|
Obecny czas: 28 Kwi 2024, 04:35
|
Zobacz posty bez odpowiedzi | Zobacz aktywne tematy
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
Autor |
Wiadomość |
buggie |
#758630 Wysłany:
13 Sty 2015, 22:47; Temat postu: Punto II 1.9 diesel 60 KM nie wchodzi na obroty poniżej 0st |
|
|
Forumowicz |
Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: ON
Województwo: łódzkie [E]
Rejestracja: 06 Lis 2013, Posty: 3
|
Witam.
Mam dziwny problem z moim puntem. Jak w opisie silnik 1.9 diesel wolnossący 60 KM, rok 2000. Kiedy na zewnątrz jest temperatura poniżej 0 stopni, silnik zimny auto odpala bez problemu lecz zapala się check engine, obroty na biegu jałowym falują pomiędzy 1,1k a 1,4k obr/min, po wciśnięciu pedału gazu obroty podnoszą się bardzo powoli, max do 2,5k obr/min, wyżej nie idą, auto kopci strasznie, silnik momentami bardzo głośno i dziwnie klepie. Da się pojechać ale z trudami, obroty bardzo powoli podnoszą się do powiedzmy 2,2k, później w ogóle nie ciągnie i spadają do 1,6k, znów podnoszą się i spadają. Obroty spadają również bardzo powoli, nawet kiedy odpuszczę pedał gazu. Kiedy silnik się choć trochę rozgrzeje, wystarczy, że drgnie wskazówka temperatury wystarczy wyłączyć silnik, odpalić i wszystko znika auto jeździ bez problemu. Opisana sytuacja dzieje się tylko przy minusowych temperaturach, kiedy na zewnątrz jest choć 2 stopnie na plusie nie ma żadnych problemów, auto zachowuje się normalnie. Co może być przyczyną takich dziwnych zachowań, dzieje się to na paliwach z różnych stacji. Auto ma 303000 km przebiegu i wymienianą pompę wtryskową około pół roku temu. EGR zaślepiony.
|
|
Góra |
|
|
|
|
Klimek |
#758637 Wysłany:
13 Sty 2015, 23:14; Temat postu: Re: Punto II 1.9 diesel 60 KM nie wchodzi na obroty poniżej |
|
|
Sympatyk kropek |
Imię: Maciej
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.9 60KM D
Paliwo: Inne
Województwo: wielkopolskie [P]
Rejestracja: 06 Wrz 2014, Posty: 45
|
Na bank czujnik położenia wariatora na pompie wtykowej.... mam ta samo, niestety naprawa nie opłacalna odpalaj w natepujący sposób: 1. grzej świece ale zęby nie znikła kontrolka od świec i cofnij kluczyk 2. zrób tak z dwa razy 3. za trzecim razem odpal jak benzynę bez grzania Jak zrobisz to w miarę sprawnie to odpali bez błędu przy niskich temperaturach rezystencja tego czujnika się zmienia i łapie błędy a ta nierówna praca to jet tryb awaryjny
|
|
Góra |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ 2 posty(ów) ] |
|
|
Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum Nie możesz edytować swoich postów na tym forum Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum Nie możesz dodawać załączników na tym forum
|
|