretnego modelu i wyposażenia w nim przewidzianego (teze popieram info że licznik z PIIfl nie dogaduje się z body przedlifta)
_________________ "Kiedyś wyrwe się z tego 1.2 padołu, i was wszystkich objade..." Paul Coelho No i na chwile sie wyrwałem : 1.2 8vT 2000r 5d S+ [*] a brat jego: Punto Evo Mylife 2011 1.2 69km A teraz ewolucja pod tyłkiem: Bravo 1.4 T-jet Sport TDP 230+KM 295+Nm
Ostatnio edytowany przez Piechuxt, 04 Sty 2015, 15:48, edytowano w sumie 1 raz
|
|
Góra |
|
|
BogdanK |
#757165 Wysłany:
04 Sty 2015, 14:12; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Bogdan
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Katowice Rejestracja: 15 Mar 2012, Posty: 2114 Pomógł: 51
|
Piechuxt napisał(a): Tak więc wydaje mi się ze body jest kompatybilne w obrębie konkretnego modelu i wyposażenia w nim przewidzianego Zgadza się. Zmieniając silnik z innego modelu, powinno się również zmienić body.
_________________
Było: Punto II 3D 1,2 8V 2000r., Renault Thalia 1,5 dCi 2005r. Jest: Kia Venga 1,6 2018r.
|
|
Góra |
|
|
PawełG |
#757274 Wysłany:
04 Sty 2015, 23:52; Temat postu: Re: swap siena 1.6 16v |
|
|
Puntoświr |
|
Imię: Paweł
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: Białystok Rejestracja: 29 Cze 2011, Posty: 713 Pomógł: 29
|
A gdyby tak zostawić pod maską ecu od oryginalnego silnika, i żeby był podłączony do niego tylko czujnik położenia wału i czujnik temperatury silnika-ecu miałby milion błędów, ale obrotomierz i wskaźnik temperatury działałby. Oryginalna kontrolka check engine byłaby usunięta z zegarów i podłączona kontrolka silnika ze sterownika silnika 1.6. Kombinacja wielka ale powinno działać
_________________ '05 Punto IIFL 1.2 8V with Diego G3 LPG
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 14 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|