You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Mar 2024, 15:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 
 Post #803867 Wysłany: 23 Kwi 2016, 10:28; 
 Temat postu: Re: Wskaźnik od temperatury płynu chłodzącego i inne pytania
Offline
Puntomaniak
Awatar użytkownika

Imię: Leszek
Samochód: Punto II FL 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Active
Województwo: mazowieckie [W]
Rejestracja: 23 Maj 2013,
Posty: 69
Pomógł: 2
pannaAleksandra napisał(a):
Czy ten uklad tak czesto sie zapowietrza czy moze oststnio za slabo odpowietrzony zostal i efekt wrocil.

Ja też miałem tak, że nagrzewnica po odpowietrzeniu nie bulgotała, a po przejechaniu kilkuset km znowu zaczynała. Woda się przelewała itd., jak u Ciebie. Więc – przy wymianie termostatu i płynu dokupiłem nowe węże wodne chłodnicy - 18zł/szt. Stare były całe sparciałe, opaska zaciskowa kiepsko trzymała. Teraz jeżdżę po wymianie – mija już ponad rok – bulgotanie nie powróciło od tego momentu ani razu. Dochodzę do wniosku, że przez nieszczelności układ się po prostu zapowietrzał. Jeśli układ jest szczelny, Punto 1.2 8V odpowietrza się najlepiej przy wymianie płynu. Odkręcasz obydwa odpowietrzniki (na chłodnicy i przy nagrzewnicy). Wlewasz POWOLI (!) płyn do zbiorniczka aż do momentu, kiedy zacznie się on wydobywać przez odpowietrznik chłodnicy. Zakręcasz go. Lejesz powoli dalej aż do momentu, w którym zacznie wypływać przez odpowietrznik nagrzewnicy. Zakręcasz, ilość płynu może być wtedy ponad max, ale nie przejmuj się tym, odpalasz samochód, jeździsz, może pobulgotać przez 100-200km aż układ SAM się odpowietrzy. Po tym odcinku kontrolujesz ilość płynu, ewentualne braki uzupełniasz.

pannaAleksandra napisał(a):
Udalo mi się wymienić żarówkę mechanizm wycieraczek po podejrzeniu byl juz naprawiany przez poprzedniego właściciela. Widac ze polaczenie mechanizmów sie wyrobiło i uszkodziło. Sposób naprawy skręcenie to na śrubkę która dokręciłam i wycieraczki nie uderzają podczas pracy.
Lampy poprawiłam pasta polerska i od razu lepiej widac drogę)

pannaAleksandra napisał(a):
Przetestuje sposób z odpowietrzeniem układu i zobaczymy co z tego wyjdzie.

pannaAleksandra napisał(a):
Do wymiany pasek wielorowkowy, termostat, olej i filtry

pannaAleksandra napisał(a):
Termostat zakupiłam kosztował mnie 39,50zł wraz z uszczelką.

pannaAleksandra napisał(a):
Udalo sie wymienić ten pasek z czujnikiem nie bylo problemu podczas odkręcania śrubki sam sie cofał a po przykręceniu wrócił na swoje miejsce.

pannaAleksandra napisał(a):
Wtyczka sprawdzona i jest napięcie

pannaAleksandra napisał(a):
jeżdżę przeważnie sama

I to jest materiał na żonę :) Gdybym spotkał taką kobietę, od razu biegnę po pierścionek. :E


Góra
 Profil  
 

Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 76 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1, 2, 3, 4


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO