You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 19 Kwi 2024, 09:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #758630 Wysłany: 13 Sty 2015, 22:47; 
 Temat postu: Punto II 1.9 diesel 60 KM nie wchodzi na obroty poniżej 0st
Offline
Forumowicz

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lis 2013,
Posty: 3
Witam.

Mam dziwny problem z moim puntem. Jak w opisie silnik 1.9 diesel wolnossący 60 KM, rok 2000. Kiedy na zewnątrz jest temperatura poniżej 0 stopni, silnik zimny auto odpala bez problemu lecz zapala się check engine, obroty na biegu jałowym falują pomiędzy 1,1k a 1,4k obr/min, po wciśnięciu pedału gazu obroty podnoszą się bardzo powoli, max do 2,5k obr/min, wyżej nie idą, auto kopci strasznie, silnik momentami bardzo głośno i dziwnie klepie. Da się pojechać ale z trudami, obroty bardzo powoli podnoszą się do powiedzmy 2,2k, później w ogóle nie ciągnie i spadają do 1,6k, znów podnoszą się i spadają. Obroty spadają również bardzo powoli, nawet kiedy odpuszczę pedał gazu. Kiedy silnik się choć trochę rozgrzeje, wystarczy, że drgnie wskazówka temperatury wystarczy wyłączyć silnik, odpalić i wszystko znika auto jeździ bez problemu. Opisana sytuacja dzieje się tylko przy minusowych temperaturach, kiedy na zewnątrz jest choć 2 stopnie na plusie nie ma żadnych problemów, auto zachowuje się normalnie. Co może być przyczyną takich dziwnych zachowań, dzieje się to na paliwach z różnych stacji. Auto ma 303000 km przebiegu i wymienianą pompę wtryskową około pół roku temu. EGR zaślepiony.


Góra
 Profil  
 

 
 Post #758637 Wysłany: 13 Sty 2015, 23:14; 
 Temat postu: Re: Punto II 1.9 diesel 60 KM nie wchodzi na obroty poniżej
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 06 Wrz 2014,
Posty: 45
Na bank czujnik położenia wariatora na pompie wtykowej.... mam ta samo, niestety naprawa nie opłacalna odpalaj w natepujący sposób:
1. grzej świece ale zęby nie znikła kontrolka od świec i cofnij kluczyk
2. zrób tak z dwa razy
3. za trzecim razem odpal jak benzynę bez grzania
Jak zrobisz to w miarę sprawnie to odpali bez błędu
przy niskich temperaturach rezystencja tego czujnika się zmienia i łapie błędy a ta nierówna praca to jet tryb awaryjny


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 2 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO