You Tube • FAQ •  Szukaj •  Zarejestruj się •  Zaloguj się 




Obecny czas: 28 Kwi 2024, 05:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)




Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
 
 Post #765316 Wysłany: 28 Lut 2015, 17:39; 
 Temat postu: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntomaniak

Imię: Marek
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: SX
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 26 Maj 2013,
Posty: 84
Pomógł: 2
Ku zaskoczeniu użytkowników Puntofiata 2-giej generacji można wyczytać, że podstawowy silnik 1.2 8v uchodzi za wytrzymałą i mało awaryjną jednostkę. Mówi się, że wytrzymuje przebieg 300 kkm bez remontu. Chciałbym się zapytać, czy tak jest naprawdę? Czy komuś udało się przekroczyć te magiczne 300 kkm? Może ktoś zrobił 400? Piszcie i pochwalcie się, zobaczymy kto z Forumowiczów ma największy przebieg :D Wspomnijcie o poważniejszych naprawach silnika, jakie w międzyczasie przeprowadziliście.

Ja nie będę rekordzistą.
Przebieg: 124 kkm, poważniejszych napraw silnika póki co (odpukać, twu twu) brak :)


Góra
 Profil  
 

 
 Post #765376 Wysłany: 28 Lut 2015, 22:13; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Sympatyk kropek

Imię: Marcin
Samochód: Punto II 5d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: S
Województwo: pomorskie [G]
Rejestracja: 13 Lut 2015,
Posty: 21
Bardzo chciałbym się pochwalić ale niestety mam dopiero 31600km.
Wymiana jedynie uszczelki pokrywy zaworów bo się lekko pociło.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765380 Wysłany: 28 Lut 2015, 22:22; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr

Imię: Paweł
Samochód: Fiat Tipo II
Silnik: 1.4 16V 120KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Wersja: Lounge
Województwo: małopolskie [K]
Miejscowość: Kalwaria Z.
Rejestracja: 19 Cze 2014,
Posty: 1298
Pomógł: 44
ja tam sie tez nie pochwale bo dopiero 103kkm w 1.2 16v, no ale nie dawno było w tv jak koleś w pandzie przekrecił 400kkm, silnik z tej samej grupiy Fire.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765382 Wysłany: 28 Lut 2015, 22:27; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
marek_sz napisał(a):
Ku zaskoczeniu użytkowników Puntofiata 2-giej generacji można wyczytać, że podstawowy silnik 1.2 8v uchodzi za wytrzymałą i mało awaryjną jednostkę. Mówi się, że wytrzymuje przebieg 300 kkm bez remontu. Chciałbym się zapytać, czy tak jest naprawdę? Czy komuś udało się przekroczyć te magiczne 300 kkm? Może ktoś zrobił 400? Piszcie i pochwalcie się, zobaczymy kto z Forumowiczów ma największy przebieg :D Wspomnijcie o poważniejszych naprawach silnika, jakie w międzyczasie przeprowadziliście.

Ja nie będę rekordzistą.
Przebieg: 124 kkm, poważniejszych napraw silnika póki co (odpukać, twu twu) brak :)


1,2 8v 2001. 270 kkm. najgrubsza naprawa silnika to UPG po jakiś 180 i przy okazji zrobiłem głowice żeby był spokój.

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765386 Wysłany: 28 Lut 2015, 23:01; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr

Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki
Rejestracja: 05 Cze 2011,
Posty: 169
Pomógł: 1
W mojej okolicy GP jeździły jako L, i z tego co mi wiadomo to przebiegi dochodziły do 500 000, silniki to wytrzymywały do wymiany szły tylko skrzynie, dodatkowo auta były eksploatowane na lpg co podobno skraca żywotność jednostki napędowej


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765387 Wysłany: 28 Lut 2015, 23:03; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Punto II 3d
Silnik: 1.2 8V 60KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Van
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Pabianice
Rejestracja: 29 Maj 2007,
Posty: 536
bazyl27 napisał(a):
W mojej okolicy GP jeździły jako L, i z tego co mi wiadomo to przebiegi dochodziły do 500 000, silniki to wytrzymywały do wymiany szły tylko skrzynie, dodatkowo auta były eksploatowane na lpg co podobno skraca żywotność jednostki napędowej


A to nie były przypadkiem 1,4 77KM?

_________________
Tu był podpis


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765389 Wysłany: 28 Lut 2015, 23:04; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr

Imię: rafał
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.2 8V 65KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: podlaskie [B]
Miejscowość: suwałki
Rejestracja: 05 Cze 2011,
Posty: 169
Pomógł: 1
Różnie bywało, mój jest z L :) pozatym konstrukcyjnie są bardzo podobne


Ostatnio edytowany przez bazyl27 28 Lut 2015, 23:07, edytowano w sumie 2 razy

Góra
 Profil  
 
 
 Post #765390 Wysłany: 28 Lut 2015, 23:05; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
Bez problemu dół silnika pojedzie 500 tysięcy, góra pewnie około 250-300 jeśli nie miał LPG (mowa o uszczelniaczach zaworowych i UPG).
Silnik można remontować w nieskończoność, albo wstawić z nowszego rocznika :D

FIRE to twarde sztuki wśród benzyniaków.

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765396 Wysłany: 01 Mar 2015, 00:00; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntomaniak

Miejscowość: Zawidów
Rejestracja: 28 Lut 2009,
Posty: 75
Też się pochwalę 175000 km i wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów, oraz uszczelniacz na rurce od płynu chłodzącego. Jest git.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765475 Wysłany: 01 Mar 2015, 19:49; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Adam
Samochód: Inny
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź
Rejestracja: 08 Mar 2008,
Posty: 1501
Pomógł: 31
sentym, bez urazy,, ale Ty jeszcze nie masz sie czym chwalić, chyba ze te 175000 km masz po raz drugi :E

_________________
punto I sx 1.1 55KM '97 - było
Seat Ibiza 1.4 16V 101KM 2003r. - jest
Image
Image Piszę poprawnie po polsku
.

Góra
 Profil  
 
 
 Post #765774 Wysłany: 04 Mar 2015, 01:15; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
Z mojego doświadczenia i spokojnego jeżdżenia:
-służbowe Punto mk1 1.1 55 KM do sprzedaży miał 367 tyś. km przez 12 lat na bieżąco serwisowany poza ASO silnik mechanicznie bez zarzutu ale osprzęt prawie całkowicie zastąpił fabryczny (napęd rozrządu, rozrusznik, alternator, sprzęgło, cewki, obudowa filtra powietrza, wentylator chłodnicy, chłodnica, pompa cieczy chłodzącej, silnik krokowy w przepustnicy, akumulator, termostat, cały wydech z sonda lambda bez katalizatora który o dziwo wciąż działał na analizie spalin).
-służbowe Punto mk1 1.2 75 KM ok 190 tyś. (12 lat) km rzadko nim jeździłem jeździli nim kierowcy przedstawiciele handlowi i w tym aucie motor w dupę dostał jak tylko się dawało to zmieniali biegi przy 6 tyś. obrotów oprócz osprzętu pod koniec tego przebiegu auto odpalało z niebieskawym dymkiem z rury wydechowej i żarło olej jak wściekłe (litr oleju nie wystarczał na tysiąc kilometrów) ale jako tako jeździł no i w skrzyni biegów łożyska poleciały oraz synchronizatory pomijam tu eksploatacyjne części typu hamulce świece zapłonowe.
-prywatne Punto mk2 1.2 60 KM ok 170 tyś. km (2002) silnik ogólnie bez zarzutu z jedna małą wada słychać klekot na zimnym poniżej plus 5 stopni celsjusza (nie oficjalnie dowiedziałem się że jest wada źle spasowanych tłoków w pewnej partii motorów) klekot znika jak temperatura na skali wskaźnika przekroczy 1/4 oleju spala litr na 4-5 tyś. km od nowości miał wymieniany alternator, akumulator, uszczelki na wałku rozrządu, metalowy przewód pompy cieczy chłodzącej termostat i standartowe rzeczy eksploatacyjne pasek rozrządu, pompa cieczy, napinacz, świece, filtr powietrza, filtr oleju, olej, luz zaworów. Przydałoby się może kiedy wymienić rozrusznik na nowy albo z GP zapodać, stary lubi się przycinać na mrozie co ciekawe nadal jeździ na fabrycznym sprzęgle.
-prywatne Grande Punto 1.4 77 KM ok 60 tyś. km (2009) no cuż mogę rzec z racji wieku i przebiegu tylko przewód odpowietrzania skrzyni korbowej wymieniony i uszczelnienie wybieraka skrzyni biegów, na razie są robione standartowe wymiany typu olej, paski, filtry etc. silniczek ładnie pracuje nawet przy minus 15 stopni celsjusza nie było klekotania, troszkę bardziej skorodowana miska olejowa niż w moim 13 letnim puncie, system zmiany fazy rozrządu na razie pracuje bez zarzutu.
Podsumowując silniki F.I.R.E eksploatowane i dbane od nowości ze zdrowym rozsądkiem są dość trwałe mechanicznie zresztą pamiętam jak producent się chwalił ze spokojnie zrobią dystans 300 tyś km sam zresztą przekonałem się na służbowym aucie że można zrobić więcej kilometrów i odgłosami dźwiękowymi nie różnił się od takiego co miał 150 tyś. przebiegu (i ten walor wykorzystują handlarze skręcając licznik przebiegu).

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765784 Wysłany: 04 Mar 2015, 02:17; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Samochód: Grande Punto 3d
Silnik: 1.9 130KM mJTD
Paliwo: ON
Wersja: Sport
Województwo: śląskie [S]
Miejscowość: Sosnowiec
Rejestracja: 27 Gru 2013,
Posty: 294
artek chodzi mi tu o 1.2 prywatne polecam zgasić silnik i odpalić ponownie znika stukot :D

A u mnie 185+tyś i się troszkę poci z pod głowicy ale nie mam kasy wiec sie pocić będzie :D

_________________
http://fiatpunto.com.pl/topic51866.html


Góra
 Profil  
 
 
 Post #765793 Wysłany: 04 Mar 2015, 03:31; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
frozenB napisał(a):
artek chodzi mi tu o 1.2 prywatne polecam zgasić silnik i odpalić ponownie znika stukot :D


Próbowałem już ten myk po ponownym odpaleniu klekot przez parę sekund jest cichszy by wrócić do pierwotnego hałasu, ogólnie to nie daje mi to wyjaśnienia do dzisiaj co naprawdę jest źródłem tego klekotu (dokładnie wygląda to tak po nocy poniżej 5 stopni celsjusza odpalam auto obroty startują do 1500 i po 5-10 sekundach pojawia się takie delikatne klekotanie jak ruszysz z miejsca delikatnie to tylko częstotliwość hałasu wzrasta a jak za szybko zmienisz bieg i dostanie większego obciążenia rośnie i dźwięk i częstotliwość). Na samym początku jak go kupiłem myślałem że silnik chyba do remontu będzie, a tu się okazuje że wielu ma takie klekotanie i jeździ bez problemów, luźno gdybałem sobie też że może to strategia przyśpieszania fazy rozgrzewania poprzez za duże przesunięcia kąta zapłonu przez sterownik przy niższych temperaturach. Wystarczy że zrobi się na dworze tak plus 10 i klekotania nie ma. Jedynie dowiedziałem się od jednego mechanika cytuje że fiat wypuścił pewną partie silników gorzej spasowanych i żeby to wyeliminować trzeba zastosować teflonowe wkładki do tłoków koniec cytatu , czy to prawda nie wiem ot przyzwyczaiłem się do tego. Zapomniałem wspomnieć że przy tych silnikach często się poci tez są na to sposoby jak ktoś lubi mieć sucho.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
 
 Post #766070 Wysłany: 05 Mar 2015, 20:05; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Sympatyk kropek
Awatar użytkownika

Imię: Piotr
Samochód: Uno
Silnik: 1.1 8V 55KM
Paliwo: CNG
Wersja: Stile
Województwo: lubuskie [F]
Rejestracja: 21 Kwi 2014,
Posty: 21
Również mam problemy z klekotaniem w swoim kropku właśnie jak temperatura spadnie poniżej 5+ po cało nocnym staniu rano jadąc do pracy klekocze ale po chwili ustępuje i przez cały dzień jest spokój. W cieplejszym sezonie problem nie występuje. Też myślałem, że silnik do remontu, ale wielu mechaników mi mówiło ten typ tak ma i niewiele się poradzi. Można coś zrobić, ale po co skoro ponoć nic się nie stanie. I tak jeżdżę do dnia dzisiejszego chociaż nie fajnie to wygląda jak kropek chodzi jak stary rozklekotany diesel :E
A tak po za tym sam silnik bardzo ekonomiczny a zarazem dobra i trwała jednostka zresztą mówią, że silnik Fiatowski 1.2 8V jest jednym z trwalszych i bezawaryjnych silników było to ukazywane na wielu rankingach i potrafi przetrwać bez remontu 400tys.


Góra
 Profil  
 
 
 Post #766073 Wysłany: 05 Mar 2015, 20:27; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Krzysztof
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Paliwo: Benzyna + LPG
Województwo: kujawsko-pomorskie [C]
Miejscowość: [CIN] Inowrocław
Rejestracja: 26 Lip 2011,
Posty: 5925
Pomógł: 35
carl92, Możesz spróbować przejść na niższy parametr W, jeśli Twój silnik jest zdrowy :)

Ja np. w swoim Kaszlaku miałem najpierw jakiś syf 15W40, później 10W40 Orlena, teraz jest 5W40 Castrola i nie zauważyłem, żeby wycieki, czy spalanie oleju się pogłębiło - ale akurat motor jest po remoncie, więc nie miałem obaw :)

_________________
Rany boskie, jeżdżę kioskiem


Góra
 Profil  
 
 
 Post #766115 Wysłany: 05 Mar 2015, 23:14; 
 Temat postu: Re: Żywotność silnika 1.2 8v i maksymalny przebieg
Offline
Puntoświr
Awatar użytkownika

Imię: Arek
Samochód: Grande Punto 5d
Silnik: 1.4 8V 77KM
Paliwo: Benzyna
Wersja: Dynamic
Województwo: łódzkie [E]
Miejscowość: Łódź - Piotrków Tryb.
Rejestracja: 02 Mar 2015,
Posty: 136
Pomógł: 6
W mk2 i GP oba są zalewane Mobilem 5W50 od nowości (co ciekawe przy -15 stopni na dworze wciąż był płynny jakby było 10 stopni a powiadają że gęsty ciężko rozróżnić np. 5W40 od 5W50), a klekot pojawia się poniżej 5 stopni celsjusza na dworze. Pomimo klekotu jak jest poniżej 5 stopni na zewnątrz, mimo przebiegu i lat bez problemu osiąga dane producenta w przyśpieszaniu prędkości maksymalnej jak i spalaniu. W GP 1.4 klekotu nie ma nawet przy -18 tak samo było z mk1 pamiętam jak było -23 wczesnym rankiem odpalił od razu bez chechłania rozrusznikiem mk1 zalewane było olejem 5W40.

_________________

Punto mk2 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM Active, Punto mk2fl 1.2 60 KM ? (dziwna wersja z klimą), Grande Punto 1.4 77 KM Dynamic


Góra
 Profil  
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 16 posty(ów) ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Style based on FI Subsilver by phpBBservice.nl
Forum Fiata Punto © 2006 - 2020
Tłumaczenie: phpbbhelp.pl
phpBB SEO